Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 390 ... 501 502
Rawolf

Kuss bizar sterk ja, als hij dit consistent gaat kunnen kan je de discussie van de afgelopen 3 bladzijde opnieuw voeren want dit word n meesterknecht :p.

Roglic zet al flink wat concurrenten op achterstand, goede zaak

ghostwriter

Vooraf schreef ik dat dit misschien wel de slotklim deze Vuelta is die het minst bij Roglic past. Dat hij vandaag een sterke indruk maakt geeft mij dus veel hoop over het vervolg van de Vuelta. Ik neem aan dat Bennett nu wordt gedegradeerd tot meesterknecht en met verder Gesink (die op de slotklim het tempo omhoog gooide) en Kuss heeft Roglic een geweldige ondersteuning.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Sepp Kuss wauw# heeft zich heel goed laten zien met zijn De Plusje. Daarvoor hebben Gesink en Powless het peloton aardig doen slinken. Maar hoe zit 't met Bennett, die 't moeilijk had op de klim.Ik heb ook echt genoten van Jetse Bol en mede-vluchters.
Roglic doet zeker hele goede zaken en schuift op naar de 2e. plek achter de sterke Lopez. En dat in herstel-modus.

Goeseboer

De ploeg herstelt zich voorbeeldig en doet weer mee. Die vechtlust wordt het handelsmerk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zag Bennett over de finish weer naar zijn zij grijpen, waarschijnlijk weer het bekende probleem

Yeez

Vonden meer mensen dat na de aanval van valverde die kuss terughaalde roglic niet zelf achter MAL aan had moeten springen? Ipv gokken en verwachten dat kuss hem weer terug haalt? Anders hadden ze waarschijnlijk bij een gebleven

S. Morgenstern

Kuss was weergaloos! Dit zou wel eens zijn definitieve doorbraak kunnen worden. Vandaag was wel een rit op zijn maat (korte explosie in de eerste week), als voorbehoud, maar dit niveau is hoog genoeg om deze koers een stap vooruit te verwachten.

Hij mag inderdaad alleen nog wel wat kneepjes van de ervaren meesterknechten afkijken. Vergat zich helemaal leeg te rijden na de aanval van Lopez en daarna had hij dan juist weer meer mogen sparen. Dat was niet de meest effectieve krachtsverdeling.

Martin verder ook weer goud waard op twee belangrijke momenten en de rest van de ploeg op niveau (buiten Hofstede uiteraard).

ghostwriter

'@jessevdalen
Dan hadden ze (misschien) 11 seconden bespaart op Lopez maar daarmee waarschijnlijk meer energie verspeelt.

S. Morgenstern

Roglic had waarschijnlijk de benen niet.

Yeez

'@morgenstern moet wel gezegd worden dat kuss met warm weer en later in het seizoen beter lijkt (zoals vorig jaar ook al vanaf utah tm eerste week vuelta. Al liet hij het dit jaar ook al in de dauphine zien. Moet consistent leren worden en weten dat hij zich moet laten sparen. Bovendien is kuss op hoogte sterk en was dit 1900 meter. Desondanks petje af

Yeez

'@ghostwriter waarschijnlijk hebben ze liever meer energie verspild dan tijd verloren.

@morgenstern zou kunnen, maar ook in de giro vond ik hem bluffen en afwachtend koersen. Al was dat achteraf van niet beter kunnen inderdaad

S. Morgenstern

Ik vond Bennett prima vandaag. Duidelijk minder dan de tweede rit, maar nog op een prima niveau. Die hoeft wat mij betreft ook niet noodzakelijk zelf voor de toptien te gaan. Zeker niet wanneer de kopman mee kan doen voor de eindwinst.

Laatst gewijzigd
Corné 't Glansarm

Kuss bewijst op indrukwekkende wijze mijn ongelijk van een paar dagen geleden.

Het blijft mij een raadsel waarom TJV als ploeg wanneer ze vol voor de winst in de belangrijkste grote ronde wil gaan überhaupt zou moeten overwegen om Groenewegen mee te nemen en de selectie niet volledig in dienst van beide kopmannen Dumoulin en Roglic - die de Tour de France kunnen winnen als Roglic eindelijk in de Vuelta bewijst dat 3 weken niet te lang voor hem jis - zou moeten staan. En waarom je dan niet Kruijswijk - die nooit de Tour de France zal kunnen winnen - ongeacht de invloed op de rest van zijn programma mee zou moeten nemen als meesterknecht. Om de kansen voor Dumoulin en Roglic te maximaliseren.

ghostwriter

'@S. Morgenstern
18 wielrenners reden de slotklim sneller op dan Bennett. Voor iemand die zelf graag kopman wil zijn lijkt mij dat zeker niet "prima".

Yeez

'@ghostwriter en toch is het niet dramatisch met de tour in de benen. Bennett is het hele seizoen al grillig. In de tour waren er ook goede en slechte ritten. Net als in baskenland en mindere mate down under

ghostwriter

Het is niet dramatisch omdat onze verwachtingen van hem niet zo hoog zijn. Als hij door ons daadwerkelijk als een echte kopman werd gezien zouden we het wel een drama vinden. Als Roglic vandaag samen met Bennett over de finish was gekomen hadden we gesproken over een dramatische dag voor Jumbo-Visma. Of als Kruijswijk in de Tour zo'n dag had gehad.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Toch sneu dat Bennet telkens wordt gehinderd door die miltsteek. Ben ervan overtuigd dat hij anders met de beste 5 naar boven rijdt.

S. Morgenstern

Lijkt mij prima wanneer hij er op zo'n dag bij de beste twintig nog bij zit.

Yeez

'@ghostwriter daarom is roglic ook kopman en bennett niet ;)

Roglic vind ik ook niet de overtuiging van vorig jaar tour, uae, romandie en de tirreno uitstralen. Lijkt op de giro van dit jaar waar hij ziek was en gevallen. Als hij goed is valt hij aan. Als hij niet kan rijdt hij heel berekend en op de wielen. Nam nu ook niet van harte over. Desondanks gewoon goed!

ghostwriter

'@jessevdalen
En daarom schrijf ik ook regelmatig dat ik Bennett niet goed genoeg vind om bij Jumbo-Visma als kopman de klassiekers te rijden. Hij is een meesterknecht die als misschien als schaduwkopman kan fungeren.

Retro Lex

Bol iets voor JV ? Of misschien Ben Hermans. Is die al eens genoemnd ?

tdola

Hofstede laatste lijkt me wel zorgelijk maar hopelijk bewust laten lopen en niet geforceerd.

Als kuss dit consequenter kan zou dat super zijn, heb je een type/klasse de plus erbij.

Stoempie

Ghostwriter. Die miltsteek belemmert Bennet overduidelijk. Dat heeft niets van doen met niet goed genoeg zijn

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Weer volop renners vooraan. Domineren

Stoempie

Lex. Ben Hermans lijkt me wel wat.

1 2 ... 390 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.