Aangezien sommige users hier een beetje geobsedeerd zijn door Vingegaard, bij deze een interview met hem uit de grootste Deense krant: https://ekstrabladet.dk/sport/cykling/rosas-svigersoen-knuste-contadors-tid-paa-bjerget-nu-bliver-han-prof/7435750
Belangrijkste punten:
- Hij is verhuisd naar Girona
- Geen grote ronde in 2019
- Focus op (WT-)rondjes van een week, hij rijdt o.a. Dauphine, Polen, China en Italiaanse najaarskoersen
En misschien nog wel het interessantste van het hele verhaal: Jumbo nam eigenlijk contact op met ColoQuick om te informeren naar Julius Johansen, maar kregen toen Vingegaard op de radar nadat de ploegleider van ColoQuick had verteld over zijn testresultaten. Toen hebben ze hem zelf nog eens wat testen laten doen en die waren blijkbaar heel erg goed.
Even een andere vraag, wat is de officiële afkorting (/UCI code) van Team Jumbo Visma in 2019? Ik zie hier veel mensen TJV gebruiken, maar Wielerflits gaf TJB aan en de wikipedia pagina van Team Jumbo Visma geeft (nog) TLJ aan. En op de eigen website van Jumbo Visma kan ik het niet terug vinden. Iemand die het antwoord weet?
'@Mr10B de tijdelijke code die de UCI afgaf was inderdaad TJB, maar dit was voordat de ploeg Visma had gepresenteerd als nieuw sponsor. Dus het is even afwachten tot de UCI op hun site de ploegen voor 2019 plaatst wat de definitieve UCI code wordt. Ik vermoed dat het TJV zal worden.
Wanneer de reden is dat hij op een volledig ander parcours een aardige koers reed, dan kun je je af vragen of dat genoeg is om het WK als een reële optie te zien. Of om nu al aan het verkennen van het parcours te denken, laat staan om daarvoor Yorkshire in plaats van een WT-koers te gaan rijden.
De vraag waarom wel zal met andere woorden eerst goed beantwoordt moeten worden, voor de vraag waarom niet overwogen kan worden..
Vingegaard gaat met dauphine, Polen en China icm Italiaanse najaar (nog de vraag elke natuurlijk ) al best een aardig programma rijden.
1e deel vd seizoen Wrs ook wennen aan het nieuwe niveau, hopelijk kan hij aanpikken.
Vuelta selectie vind ik verrassend dat Bennett erbij zit omdat hij meestal na gt redelijk uitgepierd is, maar wellicht gaat hij tour echt in knechten rol rijden. Met kuss powless en hofstede niet erg verrassend (al zouden sommige Olivier willen zien ). Treintje met vd hoorn en teunissen (of roosen) en groenewegen was al bekend. Powless en hofstede zullen mogelijk op kop moeten om vluchters terug te halen. Groenewegen treft daar viviani die geen tour rijdt Wrs.
'@tdola
Waarom is dat verrassend. Bennett is meestal goed in de Vuelta. Dat 't een jaar minder is kan gebeuren.
Ja, ik had hier liever Daan Olivier gezien, die gaat goed samen met Sepp Kuss en met Powless daarbij heeft Kruijswijk een prima ondersteuning. Ik heb nog niet gezien, dat de verrassende van der Hoorn goed in 't treintje past.
Want Powless en Hofstede kunnen bij gelegenheid ook in 't treintje plaats nemen of vloek ik dan.
'@kelderfan
Lees nou eens.....begrijp dat rahimns soms wat uit z'n slof schiet na post van jou
Ik vind het verrassend omdat hij meestal uitgeput is na een gt. 4 wkn later weer fris is dan lastig.
En meestal goed??? 1x 10 e in eindklassement op meer dan 14 minuten is meestal goed?
Powless en hofstede in treintje is niet mogelijk nee, ze kunnen wel op kop om vluchters terug te halen zoals ik al schreef. Je hebt echt 2 man bij groenewegen gewenst (nu dus teunissen en vd hoorn) voor de laatste paar km.
'@tdola
Wat moet ik begrijpen, dat jij 't verrassend vindt, dat Bennett de Vuelta rijdt. Ja, ik begrijp dat heel goed, dat hij meegaat. Voorlopig is hij de sterkste renner om erbij te hebben in de Vuelta. Vraag dat maar eens aan Wilco, die met Bennett in de Vuelta acteerde een paar jaar terug.
Dat Powless en Hofstede niet in 't treintje passen, maar wel Taco van der Hoorn begrijp ik niet.
Heb jij al een treintje gezien met van der Hoorn erbij. Powless heeft in China ook in 't treintje gereden. Kijk maar eens bij Hofstede, die 't zelfs memoreerde. Hij noemde 't zelfs, dat sterke Amerikaanse treintje uit de ploeg waar hij gaat rijden.
'Vraag dat maar eens aan Wilco, die met Bennett in de Vuelta acteerde een paar jaar terug'
'Kijk maar eens bij Hofstede, die ’t zelfs memoreerde'
Ik heb het voor de aardigheid even opgezocht en inderdaad ja :
'Zo hey, die George dat is geen koekenbakkker echt niet. Fietst hard man niet normaal, echt waar, pfoeh'
'Dat treintje van de ploeg waar ik ook voor ga- en in rijden, dat is serieus sterk hoor!'
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.