Teunissen geeft zelf aan dat hij niet wist waar Groenewegen zat, dus daarom niet aanging. Ik denk dat hij wat dat betreft het voordeel van de twijfel verdient en niet direct van rijden voor eigen klassering verdacht hoeft te worden. Helemaal niet omdat hij tot de laatste driehonderd meter wel heel duidelijk bezig was met de plaatsing van Groenewegen.
'@jessevdalen
Wie zeikt er dan? De tijdrijders van zijn team hebben 't wel redelijk goed gedaan. Maar dit is wel tijdrit op hoogte. Dus wel zwaar. Maar er wordt ook geklommen in de Tour of Utah. Dus nog even afwachten.
TJV's tijdritcoach zal echt wel werk maken van dit talent Chris Harper.
Deze ochtend nog eens een paar keer naar de finish gekeken van de BinckBank, 1e etappe.
M.i. deed Teunissen het perfect. Die pakt ook mooi 4 s mee, cruciaal voor AK. Groenewegen zat perfect gepositioneerd achter Mike, maar ving het sprinten niet tijdig aan. Die gast van Trek valt niets te verwijten; hij mag immers niet van zijn lijn wijken (te gevaarlijk plus DSQ).
Dat Groenewegen heel gefrustreerd is, is begrijpelijk. Het leek er namelijk in het voorjaar op dat hij DE man was in het sprinten, maar dat komt er de afgelopen maanden gewoon niet uit. Kop op, hard trainen (maar niet te hard), komt wel weer.
'@Assen
Die gast van Trek, Pedersen, valt van alles te verwijten. Hij rijdt eerst zo'n beetje op de dubbele lijn in het midden. Kijkt dan achterom en stuurt dan weer naar rechts om Groenewegen klem te zetten.
Kijk maar naar de foto's die in een van de laatste bijdragen in het desbetreffende nieuwsbericht zijn te vinden via een linkje.
Kijk de sprint nog maar eens goed terus assen
Hij gaat van kop af, stuurt naar het midden vd weg. Kijkt over zn rechter schouder achterom en stuurt vervolgens weer naar rechts richting de renners. Hij had makkelijk verder naar links kunnen gaan aangezien daar helemaal niemand reed. Of gewoon op die dubbele streep in het midden vd weg blijven rijden.
Ik heb hierover tijdens de tour ook al eens een opmerking over gemaakt. De renners hebben het altijd over veiligheid en zo, maar toch zakken ze altijd midden door een (sprintend) peloton heen naar achter en rijden bewust andere renners die echt heel veel harder gaan.
Ik vind overigens de combinatie lead-out Teunissen met sprinter Groenewegen vaak niet super goed ogen. Is dit nog steeds de combinatie die TJV voor ogen heeft of gaat dit worden overgenomen door bijvoorbeeld Roosen?
Kan me namelijk ook voorstellen dat Teunissen meer eigen kansen wil/mag krijgen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.