'@Ghostwriter als ze al met 3 kopmannen zouden starten in de Tour (wat ik niet verwacht) dan gaan ze die toch op dezelfde manier rijden zoals ze dat ook van plan waren in de Vuelta. De vraag is dan alleen ... zou hij willen knechten of kunnen als de situatie daarom vraagt, iets wat ook voor de 2 anderen zou gelden als 1 van de 3 er bovenuit steekt. En dat lijkt me geen probleem. Maar ze zullen nooit met deze 3 naar een grote ronde gaan en bij voorbaat 1 van hun als kopman aanstellen. Maar nogmaals ik verwacht niet dat ze sowieso met deze 3 tegelijk naar de Tour gaan.
Waarom? @Rahimns. Als ik Kruijswijk als renner zie, heeft hij niks in de Vuelta te zoeken. Daarnaast ligt zijn kwaliteit bij meerdaagse (lange) rondes. Daar kan hij meespelen om de knikkers, mede door zijn uitstekende herstelvermogen. De enige 2 rondes waar hij iets te zoeken heeft zijn dus de Giro en de Tour. In de Giro als klassementsman. In de Tour kan hij (afhankelijk van het parcours), de eerste 2 weken relatief rustig aandoen (daar loodsen Martin, Teunnissen en Van Aert de kopmannen er wel doorheen). Waarbij hij in de derde week zijn bijdrage kan leveren voor Roglic of Dumoulin tot eindwinst. Moet kunnen.
Sowieso zou ik de parcoursen afwachten om te kijken wie waar gaat koersen. Het parcours van dit jaar in Spanje zou ik inderdaad minder geschikt achten voor Steven, maar die van vorig jaar was op zijn lijf geschreven. Dus wat ik al eerder aangaf voor mij staat nog helemaal niet vast met welke duo's ze waar aan de start gaan staan.
Ze hebben in de Vuelta meestal nauwelijks ritten die je echte Kruijswijk ritten zou noemen. De Giro zit meestal vol met bergritten met meerdere zware beklimmingen en de Tour heeft er ook nagenoeg altijd meer in zitten dan de Vuelta.
De keuze die ze wat deze discussie betreft moeten maken zal door de parcoursen echter niet zwaar worden beïnvloed. Wie ze Kruijswijk meegeven als meesterknecht (Bennett bijvoorbeeld) en wie ze Roglic en Dumoulin (Kruijswijk/Bennett en De Plus bijvoorbeeld) als belangrijkste klimknechten meegeven zal niet hangen om het parcours van de Vuelta.
Die laatste koers is er sowieso één die in de winter bijna altijd enkel met potlood wordt ingevuld (dit jaar was daar een schoolvoorbeeld van).
Het gaat ook meer om de combinaties voor de Tour en Giro. De Vuelta presenteert zijn parcours meestal pas na het trainingskamp van de ploeg waar men het programma maakt voor het komend jaar, dus die zal niet van invloed zijn. Best kans dat men in de Vuelta inderdaad met zelfs alle 3 de kopmannen van start gaan of dat Steven maar 1 grote ronde rijdt of wie dan ook.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.