Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 353 ... 501 502
xistnc

Dylan moet gewoon eerlijk zijn. In vorm is hij allang buitenom vertrokken op het moment dat hij nu gehinderd wordt.

Het zou zo maar kunnen dat Teunissen vandaag zelf had kunnen winnen. Als het verschil in pure sprintsnelheid tussen Groenewegen en Teunissen niet groot genoeg is, kan Roosen beter weer aantrekken met Teunissen in het wiel van Groenewegen.

Anyway, die 4s van Teunissen zouden nog wel eens goed van pas kunnen komen.

S. Morgenstern

Prima reactie van Teunissen. Kan gebeuren natuurlijk, dus op naar morgen dan maar. Kan hij hopelijk naar een sprint in deze ronde verwijzen als weerwoord op (onterechte) kritiek..

Laatst gewijzigd
Rawolf

Groenewegen is tijdens en na de Tour nog niet in topvorm geweest lijkt het, waar kan dat aan liggen?

skylimit

Zou het niet beter zijn om Groenewegen uit koers te halen en hem rust te geven?
Ken zijn verdere programma niet, maar lijkt niet dat hij helemaal fris is in zijn hoofd en/of met zijn benen.

kelderfan

Ja, maar Dylan blijft pissig. Na gisteren en vandaag dit maakt 't er niet beter op. Hopen dan maar dat hij morgen met nog slechter weer de sprint naar zich toe kan trekken. Maar dan moet Timo Roosen wel bij hem blijven in de laatste kilometer.

Yeez

'@morgenstern ik zou zeggen kijken de beelden nog eens terug. Ook zonder teunissen zit hij daar ingesloten en wacht hij te lang

kelderfan

Weet iemand hoe 't met Chris Harper is gesteld. Die rijdt vanavond in Utah bij de laatste 10 renners in de tijdrit.

Yeez

'@kelderfan ik denk dat die fit is. Nee, die zal vanzelf aangekondigd worden.

S. Morgenstern

Ik denk dat hij er nog wel uit had kunnen komen wanneer Teunissen niet naar links had gekomen. Hij maakt het er in ieder geval niet makkelijker op voor zijn sprinter. Daarnaast blijft het 'te laat aangaan' iets wat hier in eerste instantie van toepassing is op de lead-out, die pas gaat sprinten als alle andere sprinters ook aan hun sprint beginnen. Blijkbaar heeft hij gezien zijn reactie een commando gemist, maar ook op eigen inschatting had hij kunnen bedenken dat dit veel te laat was.

Romāns Vainšteins

'Groenewegen is tijdens en na de Tour nog niet in topvorm geweest lijkt het'

In de tour was hij gewoon in topvorm begonnen maar lag ie er meteen bij en ziet hij daarnaast ook nog eens zijn teamgenoot met het geel pronken dat hij voor zichzelf aan de horizon zag schitteren. Dat hij zich daarna beetje bij beetje herstelt, nog een rit wint en Parijs haalt kan niet anders dan topvorm inhouden. Zowel fysiek als mentaal. Denk wel dat het vat dan leeg is en samen met de criteriums deze hele campagne door Nederland er een beetje teveel aan. Te slopende tour geweest met wellicht ook wat te veel verwachtingen die hij zichzelf had opgelegd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Je kunt wel weer bij je punt blijven, maar in dit geval had Dylan meer dan genoeg ruimte om te gaan. Normaal gesproken neemt hij gewoon een ander wiel, als zijn lead-out niet snel genoeg gaat. Hij moet gewoon eerlijk zijn, dat hij de benen even niet heeft. Die rondjes rond de kerk zullen niet meehelpen met de vorm. Ook de val in de tour heeft hij kennelijk nog niet verwerkt. Clement vertelde ook, dat hij met Dylan nog wat had nagebabbeld bij de after-party over de tour. Het idee voorafgaande aan de tour was dat hij 4 tot 5 zeges zou gaan scoren. Dat heeft hij kennelijk nog niet verwerkt.

xistnc

Gezien de reactie van Teunissen is die vooral loyaal aan zijn kopman. In de Tour heeft hij echter aangegeven dat het 'niet nog 7 keer fout moet gaan'. Ik ben benieuwd hoeveel wildcards Groenewegen nog over heeft.

tdola

Groenewegen had pech met uitzakkende renner, maar oogde zelf ook niet sterk genoeg helaas. Knap van teunissen nog 3e.
Roosen idd opvallend dat die er niet bij was. Wijnants en van Emden hadden goed voorbereidend werk gedaan.

ti-raleigh

Mike gaat never de sprinter worden die Dylan is. Als Mike zelf wil sprinten moet ie een ander programma gaan rijden.

S. Morgenstern

Teunissen had, om zich loyaal te tonen aan Groenewegen, niet hoeven zeggen dat hij hem uit het oog verloor, niet hoorde en te lang wachtte met zijn lead-out. Hij had voor dat doel met veel minder details afgekund. Lijkt me duidelijk dat hij heel goed begrijpt dat dit geen beste beurt was.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Xistnc ik kijk net de beelden nog eens terug maar wat die jongen van Trek deed was echt onnodig... die had gewoon naar links kunnen uitwijken

S. Morgenstern

Die jongen hoeft dat echter niet te doen. Hij heeft er met zijn ploeg voor gezorgd dat ze helemaal vooraan zitten op dat moment. Hij hoeft het de concurrentie vervolgens niet makkelijker te maken door helemaal naar de buitenbocht af te zakken.

KJP

Inderdaad mee eens, die jongen kan dat doen maar hoeft dat zeker niet. Bennett, de uiteindelijke winnaar, ziet het ook gebeuren en gaat net op tijd helemaal om die uitzakkende man heen. Groenewegen start gewoon niet op tijd en komt daardoor in de penarie. De Groenewegen die we dit voorjaar zagen overkwam dit zelden.

De Groenewegen die we nu zien is gewoon een tikkeltje minder goed voor mijn gevoel, en dan is het niet meer de renner die foutjes kan herstellen.

xistnc

'@rahimns
Kijk de beelden nog eens terug. Dylan had op dat moment toch al lang zijn sprint begonnen moeten zijn?

Groenewegen heeft de status bereikt, dat anderen hun sprint op hem zullen afstemmen. Uit zijn wiel komen, of zijn trein bedoeld/onbedoeld in de weg rijden. Daar heeft hij mee te dealen. Met alleen de wetenschap dat je intrinsiek de snelste bent, win je geen wedstrijden.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Iedereen wachtte lang.. misschien dat er tegenwind stond... maar op het moment dat hij wilt aangaan stuurt die jongen van Trek naar rechts en dus kon Dylan nergens meer heen. Nou ja .... morgen beter dan maar

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat ik gewoon vreemd vind... als een sprinter tijdens zijn sprint van zijn lijn afwijkt schreeuwen we moord en brand en moet hij teruggezet worden, maar op het moment dat een leadout dat doet tijdens het terugzakken dan is hoort dat erbij. Waarom moet hij dan niet zijn lijn houden of uitwijken naar een kant waar hij voor geen gevaar kan zorgen??? Blijkbaar ben ik de enige die er zo over denkt, dus ik zal het wel fout zien.

Hij hoeft het de concurrentie vervolgens niet makkelijker te maken door helemaal naar de buitenbocht af te zakken.

Maar wel het fatsoen hebben om zijn lijn te houden ??

Laatst gewijzigd
Rawolf

Groenewegen moet niet zo klagen, die trek renner doet niks verkeerd. Heb Richeze weleens viezere onbestrafte acties zien maken.

Weet Teunissen wel dat hij leadout is hier? Rijd gewoon z'n eigen sprint. Normaal als de laatste Trekman aan het sleuren is moet Teunissen eroverheen met groenewegen in zijn zog want zo hard ging het niet. Als hij daar de kracht niet voor heeft moet hij wegsturen en Groenewegen het wiel van Theuns geven.

YogiBear

'@Rahimns Mee eens. Je kunt je zelfs afvragen of hij helemaal weg moet sturen aangezien dat ook evt van de lijn afwijken zou zijn. Wat je echter op zijn minst van een lead out mag verwachten (net als van een sprinter) is dat hij zijn lijn houdt. Nu lijkt het, ook door omkijken, zelfs nog op bewust van de lijn afwijken.

user27060

Teunissen is sinds zijn overwinning in de Tour te opportunistisch bezig. Hij wil zichzelf steeds plaatsen, maar dat is zijn taak niet. Ze kunnen nu naar die Trek-renner wijzen, maar uiteindelijk moet Teunissen gewoon vroeger aangaan, plaats genoeg. Groenewegen zijnde zou ik ook pissig zijn.

Rawolf

Die Trek renner, wie was dat? Deed het perfect, ja hij reed in de weg en dat was precies te bedoeling. Zou Teunissen ook kunnen doen als hij de kop neemt :p

1 2 ... 353 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.