Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 389 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ghostwriter als ze al met 3 kopmannen zouden starten in de Tour (wat ik niet verwacht) dan gaan ze die toch op dezelfde manier rijden zoals ze dat ook van plan waren in de Vuelta. De vraag is dan alleen ... zou hij willen knechten of kunnen als de situatie daarom vraagt, iets wat ook voor de 2 anderen zou gelden als 1 van de 3 er bovenuit steekt. En dat lijkt me geen probleem. Maar ze zullen nooit met deze 3 naar een grote ronde gaan en bij voorbaat 1 van hun als kopman aanstellen. Maar nogmaals ik verwacht niet dat ze sowieso met deze 3 tegelijk naar de Tour gaan.

ghostwriter

'@rahimns
Ik ben het weer helemaal met je eens.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@GroenewegenDylan Kruijswijk komend jaar de combi Giro-Tour laten maken is zo goed als onmogelijk. Er zit nog een week minder rust tussen. Lijkt me niet dat de ploeg die keuze zo zou maken.

GroenewegenDylan

Waarom? @Rahimns. Als ik Kruijswijk als renner zie, heeft hij niks in de Vuelta te zoeken. Daarnaast ligt zijn kwaliteit bij meerdaagse (lange) rondes. Daar kan hij meespelen om de knikkers, mede door zijn uitstekende herstelvermogen. De enige 2 rondes waar hij iets te zoeken heeft zijn dus de Giro en de Tour. In de Giro als klassementsman. In de Tour kan hij (afhankelijk van het parcours), de eerste 2 weken relatief rustig aandoen (daar loodsen Martin, Teunnissen en Van Aert de kopmannen er wel doorheen). Waarbij hij in de derde week zijn bijdrage kan leveren voor Roglic of Dumoulin tot eindwinst. Moet kunnen.

ghostwriter

'@GroenewegenDylan
Kruijswijk werd vorig jaar na een zware Tour 4e in de Vuelta maar volgens jou heeft hij daar niets te zoeken? Ik denk dat als hij na de Giro de Tour overslaat hij in de Vuelta mee kan strijden voor de eindoverwinning.

Laatst gewijzigd
Yeez

Waarom zou een team met Dumoulin, Roglic, De Plus, Bennett, Groenewegen, Teunissen, Martin en Van Aert niet kunnen?

GroenewegenDylan

Zou ook kunnen, Jesse. Maar indien je echt vol voor een Touroverwinning wil gaan, moet je je afvragen of het verstandig is om wat knechten op te roken aan sprints, of hun krachten te sparen in valleien etc.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Sowieso zou ik de parcoursen afwachten om te kijken wie waar gaat koersen. Het parcours van dit jaar in Spanje zou ik inderdaad minder geschikt achten voor Steven, maar die van vorig jaar was op zijn lijf geschreven. Dus wat ik al eerder aangaf voor mij staat nog helemaal niet vast met welke duo's ze waar aan de start gaan staan.

S. Morgenstern

Ze hebben in de Vuelta meestal nauwelijks ritten die je echte Kruijswijk ritten zou noemen. De Giro zit meestal vol met bergritten met meerdere zware beklimmingen en de Tour heeft er ook nagenoeg altijd meer in zitten dan de Vuelta.

De keuze die ze wat deze discussie betreft moeten maken zal door de parcoursen echter niet zwaar worden beïnvloed. Wie ze Kruijswijk meegeven als meesterknecht (Bennett bijvoorbeeld) en wie ze Roglic en Dumoulin (Kruijswijk/Bennett en De Plus bijvoorbeeld) als belangrijkste klimknechten meegeven zal niet hangen om het parcours van de Vuelta.

Die laatste koers is er sowieso één die in de winter bijna altijd enkel met potlood wordt ingevuld (dit jaar was daar een schoolvoorbeeld van).

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het gaat ook meer om de combinaties voor de Tour en Giro. De Vuelta presenteert zijn parcours meestal pas na het trainingskamp van de ploeg waar men het programma maakt voor het komend jaar, dus die zal niet van invloed zijn. Best kans dat men in de Vuelta inderdaad met zelfs alle 3 de kopmannen van start gaan of dat Steven maar 1 grote ronde rijdt of wie dan ook.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kruijswijk zal er sowieso wel twee rijden, aangezien eigenlijk alleen daar zijn kwaliteit echt tot zijn recht komt. De andere twee hebben nog andere opties, waaronder de olympische spelen.

Yeez

De tour en de giro zijn niet te combineren volgend jaar

S. Morgenstern

Ik denk dat er wel ruimte is om die optie open te houden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

3,5 week.... dat is wel heel krap hoor. Natuurlijk kan het maar ik denk niet dat ze die keuze gaan maken. Gewoon met frisse mannen aan de start staan.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik denk zelf dat ze van Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, Bennett en De Plus eigenlijk twee man in de Giro en vier in de Tour de France nodig hebben om hun ambities daar waar te maken. Willen ze dat doen, dan ontkomen ze er niet aan om iemand die dubbel te laten doen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Kruijswijk kan de giro en de vuelta doen met gesink tolhoek bouwman en evt kuss/powless. Met dumoulin roglic bennett en de plus naar de tour

S. Morgenstern

Dat kan, maar wanneer je voor eindwinst wil gaan met Kruijswijk heb je eigenlijk een betere meesterknecht nodig. Bennett of De Plus erbij kan cruciaal zijn voor zo'n campagne.

S. Morgenstern

Dag vijf in de Vuelta en wellicht straks de laatste elf kilometer voor het eerst een moment dat de ondersteuning bergop van belang gaat zijn. Vooraf werden die Spaans vlakke kilometers weer redelijk overschat.

Yeez

Gesink kan als knecht en met zijn taaiheid die dubbel. De plus en bennett vind ik niet geschikt en kruijswijk gaat voor het klassement.

S. Morgenstern

Kruijswijk lijkt me ook taai genoeg om een belangrijke rol te vervullen in de Tour de France. Mocht het werkelijk niet mogelijk zijn, dan ben ik bang dat ze in één van beide kwalitatief wat tekort komen om recht te doen aan hun ambities.

Yeez

Sepp kuss is bizar

Yeez

En moet weten dat die moet laten lopen als knecht

ghostwriter

Het lijk alsof Kuss beter presteert wanneer het wat warmer is.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ja en hij moet weten dat hij moet lossen als knecht en niet zich daar uit de naad moet rijden bij quintana. Dan ben je in week 3 uitgepierd. Verder lijkt hij inderdaad bij warm weer en later in het seizoen beter te zijn.

Yeez

Roglic verder goed vandaag. Al leken valverde en lopez wel sterker. Zal de tijdrit uit moeten halen!

1 2 ... 389 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.