Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 339 ... 501 502
S. Morgenstern

Ik las het hier een tijdje terug. Hij zal het wel op Instagram of Strava gepost hebben.

kelderfan

'@Barttej
Bedankt voor het artikel en ik ben inmiddels ook fan van Laurens De Plus.
@rahimns
Zo zie je maar weer met de stagairs. Nu is Stef Krul de gelukkige.
Maar ik bedoelde natuurlijk niet om een stagiair in te zetten in een WT-koers. Ik gaf alleen aan, dat nu San Sebastian met 6 renners wordt gereden. Het was al langer bekend, dat Bennett niet 100% is.
@Michiel De Rooij
Je hebt wel een beetje gelijk met Ben Hermans.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je maakte zelf de koppeling van het niet hebben van een stagair aan het met 6 man rijden in San Sebastian dus logisch da je die reacties krijgt, ook met een stagair veranderd er niets aan die situatie. Ik weet ook niet of Bennett nog steeds last heeft van die val of dat hij vanwege andere lichamelijke ongemakken niet aan de start is verschenen.

Stoempie

Kelderfan. Een beetje maar? Dumoulin en Hermans, Foss en Harper. Hoeft er maar 1 te vertrekken. Denk jij dat Powless nog gaat bijtekenen?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern ik had het aan vd hoorn gevraagd op insta. Hij baalde er zelf wel van, maar gaf aan dat alles op het klassement en de ttt gericht was

Stoempie

Ik zit met een kronkel in m'n hoofd. Een paar jaar geleden was er volgens mij sprake van dat WT teams terug moesten gaan naar max 24 (?) renners. Volgens mij wordt er nu geneigd naar 29/30 renners? Weet iemand de kronkel te ontwarren?

Yeez

De plus abandon. Toch rustig aan na de tour

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Die kronkel kun je in de prullenbak gooien. Er wordt ook niet geneigd in deze, want TJV wil weer met 27 of 28 renners van start gaan in het nieuwe seizoen.
Helaas is er nog geen duidelijkheid wat betreft Powless. Ik zie die jongen ook als een kopman voor bepaalde koersen.
Maar wat betreft Dumoulin, Hermans, Foss en Harper denk ik dat Foss en Harper wel zeker zijn, maar Ben Hermans heb ik nog niet gezien als mogelijke versterking. Als Dumoulin komt zou ik voor nog een klassieke renner gaan.
Van de huidige groep zijn Van Aert, Teunissen, Van Emden en Martin Multi-inzetbaar en bijvoorbeeld een Keukelaire een welkome versterking voor die groep en ook een renner, die meer in huis heeft.

kelderfan

'@jessevdalen
Niet alleen Laurens maar ook Julian Alaphilippe is afgestapt. De TdF heeft er toch ingehakt.

wieler4live

Misschien kuss oogt sterk

TLJCAMPS

Over Stef Krul gesproken, werd vandaag tweede in Kreiz Breizh Eites.

kelderfan

Ik kan niet zeggen, dat TJV goed bezig was in San Sebastian, maar Kuss en De Tier hebben zich wel getoond.
Koen Bouwman was mee in de vlucht, maar die had beter zijn kruit kunnen bewaren voor de finale.
Maar die Remco Evenepoel 19 jaar. Ik word er stil van.

S. Morgenstern

Een selectie vol knechten voor dit niveau en een kopman (van de hoop) die vermoeid uit de Tour komt. Ik denk niet dat je er dan veel meer van moet verwachten. Zoals het ook tamelijk onrealistisch is om hier van Bouwman iets in de finale te wensen.

greeny

de plus ging lekker!! bouwman zich goed getoond.

kelderfan

Waarom onrealitisch? Nu moest Floris De Tier in z'n uppie Sepp Kuss afzetten, want die leek prima in orde. Want je moet in die klim bij de beste 20 zitten om mee te kunnen doen. Dus TJV heeft alleen maar knechten voor dit niveau {een knul van 19}; dat vind ik echt grappig.

S. Morgenstern

Deze jongens zijn op WT-niveau voorlopig allemaal niets meer dan knechten gebleken. Kun jij grappig vinden, maar iets anders denken is vrij lachwekkend. Hetzelfde voor een dag in de kopgroep van zo'n renner zonde vinden, omdat die knecht anders een andere net even iets beter had af kunnen zetten...

Laatst gewijzigd
kelderfan

Oh, ja dat is lachwekkend natuurlijk. Koen had beter bij Kuss kunnen blijven, want in beeld rijden met die locale renners schiet niet op. Nu zaten De Tier en Kuss alleen in de finale, want die andere gewaardeerde knechten heb ik niet gezien.

S. Morgenstern

Alsof knechten voor een renner die heel misschien net in de top twintig zou kunnen eindigen zo belangrijk is...

Dit was volgens mij typisch zo'n selectie waarmee meezitten in de kopgroep, waar dit soort selecties waar Niermann enkele jaren terug altijd mee op pad was nog om bejubeld werden, een prima optie is.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan want met Bouwman erbij had Kuss ze allemaal op een hoop gereden?

Stoempie

Hoopgevende sprint van Van Poppel.

kelderfan

'@rahimns
Zeg ik dat. Alleen door de ziekte van Bennett en 't niet uitrijden van De Plus had TJV met Kuss nog maar een pion voor de finale. Kuss had nu alleen een goede De Tier {zie ook verslag} om hem goed af te zetten en dat was best lastig, omdat de andere kanshebbers wel meer ondersteuning hadden. Derhalve moest Kuss van ver komen om weer voorin te komen en dat is in deze race cruciaal. Daarom stel ik dat Koen beter had kunnen wachten tot in de finale.
@Michiel De Rooij
Ja dat klopt. Hij werd goed afgezet door Powless en van der Hoorn.

Stoempie

Was het Powless met een aflossing van 100 meter op 1 km?

TLJCAMPS

Hofstede was het.

kelderfan

'@TijmenCamps
Dan heeft TJV dat niet goed gezien.
Quote:"De relatief korte etappe werd vanaf het begin gecontroleerd door de sprintersploegen. Een kopgroep werd in de finale ingerekend. Team Jumbo-Visma nam bij het ingaan van de slotkilometer het initiatief met Neilson Powless en Taco van der Hoorn, waarna Van Poppel zijn eigen weg koos in de laatste hectometers."

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan vooraf hadden ze natuurlijk ook niet meteen verwacht dat Kuss de man zou zijn die de eer zou moeten redden. Toen de Plus uitviel was Koen al lang vooruit. Denk verder echt niet dat het veel had uitgemaakt. Dit zijn niet de renners die een uitslag kunnen rijden in dit soort koersen. Lig er ook niet echt van wakker.

1 2 ... 339 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.