Vooraf schreef ik dat dit misschien wel de slotklim deze Vuelta is die het minst bij Roglic past. Dat hij vandaag een sterke indruk maakt geeft mij dus veel hoop over het vervolg van de Vuelta. Ik neem aan dat Bennett nu wordt gedegradeerd tot meesterknecht en met verder Gesink (die op de slotklim het tempo omhoog gooide) en Kuss heeft Roglic een geweldige ondersteuning.
Sepp Kuss wauw# heeft zich heel goed laten zien met zijn De Plusje. Daarvoor hebben Gesink en Powless het peloton aardig doen slinken. Maar hoe zit 't met Bennett, die 't moeilijk had op de klim.Ik heb ook echt genoten van Jetse Bol en mede-vluchters.
Roglic doet zeker hele goede zaken en schuift op naar de 2e. plek achter de sterke Lopez. En dat in herstel-modus.
Kuss was weergaloos! Dit zou wel eens zijn definitieve doorbraak kunnen worden. Vandaag was wel een rit op zijn maat (korte explosie in de eerste week), als voorbehoud, maar dit niveau is hoog genoeg om deze koers een stap vooruit te verwachten.
Hij mag inderdaad alleen nog wel wat kneepjes van de ervaren meesterknechten afkijken. Vergat zich helemaal leeg te rijden na de aanval van Lopez en daarna had hij dan juist weer meer mogen sparen. Dat was niet de meest effectieve krachtsverdeling.
Martin verder ook weer goud waard op twee belangrijke momenten en de rest van de ploeg op niveau (buiten Hofstede uiteraard).
'@morgenstern moet wel gezegd worden dat kuss met warm weer en later in het seizoen beter lijkt (zoals vorig jaar ook al vanaf utah tm eerste week vuelta. Al liet hij het dit jaar ook al in de dauphine zien. Moet consistent leren worden en weten dat hij zich moet laten sparen. Bovendien is kuss op hoogte sterk en was dit 1900 meter. Desondanks petje af
Kuss bewijst op indrukwekkende wijze mijn ongelijk van een paar dagen geleden.
Het blijft mij een raadsel waarom TJV als ploeg wanneer ze vol voor de winst in de belangrijkste grote ronde wil gaan überhaupt zou moeten overwegen om Groenewegen mee te nemen en de selectie niet volledig in dienst van beide kopmannen Dumoulin en Roglic - die de Tour de France kunnen winnen als Roglic eindelijk in de Vuelta bewijst dat 3 weken niet te lang voor hem jis - zou moeten staan. En waarom je dan niet Kruijswijk - die nooit de Tour de France zal kunnen winnen - ongeacht de invloed op de rest van zijn programma mee zou moeten nemen als meesterknecht. Om de kansen voor Dumoulin en Roglic te maximaliseren.
Het is niet dramatisch omdat onze verwachtingen van hem niet zo hoog zijn. Als hij door ons daadwerkelijk als een echte kopman werd gezien zouden we het wel een drama vinden. Als Roglic vandaag samen met Bennett over de finish was gekomen hadden we gesproken over een dramatische dag voor Jumbo-Visma. Of als Kruijswijk in de Tour zo'n dag had gehad.
'@ghostwriter daarom is roglic ook kopman en bennett niet ;)
Roglic vind ik ook niet de overtuiging van vorig jaar tour, uae, romandie en de tirreno uitstralen. Lijkt op de giro van dit jaar waar hij ziek was en gevallen. Als hij goed is valt hij aan. Als hij niet kan rijdt hij heel berekend en op de wielen. Nam nu ook niet van harte over. Desondanks gewoon goed!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.