Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 311 ... 501 502
Yeez

Bennett kan bij deze ploeg weleens het kind vd rekening worden en veel moeten knechten. Kopmanschap zal hij in mindere rondjes krijgen... zoals gisteren gaat ook totaal niet meehelpen. Die jongen had serieuze kans op top 10. Lijkt erg goed in vorm bergop

ghostwriter

Jumbo-Visma is het rijden voor een klassement van tussen de tiende en vijfde plaats wel ontgroeid en Bennett is dus niet meer dan een geweldige meesterknecht voor Kruijswijk en Roglic. Zeker als Dumoulin erbij zal komen zal Bennett zich geheel moeten richten op het knechten in de grote rondes maar daarnaast kan hij in bepaalde kleine rondes (zonder tijdrit) voor zijn eigen klassement gaan. Ik vraag me af hoe ze de komst van Dumoulin gaan oplossen aangezien de ploeg dan behoorlijk 'top-heavy' wordt en het mij persoonlijk geen goede optie lijkt om met Dumoulin, Groenewegen én nog een tweede klassementsrenner (Kruijswijk of Roglic) de Tour te rijden. Groenewegen verdient het om een sprinttrein van drie man met zich mee te krijgen en als er dan twee klassementsrenners mee worden genomen is er alleen nog ruimte voor twee klimknechten. Gezien het type klassementsrenner wat Dumoulin is (een klimmende tijdrijder) lijkt me dat niet genoeg om hem daadwerkelijk in positie te brengen om de Tour te winnen van mannen Froome en Thomas. Ik hoop dat Kruijswijk en Roglic volgend jaar samen de Giro en Vuelta rijden en Dumoulin en Groenewegen als kopmannen naar de Tour gaan.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

(Dumoulin)
Roglic
Kruijswijk
Gesink
Bennet
Tolhoek
Bouwman
Kuss
Vingegard
De Plus
Hofstede

Dit zijn toch genoeg klimmers voor volgend jaar?

tdola

Qua aantal wel, maar qua ervaring zou je nog een sterke ervaren knecht willen hebben die er zeker bijzit bij de laatste 30.
Maar als je t zo neerzet kom je heel eind ja. En mogelijk nog harper erbij, en foss. Zit je idd al op 13 man voor heuveltop, ongeveer helft vd ploeg dan. En dan nog de vraag of powless verlengt of weggaat (ik denk ergens 2e omdat verder niks gehoord over hem.

Maar helaas bleken tolhoek, Bouwman en kuss afgelopen giro niet top 30 proof bijvoorbeeld.
Een knecht als Gesink/goeie de plus (zoals in uae) erbij kan nooit kwaad. Maar of er budget is, of er zo iemand beschikbaar is, dat blijft de vraag. Hopen op doorgroeien van bovenstaande zou natuurlijk ook mooi zijn.
Eind 2020 einde contract oomen en Kelderman.......

mus van de maasstad

Tolhoek reed vorig jaar bij de beste 20 bergop in de tour dus heeft het zeker in zich.

ghostwriter

Ik hoop dat Tolhoek dit jaar ook de Vuelta mag rijden want in de Giro was hij duidelijk niet in topvorm en mensen lijken te zijn vergeten hoe goed hij daadwerkelijk is. Ik denk dat hij het potentieel heeft om bij de beste klimknechten van het peleton te horen. Iemand die op termijn zoals Poels op een goede dag als klimmer niet onder hoeft te doen voor zijn kopman en op een geweldige dag misschien wel een betere klimmer is. Ik maak me wel een beetje zorgen om zijn prestaties van dit jaar want hij is tot nu toe nog niet eens in de buurt gekomen van het niveau wat hij vorig jaar in de Tour de France en Clásica de San Sebastián liet zien.

Rawolf

'@ghistwriter, ben je Zwitserland nu al vergeten?

Yeez

Powless, foss en harper nog?

ghostwriter

'@Random wielerliefhebber.
Ook in de Ronde van Zwitserland kon hij als klimmer niet met de beste mee. Als aanvaller deed hij het in de door hem gewonnen etappe goed maar als je dat afzet tegen zijn prestaties van vorig jaar is dat zeer karig.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Het was maar een inspanning van 1 etappe maar toch vond ik die overwinning vrij indrukwekkend. Maar er moet nog wel een ervaren klimmer bij, Tolhoek en Kuss zijn goed genoeg maar nog niet consistent genoeg.

kelderfan

Ja @Ghost Antwan Tolhoek had niet de beste benen in de Giro en dat kwam slecht uit. Gelukkig heeft hij wel die rit in de TDS gewonnen en hopelijk is dat de omslag. Een goed idee lijkt mij de Vuelta. Want klimmen kan hij wel.

S. Morgenstern

De ontwikkeling van een 25 jarige renner is zelden een rimpelloos crescendo. Weinig aanleiding om daar na een noodzaak te zien om de Vuelta toe te voegen.

user26799

TJV-renners zorgen voor euforie; de ploegleiding voor vraagtekens...

Begin mei zegt Ard Bierens "Het gebruik van ketonen is ons bekend, maar niet ingeburgerd". Maar nu zegt Merijn Zeeman op Sporza : "Ja, we doen al ruim twee jaar onderzoek naar ketonen en hebben het getest. Sinds een half jaar gebruiken we het." Allo, allo ?

In dat interview vallen twee tegenstrijdigheden op :
- de lange-termijn-gevolgen zijn niet bekend, geeft Zeeman toe;
- de voordelen zijn miniem...

Als de voordelen echt miniem zijn, waarom neemt men dan risico's met de gezondheid van de renners ?

Als supporters beoordelen we de renners op hun prestaties. Maar wie neemt ketonen en wie niet ? Het is een zeer duur product; ik kan me dan ook niet voorstellen dat de modale knechten het kunnen/mogen gebruiken....

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Waarom zouden ze hem niet de Vuelta laten rijden? Groenewegen en zijn sprinttrein gaan niet mee en dus zijn een plaatsjes vrijgekomen.

@W. E. Walraeve
Je vergeet een deel van de quote van Ard Bierens die namelijk ook zei: "Niemand [in onze ploeg] gebruikt het structureel en het gros heeft het nooit gebruikt." Bierens gaf dus toen al aan dat sommige wielrenners het in de ploeg af en toe gebruikte. Waarom "vergat" je dat stukje van die quote erbij te zetten? Het lijkt erop alsof je expres de quote van Bierens uit zijn context probeerde te halen.

Er is geen enkele reden om te denken dat het gebruik van katonen schadelijk is op de lange termijn. Er is dus geen enkele reden om te stellen dat de ploeg een risico neemt met de gezondheid van hun wielrenners.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@walraeve je kletst uit je nek. Zeeman geeft bij radio 1 aan dat het getest is een experts hen hebben gezegd dat het geen schade op de lange termijn oplevert. Zoals jij zei, gezondheid staat altijd op 1 en moet uitgesloten zijn.

user26799

'@ghostwriter
Bedankt ! Je citeert zelf de tegenspraak : "niemand in onze ploeg gebruikt het structureel" vs "sinds een half jaar gebruiken we het".
@jessevandalen
"experts" (wie zijn dat ?) zeggen dat het geen schade oplevert... Zijn het helderzienden ? Ze zeggen zelf dat de gevolgen op lange termijn niet bekend zijn...
De ploegarts van Sunweb distantieert zich van het gebruik.... Waarom als alles zo duidelijk en ongevaarlijk is ?

xistnc

Beetje dimmen, jessevdalen. Het verschil in openheid van Bierens twee maanden geleden en van de ploegleiding deze week is wat mij betreft wel degelijk reden voor een vraagteken. Dat staat los van het feit dat beide uitspraken met goede wil op elkaar aansluiten, of elkaar iig niet tegenspreken.

Diever

Waar zit de tegenspraak in:
“niemand in onze ploeg gebruikt het structureel” vs “sinds een half jaar gebruiken we het”. ?

ghostwriter

'@W. E. Walraeve
Zeeman zegt dat ze het sinds een paar maanden gebruiken. Vraag: Heeft Bierens gezegd dat ze het niet gebruiken? Antwoord: Nee. Dus daar zit geen tegenstrijdigheid in. Bierens zegt dat niemand binnen de ploeg het stuctureel gebruikt. Vraag: Heeft Zeeman gezegd dat iemand binnen de ploeg het stuctureel gebruikt? Antwoord: Nee. Dus ook daar zit geen tegenstrijdigheid in. Conclusie: Er zit dus geen enkele tegenspraak tussen die twee uitspraken.

Uit de twee uitspraken kan je opmaken dat sinds een half jaar bepaalde wielrenners het af en toe (en dus niet structureel) gebruiken. Ik zie niet eens in waarom je denkt dat die twee uitspraken tegenstrijdig zijn. Volgens mij wil je dat vooral heel graag geloven want ik denk dat iedereen die objectief naar die uitspraken kijkt direct inziet dat ze niet tegenstrijdig zijn.

@xistnc
Wat is dan "[h]et verschil in openheid van Bierens twee maanden geleden en van de ploegleiding deze week"? Bierens gaf twee maanden geleden al aan dat het binnen de ploeg werd gebruikt (maar niet structureel en niet door het gros van de ploeg) en de ploegleiding heeft nu alleen weer gezegd dat het binnen de ploeg werd gebruikt.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dylan bevestigd zijn contractverlenging net bij Radio 1

user26799

'@ghostwriter
Bierman zei dat het "niet structureel" gebruikt werd, dus enkel gedoogd voor een paar renners; Zeeman zegt "sinds een half jaar gebruiken WE het.... "We" dat is wel degelijk de ploeg.... Geef toe dat de ploegleiding altijd al zeer streng geweest is in dergelijke zaken.... Denk aan de slaappillenhistorie vorig jaar (nochtans geen prestatiebevorderend product).
Mijn bekommernis (en die geldt voor alle wielerploegen) is, naast de bezorgdheid qua gezondheid, vooral de perceptie over de wielrennerij. We hebben al geen goede naam verworven met de dopingperikelen van voor enkele jaren. Nu zal de publieke opinie terecht zeggen : "ze zijn weer op zoek ..."
Ik heb gezegd wat mij op de lever ligt; voor mij eindigt de discussie hier....

Stoempie

Miereneukers

ghostwriter

'@W. E. Walraeve
"We" betekent de ploeg, dat betekent niet iedereen binnen de ploeg en Biermans. Je bent duidelijk naar iets opzoek wat er gewoon niet staat. Ze waren steng over de slaappillen omdat die niet door de ploeg waren voorgeschreven. Dat is heel iets anders.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Eens met Ghostwriter... de ploeg geeft dat ook heel duidelijk aan, geen middelen nemen buiten de ploeg om, zelfs geen voedingssupplementen. Alles gaat via de ploeg en de voedingsdeskundige van TJV, of als het om medicatie gaat via de ploegarts. Verder ben ik het er wel mee eens dat Ard een paar maanden geleden niet heel handig was in zijn communicatie over het gebruik van Ketonen maar gelogen heeft hij er ook niet over. Het was een meer terughoudende reactie dan die van Merijn.

Laatst gewijzigd
tdola

Groenewegen bevestigd, dan zal t nieuws over Roglic ook wel kloppen. Mooi hoor.

1 2 ... 311 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.