Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 386 ... 501 502
ghostwriter

'@rahimns
Gezien de ontwikkeling van Vingegaard en de komst van Foss hebben ze genoeg klimknechten maar als ze De Tier met een goede klimmer kunnen vervangen zou dat wel mooi meegenomen zijn.

kelderfan

'@ghostwriter
Hij is geen klimmer als Bennett en De Plus, maar ik zie hem wel meedoen in de kleine/korte UWT-rondjes.

S. Morgenstern

Martin was voor de vierde dag op rij weer goud waard in ieder geval. Powless ook even prima mee vooraan en Hofstede op het oog een betere dag dan gisteren. Balen alleen dat ze Kruijswijk moeten missen, maar de ploeg is alsnog sterk genoeg om hier Roglic bij te staan.

Rawolf

De sterkte van de ploeg moet nog blijken in de bergen, maar Martin is in orde inelkgeval.

S. Morgenstern

Bennett was bij de eerste test uitstekend. Ik denk niet dat Roglic snel geïsoleerd gaat zitten. Qua ondersteuning richting de finale moet het met vooral Gesink en Powless ook wel goed zitten.

Stoempie

Die zinsnede met Battaglin erin, Kelderfan. 😀

Stoempie

Hopelijk Stevie in San Sebastian, wat Italiaanse eendagskoersen en China?

Laatst gewijzigd
Rawolf

San Sebastian heeft Kruijswijk niet aan meegedaan

Rico.

'@ghostwriter: Je bent hier toch gewoon ontzettend met twee maten aan het meten? Enerzijds wil je de best mogelijke ondersteuning voor de klassementsploeg in de Tour. Anderzijds vind je Kruijswijk te goed om alleen als ondersteuning voor de klassementsploeg in de Tour te dienen. Dat gaat niet samen. Als je de beste één (of twee) renners zo goed mogelijk wil ondersteunen, dan moet je de renners daar net onder gebruiken.

Wat als De Plus volgend jaar een stap maakt en misschien even goed is als Kruijswijk? Dan is de "beste" ondersteuning voor Roglic en Dumoulin opeens een ploeg ook zonder De Plus, omdat dat anders ook zonde is van zijn kwaliteiten?

Stoempie

Random. Haha ja Lombardije dan. Haal ik wel vaker door elkaar. Zijn beetje random voor me.

Rawolf

Kruijswijk is nietecht een eendagsrenner, kan daar mogelijk knechten voor de Plus.

Mag hij evt meedoen aan de Tour of Britain?

ghostwriter

'@Rico.
De enige maat die ik meet is dat Jumbo-Visma het maximaal mogelijke uit AL hun kopmannen moet halen. Dus niet uit maar één of twee waarvoor de rest opgeofferd moet worden. Jumbo-Visma kan niet het maximale uit Kruijswijk halen als hij in de Tour moet knechten. Eén kopman opofferen voor een anders is niet iets waarvan ik vind dat bij de sportieve mogelijkheden behoort. Het is een soort competitievervalsing. Ik wil dat de beste wielrenners tegen elkaar strijden en niet in elkaars dienst hoeven te rijden waardoor de top van de WT kleiner wordt dan het kan zijn. Dat is wat ik haat aan Ineos. Die ploeg zorgt ervoor dat er minder concurrentie is onder de klassementsrenners doordat ze bepaalde klassementsrenners in dienst van hun wereldtoppers laten rijden. Als Jumbo-Visma hetzelfde gaat doen zal ik voor het eerst in zo'n 25 jaar niet langer fan van de ploeg zijn.

"Wat als De Plus volgend jaar een stap maakt en misschien even goed is als Kruijswijk? Dan is de “beste” ondersteuning voor Roglic en Dumoulin opeens een ploeg ook zonder De Plus, omdat dat anders ook zonde is van zijn kwaliteiten?"

Als De Plus zijn status als knecht kwalitatief ontgroeid moet Jumbo-Visma en de ploeg hem geen rol als kopman kan geven in de rondes die bij hem passen dan moet Jumbo-Visma AAN HET EINDE VAN HET JAAR hem ook zelf laten kiezen of hij wil blijven of vertrekken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Maar het halen van Kelderman was wel een goed idee?

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Als Jumbo-Visma zich geheel gaat richten op de klassementen in grote rondes heb je voor zowel de Giro als de Tour twee klassementsrenners nodig. De kans is namelijk groot dat één van de twee door wat voor een reden dan ook niet optimaal kan presteren. Daarbij is het voor een klassementsrenner juist goed als er een tweede klassementsrenner in zijn ploeg zit zodat ze tactisch meer kunnen proberen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Maar dat is toch exact waar De Plus naartoe zou groeien?

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Ik denk nog steeds dat Kelderman in potentie een grote ronde winnaar is (als hij een keert langer dan een jaar bespaart blijft van fysieke ongemakken) en bij De Plus heb ik niet dat gevoel. Op de leeftijd van De Plus was Kelderman al een keer 7e geworden in de Giro. Ik denk niet dat De Plus nu al in de top 10 van een grote ronde zou kunnen eindigen. Volgens mij heeft De Plus wel het potentieel om de kopman van Jumbo-Visma te worden in heuvelklassiekers.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De Plus dan dus ruilen voor Kelderman, maar wie blijven er dan over om in de bergritten te knechten voor Roglic en Dumoulin op zo'n niveau dat ze het Ineos tactisch moeilijk kunnen maken? Bennett en Kuss, Vingegaard en/of Tolhoek lijkt me wat mager in vergelijking met hetgeen we afgelopen editie reeds hebben gezien. Terwijl je juist nog een stapje beter zou willen lijkt me.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@S. Morgenstern
Leg geen woorden in mijn mond. De Plus is nog lang niet goed genoeg om als kopman een grote ronde te rijden en dus hoeft hij helemaal niet de keuze te krijgen om te vertrekken. Ik betwijfel zelfs of hij ooit dat niveau zal halen en zolang hij dat niveau niet heeft kan hij gewoon voor Roglic en Dumoulin knechten. Voor het komende jaar kan Jumbo-Visma een geweldige ploeg om Roglic en Dumoulin vormen met Martin, Gesink, Bennett, Teunissen, Van Aert en De Plus.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Maar mannen. Heeft Groenewegen zelf (of iemand vd ploeg) na bekend maken komst Dumoulin al gezegd dat hij gewoon de TDF gaat rijden, samen met Tom en z'n Jerries?

ghostwriter

'@Michiel De Rooij
Daar gaat het niet om, het gaat erom of Jumbo-Visma hem DE KEUZE moet geven om zijn contract te ontbinden ALS HIJ DAT ZELF LIEVER WIL.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

We hadden het toch over de situatie waarin De Plus zijn rol als knecht was ontstegen!? Geen ondenkbaar scenario, waarin de oplossing onmogelijk kan zijn dat hij toch niet dat niveau is ontstegen.

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Als De Plus het niveau van knecht ontstijgt zou ik hem de keuze geven om te vertrekken maar dan is Kelderman natuurlijk niet zijn vervanger want een kopman is geen vervanger van een knecht. Ik zou dan een andere klimknecht aantrekken om De Plus te vervanger. Of misschien heeft Vingegaard of Foss zich tegen die tijd wel ontwikkeld naar het niveau van een goede klimknecht en kan een van hun De Plus opvolgen (waarbij Jumbo-Visma dan weer een talent haalt om de rol wat die wielrenner achterlaat in te vullen). Al met al zou De Plus dus niet worden ingeruild voor Kelderman. Dus nogmaals, leg geen woorden in mijn mond. Dat is een vervelende manier van discussieren.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Zijn die knechten van het niveau om het Ineos tactisch moeilijk te maken, maar niet goed genoeg om zelf kopman te zijn, dan zo makkelijk te vinden? Ik zou nu voor deze ploeg op dit moment bijvoorbeeld geen reëele optie kunnen bedenken. Volgens mij zijn renners als De Plus spelden in hooibergen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@S. Morgenstern
Tot nu toe heeft Jumbo-Visma laten zien dat ze dat soort knechten zelf kunnen opleiden. Tolhoek was in de Tour van 2018 niet veel minder dan De Plus dit jaar en heeft het potentieel om een geweldige klimknecht te worden. Ik denk dat Kuss op termijn ook het niveau wat De Plus dit jaar haalde zal overtijgen. Klimknechten vinden of opleiden die net zo goed zijn als De Plus dit jaar was (of volgend jaar zal zijn) lijkt me geen probleem nu het budget enorm is toegenomen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De Plus is minstens één niveau beter dan Tolhoek. De eerste heeft dit seizoen tegen kopmannen op meerdere momenten doorslaggevend kopwerk verricht, de ander heeft vorig jaar op het hoogste niveau (Tour) nooit meer gedaan dan meegereden. Dat was veel minder indrukwekkend en totaal niet inwisselbaar.

Klimknechten vinden van het niveau van de eerste is ontzettend lastig voor deze ploeg. Klimknechten vinden van het niveau van de tweede gaat inderdaad heel goed, maar de lat mag met twee wereldtoppers wel wat hoger liggen.

1 2 ... 386 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.