Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 384 ... 501 502
S. Morgenstern

Ineos heeft een budget dat minstens het dubbele is van dat van Jumbo. Daarmee ga je dus nooit een ploeg krijgen die in de breedte even sterk is als Ineos. Aangezien je daar blijkbaar de lat legt, dan kunnen we dat falen dus alvast noteren. Helemaal omdat ze ook niet moeten beginnen aan het inzetten van andere kopmannen als knecht en hun klassieke renners omturnen tot wereldtoppers voor het middenveld ook wel niet de bedoeling zal zijn. Einde discussie lijkt me.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Volgens mij zou Jumbo-Visma met de huidige selectie een ploeg kunnen opstellen die gelijkwaardig is als die van Ineos. Met naast Roglic en Dumoulin bijvoorbeeld Martin, Gesink, Bennett, Teunissen, Van Aert en De Plus. Als er niet voor een sprinter hoeft te worden gereden zullen Martin, Teunissen en Van Aert al hun energie kunnen investeren in de ondersteuning van Roglic en Dumoulin. Maar als ze Groenewegen niet naar de Tour meenemen moet je hem de keuze geven om naar een andere ploeg over te stappen. Als hij dan zelf toch wil blijven is dat mooi meegenomen maar dat moet zijn eigen keuze zijn. Persoonlijk zou ik het jammer vinden als Groenewegen ervoor zou kiezen om bij Jumbo-Visma te blijven als hij daar niet de Tour meer zal rijden en als hij wel de Tour rijdt zou ik het jammer vinden dat Dumoulin niet naar een ploeg is gegaan die in de Tour geheel in dienst van zijn klassement (en misschien dat van een co-kopman) zal rijden.

Je kan wel einde discussie blijven zeggen maar dat komt nogal kinderachtig over.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

We kunnen wel in cirkels blijven lopen, maar daarmee voorkomen we het falen van de komende jaren ook niet mee.

ghostwriter

So what? Niets wat we hier op WF schrijven heeft effect op wat er daadwerkelijk zal gebeuren. Als jij voor schrijft dat Jumbo-Visma niet een net zo'n goede ploeg naar de Tour kan sturen als Jumbo-Visma en ik het daar niet mee eens ben (en daar ook niet eerder op heb gereageerd) lijkt het me niet het einde van de discussie. Hoe graag je dat ook zou willen.

Ik hoop dat Groenewegen vertrekt zodat hij naar een ploeg voor wie zijn prestaties in de Tour een hoofddoel is en Jumbo-Visma van het klassement van Roglic en Dumoulin hun enige grote doel in de Tour kunnen maken. Dat lijkt me voor Roglic, Dumoulin en Groenewegen een stuk beter dan als ze met z'n drieen in één Tourploeg zitten en daardoor allen niet de best mogelijke ondersteuning krijgen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ja, en twee jaar geleden moesten ze het rijden voor klassementen laten voor wat het was en vol in gaan zetten op sprinten, klassiekers en dagsucces. Daar zat toen ook heel veel 'moeten' en onmogelijkheid in die discussie. De werkelijkheid toonde de afgelopen jaren echter dat hij wat meer ruimte biedt voor succes op 'onmogelijke' manieren, dan toen voorgesteld.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Eigenlijk moet je gewoon rustig afwachten wat ze precies gaan doen en daar dan per definitie,instantly fan van worden, dat is veel beter voor de persoonlijke gemoedsrust.

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Dat was niet twee jaar geleden, dat was vorig jaar en dat ging toen over het verlengen van de contracten (en dus voor de periode na 2020 aangezien de contracten van de kopmannen toen in 2020 afliepen). Ik schreef toen dat vanaf het moment dat Roglic een wereldtopper in de grote rondes zou zijn hij niet meer de ondersteuning zou krijgen die bij een wereldtopper hoort. Hetgene wat ik toen dus al voorspelde dat zou gebeuren zal vanaf volgend jaar daadwerkelijk gebeuren (als Roglic, Dumoulin en Groenewegen allen de Tour rijden). Het zal dus een jaar eerder gebeuren dan ik had verwacht maar dat komt doordat Dumoulin erbij is gekomen en ik niet had verwacht dat Jumbo-Visma een klassementsrenner van zijn kaliber zou kunnen aantrekken. De werkelijkheid heeft tot nu toe aangetoond dat op de huidige manier Jumbo-Visma de Tour niet gaat winnen en zelf de Giro niet gewonnen werd nadat Roglic een grote voorsprong had opgebouwd.

Denk je dat Roglic en Dumoulin meer kans op succes hebben in de Tour als 1) Groenewegen niet meegaat, 2) een deel van zijn sprinttrein (Marin, Teunissen en Van Aert) geheel in dienst kan rijden van Roglic en Dumoulin en 3) Groenewegen en Jansen worden vervangen door twee extra klimknechten? Of anders gezegd, denk je dat Roglic en Dumoulin een grotere kans hebben op succes met bijvoorbeeld Marin, Gesink, Bennett, Teunissen, Van Aert en De Plus als ploeg dan als met bijvoorbeeld Marin, Gesink, Bennett, Teunissen, Groenewegen en Van Aert als ploeg waarvan een deel ook in dienst van Groenewegen rijdt?

@Romāns Vainšteins
Hoezo, wordt jouw gemoedsrust bepaald door een wielerploeg waar je wel of niet fan van zou zijn? Het maakt mij weinig uit of ik voor Jumbo-Visma supporter of voor een andere ploeg. Dat zal geen enkele invloed op mij gemoedsrust hebben. Als jouw gemoedsrust wordt bepaald door wat een wielerploeg doet stel ik voor dat je leert wielrennen iets minder serieus te nemen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat was niet twee jaar geleden, dat was vorig jaar

Nee, ik verwijs naar twee jaar geleden. Toen zou alle aandacht qua klassementen in Nederland naar Dumoulin gaan en moesten ze naast Groenewegen vol in gaan zetten op o.a. Van Baarle.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Kruijswijk naar huis

Yeez

Niet het jaar van roglic ook. Ziek, gevallen en 2 knechten in de giro kwijt. Nu gevallen, tijd verloren en kruijswijk kwijt. Gelukkig heeft hij een goede ploeg met bennett gesink en powless en kuss, maar het moet er toch een keer allemaal uitkomen...

mus van de maasstad

Ok wacht ff

Dus met Roglic, Dumoulin, Martin, Gesink, Bennett, Teunissen, Van Aert en De Plus kan men de tour winnen maar als dylan ipv een gesink/bennet/de plus mee gaat is het niet mogelijk...

Lol

kelderfan

Dat is balen voor Roglic {die zat al te pijlen of Battaglin niet kon uithelpen} maar vooral voor Kruijswijk. Waarschijnlijk is 't een goede beslissing, want nog een knieverhaal is niet goed. Maar hoe zit 't met Roglic, Powless en Hofstede, die laatste kwam wel erg laat over de finish.

kelderfan

"Dus met Roglic, Dumoulin, Martin, Gesink, Bennett, Teunissen, Van Aert en De Plus kan men de tour winnen maar als dylan ipv een gesink/bennet/de plus mee gaat is het niet mogelijk…"
Dat is wel mogelijk, maar Groenewegen wil ook wat en dan moet Jansen weer mee.

Rawolf

'@Morgenstern, Plugge heeft letterlijk zelf gezegd dat ze naar het niveau van Ineos willen in de TdF dat is het einddoel.

En ja ik denk dat Dumoulin/Roglic de Tour kan winnen. En ja je kan de tour winnen met een sprinter in je team, je kan ook de tour winnen zonder team maar zo'n team is wel heel makkelijk :p

Als Tourwinst je doel is moet je gewoon geen sprinter meenemen en zeker geen sprinter type Groenewegen die volop ondersteuning nodig heeft, moeilijker dan dat word het niet. Je stelt een serieus doel of je roept maar wat

Laatst gewijzigd
assen

ik WALG wel van dat ploegleiders/managementgelul. Eerst met Dumoulin ("geen problemen met knie, alles komt goed") en nu met Kruijswijk ("het gaat steeds beter").

We wisten het natuurlijk al dat ploegleiders en managers vooral mooi weer brengen, maar TOCH kan ik mijn walging blijkbaar niet onderdrukken.

Ik hoop wel dat Kruijswijk echt wat mankeert EN dat Roglic dat ook denkt, anders is het wel zuur voor Roglic... Een Kruijswijk die niet optimaal in vorm is kan immers nog altijd goed knechten.

S. Morgenstern

Ja, mooie ambities voor een ploeg die topsport bedrijft. Wat mij betreft mag het ook ten kosten gaan van andere dingen, zonder dat het falen zou zijn. Het is echter niet noodzakelijk om het op exact dezelfde manier te doen als Ineos (met een extreem sterk middenveld). Ik denk dat het ook kan met een aanpak waarin andere keuzes gemaakt worden, dan degene Ineos neemt.

S. Morgenstern

Een mensenlichaam reageert tenslotte in een constante lijn op tegenslagen, zodat je ook altijd consequente reacties kunt verwachten over dat soort blessures..

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@mus van de maasstad
Met Groenewegen erbij zullen Marin, Teunissen, Jansen en Van Aert in sprintetappes in dienst van Groenewegen rijden wat energie kost die ze de andere dagen zullen missen. Als je met Ineos de concurrentie aan wil gaan zullen zulke kleine beetjes een verschil maken. Daarbij denk ik ook dat zonder een sprinttrein Jumbo-Visma de Tour niet zal winnen maar het gaat om kansvergroting. De kans dat Roglic of Dumoulin de Tour wint is groter als ze een ploeg met zich mee krijgen die geheel in hun dienst rijdt. De kans is nog steeds niet heel groot maar het is vreem om een wereldtopper als Dumoulin aan te trekken als je vervolgens niet alles op alles zet om hem een zo'n groot mogelijke kans te geven om de Tour te winnen.

@S. Morgenstern
Het moet waarschijnlijk zelfs op een andere manier worden gedaan dan Ineos doet. Het lijkt me bijna onmogelijk om hun op hun eigen manier te verslaan. Maar het lijkt me sowieso onmogelijk om Ineos te verslaan als zowel je kopmannen als ondersteuning van een lager niveau is.

Maar nogmaals: "Denk je dat Roglic en Dumoulin meer kans op succes hebben in de Tour als 1) Groenewegen niet meegaat, 2) een deel van zijn sprinttrein (Marin, Teunissen en Van Aert) geheel in dienst kan rijden van Roglic en Dumoulin en 3) Groenewegen en Jansen worden vervangen door twee extra klimknechten? Of anders gezegd, denk je dat Roglic en Dumoulin een grotere kans hebben op succes met bijvoorbeeld Marin, Gesink, Bennett, Teunissen, Van Aert en De Plus als ploeg dan als met bijvoorbeeld Marin, Gesink, Bennett, Teunissen, Groenewegen en Van Aert als ploeg waarvan een deel ook in dienst van Groenewegen rijdt?"

Laatst gewijzigd
Rawolf

Het zal zeker anders moeten als Ineos want zulke complete renners heeft Jumbo niet. Dat is temeer een reden om je sprinter thuis te laten en genoeg ondersteuning mee te nemen voor je klassementsmannen.

user26799

We verliezen onze taaiste man in de Vuelta !
"Hij had een mindere dag"... dat was de diplomatische uitleg die de ploegleiding zondag gaf over de problemen van Kruijswijk.
Kruijswijk is een harde... als die opgeeft moet het erg zijn ! Niet te verwonderen eigenlijk : wie een zwaar gehavende knie nog wat extra arbeid geeft, zoekt problemen....
Een herhaling eigenlijk van de vaudeville rond De Plus en Roglic in de Giro. Wie neemt de verantwoordelijkheid ? Was er een dokter bij, was er al dan niet druk van de ploegleiding om voort te doen... Veel vragen waarop wij weinig antwoord verwachten !
En die klassieke "diplomatische uitleg" van de ploegleiding om "de tegenstrever niet op aanvalsgedachten te brengen" wordt ongeloofwaardig. Als wij allemaal op 2000 km al nattigheid voelen, dan zien de tegenstrevers dat zeker in de koers....

Herstel snel, Stevie !

Stoempie

Wat is uitgelopen. Kelderfan?

ghostwriter

'@W. E. Walraeve
Heeft Jumbo-Visma volgens jou iets fout gedaan? Dat iemand afstapt een paar dagen na en val komt zo'n 10 tot 20 keer per grote ronde voor.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Moest ik die beantwoorden? Ik heb niet het idee dat ik dat heb tegengesproken. Ja, ik denk dat een focus volledig op de eindwinst een grotere kans biedt. Groenewegen thuislaten en Kruijswijk meenemen lijken me wat dat betreft de belangrijkste meerwaarde te bieden. Vooral de kwaliteit van Kruijswijk kan doorslaggevend zijn, heel veel meer dan een middenvelder meer of minder.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@S. Morgenstern
Het was een vraag aan jou. Ik zeg ook niet dat je het hebt tegengesproken maar ik heb ook nergens gezien dat je dat van mening bent dus stelde ik je die vraag. Als je vind dat Roglic en Dumoulin een grotere kans maken zonder Groenewegen lijkt de conclusie erg simpel. Dan geeft je of Roglic en Dumoulin niet de ondersteuning mee die ze gezien hun status als wereldtopper verdienen of misbruikt de wereldtopper Groenewegen door hem niet de Tour te laten rijden. In mijn ogen is dat dus een lose-lose situatie.

Ik zou het ook zonde vinden om Kruijswijk als knecht te misbruiken terwijl hij (als hij de Tour niet rijdt) in de Vuelta een kanshebber voor de eindoverwinning is. Dan zal je dus niet het maximale uit de kwaliteit van Kruijswijk halen. Kruijswijk is te goed om op te offeren aan een iets betere klassementsrennen.

Trouwens heeft niemand het over Groenewegen vervangen door een middenvelder (en ik maar denken dat dit een positie in het voetbal was). Ik zou Groenewegen vervangen door Dumoulin en Jansen door Gesink. Dan hebben Roglic en Dumoulin in ieder geval Gesink, Bennett en De Plus waarmee ze in bergetappes tactisch iets kunnen proberen om de mannen van Ineos onder druk te zetten. Of dat genoeg zal zijn betwijfel ik maar zo maakt Jumbo-Visma de kans wel zo groot mogelijk dat Roglic of Dumoulin de Tour wint zonder Kruijswijk te misbruiken.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Waarom praat je in de wij vorm, Walraeve?

1 2 ... 384 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.