Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 306 ... 501 502
S. Morgenstern

Die zal op dit moment bij een WT-ploeg niet meer instappen als één van de kopmannen, ook zeker niet bij Jumbo.

Stoempie

Ik spreek überhaupt geen woord Duits.

ti-raleigh

'@ poeksel
Bedankt voor het zoeken en de link. Maar ik bedoelde eigenlijk de overgang van Belkin naar Jumbo.

Poeksel

'@kelderfan: En uitstekend Nederlands! https://www.youtube.com/watch?v=gd1cSN8RXvY

@ti-raleigh: Op https://www.wielerflits.nl/nieuws/weekendinterview-richard-plugge/ wordt er in ieder geval niets over gezegd.

Laatst gewijzigd
Jorco

https://www.wielerflits.nl/nieuws/belkin-manager-plugge-ploeg-behoudt-nederlandse-identiteit/
https://www.wielerflits.nl/nieuws/plugge-opleidingsploeg-niet-noodzakelijk-talent-elders-halen/

Na blanco, en start Belkin, is gesproken over een Nederlandse identiteit..
Dit is bij Lotto-Jumbo nooit ter sprake gekomen.. daar ging het in alle presentaties over talentontwikkeling.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Kittel had een paar maanden terug nog een contract van miljoenen.... Wel bijzonder hoe hij nu opeens afgeschreven is.

mus van de maasstad

Zou mooi zijn als dylan nog 2 of 3 ritten wint. Als iedereen in de trein niks tegen komt zeker niet onmogelijk.

Morgen kans 1 van 4

kelderfan

'@Poeksel
Wederom bedankt voor de link. Dus die past wel in 't plaatje.
@Random
Kittel is nog niet afgeschreven, maar met hem erbij krijg je 't zelfde probleem als met Dumoulin.

Rahim Vlasblom
admin

Hebben we in het verleden toch al eens over gehad... Kittel heeft een relatie met een Nederlandse volleybalster en gaf al vaker interviews in het Nederlands. En welk probleem krijgen we dan met Kittel?

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Zou het niet zo kunnen zijn dat Tom zich 100% op de olympische spelen wil focussen en daarom misschien voor de Giro kiest?

Want komt de wegrace niet in de knoop met een kopmanschap in de Tour? Die is tot 19 juli. Wegrace in Tokio is de 25e en de TT de 29e. Nu weet ik niet wat Toms ambities en kansen voor de wegrace zijn, maar 6 dagen inclusief vlucht van 12uur naar de andere kant vd wereld, plus de jetlag lijkt mij suboptimaal

Laatst gewijzigd
assen

Tom heeft al eerder in een interview aangegeven dat de Tour voor hem belangrijker is dan de OS.
Maar dit is toch de TJV website, en niet die van Sunweb?...

DemPolS

'@assen sterker nog dat zei hij in de documentaire 2 weken terug nog

mus van de maasstad

'@assen

Gaat hier al een tijdje over eventuele problemen qua kopmannen als tom naar TJV komt dus wat is je punt?

Corné 't Glansarm

Toch nog even terug naar dat beoogde Nederlandse karakter van TJV, uit de perspresentatie rond 23 oktober 2014: er wordt specifiek aan Nederlands trots als belangrijke kernwaarde.

Team LottoNL-Jumbo is een oer-Hollands professioneel topsportteam dat 365 dagen per jaar zichtbaar zal zijn en op het hoogste niveau presteert. Met het samenvoegen van een professionele wieler- en schaatsploeg is het fundament gecreëerd van een nieuw organisatiemodel in de Nederlandse topsport. Een model dat draait om kennis delen, kruisbestuivingen en krachten bundelen. Niet alleen op commercieel en communicatief gebied, maar ook op sportief gebied.
Er ontstaat een nieuwe topsportcultuur die - dankzij sportieve prestaties en een goede uitstraling – ‘Nederlands trots’ als belangrijke kernwaarde uitdraagt. Hiermee inspireert het team een nieuwe generatie sporters en fans. Management, coaches en atleten delen kennis, werken samen en drijven elkaar sportief naar grotere hoogten met als doel: samen winnen!

Inderdaad zoals @rahimns al aangaf duidelijk benadrukken van het Nederlands karakter, maar ook verderop niets over focus op Nederlandse renners (ik dacht namelijk dat dat destijds ook uitgesproken was, maar dus niet)

Rawolf

Lekker is dat, Jumbo Visma aan de Ketonen. Ik mag toch hopen dat veel renners hier niet aan meewerken.

robklerx

Waarom niet? Ineens wordt er gedaan alsof ketonen doping is. Dat is niet het geval. Zoals ook Plugge al aangeeft is het een voedingssupplement. Bovendien minder prestatie bevorderend dan bijvoorbeeld suikers. Er is sowieso veel twijfel over de manier waarop het toegevoegde waarde kan hebben. Er zijn ook onderzoeken die beweren dat het geen prestatiebevorderende effecten heeft. Het is legaal, en nog belangrijker: niet schadelijk voor de renners.

Rawolf

Blijf dromen, als het niet prestatiebevorderend is gebruikt niemand het.

Er is nog niet voldoende onderzoek gedaan naar evt negatieve effecten, iedereen weet dat de UCI zulke producten tijdelijk op de dopinglijst zou moeten zetten tot de onderzoeken klaar zijn. Maar dat is nogal een starre organisatie.

Dan vind ik Sunweb toch een stuk verstandiger, geen troep in je lichaam gooien waarvan je niet weet wat het doet.

S. Morgenstern

Ik neem aan dat ze al jaren onderzoek doen naar de effecten. Waar zouden artsen die het gebruik adviseren zich anders op moeten baseren? Die zullen dan toch weten wat het middel met een lichaam doet.

Laatst gewijzigd
dazzler2120

'@Random

Het is een middel, dat legaal is, niet op de WADA dopinglijst staat en wat daadwerkelijk goedgekeurd is om in sportverband te gebruiken. Ik zie de ophef niet. Zullen we Pasta's ook maar verbieden? Of iedere keer rapporteren als ze een kop koffie drinken waar caffeïne in zit?

assen

Precies, als het legaal is - zoveel gebruiken als optimaal is!
En er open over zijn.
Dat is de perfecte combo, wat mij betreft.

Rawolf

"Sunweb laat de ketonen links liggen; primaire reden daarvoor is dat de gezondheidseffecten op lange termijn niet bekend zijn."

Ik verzin het niet zelf hoor.

Als er ook maar iets gevonden word is het een kwestie van tijd voordat dit op de lijst staat.

'work in progress doping'

S. Morgenstern

Weet je of er sterke vermoedens zijn over effecten op de lange termijn? En welke richting die vermoedens op gaan? Want een inschatting daarover zal in de medische wereld vast al gemaakt zijn en door gedruppeld naar de artsen rond wielerploegen.

Wie geeft jouw de zekerheid dat ze bij Sunweb wat dit betreft niet aan de overdreven voorzichtige kant zijn gaan zitten? En dat er ondertussen eigenlijk al wordt aangenomen dat het middel geen kwaad kan?

Ken je de ploegleiding van Jumbo bijvoorbeeld ook niet als een voorzichtige op dit gebied? En zou het dan niet iets zeggen wanneer zij dit middel niet als een probleem zien? Waarom is Sunweb de maat der dingen?

De informatie die ik over het middel kan vinden wijst er in ieder geval niet op dat het iets is wat je 'troep' kunt noemen en waar je zeker ver vandaan moet blijven.

Laatst gewijzigd
rennerske

'@random. Eens. Sunweb standpunt in dezen moet toch enigszins te denken geven.

S. Morgenstern

Zou vreemd zijn als er niet goed is nagedacht over dit middel...

Laatst gewijzigd
robklerx

'@random. Ik zeg niet dat het geen prestatiebevorderende werking heeft. Ik zeg dat er onduidelijkheid is omtrent hoe te gebruiken om het prestatiebevorderende effect te hebben. In sommige onderzoeken wordt gesproken over enkel prestatiebevorderende effecten bij lage hartslag en in andere onderzoeken over effect bij inname vlak voor zware inspanning. Voedingsdeskundige bij ploegen zullen er wel het een en andere over weten. Zeker de ploegen die op het gebied van voedindsdeskundigheid vooruitstrevend zijn.

En om in jouw gedachtengang door te gaan: ook maar cafeïne, suikers en water verbieden? Alle prestatie bevorderend en over alle zijn op termijn negatieve effecten van toepassing.

1 2 ... 306 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.