Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 385 ... 501 502
Rawolf

Fijn Morgenstern (:

S. Morgenstern

De conclusie was inderdaad simpel, ze gingen sowieso falen. Toch weer een rondje gelopen dus..

ghostwriter

'@S. Morgenstern
In mijn ogen is het alleen falen als je niet het maximale uit het beschikbare talent kan halen. Als je het maximale weet te behalen maar iemand anders is gewoon nog beter dan vind ik dat geen falen. Je kan niet van mensen verwachten dat ze beter presteren dan ze kunnen. De derde plaats van Kruijswijk in de Tour vind ik bijvoorbeeld geen falen. In mijn ogen is dat het maximale wat je gezien zijn kwaliteiten van Kruijswijk kan verwachten. Zelfs met een betere ploeg zal Kruijswijk in de Tour waarschijnlijk nooit echt in de buurt van een overwinning komen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

In mijn ogen is het alleen falen als je niet het maximale uit het beschikbare talent kan halen.

Ja, en met de voorwaarden die je er hier aan vast hebt gehangen kom je dan onherroepelijk bij 'falen' of 'misbruiken' uit.

user26777

Natuurlijk is Dumoulin gehaald om de TdF te winnen, zeker nadat hij eerder al eens tweede werd zonder noemenswaardige steun. En die druk zal hij zelf ook voelen, er wordt alles van hem verwacht en dat mag ook wel na zijn contractbreuk. Alles minder dan eindwinst betekent falen!

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Wat een kinderachtige opmerking, er is letterlijk maar één manier waarop Jumbo-Visma zou falen (als ze niet de kopmannen de best mogelijke ondersteuning geven) en maar één manier waarop ze een kopman zouden misbruiken (als ze een kopman niet als kopman gebruiken in de wedstrijden die bij hem passen). Het lijkt me dus heel makkelijk voor Jumbo-Visma om niet te falen en niemand te misbruiken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Koel heeft zijn laatste strohalm gevonden hoor, dat wordt lachen de komende jaren..

S. Morgenstern

Het lijkt me dus heel makkelijk voor Jumbo-Visma om niet te falen en niemand te misbruiken.

Ja, door Groenewegen (en eventueel Kruijswijk) te vertellen dat hij beter een andere ploeg kan zoeken toch!? Makkelijke beslissing inderdaad..

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Waarom zouden ze Kruijswijk hoeven te vertellen dat hij beter een andere ploeg kan zoeken? Ze kunnen hem in de Giro en Vuelta als kopman gebruiken. Groenewegen vertrellen dat als hij wil hij een andere ploeg mag zoeken lijkt me inderdaad een makkelijke beslissing als je weet dat je anders je kopmannen (inclusief Groenewegen zelf) niet de ondersteuning kan bieden die ze gezien hun status verdienen. Althans, het is misschien geen makkelijke beslissing maar wel eentje die Jumbo-Visma al had moeten nemen voordat ze bepaalde dat ze Dumoulin zouden aantrekken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Omdat ze Kruijswijk sowieso gaan 'misbruiken' de komende jaren. Die gaat echt niet nooit meer terugkeren in de Tour de France.

Groenewegen op wat zijdeuren wijzen is alleen makkelijk als je het jezelf makkelijker wil maken en niet uit bent op zo veel mogelijk topprestaties (met bij voorkeur Nederlandse wereldtoppers).

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Ik zie Kruijswijk in de Giro en Vuelta als kopman gebruiken niet als "misbruiken". Sterker nog, ik denk dat hij de Giro en Vuelta misschien wel kan winnen en de Tour zal hij volgens mij nooit winnen.

"Groenewegen op wat zijdeuren wijzen is alleen makkelijk als je het jezelf makkelijker wil maken en niet uit bent op zo veel mogelijk topprestaties (met bij voorkeur Nederlandse wereldtoppers)."

Ik heb nooit gezegd dat Jumbo-Visma hem de deur moet wijzen. Ik heb alleen gezegd dat ze hem zelf die keuze moeten laten maken. Zoals ik al schreef is het misschien geen makkelijke beslissing maar wel eentje die ze al hadden moeten nemen voordat ze ervoor kozen om Dumoulin aan te trekken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Wat is uitgelopen. Kelderfan?"
Hoe bedoel je? Michiel

S. Morgenstern

Ik zie Kruijswijk in de Giro en Vuelta als kopman gebruiken niet als “misbruiken”.

Dat weet ik, maar dat is dus niet wat ze gaan doen.

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Hoe weet je dat? Ik denk dat ze Kruijswijk de vrijheid zullen geven om dat zelf te bepalen. Jumbo-Visma geeft hun kopmannen altijd veel inspraak in hun schema, waarom zouden ze daar opeens me ophouden?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Omdat ze iemand met zijn kwaliteit nodig zullen hebben om het Ineos moeilijk te maken. De vrijheid om helemaal zelf zijn programma te bepalen heeft hij verder sowieso niet.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@S. Morgenstern
Ik denk dat ze bij Jumbo-Visma niet zo dom zijn om het klassement van Kruijswijk in de Vuelta op te offeren voor het klassement van Roglic en Dumoulin in de Tour. Zeker als dit tegen zijn eigen wens ingaat. Ook aangezien ze veel goede klimknechten (Gesink, Bennett, Tolhoek, De Plus, etc.) in huis hebben.

Laatst gewijzigd
user26799

'@ghostwriter
De ploeg staat als topfavoriet onder grote druk.... Vandaar de vragen die bij mij oprijzen... Zeker, het gebeurt meer in ronden, maar weinigen denken aan wat daarna kan komen voor de renner. Meest recente voorbeeld van kniegesukkel is .... Dumoulin. In mijn optiek moet de gezondheid van de renner altijd primeren....
En ook ik erger me soms aan de manier van communiceren van de ploegleiding; hoe kan je met overtuiging supporteren, als je niet zeker bent van de info die de ploeg je geeft ?

S. Morgenstern

De beste ondersteuning kunnen bieden aan Roglic en Dumoulin betekent dat ze niet af kunnen komen met klimmers als Tolhoek. Daarvoor hebben ze hun beste renners nodig en Kruijswijk is daar overduidelijk onderdeel van. Het biedt ze daarnaast de mogelijkheid om de ondersteuning van Kruijswijk in de Giro een kwaliteitsimpuls (Bennett bijvoorbeeld) te geven.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Volgens mij gaat 't toch om de beste & sterkste ploeg naar de TDF te sturen en zoals 't er nu uitziet zijn dat:
Dumoulin, Roglic, Bennett, De Plus en Gesink als klimploeg en Martin, Teunissen en Van Aert voor tijdrit/waaiers/sprint.
Of de renners die dan afvallen dat niet zien zitten, dan is de eigen keuze bepalend of die renners blijven of niet.
Maar ik denk, dat de soep niet zo heet wordt gegeten. Kruijswijk weet ook wel dat de TDF winnen nu wel heel lastig wordt.
Dylan Groenewegen zal toch ook wel eens willen ontdekken hoe de Giro werkt. Dan rijst nog de vraag of Kruijswijk genoeg steun krijgt in de Giro.

S. Morgenstern

Dylan Groenewegen zal toch ook wel eens willen ontdekken hoe de Giro werkt. Dan rijst nog de vraag of Kruijswijk genoeg steun krijgt in de Giro.

Kan het voor jouw überhaupt ooit genoeg zijn?

ghostwriter

'@W. E. Walraeve
Wat heeft dit met Dumoulin te maken? Lag de knie van Kruijswijk open?

"En ook ik erger me soms aan de manier van communiceren van de ploegleiding; hoe kan je met overtuiging supporteren, als je niet zeker bent van de info die de ploeg je geeft ?"

Jij bent geen fan van Jumbo-Visma dus why do you care? Wij fans van Jumbo-Visma vinden het volgens mij allen geen probleem dat ze niet altijd eerlijk zijn. Ze moeten doen wat het beste voor ze is en eerlijkheid is niet altijd het beste.

@S. Morgenstern
"De beste ondersteuning kunnen bieden aan Roglic en Dumoulin betekent dat ze niet af kunnen komen met klimmers als Tolhoek. Daarvoor hebben ze hun beste renners nodig en Kruijswijk is daar overduidelijk onderdeel van."

Kruijswijk is iemand die in de Giro en Vuelta om de overwinning meestrijdt. Die moet je niet opofferen aan Roglic en Dumoulin. Jumbo-Visma moet geen Ineos worden waar potentiele kopmannen voor kopmannen die iets beter zijn moeten knechten. Daar hebben ze ook het budget niet voor aangezien ze niet zoveel kunnen betalen om zo'n potentiele kopman tevreden te houden.

Met bijvoorbeeld Gesink, Bennett en De Plus zouden Roglic en Dumoulin geweldig worden ondersteund in het hooggebergte. Voeg daar Martin, Teunissen en Van Aert aan toe voor het vlakke(re) en je hebt een ploeg die qua ondersteuning niet onder hoeft te doen voor die van Ineos. Zonder dat je het klassement van Kruijswijk in de Vuelta daarvoor hoeft op te offeren.

"Het biedt ze daarnaast de mogelijkheid om de ondersteuning van Kruijswijk in de Giro een kwaliteitsimpuls (Bennett bijvoorbeeld) te geven."

Volgens mij is dat niet nodig. Ze hebben genoeg goede klimknechten.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

En wie zegt dat ze niet eerlijk zijn... blessures verlopen nou eenmaal niet altijd volgens een vast patroon, zeker niet als deze belast wordt. Wat de ene dag lijkt op verbetering kan de volgende dag toch weer totaal anders zijn. Ik bedoel je kan 2 dingen doen: er gewoon niets over zeggen en dan achteraf ook bakken kritiek over je heen krijgen omdat je er niets over gezegd hebt of proberen zoveel mogelijk per dag de stand van zaken te geven wat dus niet altijd het verloop heeft waar je op hoopt. In dit geval leek het de goede kant op te gaan maar is het blijkbaar de dag erna toch weer verslechterd. En soms moet je ook voorzichtig zijn met wat je meldt om geen slapende honden wakker te maken en overvallen te worden met een truc speciaal van bv Bahrein en zo een knecht of kopman kwijt te spelen. Afwegingen die wij misschien allemaal niet zo leuk vinden maar wel nodig zijn.

kelderfan

"Kan het voor jouw überhaupt ooit genoeg zijn?"
Nee het kan altijd beter natuurlijk en de heer Plugge wil gelukkig die kant op. M.a.w. streven naar de werkwijze van Ineos. Maar om jou te overtuigen heb je wel een paar blz. nodig.
On:
Powless en Martin hebben weer goed werk geleverd om Roglic buiten de gevaren te houden. Die Powless bekoort mij steeds meer en ik kan niet wachten op de witte rook.
Stel Powless blijft zich zo door ontwikkelen, dan heb je er nog een keuze bij.

ghostwriter

Ik twijfel nog steeds of Powless wel een klimmer voor het hooggebergte is. Tot nu toe lijkt hij het meest indruk te maken in (eendaagse) wedstrijden met een heuvelachtig parcours.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Maar aan klimondersteuning moet het voor nu voorlopig toch wel genoeg zijn... voor komend jaar is er keuze genoeg.

1 2 ... 385 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.