'@Random & Sepiroth, volgens mij is Maassen helemaal niet zo heel erg kritisch op Bennett. 't Klonk meer als: 'jammer voor hem'' dan als: 'wat is het toch een idioot.' Het is niet alleen woordkeuze, maar ook de toon die de muziek maakt.
Wat Yogi hierboven zegt: Bennett komt er eerder sympathieker uit, dan als iemand die in bescherming moet worden genomen.
Anyway, het team heeft een sprinter + sprinttrein, een wereldtopper met vrije rol (Van Aert) en daarnaast een podiumkandidaat (Kruijswijk) met maar 2 man in de ondersteuning bergop. Als Plan A Groenewegent is, Plan B Kruijswijk en Plan C Van Aert, dan kan het klassement van Bennett niet ook nog Plan D zijn, zeker niet als blijkt dat Plan A, B en C naar wens verlopen. Als de kopmannen functioneren worden de reservekopmannen niet uitgespeeld. Zo eenvoudig is het.
Maar... ik heb de afgelopen dagen hier gelezen dat Roglic weg gaat (om ruimte te maken voor Dumoulin)..
Zouden al die betweters bij de ploeg (Zeeman, Plugge en die extreem incapabele ploegleiders) er niks van snappen?
Net zoals Groenewegen.. Van Aert en Teunissen zijn nu sterker, dus die mag ook weg.
Of.. zouden ze gewoon verstandig zijn en proberen door te selecteren door een zwakke renner te laten gaan en een sterke binnen te halen? Blijkbaar willen Roglic, Kruiswijk, Dumoulin en Bennett allemaal deel uitmaken van een winnend collectief en snappen ze ook dat je daarbij niet altijd overal kopman kan zijn. Het zal vast soms lastig puzzelen zijn, maar als Dumoulin, Roglic en Kruiswijk elkaar in de tour helpen is de kans groter dat er een JV renner wint.
Mooie filmpje van Maassen, die Wout een "Belg met brains" in de ploeg noemt.
Nu nog Limburgers met brains, Maassen? ;-)
Even zonder gein, zijn verhaal mbt Bennett klinkt stuk redelijker dan het er op tv uitzag, al ben ik nog steeds van mening dat drie TJV renners op hem hadden moeten wachten.
In het filmpje werd gezegd dat Grischa de kamers langsging. Blijkbaar heeft Grischa de rol om elke avond met de renners te praten, ook om ze te motiveren. Daar lijkt ie me inderdaad geknipt voor. Hopelijk hebben ze Bennett kunnen oplappen. Verdient die gast! Heb altijd sympathie voor pechvogels en underdogs.
En hebben jullie het geluk van Steven gezien, direct na de finish van Wout gisteren? Wow, indrukwekkend, wat was die blij! En daar word ik dan ook blij van, zit goed in die ploeg.
Kijkend naar de renners die einde contract zijn. wie verwachten jullie dat er niet bij zullen tekenen?
Van Poppel, zou nog prima in de klassiekerploeg passen maar zijn blessure zorgt wel voor wat zorgen over zijn toekomst. Mits hij weer helemaal fit word zou ik hem verlengen
Martens, is een prima knecht/wegkapitein en lijkt prima in de ploeg te liggen. Wellicht nog een jaartje en daarna richting de academy om jonge gasten op te leiden?
Wynants, Zou ik er zeker nog een jaartje bij houden mits hij het zelf nog op kan brengen
Leezer, zelfde verhaal als Wynants
Lindeman, Mits er plek is kan je hem er prima bijhouden. Maar qua doorselecteren is hij wel 1 van de eerste die ik weg zou doen
De Tier, te veel ziek en niet echt constant. Ik zie hem niet snel verlengen en naar een PCT ploeg vertrekken
Powless, verlengen mits hij zelf ook wilt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.