Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 31 ... 501 502
Poeksel

Ik zou eerder de zege van Antoinette de Jong meetellen.

kelderfan

'@Poeksel
Die telt voor 2. Antoinette de Jong is echt aanwinst voor 't team. Met die 3.000 m. is zij de vrouw.
Maar Esmee Visser mag van mij ook wel opgenomen worden in 't team.

dimitri.van.boxstael

Die stages voor de klassiekers deed het team al vaker hoor. Geen hoogtestages maar kortere periodes waarbij de verschillende kasseiklassiekers intensief werden verkend, niet alleen qua parcours maar ook qua materiaal.

tdola

Zat beetje te dromen, een ttt 1e rit Tirreno.
Nu al Bouwman, de plus, Gesink, Martens en zeer wrs Roglic. Daarbij van Emden en Martin......dan heb je toch zeer reeele kans op een overwinning daar?

Zou kunnen dat 1 vd 2 naar Parijs Nice als ondersteuning voor groenewegen gaat, maar vind bovenstaande wel mooi.
Dan van Poppel en nog 1 in pn erbij.

Nog verscheidene renners waar we weinig of niks over programma gehoord hebben (Amerikanen, van Emden, Martin, leezer, vingegaard, Olivier, de tier, Wijnants, maar eigenlijk ook Roglic). Heeft wielerflits nog interviews in petto?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tdola
Als Groenewegen P-N gaat rijden verwacht ik Tony Martin in die koers met Jansen en Eenkhoorn, want Bennett zal ook wel ondersteuning willen hebben met minimaal 2 renners in de ondersteuning. Powless en Olivier? De Tier zal wel met Roglic naar de T-A trekken.
De Vlaamse trein is dan bezig met het verkennen en trainen voor de klassiekers. Dan worden P-N en T-A weer het terrein van de klimmers. De bezetting van die koersen is dan beter in evenwicht, want afgelopen seizoen was dat wel erg mager.

tdola

'@kelderfan

Jouw idee gaat het iig niet worden, want Lindeman is al bevestigd voor Parijs Nice.

Bezetting mager afgelopen seizoen? Roglic won in Tirreno rit en had door pech geen goed klassement.
Groenewegen won rit in PN. Daar wel geen klassement idd.

S. Morgenstern

Ik verwacht Van Poppel en Van Emden naar Tirreno en Tony Martin naar Parijs-Nice. Misschien niet de allersterkste ploeg die ze op kunnen stellen voor de ploegentijdrit (Martens veel met Roglic laten koersen valt echter goed te begrijpen), maar alsnog een hele sterke ploeg zonder zwakke schakels.

Bennett heeft dan ook genoeg goede renners om zich heen (Lindeman voorop) om hem ongeschonden richting de klassementsritten te piloteren. Het is verder niet zo dat zijn kansen daar zo bijzonder zijn dat er speciaal renners om hem heen geselecteerd moeten worden. Wat dat betreft lijkt me de keuze voor een ploeg rond Roglic (ten kosten van Van Poppel) in de ene en een ploeg rond Groenewegen (ten kosten van Bennett) in de andere koers niet zo moeilijk te verdedigen.

Laatst gewijzigd
tdola

'@vlek

Zou idd kunnen, zoals ik ook aangaf. Ik blijf stiekem dromen, lol.
En dan een Olivier of powless in ondersteunende rol van Bennett is goed mogelijk.

S. Morgenstern

Qua extra knecht voor Bennett lijkt Powless of De Tier me de keuze. Olivier is minder geschikt voor Parijs-Nice.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het programma van Roglic tot de Giro: UAE Tour, Tirreno-Adriatico en Luik-Bastenaken-Luik

kelderfan

De vaste mecanicien van Wout Van Aert ene Kristof Cop is ook in onderhandeling met 't team. bron: wielerverhaal.
@vlek
Qua extra knechts lijken mij Olivier en Powless juist prima; waarom is Daan Olivier minder geschikt in een klimkoers.
Floris De Tier rijdt waarschijnlijk toch de Strade. Dan komt P-N wel heel snel; dan lijkt mij de T-A toch een betere keus.
Jij had al Lindeman? voor P-N gemeld. Dus wordt 't Bennett met Olivier en Powless. Dan krijgt Groenewegen Eenkhoorn, Jansen en ik denk Martin/Lindeman mee. Dan kan Dylan met Jansen voor de sprintzeges gaan.

Laatst gewijzigd
tdola

Dat is een beperkt programma maar met tour in achterhoofd niet onlogisch. Hopen dat hij wel kan scoren in uae of tirreno dan. Want mist de 2 wt overwinningen (basken land en romandie ) iig.

Heb wat betreft pn en tirreno ook niet goed idee hoeveel geschikte aankomsten voor groenewegen in pn en hoeveel geschikte voor van poppel in tirreno en pn.
Van poppel in tirreno is Wrs maar zou hen wel eens in de lead out voor groenewegen willen zien. Vol aangaan op 800 meter, en dan op 300-400 groenewegen erover heen. Knappe jongen als je daar dan nog overheen komt.

Afgelopen jaar had groenewegen etappe gepakt maar was de sprint erna te zwaar voor hem, daar had van poppel meer kunnen betekenen. Daarom mijn gedachten/droom ook.
Zou Bennett stiekem niet naar pn gestuurd worden om ttt sterker te maken in tirreno? Want afgelopen jaar roglic en Bennett beide in tirreno met matige ttt.

tdola

Ge edit

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tdola
Klopt helemaal; ik heb 't aangepast.
@rahimns
Klopt dat, want dat is wel een heel mager programma voor Roglic. Heb je een bron?

S. Morgenstern

Roglic in Luik is wel iets om naar uit te kijken.

@ kelderfan; ik zou Parijs-Nice niet kwalificeren als een klimkoers. Ze hebben daar hooguit één aankomst op een echte klim, maar verder wordt het altijd beslist door tijdritten, waaiers en die explosieve ritten in het weekend. Bennett heeft daar meer aan iemand met power (Powless), dan aan een pure klimmer (Olivier).

De Tier zal dan wel Catalunya en/of Baskenland rijden. Ik zie ze in de ploeg voor de Tirreno namelijk geen zwakke tijdrijders opnemen.

aru123

Zal mij verbazen als dat voor roglic het volledige programma is tot aan de giro. Ik heb even gekeken naar Bennett's programma vorig jaar, hij kwam aan het dubbele aantal koersdagen in vergelijking met roglic nu voorafgaand aan de giro.

S. Morgenstern

Roglic rijdt de Giro en de Tour, Bennett had na de Giro een lange rustperiode. Ik denk dat het programma van Froome (of Dumoulin) een betere vergelijking geeft.

Laatst gewijzigd
tdola

'@aru
Maar Bennett ging niet de tour rijden na de giro, wat roglic in principe wel gaat doen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De bron is de woordvoerder van TJV

Laatst gewijzigd
tdola

Indien geen combi van van Emden met Martin en roglic, dan zou dat ook in de ttt in de uae tour kunnen zijn.

Maar wellicht rijdt van Emden en/of Martin toch wel iets in openingsweekend (kbk) en dan zou t weer niet passen....
Maar als je een Tony Martin binnenhaalt zou je m eigenlijk juist in onderdeel waar hij sterk in is (zoals ttt) moeten gebruiken.....keuzes keuzes keuzes.

kelderfan

'@tdola
Toch blijft 't een mager programma voor Roglic. Hopelijk geen Froome e/o Dumoulin gedoe.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@kelderfan de bron is de ploeg, zoals rahim zegt. Ik vind het een mooi programma. Hij zou beide rondes kunnen winnen. Ook sterke blokken voor de ttt die hij mee krijgt!

kelderfan

'@jessevdalen
In de nieuwe UAE koers is de tegenstand niet misselijk te noemen met Froome {die heeft al een rit in de benen} en Dumoulin, maar hopelijk met een goed resultaat voor Roglic.
De T-A heeft geen echte bergrit. Daar zal alles afhangen van de TTT.

Yeez

'@kelderfan roglic is goed in de heuvels, daar pakt hij op veel andere mannen.

@rahimns programma van martin, van emden, powless en bouwman okk bekend? Zou je daar okk navraag voor kunnen doen ;)

tdola

Bouwman staat in grote lijnen al in beginpost.

1 2 ... 31 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.