Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 32 ... 501 502
kelderfan

'@vlek
Quote: "Ik zou Parijs-Nice niet kwalificeren als een klimkoers. Ze hebben daar hooguit één aankomst op een echte klim, maar verder wordt het altijd beslist door tijdritten, waaiers en die explosieve ritten in het weekend. Bennett heeft daar meer aan iemand met power (Powless), dan aan een pure klimmer (Olivier)."
Dat Powless in deze koers meer op z'n plaats is, kan wel beamen, maar dat P-N geen klimkoers is?
Ritten 5 t/m 8 wordt geklommen en bleef vorig jaar alleen Gesink namens 't team over en het zal wel weer beginnen met een TTT; daarom denk ik, dat Tony Martin wel naar deze koers zal afreizen. Nu heb je Bennett met ? en Groenewegen met Eenkhoorn, Jansen en dan nog Lindeman als koerskapitein. Dus nog 2 plekken met {Powless, Olivier, Martin} in de race.

tdola

'@kelderfan.

Pn en ttt? Dat is de Tirreno. Wel meestal korte tijdrit in pn, maar zeker geen ttt.

Fanny

Ik verwacht Bouwman ook in de WT UAE Tour nav de diverse mediaberichten na zijn 2e plaats op het NK in Apeldoorn.
O.a. van WF Quote: "Volgend jaar ben ik een van de belangrijke mannen in de ploegentijdrit enz"
Misschien ook nog wel in meer (WT) koersen waar een ploegentijdrit in zit.
Maar misschien is dit na te vragen.
Ze zouden dus een hele sterke ploeg met (overall) winstkansen kunnen opstellen voor de TTT in de TA met Roglic, Bouwman, Gesink, Martin, van Emden en Martens.
Ik hoop net zoals @Tdola dat de ploegleiding van TJV dit gaat doen want dit levert ook een hele hoop punten op voor de WT-ranking.

tdola

En vergeet de plus niet. Die is al bevestigd voor uae en tirreno en reed bij Quick step mee in de winnende ploeg dus weet hoe er hard gereden moet worden in ttt.

kelderfan

'@tdola
De ritten moeten nog worden vrijgegeven in P-N; maar je hebt een punt, want er zal wel een ITT inzitten.
Maar geen klimploeg klopt ook niet.
@Fanny
Je hebt wel gelijk, dat Koen Bouwman met zijn tijdrit in de UAE zou moeten beginnen en dan door naar de T-A.

Fanny

'@tdola
Ik was inderdaad de Plus vergeten te vermelden.
Dus meest ideale ploeg voor TA TTT : Roglic, Bouwman, Gesink, Martin, Van Emden, De Plus en Martens.

S. Morgenstern

Waarom zou je per se een klimploeg op moeten stellen rond een kopman die geen podiumkandidaat is? Ik denk dat ze nu met Groenewegen daar duidelijk de juiste prioriteit kiezen en dat er sportief weinig op aan te merken is om daarnaast Bennett te ondersteunen voor zijn kans op een toptien plek.

Ik denk niet dat alle tijdrijders (en Bouwman) alle koersen met een ploegentijdrit gaan rijden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Qua Froome en Dumoulin praktijken is het misschien ook aardig om mee te nemen hoeveel er bij die twee in het najaar nog in de tank zat.

Jotto-Lumbo

'@Fanny ik denk dat die opstelling sowieso de sterkste TTT opstelling voor LV. Roglic, van Emden, Martin, de Plus, Bouwman en Roosen zouden ook podium kunnen rijden op een WK TTT denk ik.

S. Morgenstern

Gesink zou sowieso bij de sterkste zes zitten, of dat nu is in plaats van De Plus, Bouwman of Roosen weet ik niet. Die drie zouden met Powless, Eenkhoorn en andere hardrijders voor de laatste twee plekken op gaan.

kelderfan

'@vlek
"Waarom zou je per se een klimploeg op moeten stellen rond een kopman die geen podiumkandidaat is? Ik denk dat ze nu met Groenewegen daar duidelijk de juiste prioriteit kiezen en dat er sportief weinig op aan te merken is om daarnaast Bennett te ondersteunen voor zijn kans op een toptien plek."
Ja, waarom zou je voor 1 rit een hele sprinttrein meenemen; dat jouw voorkeur altijd bij de "sprinttrein" begint is inmiddels wel duidelijk. Vorig jaar mocht Gesink 't ook alleen opknappen. Nu er gelukkig weer klimmers doorbreken, kunnen de treinleden zich richten op 't Vlaamse klassiekers d.m.v. trainingsstage en verkennen van de betreffende koersen. Gelukkig voor Dylan mag hij naast Jansen ook Eenkhoorn meenemen voor die 1 of 2 ritten.
Hopelijk krijgt Bennett de waardering door de ondersteuning van Powless, Olivier e/o Martin, maar die zou nu nuttig zijn in de T-A vanwege de TTT.

S. Morgenstern

Waarom zou je Groenewegen überhaupt voor één rit meenemen?

Mijn voorkeur gaat verder niet uit naar de sprinters van de ploeg. Sprinten is nooit mijn favoriete onderdeel geweest. Dat weerhoudt me er echter niet van om in te zien dat het een begrijpelijke keuze is om Groenewegen in zo'n WT-koers als kopman op te vatten en als eerste prioriteit te zien bij het samenstellen van de ploeg. Hetgeen vorig jaar met Gesink ernaast natuurlijk helemaal het geval was; stel je voor dat daar enkele knechten voor meegenomen waren...

Wanneer je zelf vanuit een voorkeur redeneert betekent tegengas daarop trouwens nog niet dat dat gegeven wordt vanuit een tegengestelde voorkeur.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Jij zegt, dat P-N geen koers is voor klimmers; dan is mijn tegengas, dat de "sprintploeg" maar 1 of 2 ritten hebben.
Dylan krijgt nu toch niet zijn vertrouwde ondersteuning mee. Gelukkig wel Jansen en daarnaast Eenkhoorn.
Je zegt zelf dat Lindeman meegaat om Bennett uit de wind te houden of terug te brengen. Dan ben jij 't er toch wel mee eens, dat Bennett in de bergritten ondersteuning mag hebben. De mannen die nog beschikbaar zijn, zijn in dit geval Powless, die wat meer Europeesche koersen zou krijgen en Daan Olivier. Want Floris De Tier lijkt mij de enige, die met Wout Van Aert mee kan gaan in de finale van de Strade. Dus die zie ik in de Strade en Catalunya acteren.

S. Morgenstern

Ik stel dat Parijs-Nice geen klimkoers is; het is namelijk een voorjaarsronde waar je je op allerlei manieren kan onderscheiden; van prologen, sprinten, waaiers, tijdritten, aankomsten bergop tot knotsgekke ritten volgas rond Nice.

Daarin is uiteraard ook genoeg ruimte voor klimmers om zich te onderscheiden. De koers zelf is alleen geen 'klimkoers' waarin je sowieso met klimmers moet komen om er iets te bereiken. Dat kan ook uitstekend met een ploeg die grotendeels rond je sprinter is samengesteld, aangezien er inderdaad altijd enkele mooie sprintkansen op het menu staan.

Jumbo heeft nu met Groenewegen en Bennett twee kopmannen op het programma staan, waarvan die eerste duidelijk degene is die in zo'n koers de grootste kans heeft om zich te onderscheiden. Dat is de reden waarom de ploeg dus eerst rond hem gevormd zal worden. Moeilijker hoef je het niet te maken.

Het gegeven dat zijn vaste sprintaantrekker een andere aanloop naar de klassiekers heeft zal dat gegeven alleen maar belangrijker maken. Ik verwacht dan ook nog altijd 2/3 van zijn geplande trein voor de Tour de France aan het vertrek, met daarbij in ieder geval de grote motor van Eenkhoorn.

Daarnaast is verder nog genoeg mogelijk om de toptien kansen van Bennett te verdedigen (ook met renners uit de trein), of om voor dagsucces te gaan in een tijdrit, of om een dag mee te zitten in een aanval, enz...

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, dat heb ik vorig jaar gezien met Gesink als kop van jut. Als je met 2 kopmannen aan 't vertrek staat, dan is 't toch normaal als Bennett zijn ondersteuning krijgt en dat Groenewegen zijn ondersteuning meekrijgt.
Groenewegen heeft de jonge aankomend talent Eenkhoorn en Jansen mee en de andere treinleden zijn op stage.
Dan mag Bennett toch ook 2 ondersteunende mannen meekrijgen. En in dit geval lijken dat Powless en Olivier.
Of naast Lindeman nog Martin meegaat is de vraag natuurlijk.
Maar als 't met Roglic belangrijk is om de T-A te winnen, dan lijkt Martin meer op z'n plek in de TTT-trein.
Maar die puzzel is voor de teamleiding.

S. Morgenstern

Bennett en Groenewegen zullen inderdaad allebei hun ondersteuning wel krijgen, maar daarbij is het dus volkomen logisch om te beginnen bij het selecteren van voldoende goede mannen voor de belangrijkste van die twee..

Gesink was vorig seizoen in Parijs-Nice geen speciale knechten waard, dus de keuze van vorig jaar viel ook uitstekend te begrijpen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Vorig jaar had TLJ nog niet de mannen, die zij konden uitspelen naast Gesink. Dat het met de klimmers zo goed is gegaan, geeft Jumbo-Visma de gelegenheid om ook renners voor te bereiden op de Vlaamse klassiekers.
Derhalve lijkt 't mij een goede zaak om de 2 kopmannen zo goed mogelijk te ondersteunen. Want er zijn voor Dylan geen andere renners beschikbaar vanwege de stage. De enige die hij nog mee zou kunnen krijgen is Martin, maar die is veel belangrijker voor de TTT-ploeg toch.
Want welke goede mannen wil jij selecteren voor de belangrijkste? van die twee.

En die keuze van vorig jaar was natuurlijk helemaal niet goed. Dat was toen niet om aan te zien.

S. Morgenstern

Want welke goede mannen wil jij selecteren voor de belangrijkste? van die twee.

Volgens mij heb ik het al de hele tijd over Jansen, Eenkhoorn en Martin. Dat lijkt me zo'n beetje de specifieke ondersteuning voor Groenewegen die het uitgangspunt zou moeten zijn; zowel om goede kans te hebben in de sprints daar, als ook om op dat niveau ingespeeld te kunnen raken met Martin.

Dat was toen niet om aan te zien.

Dat je er niets aan vond, is nog geen goede reden om de keuze voor een selectie met vooral renners die later in de Tour de France in sprintritten voor overwinningen moesten gaan zorgen, niet te kunnen begrijpen.

Laatst gewijzigd
tdola

Denk dat een "knecht" voor Bennett, in dit geval lindeman, ook zijn rol kan spelen voor de sprinter groenewegen. Ofwel door vlucht terug te halen, danwel tussen kilometer 10 en 2 op kop te rijden. Andere Bennett knechten (powless/olivier) zouden dit in mindere mate ook kunnen, maar wellicht komt er een nuttige motor in zo'n koers bij (wijnants) die zowel de sprinter kan helpen, als Bennett op juiste moment ondersteunen In een waaier.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Programma deel 1 Sepp Kuss (hij is zelf de bron): Ruta del Sol, Catalonië, Baskenland, Californië en de Dauphine

Leendert82

Mooi programma voor Kuss.

Leendert82

Ik ben wel benieuwd naar een interview met Roosen, die lijkt wel 2-3 plaatsen gezakt in kopmanschap voor het voorjaar. En ook komt zijn plaats inde sprunt trein in gevaar (moet gevecht aan gaan met Teunissen). Na zijn uitstekend Canada WT races had ik verwacht dat hij hoger zou worden ingeschat. Zat er vorig jaar nog lang bij tijdens de RVV en had pech in PR met een val, maar toch door geknokt tot het einde (wel buiten tijd) wat goed was voor zijn ontwikkeling.
Ik hoop echt dat hij nog een extra stap kan zetten komend jaar. En dat hij de concurrentie als positief ziet en gaat knokken voor zijn plaats in het voorjaar en sprint trein.

Laatst gewijzigd
Fanny

Bouwman rijdt zoals ik al eerder had aangegeven UAE en AGR.
Zijn programma is dan definitief als volgt: UAE Tour-Tirreno Adriatico -Milaan San Remo-Amstel Gold Race -Waalse Pijl-Luik Bastenaken Luik en de Giro d'Italia.
Geen misselijke WT wedstrijden dus op weg naar de Giro.
De ploegleiding is schijnbaar erg tevreden over hem na het bijna afgelopen jaar 2018.
Misschien dat hij ook nog in wat kleinere wedstrijden start of in moet vallen als reserve renner.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny bron?? ;) ... graag gedaan hoor

aru123

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar het tijdritpak van tony martin, hopelijk is het zwart rood geel overheersend.

1 2 ... 32 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.