Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 340 ... 501 502
kelderfan

'@rahimns
Ik lig er ook niet van wakker. Het is zo gelopen. Het is alleen jammer, want Kuss zag er goed uit.

TLJCAMPS

'@Kelderfan
Wel raar waarom Powless dat doet. Hofstede is daar meer geschikt voor.

kelderfan

'@TijmenCamps
Waarom raar. Powless lijkt mij juist heel goed passen bij bijv. Parijs-Nice met Groenewegen. Ik snap juist niet waarom Hofstede daar meer voor geschikt is. Powless en Hofstede hebben juist laten zien in bijv. de ToC, dat zij heuvels en middelgebergte goed aankunnen en de vluchtgroepen niet schuwen.

S. Morgenstern

Stel je voor dat Kuss vandaag in de finale die Powless en Hofstede (die heuvels en ook middengebergte goed aankunnen) tot zijn dienst had gehad, dan was hij echt wel tweeëntwintigste geworden. Mits ze uiteraard de vluchtgroep dit keer wel zouden schuwen..

Laatst gewijzigd
rennerske

'@Morgenstern. Powless en Hofstede, die naast heuvels inderdaad ook het middelgebergte goed aankunnen, hadden hun diensten voor Kuss wellicht beter voor deze finale kunnen bewaren. Maar ja, zoals je al terecht opperde ”stel dat”. We zullen het nooit weten Morgenstern. Helaas. Komt Kittel trouwens nog?

Laatst gewijzigd
tdola

Eh mensen powless en hofstede reden andere race dan kuss........

Laatst gewijzigd
Stoempie

Grappige non discussies hier

peerduell

Heerlijk dat "langs elkaar heen praten". Begrijpend lezen is kennelijk al lang van de "onderwijs lijst" geschrapt. Ik ben nog van de generatie waar Nederlandse taal nog een te onderwijzen vak was.Maar goed, tijden veranderen kennelijk zullen we maar zeggen.
@rennerske "Komt Kittel trouwens nog"? Ik ga de "journalistieke aanpak" hanteren. "Uit betrouwbare bron" heb ik vernomen dat hij niet komt. Bron? Mag ik niet bekend maken!

assen

'@ Peer
Begrijpend lezen en NL taal wordt nog steeds onderwezen hoor. En... begrijpend lezen is de beste voorspeller van toekomstig succesvol de middelbare school doorlopen.

Rebellin

Even ander onderwerp. Wordt het niet eens tijd voor Jumbo Visma om wat meer aandacht te leggen op het vlaamse voorjaar? Het is allemaal hosanna in de tour en in de sprints, maar als er een kasseitje in de verte opdoemt lijken de kettingen niet meer te werken. Dat is wel beschamend voor een team uit nota bene de Benelux!

tdola

Strade 3e, 3dgse de panne gewonnen, E3 2e, Gent Wevelgem 5e, dwdv 7e, Parijs Roubaix 7e.
Dat waren de top 10 plekken dit jaar.
Dus de kettingen niet meer werken lijkt me wat overdreven.

En waarom denk je dat van aert is aangetrokken icm teunissen?

kelderfan

'@tdola
@Rebellin heeft een punt, dat TJV best nog een goede klassieker renner voor 't voorjaar kan halen.
Wout Van Aert is een steengoede renner, maar daarachter heb je Teunissen en Jansen {die vandaag tussen de sprinters 5e. wordt na een goede lead-out van Mike Teunissen, maar waar was Timo Roosen}. Als je bijvoorbeeld een renner a la Keukeleire kunt halen, wordt 't team nog een stuk sterker om ook met Deceunick-Quickstep te strijden.

S. Morgenstern

Het Vlaamse voorjaar is absoluut geen zwakke plek in de selectie. Van Aert, Teunissen, Jansen, Roosen, Van der Hoorn, Eenkhoorn, Wynants, Van Poppel, Groenewegen en Van Emden kunnen daar allemaal meer dan uitstekend uit de voeten.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@Rebellin
Heb je in het voorjaar geen wielrennen gekeken? Volgens mij heeft Jumbo-Visma het in de klassiekers behoorlijk goed gedaan. Het lijkt me sowieso geheel onlogisch om nog meer wielrenners voor de Vlaamse aan te trekken. Met onder andere Teunissen, Roosen, Van Poppel, Vd Hoorn, Jansen, Van Aert en Eenkhoorn heeft Jumbo-Visma al een hele talentvolle ploeg voor de klassiekers in huis.

Stoempie

Ik denk dat we op dit forum de komende tijd nog veel van Keukeleire gaan horen 😀

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Inderdaad een vreemde opmerking... het voorjaar is juist waar dit jaar al een enorme stap gezet is. Zie ook niet zo goed in waarom daar nog een renner voor gehaald moet worden. Zeker gezien de leeftijd van de meeste van die renners.. die gaan de komende jaren waarschijnlijk allemaal nog wat stappen zetten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Michiel De Rooij
Lezen svp.:)
@rahimns
Waarom een vreemde opmerking?
TJV maakt juist grote stappen met de klimploeg en met Tom erbij kan TJV het opnemen met Ineos.
Nu heeft TJV met de komst van Wout en Mike een grote stap gemaakt met 't Vlaamse werk en ja met van der Hoorn en Pascal Eenkhoorn kun je nog stappen verwachten. Maar Maarten Wynants is nog steeds goed, maar het zou niet verkeerd zijn om nog een extra sterke renner voor dat werk te halen. Want dan kun je 't opnemen met Deceunick Qjuickstep; die zijn nu nog TJV in dat werk nog vaak de baas. Ondanks een sterke Mike Teunissen en ook een sterke Amund Jansen kwam Deceunick-Quickstep weer bovendrijven.

S. Morgenstern

Omdat een extra renner voor die koersen halen met het idee dat je dan daar de strijd met de beste ploeg ter wereld aan zou kunnen, een volkomen andere opmerking is dan degene die hier vreemd wordt genoemd..

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Het gat met DCQ lijkt me niet op te lossen met Keukeleire. Daarnaast ging daar de opmerking van Rebellin niet over. Die heeft blijkbaar dit voorjaar niet naar de klassiekers gekeken of de herhalingen van vorig jaar gezien. Volgens mij waren de resultaten van dit voorjaar en is de ontwikkeling die veel van die renners nu aan het maken zijn goed genoeg om op deze voet door te gaan zonder daar nog een 30 jarige renner bij te halen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ik heb nogmaals gezegd type of bijvoorbeeld Keukeleire, want die renner wordt gelinkt met Michelton.
Ja, @S.Morgenstern met een extra sterke klassieke renner kun je in mijn beleving strijden met de blauwe trein.
Wie dat moet zijn, dat is de vraag.

S. Morgenstern

Of dat het moet zijn, is ook nog maar de vraag..

peerduell

Geen renners voor "het voorjaar" meer nodig. Veel talent en een topper (Wout van Aert) lijkt me voldoende. Ook de potentie van vooral Mike en Amund is m.i. voldoende om (nu al) mee te gaan doen. En er zit nog zoveel meer in want ze maken al een enorme progressie door.

tdola

Wat we ook niet moeten vergeten, de Vlaamse voorjaarswedstrijden zijn er maar relatief weinig (hoewel wel erg interessant en breed uitgemeten natuurlijk). Een sterke knecht voor de kopmannen/op meerdere vlakken is daarom denk ik eerder nog optie dan Vlaamse hele sterke renner. Of je moet een dubbelrol renner hebben, maar dat is mogelijk financieel lastig.
Vrij eind seizoen daar wel geschikt voor en mi in team passend: benoot (mgl al naar Sunweb), of sutterlin (ook met oog opvolging Martens ed).
Maar de plekken zijn schaars en kan niet in de portemonnaie van plugge en co kijken.

Opvallend trouwens verschil in kwaliteit eind 2019 en eind 2020 die dan eind van contract zijn, op dit moment dan. 2020 hoop meer kwaliteit.

Laatst gewijzigd
tjebco

Lachwekkend weer dat men de Vlaamse kern wil verbeteren. Er is een traject ingezet met talenten om de komende jaren te winnen, dusja.. Blijkbaar is men ongeduldig nu de 'klimploeg' zo goed gaat. Terwijl het diezelfde Vlaamse jongens de etappezeges behalen en/of de zeges in kleinere rondes behalen. Enkel Roglic is hierbij echt de uitzondering.
Ja, ik had zelf van teunissen en jansen iets meer verwacht in het voorjaar. Maar dat komt volgend jaar wel goed naar mijn idee.

Als het ergens niet goed gaat bij Jumbo, dan zijn het de klimklassiekers. Ardennen en San Sebastian is anoniem gereden. Tja, wat wil je ook met de aangewezen renners, met alle respect. Maja, moet en kun je wel in elk onderdeel meespelen voor de overwinning op hoogste niveau? Ik zou het 'lekker zo laten' om zo'n De Plus (of andere jonge garde) de kans daar te geven.

Het team is naar mijn idee juist goed gebalanceerd en lijkt ook prima te werken, zie de Tour.

Yeez

Groenewegen
Teunissen
Roosen
Martens
Wynants
Van Emden
De Plus

Zijn de namen voor de Binckbank Tour

1 2 ... 340 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.