Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 338 ... 501 502
S. Morgenstern

De Plus zegt vandaag in Het Nieuwsblad dat hij de rest van het seizoen voor zichzelf mag rijden, dus dan lijkt ook hij er niet vanuit te gaan dat hij nodig is in de Vuelta.

tdola

Roglic helemaal geen wedstrijd voor de Vuelta? Of zou ie nog naar Noorwegen gaan, (bb lijkt me zeer onwrs).
Al is ie vaak natuurlijk na hoogtestage wel snel goed.

Nog 2 plekjes over in principe ja.
Geen de plus dus wrs, vd hoorn en roosen ook afgevallen.
Bouwman zou in najaar voor eigen kansen mogen rijden (maar zou best goede kandidaat zou imo).

Powless, de tier, tolhoek, Lindeman, van Poppel? Of 1 van leezer/Martens/van Emden (1 van deze 3 lijkt me best logisch).

Op site helaas geen opstellingen/voorbeschouwing van de komende wedstrijden (css, Londen, polen).

Barttej

De Plus zegt vandaag in Het Nieuwsblad dat hij de rest van het seizoen voor zichzelf mag rijden, dus dan lijkt ook hij er niet vanuit te gaan dat hij nodig is in de Vuelta.
Hij zegt in het Nieuwsblad ook gewoon dat hij geen Vuelta zal rijden.

S. Morgenstern

Dat is dan helemaal duidelijk.

@tdola; waar heb je het afvallen van Roosen vandaag?

kelderfan

'@Barttej
Heb je een link naar dat artikel, want als ik bij het Nieuwsblad kijk, dan praat De Plus, dat hij stapjes zet in de weg omhoog en dat hij niet bang dat hij minder kansen zou krijgen bij de komst van Tom Dumoulin.
@S.Morgenstern
Dat lijkt mij ook duidelijk, maar blijft de vraag: "Met onmiddellijk ingang of per 1 januari 2020"

kelderfan

Even een andere vraag.
Ik zie dat een groot aantal teams per 1 augustus stagiaires hebben aangetrokken. Bij TJV helaas niet. Terwijl in de Clásica Ciclista San Sebastián TJV nu met 6 renners van start gaat. Bennett was al ziekjes in de laatste dagen van de TDF.

xistnc

Stagiaires mogen niet in WT-koersen starten. Dat weet je best.

En verder maak je je regelmatig zorgen over het programma van pak 'm beet De Tier en anderen. Hoe verhoudt zich dat tot stagiaires?

Barttej

Voor Clásica Ciclista San Sebastián had dat weinig uitgemaakt omdat stagiairs niet mogen starten in WT-koersen.

kelderfan

Die Thomas Pidcock heeft de rit naar La Planche des Belles Filles gewonnen. Volgens WF is hij toch een van de mannen met * voor TJV.

Barttej

@barttej
Heb je een link naar dat artikel, want als ik bij het Nieuwsblad kijk, dan praat De Plus, dat hij stapjes zet in de weg omhoog en dat hij niet bang dat hij minder kansen zou krijgen bij de komst van Tom Dumoulin.
Geen directe link omdat het in de krant staat, maar ben de beroerdste niet en zal wel het volledige artikel plaatsen zoals het in de krant staat

Het is zover: de beste Belgische klimmer van de voorbije Tour mag morgen in de Clasica San Sebastian starten als kopman. Dat zorgt wel voor extra druk, want met de vele toppers en ook de nakende komst van Tom Dumoulin wordt het voor Laurens De Plus (23) niet simpel om bij Jumbo-Visma voor eigen rekening te rijden. “Ik zal stap voor stap klimmen in de hiërarchie, want de ploeg ziet veel meer in mij dan een knecht.”

Je reed drie criteriums op rij: Aalst, Roeselare en Antwerpen. Plezant?

“Super, maar voor mijn type renner zijn die wel lastig. Mannen als Mathieu van der Poel of Wout van Aert zijn het gewend om na elke bocht op te trekken, dat zijn explosieve types. Ik niet. Maar de sfeer was fantastisch. Ik had niet verwacht dat de respons zo groot zou zijn. Mijn status is toch veranderd. De lof in de media van renners en ex-renners heeft ook deugd gedaan. Ik heb het zelfs herbekeken op tv en put er extra motivatie uit. Het is ook mooi dat Jan Bakelants zei dat ik een bergrit had kunnen winnen, maar ik ben naar de Tour gegaan om te werken. En ik moet toegeven: in het team zitten dat vier ritten wint en iemand op het eindpodium heeft staan: dat is heel speciaal. Zelfs een ervaren renner als Tony Martin, die toch al heel wat heeft meegemaakt, vond deze Tour een van zijn leukste herinneringen.”

Je mag in San Sebastian je eigen kans gaan?

“Ja, meer zelfs: ik ben de enige kopman. Ik heb een sterke ploeg in steun, er zijn geen excuses. Maar de tegenstand is uiteraard groot. Alaphilippe zal de te kloppen man zijn. Maar ik wil echt een goede koers rijden en doorgaan op die goede flow. Zeker nu ik de kans krijg van het team om zelf te scoren. Ja, dat zorgt voor extra druk, maar dat is plezant. Ook in de Waalse klassiekers was ik kopman en reed ik goed. Maar als je niet in de top vijf rijdt, valt dat niet zo op.”

Je wacht wel nog steeds op je eerste profzege.

“Ja, maar ik heb wel al gewonnen, hoor. Voor mij tellen die zeges in de ploegentijdrit ook. Maar ik ga blijven proberen. Ik reed zo goed als alleen maar koersen in de World Tour. De ZLM Tour in 2017 was dat niet en ik werd tweede in de koninginnenrit en derde in de eindstand. Dat is toch een ander niveau.”

Dokter Yvan Vanmol zei toen: “Winnen is moeilijk voor Laurens. Hij heeft een grote motor, maar mist explosiviteit en snelheid om het af te werken.”

“Dat is de juiste analyse. Maar je kan daar weinig op werken, ik zal nooit een type Van Aert worden. Maar soms moet je wat geluk hebben en het zal wel eens prijs zijn, daar ben ik van overtuigd.”

Over Deceuninck-Quick Step gesproken: de meeste renners die daar vertrekken, presteren achteraf minder. Maar jij bewijst het tegendeel.

“Goed dat je het zegt. Want ook in de Tour bleven ze dat herhalen. Ik dacht: En ik dan? Ik kom toch ook van daar? En ben ik zoveel minder? Ik ben nog maar 23 en groei ieder jaar gestaag. Ik ben heel blij dat ik die stap naar Jumbo-Visma heb gezet.”

Ze zijn het voorbeeldteam. Wat maakt die ploeg zo uniek?

“Ik denk dat onze aanpak niet voor elke renner zal werken, maar voor de huidige selectie is hij ideaal. De groei kwam er door hard te werken en alles superprofessioneel aan te pakken. Tot in de kleinste details. Op de Champs-Élysées hadden we het er nog samen over. In 2016 reed iedereen naar huis zonder zege of opvallende prestaties. Drie jaar later winnen we vier ritten en staan we op het eindpodium.”

Het succes is zo groot dat nu ook Tom Dumoulin bij jullie wil komen. Met ook nog Primoz Roglic en Steven Kruijswijk gaan jullie drie kopmannen hebben voor de grote rondes. Is dat niet te veel?

“Ik weet niks over Dumoulin, ik hoor dat ook maar zeggen. Maar laat hem maar naar onze ploeg komen. Team Ineos is al zoveel jaren succesrijk met al die kopmannen en de sterkte van Deceuninck-Quick Step in het voorjaar is ook te danken aan het feit dat ze meerdere pionnen hebben.”

Door al die luxe dreig jij wel te moeten blijven knechten.

“Nee, hoor. Het team weet wat het aan mij heeft en welke inhoud ik heb. We gaan daar in de toekomst zeker iets mee doen. Ik moet realistisch zijn en stap voor stap klimmen in de hiërarchie. Als ik met Roglic op stage ben, voel ik toch nog een verschil. Maar de ploeg ziet veel meer in mij dan een knecht. Ik mag nu de rest van het seizoen ook voor eigen rekening rijden. Na San Sebastian mik ik op de BinckBank Tour. Daarna moet ik het programma met het team nog bekijken, maar de Vuelta rij ik zeker niet. Ik heb heel hard toegewerkt naar de Giro. Doordat ik er vroeg moest opgeven, heb ik snel weer hard gewerkt naar de Tour. Dat een derde keer doen op een seizoen zou van het goede te veel zijn.”

Een tegenvaller in de Tour was de zware val van Wout van Aert. Jij weet wat het is om te moeten terugknokken na een zware blessure. Je was nog maar pas hersteld van een kniebreuk toen je op training in Zuid-Afrika je heup en bekken brak na aan aanrijding.

“Ik denk daar nog vaak aan. Ik heb daardoor een voorjaar verloren. Daarom ben ik dinsdag ook naar het ziekenhuis van Herentals gegaan om Wout te bezoeken. Ik weet dat het enorm deugd doet als een ploegmaat op bezoek komt. Ik heb dat meegemaakt en weet dat je alle steun kan gebruiken.”

Straks zien we misschien ook een tweede De Plus in het peloton: broer Jasper.

“Ja, hij doet het goed. Ik hoop dat hij volgend seizoen al prof kan worden. Ik probeer hem in contact te brengen met de goede mensen, maar het is aan hem om verder te presteren. Hij is een zeer goede tijdrijder en werd tweede op het BK voor beloften. Ik hoop dat hij geselecteerd wordt voor het WK. Hij is geen toptalent, maar dat hoeft niet. Kijk maar naar de progressie van Victor Campenaerts. Die is ook uitgegroeid tot een veelzijdige renner. Vroeger was Jasper een speelvogel en ging hij misschien iets te veel uit, maar nu werkt hij er keihard voor. Het zou fantastisch zijn om samen met mijn broer in het profpeloton te rijden.”

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Met het programma wat TJV rijdt met vooral veel WT wedstrijden heeft het gewoon geen zin om stagiairs aan de ploeg toe te voegen. Als je dat doet is dat echt om renners te testen en niet om je eigen problemen met renners op te lossen. Ik heb het idee dat TJV dat gewoon liever doet met het uitnodigen van renners op een trainingskamp dan via een stage periode.

Dit jaar heb ik ook niet echt het idee dat het lijstje van Youri echt gebaseerd is op insideinfo maar meer op beschikbare renners en renners die voldoen aan het profiel van de ploeg. Denk dat Pidcock op wel meer lijstjes van ploegen staat. Denk dat het voor Ineos misschien wel de ideale opvolger voor Froome is.

Het zal wel een puzzel worden de komende periode van 12 augustus staan er tot het einde van de maand 6 koersen op het programma met dan op 1 september de start van de ToB.

Laatst gewijzigd
xistnc

Dat is niet juist. TJV rijdt in deze periode van het jaar een aanzienlijk aantal niet-WT koersen: nog 17 stuks maar liefst. Er zou daarom best ruimte zijn voor een stagiair. Maar dat moet geen doel op zichzelf zijn.

De komende rondjes in Noorwegen, Denemarken, Duitsland en Engeland (vanaf 7 sep) hebben overigens allemaal teams van 6 man, dat scheelt weer wat puzzelen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc Ik had het over komende maand... dat had ik er duidelijker bij moeten zeggen. Maar dan nog blijft staan wat ik daarnaast zei ik denk dat ze gewoon anders werken met het testen van eventueel nieuwe aanwas.

Laatst gewijzigd
Moreno Ventura

Kan het inhuren van een fietser als Steff Cras in de toekomst goed zijn voor het team?
En ik vraag u welke renners in 2019 de minste kans hebben om hun contract te verlengen (De Tier, Lindeman, Powless).
Dank u voor uw aandacht :)
P.S.: Ik verontschuldig me voor het schrijven, ik ben een Italiaan en ik ken de Nederlandse taal niet en ik gebruik een vertaalprogramma, maar ik ben een fan van Team Jumbo-Visma.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Moreno Ventura welkom... of Steff Cras goed zou zijn voor TJV weet ik eerlijk gezegd niet. Hij heeft van zijn generatiegenoten die top waren 2 jaar terug oa in de Tour de L'avenir eigenlijk de minste progressie gemaakt, ik was hem eerlijk gezegd alweer wat vergeten. Misschien heeft hij gewoon de verkeerde keuze gemaakt, ik heb nou niet het idee dat je bij Katusha echt ontwikkeld als jonge renner. Het was zeker een talentvolle renner en er zou dus meer uit te halen moeten zijn, ik vind het op zich geen vreemd idee om hem naar TJV te halen, of de ploeg er ook zo over denkt dat weet ik niet.

Laatst gewijzigd
assen

'@Barttej
Geweldig dat je dit artikel hebt gekopieerd! Hartelijk dank, mooie toevoeging.

De Plus lijkt me een heel verstandige, sympathieke, team player. Hij heeft er een fan bij.

De Plus ging bij Wout op bezoek, top. Wat mij toch wel een beetje tegenviel is dat MvdP geen berichtje naar Woutje heeft gestuurd. Was een kleine moeite, en ze leken me toch goed gezind; al zijn het geen vrinden, een berichtje sturen is maar een kleine moeite.

Loek de Rooij

Wie zegt dat hij geen berichtje gestuurd heeft. Ze zullen vast elkaars privé nummer hebben 😉

xistnc

'@Moreno
Stuur dat vertaalprogramma ook even door naar de redactie. Er komt prima Nederlands uit!

@Rahims
In het tweede deel van komende maand worden Noorwegen, Denemarken en Duitsland gereden. Als inderdaad sprake is van een 'puzzel', zoals jij zegt, dan zou een stagiaire a la Jan Maas toch juist prima een deel van die 13 koersdagen kunnen invullen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jullie je zin... Stef Krul van Metec gaat stage lopen bij TJV

Sijbrands

'@xistnc en kelderfan:

-Stagiaire / stagiaires zijn meisjes;
-Stagiair / stagiairs zijn jongetjes.

Stoempie

Ik vind dat onderscheid van weinig inclusiviteit getuigen, Sijbrands

Rawolf

Mooi dat Hofstede naar de Vuelta mag, nu word nog de vraag Taco of Timo. Als dat de grootste vraagstukken zijn zal het wel loslopen.

Het lijstje van Youri bevat wat leuke namen maar het lijkt vooral giswerk? Zo'n Pidcock lijkt me een top aanwinst maar meer ploegen zullen in hem geïnteresseerd zijn. Oa DQS die ook al multidisciplinair aan het zoeken zijn met de (tijdelijke) komst van supertalent Sam Gaze.

Stoempie

Ik mis Ben Hermans in het lijstje met versterkingen

S. Morgenstern

Van der Hoorn heeft al aangegeven niet meer naar de Vuelta te gaan (waarschijnlijk na het afstappen van Martin).

Rawolf

Jammer, waar lees je dat?

1 2 ... 338 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.