Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 309 ... 501 502
user26790

In de reportage van vanmiddag was te zien dat Bennet op weg met een lading bidons er een verloor en al in de tweede waaier zat. Toch benieuwd of de bidons nog geleverd zijn.

mus van de maasstad

Cijfer voor de tour van TJV inmiddels al in de buurt van een mager zesje?

Turtlehead

'@mus: nipt :)

rennerske

'@ mus. Volgens de “assenmethodiek” zitten we m.i. zelfs al op een 6.75. Mocht Kruijswijk zijn vierde stek consolideren dan komt daar sowieso een dik punt bij, dus virtueel schuren we dan al tegen de 8 aan. Dan moeten er niet meer al te veel overwinningen bij komen want anders gaan we over de 10 met een griffel en een zoen van bovenmeester assen heen.

assen

Man man, wat heb ik genoten van deze etappe! En een schitterende overwinning van Van Aert. En al vier overwinningen voor TJV op tien ritten, heel mooi.

Zo heeft TJV in ieder geval al een 4,5 op zak voor deze Tour (zie mijn analyse op pagina 264), ha ha ha! Uhh, sorry Michiel.
Toch wil ik graag mijn analyse vooraf wat bijstellen. Zelfs als geen van TJV renners bij de eerste tien eindigt, denk ik toch dat de Tour voor TJV al een voldoende scoort (ook al komt er niets bij). Die gele truien zijn lekker. Maar VOORAL... ik houd de Vlaamse media goed bij, en al VOOR deze overwinning van Wout waren de prestaties van Wout de meest besproken prestaties van Belgen in de Tour. Schitterend voor sponsor Jumbo dus! De vlaggen kunnen vooralsnog uit.
En het is nog niet voorbij, qua ritoverwinningen kan er denk ik nog wat bij, en ook Steven staat er nog goed voor.

Over vandaag nog - als ik kritisch mag zijn - ik snap de ploeg;leiding van TJV niet. Om met Van Gaal te spreken, zijn zij nu zo dom of ben ik het?
Bennett is tweede kopman. Als Steven wat overkomt, heb je Bennett nog. Ik zou als ploegleiding daarom wat mannetjes laten afzakken (Mike, Laurens, Jansen), en zorgen dat Bennett niet zoveel verliest.
Als Steven iets overkomt, dan hebben ze het over zichzelf afgeroepen, die grappenmakers van de ploegleiding van TJV.

Mooiste moment van de dag? Kan moeilijk kiezen tussen de zege van Wout en het gezicht van Viviani, ha ha ha! :-)

ghostwriter

'@Assen
Bennett is niet de tweede kopman maar een meesterknecht. Als hij de tweede kopman was hadden ze hem geen bidonnen laten halen. Als Kruijswijk iets overkomt hebben ze al vier etappezeges op zak.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ze rijden hier al met twee doelen rond (het klassement van Kruijswijk en het strijden voor ritten), moeten ze dan ook nog renners in gaan zetten op het verdedigen van de positie van Bennett!? Een knecht die de eerste dag de volledige rit op kop van het peloton heeft gereden? Dan wordt het qua doelen en belasting allemaal wel heel erg overdreven uitgesmeerd over de volledige ploeg. Tamelijk onrealistisch om dat te eisen.

assen

'@Morgenstern
Je hebt een goed punt. Maar... Jansen, Mike, Laurens, ze konden zich niet nuttig maken in die derde groep. WEL voor Bennett. Je weet nooit heh.

kelderfan

'@assen
Bennett was/is schaduwkopman toch. Ene kant ja een slechte beurt van de ploegleiding; anderzijds heeft Bennett nu wel de gelegenheid om met de aanvallen mee te gaan. Dan kan Kruijswijk in het wiel blijven bij Thomas en wachten op die ene kans.
Maar ik heb ook genoten van Wout en ook een beetje van Kruijswijk, die er goed uit ziet. Kan hij dat doortrekken in de bergen. Wout heeft kennelijk toch onderonsje met Mike gehad.
@jessevdalen
Kittel was al eerder in gesprek met Tony Martin en vandaag met Dylan Groenewegen? Dat lijkt goed.

assen

Mannen - geniet hiervan.
https://sporza.be/nl/2019/07/15/van-aert-verrast-ook-wuyts-en-de-cauwer-is-dat-van-aert-is-he/

Die laatste blik van Jose is ook goud waard, samen met wij 'hoh hoh hoh hoh'

Rawolf

Hahaha, die Belgen kunnen naast fietsen ook uitstekend commentaar geven.

Is er ook een filmpje van dat commentaar daarna in de replay op de gezichtsuitdrukking van Viviani? Dat was helemaal geniaal.

S. Morgenstern

De Plus, Jansen en Teunissen zaten bij Groenewegen in een groepje dat nog enigszins reëele kansen had om terug te komen. Die hadden geen enkele reden om zich terug te laten zakken naar Bennett om daar te proberen de schade tot binnen de drie minuten te beperken. Het klassement van Bennett was sowieso al bijzaak, maar vanaf het moment dat hij in waaiers drie of vier terecht kwam was er helemaal geen reden meer om daar renners voor in te zetten.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Kruiswijk had een patent op tijd verliezen in een onschuldige etappe. Dat hij er vandaag bij zit is erg knap.

Rawolf

Dat patent is al een paar jaar weg, sterk verbeterd

kelderfan

'@Random
Heb je 't nog kunnen zien. De reactie van Viviani is er een om op te slaan.
De Nos weet al meer. Die hebben 't over Wout Van Aert de ex-crosser. Het gaat soms wel erg snel.

Stoempie

Wel zuur voor Bennet, maar ja. Maar echt he, we rijden ze allemaal helemaal aan gort. Schiet ineens Marco Borsato door m'n hoofd.

Drutense liefhebber

Een beetje eigen schuld van Bennett aldus Maassen, hoefde niet te halen en doet dat toch, vervolgens breekt het.

Yeez

Duidelijk verhaal van maassen. Bennett komt zelf bidons halen. Minpuntje vd dag en erg pijnlijk voor Bennett

deluxe

Kan iemand mij in de komende 2 weken uitleggen hoe ik mezelf het beste kan quoten als er straks 7 ritzeges zijn behaald?
Wat een genot deze Tour!

S. Morgenstern

Bennett heeft die bidons toch niet uit de auto gestolen? Ik neem aan dat de ploegleider die hem niet als de sodemieter terug naar het peloton stuurde, maar de tijd nam om Bennett op zo'n moment vol te tanken, ook een verkeerde inschatting maakte. Uiteindelijk maakt het allemaal weinig tot niets uit, maar dat is nog geen reden om te doen alsof alleen Bennett verantwoordelijk was voor zijn tijdverlies.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dat gaf ik ook al aan in het nieuwsbericht erover @Morgenstern, de ploegleider begaat hier 2 fouten. De eerste is bidonnen meegeven en de 2e is de schuld aan de renner geven, lesje mediatraining kan geen kwaad.

wieler4live

Waar vinden jullie de interviews met bijv maassen

En ik zie het al

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Hij zegt gewoon hie het is. Niks mis mee. George zal de eerste zijn die dat toe zal geven.

Asguil12

ik snap er niks van hoe kan bennet nu drinken gaan halen als die derde in het klassement staat. als bennet dorst heeft gaat gvd tony of de plus tog direct drinken halen niet bennet zelf. kunnen nu wel al concluderen dat ineos de tour wint. dit is voor kruijswijk ook zeel slecht

YogiBear

Maassen was volgens mij toch heel duidelijk. Bennett gaf aan bidons te komen halen ondanks dat de ploegleiders zeiden dat hij dat niet moest doen. Bennett is te vriendelijk/aardig en gewoon geen killer en is dat ook nooit geweest. Dat maakt hem een perfecte/fine teamgenoot die voornamelijk zichzelf (en jammergenoeg ook zijn ploeg) nu tekort doet. Waarom is dit een onlogische verklaring van Maassen?

1 2 ... 309 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.