Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 312 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Een quote van Kruijswijk over het gebruik van Ketonen en dat bevestigd het feit dat hij het niet structureel gebruikt:

,,Wij krijgen alleen ketonen, een andere vloeibare energiebron dat in een flesje zit. Ik neem het niet elke dag, sowieso niet. Vooral de dag van de etappe die Thomas De Gendt won (Saint-Etienne, red.), was er een waarop je alle energie nodig hebt. Dat zijn dagen waarop je snel door je suikers heen bent. Hoe langer je suikers kunt bewaren voor de finale, des te beter dat is. Het is lastig te zeggen of ketonen me beter maken of niet. Ik heb wel het gevoel dat ik soms wat frisser aan de finale kan beginnen. Komt het daardoor, of is het puur een placebo-effect? Wat ik wel weet: ik ondervind er geen negatieve gevolgen of bijwerkingen van.”

Poeksel

Dit is trouwens niet zo'n nette actie van Bennett: https://twitter.com/tastasol/status/1150826981124182016

KJP

Wat is niet structureel Rahims? Als je het altijd op zware dagen gebruikt wanneer je voelt dat er mogelijk iets te winnen/verliezen valt is het toch ook structureel?

Ik ben wel benieuwd welke ploegen er allemaal wel en niet gebruiken, en of dat in verhouding is met de geleverde prestaties...

Mr10B

Over iets anders. Zou er nog geschoven gaan worden in de trein van Groenewegen? Ik kan me best voorstellen dat WvA een betere een na laatste man is dan Amund. Of misschien zelfs als lead out op de plek van Mike. Hij lijkt iig relatief makkelijk positie voorin te kunnen houden. Ook in de Etappe waar Teunissen won zat WvA goed voorin en ook in de etappe waar Groenewegen de connectie miste in zijn trein zat Wout goed.

Ik weet wel dat ze geoefend hebben met deze volgorde, maar ze hebben al eens eerder in de Tour nog omzettingen gedaan (met Roosen die laatste man werd) en dat pakte toen ook bijzonder goed uit.

Rawolf

Ik moet zeggen dat ik Teunissen nog nooit een goede leadout heb zien doen, maar Groenewegen zit blijkbaar graag in zijn wiel :p.

Amund vind ik wel een goede eennalaatste man, hij is slim en weet wanneer hij eraan moet beginnen. Laatste man is gewoon dom snelheid maken als de sprinttrein goed word opgezet.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@KimJungPoels
Inderdaad, er zijn meerdere interpretaties van het woord stuctureel mogelijk maar daarom moet je het ook in de context waarin het wordt gebruikt interpreteren.

xistnc

Als de ploeg sinds een half jaar ketonen gebruikt, dan is dat structureel. Structureel hoeft niet te betekenen dagelijks of elke koers/etappe. De woorden van Bierens uit mei kun je uitleggen als 'er zijn renners die het af en toe gebruiken'. Als dat onder toezicht van de ploeg is, en dat is het, want zo werkt het bij Jumbo, dan is dat gerust ook 'structureel' structureel te noemen. Vermoedelijk bedoelde hij dat ook, maar waarom dan rond de pot draaien? De openheid van nu is veel zorgvuldiger, maar het verschil in openheid met de woordkeuze van Bierens verbaast me.

Drutense liefhebber

Wat een heisa om een toegestaan voedingssupplement, structureel, niet structureel, sommige, af en toe. Gelukkig is het morgen weer aan de bak en dan kunnen we het hopelijk weer daar over hebben.

Wielerfan1987

'@poeksel

Wat ik zie is dat Bennett schuin naast/achter Lampaert rijd en enigszins inschuift om de Sunweb renner (Haga?) door te laten, daarna wil hij versnellen achter de bewuste Sunweb renner aan om waarschijnlijk zijn positie terug te claimen.
Is wat mij betreft niks 'niet netjes' aan te bespeuren.

Ge-edit, ik was abuis m.b.t. duwen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Poeksel
Weer goed gezien. Ik had 't wel gezien, maar ik wist niet dat 't Bennett betrof. Oud zeer?

Wildebert

En hij zou zo aardig zijn die Bennett. Nou het filmpje toont ook een andere aard, net als dat elleboogje van die Quick stepper. Gele kaart waardig?

Laatst gewijzigd
Poeksel

Inderdaad een (relatief forse) straf: "George Bennett (Jumbo-Visma) en Yves Lampaert (Deceuninck-Quick-Step) zijn bestraft voor het opzettelijk hinderen van Chad Haga (Team Sunweb). Beiden renners zijn beboet met tien seconden tijdstraf in het algemeen klassement, zes minpunten in het puntenklassement en 500 Zwitserse Frank."

Laatst gewijzigd
Diever

En terecht! Dat blokken heb ik toch zo'n hekel aan. Sunweb wilde de aanvallen wat langer laten duren, las of zag ik ergens in een interview. Irritant dat ploegen dit kunnen maken. Niet dat het iets nieuws is

Corné 't Glansarm

Het mooie nieuws is natuurlijk als je deze TdF met vroegere aantallen etappezeges van voorganger ploegen (Rabo) vergelijkt, dat je kunt stellen dat dit de eerste keer lijkt dat er 4 zeges door schone renners zijn behaald. (met de kennis van nu... ) de enige renner uit de selectie waar ik mijn echte twijfels over blijf hebben, zit immers nu niet bij de selectie

TLJCAMPS

Als ik zo ff kijk naar het team van volgend jaar:
Renners van dit jaar(26) + Tobias Foss, Chris Harper, Tom Dumoulin(?) en Marcel Kittel(?)

Ik verwacht dat Neilson Powless naar EF1 vertrekt en dat één/twee renners van de volgende renners zullen vertrekken:
Danny van Poppel
Paul Martens
Maarten Wynants
Tom Leezer
Bert-Jan Lindeman
Floris de Tier
Maarten Wynants

Persoonlijk denk ik dat Floris de Tier en Bert-Jan Lindeman zullen/moeten vertrekken. En waarom? DOORSELECTEREN.

Dan zitten we op 27 renners. Dan is er misschien nog ruimte voor één of twee renners. Als ik één naam mag noemen voor TJV: Tim Merlier. En waarom?

- Belgisch kampioen(zegt genoeg)
- Uitstekend voor de voorjaarsklassiekers
- kan een meer dan aardige sprint rijden.
- Vriend van Wout van Aert(hoeft niets te betekenen maar helpt meestal wel)
- Aanwinst voor het crossteam.

Zo, ik heb mijn zegje weer gedaan en ga nu lekker de avondetappe kijken:)

Sjonge Jonge

Ligt er wel dik bovenop bij Plugge dat er al een akkoord is met Dumoulin, maar hij mag het nog niet bevestigen.

Jari1977

Dumoulin komt dus naar Jumbo-Visma. Dat was een heel ongemakkelijk gesprek met Plugge.

TLJCAMPS

maar ook wel heel ongemakkelijk:)

nickdt

Zoals Rob Harmeling zegt: Lichaamstaal zegt alles. Maar ook de manier waarop Plugge het probeerde te ontwijken. Zegt dat ie contact met renners heeft, maar ontkent later dat ie al een tijdje geen contact had met Dumoulin, terwijl die dat wel had met Mollema een paar dagen terug. Misschien probeert hij hem ook te polsen.

Dumoulin komt dus naar de ploeg.

molovin

Haha Plugge wist zich niet echt een goede houding te geven toen Nelissen lekker irritant doorvroeg :) Logisch natuurlijk, maar wel grappig.

Yeez

De manier waarop plugge rustig antwoord geeft op de vragen rondom Kittel geeft wel aan dat ze eerst wachten wat Kittel zelf wilt, daarna willen ze wel praten.

Maar hoe hij ongemakkelijk van zich af bijt en ontkent op de vragen van Dumoulin zei mij in ieder geval heel veel ;)

tdola

Afhankelijk van parcours/doelstellingen is het dus ook niet ondenkbaar dat groenewegen de tour een keer niet rijdt zegt plugge hier. Pm kan van aert wel voor groen gaan.....

kelderfan

Plugge heeft in deze goed gehandeld. Want zolang Sunweb en Dumoulin in gesprek zijn, is TJV geen partij. Dus het blijft bij als Dumoulin zou komen, moet er in december goed gesproken worden om een goed plaatje te krijgen.
@TijmenCamps
Als je net als ik voor Tim Merlier wil gaan, betekent dat TJV met Groenewegen, Kittel, Teunissen, Van Aert en Merlier 5 snelle mannen hebt. Dan is er voor Danny van Poppel toch geen plek meer. Want ook als Merlier komt, dan wordt 't lastig om Danny nog in te passen.
Tevens hoop en verwacht ik, dat Powless wel blijft. Hij is niet niks bezig in Kuetai met De Tier, Roosen en Eenkhoorn.

Stoempie

Mooi dat De Tier ook blijft.

Poeksel

Als Merlier komt, komt Kittel niet, lijkt me.

Verder wil ik jullie nog aan dit artikel herinneren: https://www.wielerflits.nl/nieuws/deze-zes-toptalenten-staan-in-het-vizier-van-jumbo-visma/

Het kan dat ze het alsnog bij één houden (of dat Harper nog als jong talent wordt gezien), maar het is dus ook denkbaar dat een van de genoemde talenten naar TJV gaat.

1 2 ... 312 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.