Deze lange termijn redenatie is inderdaad in principe op zich niet zo sterk. Bij dit soort middelen is er altijd een afweging nodig. Op dit moment is het legaal (dus niet alleen niet-illegaal). Als het gebruik ervan je renners kan stimuleren tot betere prestaties zou ik het op een zo'n optimaal mogelijke manier gebruiken.
Als zoals jullie zeggen het net zoiets is als koffie dan had iedereen het gebruik ervan op straat gegooid.
Dit is jaren soort van geheim gehouden en dan vind ik heel verdacht.
De ploegleiding van Jumbo zie ik inderdaad niet als uitermate voorzichtig hierin en er is ook geen enkele reden om dat aan te nemen.
Ik vind het naief om de ploeg hierin op de blauwe ogen te geloven, Jumbo Visma rijd op melk en de rest op alcar? Ik geloof daar niet in.
Dat de ploeg streng is op dopinggebied is een leuk marketing verhaaltje en sommige fans slikken dat blijkbaar als boter
@Poeksel het is al sinds 2012 in omloop, voor de andere ploegen kan je het niet zolang geheim houden.
Jij mag denken dat dat naïef is. Prima!
Jezelf inlezen over ketonen kan echter alsnog geen kwaad.
En beseffen dat Jumbo vast goede redenen heeft om openheid over dit middel, niet als een gevaar te zien voor hun schone karakter (zelfs al zou dat dan een lege huls zijn).
Er is weinig informatie over ketonen, ik ga geen conclusies trekken uit een artikel waar maar 1 wetenschapper word ondervraagd.
Als je niet naar meerdere bronnen opzoek gaat zet je je geloofwaardigheid op het spel.
Deze quotes door een voorstander uit dat artikel zijn voor mij voorlopig genoeg niet blij te zijn met ketonen:
- Door de link met Oxford heeft de Britse sportwereld er wellicht veel eerder de vruchten van kunnen plukken dan andere sporters.
- Van Eenoo praat wel met twee woorden: hij zegt dat het onderzoek eigenlijk nog in zijn kinderschoenen staat. "Voorlopig zijn er nog geen negatieve effecten aangetoond", benadrukt hij. Maar als op termijn blijkt dat er wel negatieve effecten kunnen zijn, dan kan dat een argument zijn om het op de dopinglijst te plaatsen.
- Andere bronnen wijzen ons erop dat het product mogelijk een impact kan hebben op de darmflora, en dat we daar nog geen zicht hebben op de lange termijn.
'@Random. In het nieuwsbericht op de site is er een artikel geplaatst in de reacties wat heel duidelijk aangeeft maar ketonen zijn. Ik zou dat even doornemen. Zal je waarschijnlijk gerust stellen 😉
Daarin wordt ook gesproken sinds wanneer het in Europa verkrijgbaar is. Sinds 2012 waarschijnlijk voor Engels, vanwege de betrokkenheid van Oxford bij het onderzoek. In 2018 verkrijgbaar in de rest van Europa. Of ploegen eerder al beschikking hadden is niet bekend.
Het grootste probleem met ketonen op dit moment is naar mijn mening dat het relatief duur is. Stel het werkt en het geeft echt een X% voordeel. Stel dat een aantal rijkere ploegen het kunnen/konden betalen voor al hun renners maar een aantal ploegen niet, dan wordt de kloof gewoon weer groter. Door het volledig legaal te maken en het ook uit alle duistere hoekjes te halen kan er uiteindelijk wellicht een goedkopere variant worden ontwikkeld en wordt het wellicht gewoon onderdeel van voeding, net als andere voedingssupplementen die onderweg ook worden toegediend.
Als je hier iets wilt posten moet je in een gele pyama slapen en vooral alles geloven wat Plugge en consorten de wereld in stuurt.
Sunweb neemt de rommel niet omdat ze niet weten wat de achteraf verschijnselen zijn.
Wat wordt hier gezegd: dab zal er bij Sunweb wel iets mis zijn en geeft te denken.
Zeiden ze bij Rabo ook al niet dat ze streng waren in hun doping beleid
Hoe dom kun je zijn om alles aan te nemen wat uit de Jumbo stal naar buiten wordt gebracht
als Sunweb dat toverspul niet gebruikt dan is Sunweb niet goed bezig
Ik ben fan van een paar ploegen en daar hoort jullie ploeg in elk geval niet bij en
de oorzaak is dit forum
Maar blijf lekker geloven in de grote PLUGGE en iets kleinere ZEEMAN (de broer van...)
De waarheid zal vast wel komen
'@Koos, wat een onzin weer. Ik ben zelf meer fan van Sunweb dan van Jumbo. Maar erger me af en toe mateloos aan de manier waarop Sunweb omgaat met bepaalde zaken. Een daarvan is de heiligheid op het gebied van voeding en medische verzorging. Zie bijvoorbeeld de kwestie omtrent dumoulin en zijn knie. Zijn herstel wat volgens de ploegarts veel soepeler kunnen verlopen als Dumoulin niet bij Sunweb gereden had. Namelijk met de cortisone behandeling welke medisch gezien gewoon nodig was. Geen sprake van misbruik dus. Maar omdat ze aangesloten zijn bij de mpcc wilde ze dit absoluut niet. Daar begrijp ik niks van. Sowieso zijn er wel vaker opvallende dingen aan de mpcc. Had jumbo niet een keer een renner die niet mee mocht in de grote ronde vanwege te lage cortisolgehalte door ziekte/medicatie?
Correctie koos: iets wat jij krom vindt.
Hele ketonen discussie is non discussie. 't is niet verboden, 't werkt mogelijk prestatie verbeterend en er zijn geen aanwijzingen so far voor bijwerkingen.
Als je t dan mag gebruiken als topsporter zou ik t ook gebruiken.
't item kosten is natuurlijk op alles van toepassing. Betere fiets, betere trainingskamp, beter stuur, betere windtunnel test. Als je t kan betalen en t helpt, doen! Ketonen idem.
Nieuwe ontwikkelingen komen geleidelijk door en als je daarmee je voordeel kunt doen!? Dat is topsport toch.
Zelfs schadelijke effecten alleen zijn niet reden voor op dopinglijst. Een sigaret roken staat niet op dopinglijst, maar is uitermate onverstandig.
Kortom non discussie
Ik heb zeker geen gele pyjama, mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit wie voor welke ploeg rijdt, maar ik denk dat zolang artikelen bekend zijn en ook erkent als legaal (en dus niet alleen niet-illegaal of niet bekend) dat men dan niet moet zeuren over het gebruikt daarvan.
Wat ze verder allemaal bij TJV gebruiken of niet staat hier verder los van en daar ga ik mijn handen niet aan branden. Ik vind de comment:
‘Juist omdat wij dit jaar weer overal meedoen om de prijzen, heerst bij ons het gevoel dat er momenteel vrij zuiver wordt gekoerst. Deze geluiden over Aicar ken ik niet.’
wel erg gemakkelijk. Als Astana dit nu zou zeggen dan zou daar ook sceptisch op gereageerd worden.
'@koos helaas ga je geen discussie aan met argumenten. Je dondert je, gezien je berichten erg ingenomen, mening op het forum. Blijkbaar om te steken of te frustreren, om daarna niks meer van je te laten horen. Waarschijnlijk lees je de reacties niet eens. Tot er binnenkort weer eens een bericht komt om daar weer eens over the top op te reageren. Reacties genoeg om serieus over te praten toch?
Omdat jij het niet gelooft is toch een kul argument.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.