Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 336 ... 501 502
Yeez

'@kelderfan leezer lindeman en zelfs evt de plus zouden ook kunnen. Net als hofstede en powless die het meest voor de hand liggen

jvh93

Ik denk dat Timo ook nog steeds een prima optie is voor de Vuelta hoor. Heeft bewezen goed positie te kunnen kiezen voor de sprinttrein, dan kan je dat ook met een kopman in je wiel. Al zijn Hofstede en Powless voor mij ook meer voor de hand liggend (mits Powless zijn contract verlengd)

Niklas

Volgens Bobbie Traksel, voorzitter van de VVBW, kan Tom Dumoulin heel simpel zijn contract opzeggen. De Nederlandse wetgeving gaat boven de regels van de UCI. Hij heeft een opzegtermijn zoals ieder ander. Van een afkoopsom hoeft helemaal geen sprake te zijn. Aldus Bobbie in De Limburger.

Koosr1946

Dus dan zou er in het betaalde voetbal nooit een transfersom hoeven worden betaald?
Dan is Barcelona wel heel dom geweest om zoveel geld uit te geven voor Frenkie de Jong
Een contract teken je met je volle verstand en dat kan volgens mij alleen verbroken worden door middel van een afkoopsom.
Verder is het een contract met een Duitse ploeg.
Who the fuck is BOBBIE TRAKSEL, misschien die op EUROSPORT ook vaak onzin uitkraamt

Als ik Sunweb zou ik zeker niet door gaan met deze renner, maar zou wel de HOOFDPRIJS proberen te krijgen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Koosr1946 als je nu eerst in de materie verdiept voordat je hier helemaal uit je plaat gaat. De vergelijking met het voetbal gaat helemaal manco daar zijn afspraken gemaakt over contracten vastgelegd. In Nederland hebben Sunweb en TJV vorig jaar hun Cao opgezegd en vallen de renners dus onder de normale wetgeving. Hierbij mogen ze dus net zoals elke andere werknemer hun contract met in achtneming van een opzegtermijn opzeggen. Ten eerste is Bobbie voorzitter van de vakbond voor wielrenners dus die weet echt wel waar hij het over heeft daarnaast zijn er ook al enkele juristen op het gebied van sportrecht die dit bevestigen. Daarnaast heeft het wielrennen geen transfergelden dus valt er geen hoofdprijs te halen. Enkel als ze er samen over tot overeenstemming kunnen komen een afkoopsom van het huidige contract.

Laatst gewijzigd
Koosr1946

Ik hoop dat je gelijk hebt, want mensen die zo gemakkelijk uit hun contract lopen, gauw laten gaan.

De Zeboe van de Zoncolan

De rechtspersoon achter Team Sunweb is in Nederland geregistreerd, bij mijn weten. Dat ze rijden op een Duitse licentie heeft daar niet zoveel mee te maken.

Voor de Nederlandse wet is elk contract langer dan 2 jaar een vast contract met opzegtermijn van 1 maand, hetzij in een cao anders bepaald.

Laatst gewijzigd
Hensie

'@Mokumj, 31 juli 2019 om 18:26
--

Als je ooit nog serieus genomen wilt worden in het leven zou ik per direct stoppen die tamelijk domme SJW-terminologie te bezigen.

Stoempie

Het wachten is op de eerste transseksuele zwarte wielrenner. Lekker inclusief zonder witte privilege 😂

kelderfan

'@jessevdalen
Quote:"leezer lindeman en zelfs evt de plus zouden ook kunnen. Net als hofstede en powless die het meest voor de hand liggen."
Laurens De Plus gaf dat zelf reeds aan; dan wel na San Sebastian en in overleg met 't team.
Nu Roglic de Vuelta gaat rijden wil hij wel de mannen mee, die hem kunnen bijstaan. Reken maar dat Roglic voor 't allerhoogste treetje wil gaan. Tony Martin is een van die mannen en ik denk, dat De Plus daarom ook een goede optie is.

Pieterboy

Een idee die ik zelf had om te doen was om de 10 potentiële aankopen van Jumbo-Visma die wielerflits altijd publiceert te voorspellen. Maar het lijkt me leuk om dat met meerdere te doen en kijken wie er het dichtste bij zat. Ik begin zelf maar even:
1. Marcel Kittel
2. Tom Dumoulin
3. Tim Merlier
4. Ramon Sinkeldam
5. Brandon McNulty
6. Chris Harper
7. Nils Politt
8. Jan Willem van het Schip
9. Wout Poels
10. Tymen Arensman
Ik ben benieuwd of jullie ook denken dat Youri met deze namen gaat komen of misschien wel 10 helemaal andere renners . Laat het weten.

Yeez

Mcnulty gaat naar uae
Arensman blijft nog een jaar beloften
Poels wordt hevig in verband gebracht met sunweb
Van Schip vind ikzelf te licht
Harper is zo goed als zeker
Politt zou door de fusie aan zijn contract gehouden kunnen worden, werd verder gelinkt aan DQS
Kittel en Dumoulin zijn bekend
Merlier is niet echt een optie als je voor Kittel gaat
Sinkeldam zou een optie kunnen zijn, maar dan alleen als extra lead-out voor een eventuele sprinter

$kedel

Merlier is denk ik sowieso niet echt een optie aangezien ze met van Poppel, Teunissen en van Aert al redelijk vergelijkbare renners hebben.

Harper is door wielerflits al genoemd als versterking voor volgend jaar, maar echt een officiele bevestiging heb ik niet gezien.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/jumbo-visma-verrast-met-aanwinst-chris-harper/

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Veel van die namen worden al gelinkt aan TJV... best kans dat over een paar maanden blijkt dat alleen Harper klopt van die lijst, Het is op dit moment puur gissen. Een aantal lijken mij niet haalbaar of zullen om andere redenen niet komen zoals Sinkeldam, Merlier, Pollit, Poels, Van Schip en Arensman.

Laatst gewijzigd
mooiman

'@rahimns

Maar wat denk jij dan van Tom D?

Stoempie

Van Poppel in de Vuelta kan mi prima icm Roglic' klassementsambities. Wordt wel interessant, de samenstelling. Roglic, Kruijswijk, Bennet, Gesink, Martin, De Plus...Van Poppel en Powless/Hofstede

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@mooiman als ploeg zou je, als je de kans hebt hem altijd moeten binnenhalen. Ik persoonlijk hoop alleen dat het niet de balans verstoord binnen de ploeg. Ik ben ook nog niet overtuigd dat het werkelijk al zover is, het kan zijn dat dit allemaal gebruikt wordt om Spekenbrink onder druk te zetten om een betere ploeg rondom Tom te creëeren. Ik hoop op dit moment eerder op het nieuws dat Roglic verlengt dan het nieuws dat Tom komt.

MokumJ

'@Hensie

Haha sjw die moest ik even googelen.

Maar bedoel je serieus genomen worden door boze witte mannen? Waar jij vermoedelijk een van bent?

Stoempie

Boze witte mannen zijn ook mense.

Ik hoop met Rahimns snel op nieuws over contractverlenging van Primoz. Daar heb ik zó van genoten de laatste jaren.

kelderfan

1. Marcel Kittel; lijkt mij niet met al genoeg snelle mannen: Van Poppel, Van Aert en Teunissen.
2. Tom Dumoulin; is wel een optie; wordt wel erg vaak gelinkt.
3. Tim Merlier; is wel vriend van Wout Van Aert
4. Ramon Sinkeldam; die heeft iets met TJV, maar dan niet in het positieve.
5. Brandon McNulty; wordt helaas gelinkt aan UAE.
6. Chris Harper; die zal wel komen gezien 't WF-artiekel.
7. Nils Politt; die lijkt mij een prima versterking.
8. Jan Willem van het Schip; nee wordt baanrenner?
9. Wout Poels; als TD niet gaat komen, dan is een renner als Poels zeker op z'n plaats.
10. Tymen Arensman; hopelijk vanaf 1-8-2020.

mooiman

'@rahimns

Nou ik ben het helemaal met jou eens. We gaan het zien

Onbekende gebruiker

Politt steengoed renner die verdomde diep kan gaan, zie die graag komen en zeker een versterking. Zowel voor de TT, de klassiekers als voor de rol die Martin nu invult.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De Plus na zijn debuut in de Tour de France (en een seizoen dat eerder in het teken stond van een piek in de Giro) ook nog opstellen in de Vuelta, moet je volgens mij alleen doen wanneer hij echt nodig zou zijn.

Ik denk niet dat dat ook maar een klein beetje het geval is, met de kwaliteit die de vier klimmers die al meegaan in huis hebben. Het geeft daarnaast wat mij betreft ook niet helemaal het goede signaal naar andere jongens die een goed seizoen draaien en beknopt de ruimte voor jonge renners om een grote ronde te rijden (onnodig) nog verder.

Gezien de uitsluiting van Tony Martin, kan ik me voorstellen dat ze hem nu meenemen ten kosten van een ander met een vergelijkbare rol. De Plus is een ander verhaal; genoeg andere jongens die ik eerder mee zou nemen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat begrijp ik wel @S.Morgenstern, maar nu Roglic daar gaat rijden zal hij echt zijn team mee willen hebben.
Roglic met Kruijswijk, Bennett, Gesink en Martin zijn door Plugge gemeld en uit eigen bron Martin. Zo ook heeft De Plus laten weten, dat er na San Sebastian wordt gesproken over zijn deelname {die hij ook zelf eerst niet zag zitten}; nu hebben verschillende bronnen gemeld, dat Timo Roosen en Van der Hoorn niet zullen gaan. Dus zijn er 5 duidelijk, 1 een vraagteken en blijven er dus nog 2/3 plekken over. Al een tijdje staan Hofstede en Powless {die ook de TdP rijden!} op de rol en is daar opeens Danny van Poppel bijgekomen. Die heeft vorig zich goed laten zien in de Vuelta en dan vooral als knecht voor Kruijswijk.

veld

Helemaal eens met Rahims en Mooiman. Als je ze niet alledrie kunt hebben, is de combi Kruiswijk/Roglic (veel) beter dan Kruiswijk/Dumoulin. Roglic wint meer dan Ktuiswijk en Dumoulin samen.De laatste twee zijn vergelijkbare types, Roglic heeft meer explosiviteit.

1 2 ... 336 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.