Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 33 ... 501 502
kelderfan

'@vlek
"Dat je er niets aan vond, is nog geen goede reden om de keuze voor een selectie met vooral renners die later in de Tour de France in sprintritten voor overwinningen moesten gaan zorgen, niet te kunnen begrijpen."
Dat jij voor een ritzege een hele trein wil meesturen is bekend en er komen nog genoeg koersen om de samenstelling te testen.
Maar gelukkig geen discussie meer over de ondersteuning van Groenewegen in P-N. Met Jansen en Eenkhoorn moet hij die ene zege ook kunnen bereiken. Het gaat nu alleen om Martin, die ik in de T-A zie, vanwege de TTT en jij in P-N.
Maar Daan Olivier heeft ook een goede tijdrit in de benen; dus die kun je met Powless ook inzetten in P-N.
@Fanny
Bedankt voor de info over Koen Bouwman. Mooi dat hij zo'n mooi programma gaat rijden. Alleen de voorbereiding voor de Giro zit mij een beetje dwars. Want op 13 maart rijdt hij de T-A en daarna alleen maar klassiekers als voorbereiding. Dat lijkt mij te weinig rondewerk en Kruijswijk krijgt voor Romandië wie mee?

S. Morgenstern

Dat jij voor een ritzege een hele trein wil meesturen is bekend en er komen nog genoeg koersen om de samenstelling te testen.

Het heeft ten eerste niets te maken met willen, maar met kunnen begrijpen waarom zo'n keuze wordt gemaakt.

Ik begrijp dus niet zo goed waarom je je neus op zou halen voor een overwinning in een WT-koers!? Ze hebben genoeg seizoenen gehad waarin dat niet of maar heel moeilijk lukte. Aangezien ze nu twee wereldtoppers hebben, die daar verandering in hebben gebracht, is het volkomen logisch dat ze o.a. daar hun belangrijkste speerpunten van maken (met ook in het geval van de sprinter de bijbehorende ondersteuning).

Qua testen of ingespeeld raken van die ondersteuning zijn er dus juist niet zoveel koersen op WT-niveau die je daar richting de Tour de France voor kunt gebruiken. Het programma van vorig jaar van Groenewegen bekijken is wat dat betreft vrij verhelderend..

Maar Daan Olivier heeft ook een goede tijdrit in de benen; dus die kun je met Powless ook inzetten in P-N.

Maar Maarten Wynants heeft ook een goede sprint in de benen; dus die kun je met Lindeman ook inzetten in P-N.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Bevestigde renners voor de non-WT-voorbereidingskoersen in februari:

Valencia
Groenewegen, Roosen, Jansen en Eenkhoorn.

Ruta del Sol
Kruijswijk, Tolhoek, Kuss en Van Poppel.

Algarve
Groenewegen, Roosen, Jansen, Teunissen en Van der Hoorn.

Laatst gewijzigd
JoaJoch

Ligt het aan mij, of rijden de meeste renners een vrij mager programma in de 1e helft van jaar met relatief weinig koersdagen? De ploeg rijdt voor zover ik kan zien ook een stuk minder kleine wedstrijden dan de afgelopen jaren, wat ik persoonlijk best jammer vindt aangezien dat juist de wedstrijden zijn waar je de talenten en jonge gasten voor eigen kans kan laten rijden.

Hopelijk slaat men niet te veel door in het verkiezen van trainingskampen en hoogtestages boven wedstrijden...

S. Morgenstern

Ik heb nog niet zoveel volledige programma's voor de eerste seizoenshelft gezien, maar van degene van wie we wel (nagenoeg) alles weten (Kruijswijk, Roglic, Tolhoek, Kuss, Bouwman en Gesink) valt niet te zeggen dat ze geen mooi programma rijden of weinig koersdagen maken.

Wie rijdt er wel een programma met weinig koersdagen? Lindeman en Hofstede misschien?

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rahimns
Haha de bron is Rahimns.
Ik heb een tijdje zitten wachten totdat je het hier bekend maakte maar helaas gebeurde dit niet.
Fijn dat Bouwman op zijn Strava reageerde op jouw vraag. Netjes van hem.
Alle credits voor jou.
Sorry, ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt.
Maar goed, ik had het hier al eerder aangegeven dat hij waarschijnlijk ook wel de UAE tour en AGR ging rijden.
De lijst kan dus verder door jou aangevuld worden voor ook bovenstaande renners alleen staat het ook nog niet overal op procyclingstats.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny ik sliep even lekker uit, was laat geworden gisterenavond ;)

JoaJoch

'@vlek

Met name de renners die naar de Giro gaan (Roglic, Bouwman, Tolhoek) rijden in mijn ogen een vrij mager programma richting de Giro. Maar goed, dat is eigenlijk ook wel een trend die je in het hele peloton ziet. Steeds meer stages en steeds minder wedstrijden.

S. Morgenstern

Die renners hebben straks eind mei ongeveer 40 koersdagen staan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AlfredoBinda
Ik denk, dat je gelijk hebt met het programma; dat lijkt een stuk minder en kennelijk moet dat worden opgelost met hoogtestages. Bijv. Koen Bouwman en Antwan Tolhoek in de opbouw naar de Giro.
@rahimns
Je bent wel een grappenmaker om naar de bron te vragen.;)
@vlek
Quote: "Maar Maarten Wynants heeft ook een goede sprint in de benen."
Goed van jou; ik was Maarten helemaal kwijt in het verhaal. Gelukkig heeft de ploeg niet naar je geluisterd met de invulling van de samenstelling Giroploeg. Ik ben nu al heel nieuwsgierig, hoe dat gaat in de Giro met Roglic als kopman en in de ondersteuning Koen Bouwman, Robert Gesink, Laurens De Plus, Floris De Tier, Antwan Tolhoek, Paul Martens en Jos Van Emden.
Ik denk, dat Steven Kruijswijk wel een klein beetje baalt, want hij heeft niet de luxe van die extra klimknechten, want hij heeft alleen Robert Gesink als extra klimknecht mee.

Fanny

'@Rahimns
Nou, slaap dag nog maar even want vanavond wordt het ook laat ! Haha.
Even iets anders.
Het trainingskamp in januari 2019 voor de renners die NIET naar de TDU gaan is die van 14-24 januari in Calpe ?
Wat is de eerste koers die TJV gaat rijden en bedoel ik niet de TDU ?
Waar gaan de renners (en wie allemaal) naar toe op de eerste hoogtestage, Tenerife of net als vorig jaar de Sierra de Nevada in Spanje?

@Vlek
Quote: Die renners hebben straks eind mei ongeveer 40 koersdagen staan
Dan zitten ze al op de helft of bijna op de helft, want ze rijden ongeveer maximaal 85 koersdagen.
Natuurlijk niet iedereen.
Het ligt er natuurlijk ook aan welke koersen TJV allemaal gaat rijden. Ook zit TJV ook iets ruimer in zijn jasje qua aantal renners die ze in kunnen zetten tov 2018.
Ik denk zelf dat TJV wat minder (kleine) koersen gaat rijden en iets meer kleine korte trainingskampjes evt met hoogtestages gaat doen.
Jammer trouwens dat ze begin van het jaar 2019 niet gaan starten in Zuid-Amerika waar toch wel een redelijk aantal WT teams naar toe gaan.

S. Morgenstern

Bouwman deed vorig jaar ook een hoogtestage richting de Giro. Ik vind zijn programma eromheen ook niet minder dan dat van vorig jaar, dus wat er precies opgelost zou moeten worden ontgaat me.

Tolhoek had vorig jaar ook die hoogtestage gepland staan. Het enige wat er extra (!) bij is gekomen, is de hoogtestage in februari. Dat is echter niet in plaats van iets anders waar nu geen ruimte zou zijn. Het is eerder juist een extra toegevoegde kwaliteitsimpuls die mogelijk is doordat er in het budget meer ruimte is.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan ik maak geen grapjes...

tdola

'@kelderfan
Wie Kruijswijk meekrijgt in Romandie voor in de bergen....Is nog wel erg ver weg.
Maar dat zal idd niet de sterkste bergploeg zijn, als je er vanuit gaat dat niemand uit de ondersteunende bergploeg van de Giro en niemand van de Californie gangers (Lindeman, Hofstede en Kuss) naar Romandie gaat, kan namelijk in theorie wel, maar minder wrs.
Dan houdt je over voor heuvels/bergen: Bennett (Bennett will start his season next month at the New Zealand national championships in Napier, before riding the Tour Down Under in Australia. Then, after spending February training at home, he will focus on Paris-Nice and the Tour of Basque Country as major early-season races, er staat dus niet dat hij alleen dat rijdt, Romandie zou best kunnen, beetje zelfde als Roglic afgelopen jaar, waarbij Tirreno nu PN is en Valencia TDU).
Verder Olivier, Powless, en Vingegaard. Waarbij er best mogelijk 1of 2 hiervan naar Californie ook gaan.

Is sowieso drukke/lastige periode, afgelopen jaar hier Wagner, de Tier en Boom niet echt fit opgestapt.
Komt door Californie met tijdsverschil, Giro, en uitpuffen na de klassiekers.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Timo Roosen begint zijn seizoen in Valencia en de Algarve voordat hij begint aan zijn klassieke voorjaar in de Omloop

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Quote:Bouwman deed vorig jaar ook een hoogtestage richting de Giro. Ik vind zijn programma eromheen ook niet minder dan dat van vorig jaar, dus wat er precies opgelost zou moeten worden ontgaat me."
Hij reed wel Tour of the Alps in voorbereiding en dat is een rittenkoers. Dat ontbreekt tot nu toe in het programma.
De ploeg zelf zegt dat de AGR/WP/LBL geen speerpunt zijn in hun programma. Jouw stelling was dat de klimmers een beter programma zouden rijden. Ik ben het met @AlfredoBinda eens dat juist voor die jongens als Roglic, Bouwman, Tolhoek, Kuss en De Plus het programma wat aan de magere kant is.

S. Morgenstern

Bouwman heeft voor de Giro toch twee WT-rittenkoersen op het programma staan? Ik vind daarna de klassiekers in plaats van Tour of the Alps niet minder; zou zelfs denken dat zijn programma volgend seizoen wat dikker bezet is met interessante koersen..

Roglic rijdt een programma waarna Froome en Dumoulin afgelopen seizoen na de Tour de France niet zoveel meer in de tank hadden. Tolhoek zit straks in juni na Zwitserland ruim over de veertig koersdagen. Kuss rijdt allemaal mooie meerdaagse rondjes met veel kans voor zichzelf (op het hoogste niveau); mooi uitgebalanceerd richting de tweede seizoenshelft met de Vuelta.

Ik denk niet dat er objectief gezien enige aanleiding is om die programma's mager te noemen..

Laatst gewijzigd
xistnc

Zolang renners geen twee koersen tegelijk rijden en zolang TJV niet in vijf koersen tegelijk start, zal Kelderfan het een te mager programma vinden. Sommige dingen zullen in 2019 echt niet veranderen.

Leendert82

Gelukkig Nieuwjaar iedereen. Op naar een super succesvolle 2019 voor Team Jumbo Visma met veel 🍾🥂

tdola

Iedereen gelukkig en succesvol 2019 gewenst idd.

@rahimns
Eenkhoorn heeft aangegeven dauphine te rijden.

S. Morgenstern

Tony Martin: Valencia, UAE, Tirreno, Baskenland, Romandië, Duinkerken, ZLM en Tour de France.

Drie rondjes in dienst van Groenewegen, twee met Roglic (waarbij de ploegentijdrit een grote kans zou moeten zijn, helemaal wanneer ze met Van Emden alle drie de tijdrijders opstellen) en dan nog één voor Bennett en één voor Kruijswijk, om vervolgens in de Tour de France dat allemaal te combineren.

Ik ben benieuwd of ze dan voor Van Poppel kiezen in Parijs-Nice of dat ze voor Leezer en/of Wynants gaan. Dat eerste lijkt me wel interessant.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

De beste wensen iedereen 🥂🍻
Dat iedereen maar veel geluk en gezondheid mag kennen in 2019 en verder 👍🏼

kelderfan

Beste wensen idereen en een gezond en gelukkig 2019.

kelderfan

'@vlek
Dus toch Martin naar de T-A vanwege de TTT.

tdola

'@vlek, bron? Zou mooi passend programma zijn iig sterk voor kopmannen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 33 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.