Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 352 ... 501 502
S. Morgenstern

Teunissen is niet fris genoeg lijkt me (hetzelfde voor De Plus overigens), maar enkele renners met vergelijkbare kwaliteiten zijn dat wel...

Kruijswijk heeft er trouwens het maximale uit gehaald, vooral toch dankzij zijn eigen vorm. Bennett en De Plus waren hele goede knechten in de bergritten (na veelvuldig verstandig sparen op andere momenten), maar of je het kraken van Flip werkelijk volledig aan één van hun toe moet schrijven is nog maar de vraag. Zoals er ook met een klimmer extra niet nog een concurrent extra doorheen was gezakt, of dat Kruijswijk dan betere benen had gehad. Zo werkt dat niet, hoe graag je ook anders wil denken.

Laatst gewijzigd
tjebco

Kelderfan, hoeveel renners rijden er in een team bij jou? Ik vind dat je vaak op dezelfde 10-12 renners wilt terug vallen bij selecties in grote rondes. En naast de vuelta moeten er nog andere wedstrijden worden gereden waar gescoord 'moet' worden.

Laurens heeft al vaker gezegd dat 3x opladen voor een grote ronde onmogelijk is. Voor veel renners is 2x al te veel. Maar als het aan jou ligt had een fitte Wout van Aert hier dus ook gestart. Beetje overdreven allemaal.. Daarnaast vind ik dat je het klimgedeelte nogal overschat met in vergelijking van het vlakke. Ovee het algemeen hebben kopmannen meer aan knechten op het vlakke, bij hogere steile percentages klimmen is het toch 99% je eigen bennen of je goed naar boven komt. Daar gaat een extra klimmer geen verandering in brengen. Als er wel ineens een waaierrit is waar Roglic slecht geplaatst is... Tja, de meeste van de beoogde selectie gaan daar geen verschil in maken.

assen

Eens tjebco.
Kijk maar de selectie van INEOS,. Rowe Stannard nemen ze graag mee. En types als Castroviejo en Van Baarle zijn van onschatbare waarde voor een ploeg, want die kunnen niet alleen op het vlakke vlammen, maar ook op zwaarder terrein.

Martin is een nog betere aankoop gebleken dan ik vooraf had gedacht, juist vanwege zijn onschatbare werk als knecht.

Rawolf

Stannard is de afgelopen jaren te licht bevonden voor GTs maar dat terzijde :p.

kelderfan

Quote:"Laurens heeft al vaker gezegd dat 3x opladen voor een grote ronde onmogelijk is. Voor veel renners is 2x al te veel."
Dat heeft hij in 1e. instantie gezegd, na een voorzetje van Tom Boonen {dacht ik}; later heeft hij dat genuanceerd. Na San Sebastian zou hij met de teamleiding overleggen. Kennelijk heeft hij met de teamleiding anders besloten. De besloten programma's zijn daarna ook op de eigen site aangevuld en gewijzigd.

S. Morgenstern

Onder aan de streep onderschrijft hij zijn eerste reactie dus weer...

kelderfan

'@Tjebco
Ik reageer in dit verhaal alleen maar op @S.Morgenstern. Die vindt dat de Vuelta-ploeg niet in balans is.
TJV heeft kennelijk dat advies niet gevolgd en volgens mij terecht. Want de Vuelta is zeker zwaarder met meer steile aankomsten. Daar weet Kruijswijk alles van. Ik ben derhalve blij dat hij nu met Roglic de Vuelta gaat rijden.
En nogmaals TJV heeft toch uitgesproken om met 2 kopmannen de GT's te gaan rijden.

S. Morgenstern

De selectie is prima in balans, maar had wat mij betreft nog net wat beter gekund door een hele kleine aanpassing middels het toevoegen van een tweede echte hardrijder ten kosten van één van de middenvelders.

Nogmaals, proberen meer te maken van de opmerkingen van anderen gaat je niet zo goed af, dus probeer dat dan ook niet te doen en hou het gewoon bij wat er wordt gezegd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Prima dan. De selectie is prima in balans. Zijn wij het eindelijk eens.
Waarom probeer ik meer te maken van jouw opmerkingen

S. Morgenstern

Mijn eerste opmerking over die selectie was feitelijk dezelfde als mijn laatste...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dus de conclusie is dat de selectie prima is maar net iets beter had kunnen zijn als Kuss of Powless waren ingeruild voor een renner als Leezer, maar dat uiteindelijk valt leven met de keuzes die zijn gemaakt.

Yeez

En ik denk dat het geen zak uitmaakt

Yeez

Groenewegen heeft de kracht niet of verpest het zelf gruwelijk

S. Morgenstern

Wanneer je lead-out op minder dan tweehonderd meter pas aan gaat en daarmee het gat wat je in kon duiken dicht gooit, heb je het dan zelf gruwelijk verpest?

kelderfan

'@jessevdalen
Hij heeft 't gewoon niet of er is ruzie of zoiets, want zijn gezicht stond op onweer. Of denk je dat 't geen zak uitmaakt.

Yeez

Je coacht je eigen lead-out hij zit daar perfect tm 150 meter (positie 4) waarom wachten met de kans dat het dicht gaat vallen? Zoveel kansen om er omheen te komen, maar hij blijft maar zitten. Die jongen van trek gooit slim de deur dicht en je bent gezien. Dat doe je toch echt zelf. Als teunissen blijft zitten op 150 meter weet je toch wel dat je onderhand wel aan moet gaan lijkt me

wieler4live

Op het moment dat dylan aan wilt gaan zakt de man van trek er door heen en hindert hem jammer maar morgen weer een kans

Yeez

'@kelderfan ik denk dat ze ruzie hebben. Dat komt niet meer goed en teunissen zal zijn contract laten ontbinden om elders voor zichzelf te sprinten

S. Morgenstern

Volgens mij ging Groenewegen op hetzelfde moment aan als alle andere sprinters. Ik denk dat die de omstandigheden het best aan kunnen voelen. Er was maar één lead-out die ook op dat moment aan ging..

ti-raleigh

Een Groenewegen in vorm gaat gewoon eerder aan. Tennissen bleef gewoon in lijn, Dylan kon er met gemak eerder langs.

kelderfan

'@jessevdalen
Bij ruzie moet Mike verkassen? Misschien wil Dylan wel naar Sunweb;) De ruil met Tom. Ik las ergens, dat TJV nog een sprinter zoekt.
Maar zonder gekheid. Dylan heeft 't niet of heeft te veel rondjes om de kerktoren gereden. Wat mij wel opviel is, dat Timo Roosen niet in beeld was bij de sprint.

S. Morgenstern

Een Groenewegen zonder topvorm kan dit soort mindere momenten van zijn lead-out inderdaad er niet bij hebben. Dat maakt de foute inschatting van Teunissen wat mij betreft allemaal maar relevanter.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@kelderfan roosen kwam er nooit meer bij.

Zelf geeft dylan die jongen van trek de schuld, maar goed. Misschien toch eerder aan moeten gaan. Zat gewoon te lang in het wiel. Mike heeft niet te power om nog aan te gaan en uitzakken kan daar ook niet, dus moet dylan er uit komen

Yeez

'@morgenstern. Zelf geeft hij de schuld aan die jongen van trek. Waar moet mike heen? Uitzakken kan niet en de power om eruit te komen heeft hij niet. Ze zitten perfect. Dan moet dylan er toch zelf uitkomen, maar goed iemand die zo overtuigd van zijn eigen gelijk is heb ik nog nooit gezien

S. Morgenstern

Wanneer lead-out en sprinter tegelijk aangaan, en de sprinter heeft te lang gewacht met aangaan....

Teunissen had kunnen blijven zitten in het wiel van Theuns, zonder poging daar overheen te komen. Dan had Groenewegen in ieder geval een poging kunnen doen over hem heen te komen. Dat was op zo'n korte afstand van de finish, met een afzakkende renner in het vizier, nog de beste optie.

Die laatste zin is niet nodig, andermaal..

Laatst gewijzigd
1 2 ... 352 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.