Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 402 ... 501 502
kelderfan

'@Michiel De Rooy
Heb je gekeken dan, want tijdens de diverse klimmen reden er constant 2 renners voor Roglic en 2 renners erachter. Dat was sterk en zeker niet rare. Alleen in de laatste klim komen de aanvallen en dan is 't aan Roglic om keurig in 't wiel te blijven. Dat Bennett en Kuss er dan af moeten is geen schande, want zij kwamen 14 sec. later over de streep. Gesink en Powless hebben duidelijk laten lopen, maar ook zij hebben berenwerk verricht.

kelderfan

Quote:"Wanneer je denkt dat het rijden van een paar Italiaanse najaarskoersen met die tien renners niet te doen is,"
Een paar najaarskoersen? Die laatste wil Roglic graag winnen. Ik denk dat 11 renners daar niet zouden misstaan, maar die 10 over de 4 genoemde koersen te spreiden, kan natuurlijk wel. Alleen de Giro dell'Emilia en de GP Bruno Beghelli volgen een dag na elkaar en Roglic, Bennett en Kruijswijk gaan echt niet alle koersen rijden. Ik denk eerder 2.

Stoempie

Wat een rare vraag, Kelderfan. Natuurlijk heb ik gekeken.

S. Morgenstern

Ik denk dat het voor de belangrijkste renners niets uit maakt of ze daar met negen, tien of elf renners naartoe gaan. Die rijden in geen van die gevallen niet meer of minder dan ze moeten rijden.

kelderfan

Quote:"Of was t te kort en steil voor hun."
Dat bedoel ik. Die jongens hebben Roglic uit de wind gehouden {tegenwind met kans op waaiers} en moeten dan 14 sec. prijsgeven. Dus ja dat is rare opmerking!

Stoempie

Ze zaten 90 procent vd etappe áchter Roglic. Er zaten nog 20 man op de laatste klim en Kuss reed geen moment op kop. Het was een vraag, ondanks het ontbreken van een vraagteken.

kelderfan

Ok maar je moet wel begrijpen, dat ook al rijd je niet op kop, dat die jongens allemaal een jas uitdoen, omdat je wel in de wind rijdt. Zij moeten met wind tegen Roglic uit de wind houden en dat er twee achter Roglic reden is alleen maar goed, omdat ook van achteruit niet kunt worden verrast. De concurrenten van Roglic hielden hun kruit droog en dat enerzijds door het sterke blok van TJV en anderzijds door de sterke tegenwind.
Morgen wordt ´t wel een dag om op ´t puntje van je stoel te zitten, want met 5 klimmen en de slotklim naar Los Machucos komen de verwachte aanvallen van Movistar, Astana en UAE-Team Emirates.

Turtlehead

't is toch simpel: de knechten zijn minder goed dan de kopman, en verrichten ook nog meer inspanningen voor de finale. Natuurlijk zitten ze er dan op het laatst niet meer bij.
Als je bijv. Bennet in het wiel laat volgen, gaat Lopez eerder aanvallen en dan moet ie wss alsnog lossen. Ook geen schande.
Je kunt alles ook anders aanpakken, maar vandaag is het toch helemaal relaxed verlopen, dus prima zo.

Stoempie

Het is geen kritiek van mijn kant hoor. Zo lijk je het wel een beetje op te vatten. Ben tijdens het kijken gefocust op de renners van JV, en zie dan de beste 2 knechten relatief vroeg lossen. En vraag me dan af waarom. Los van wat allemaal al gezegd is. Misschien is het zo dat zowel Bennet als Kuss wat wisselvallig kunnen zijn in een grote ronde. De een door steken in z'n zij, de ander doordat dit pas z'n 2de seizoen op WT niveau is.
Maar de ploeg staat er prima op, ben blij dat Hofstede en Martin weer volop meedoen met knechten. Wat een knechten heeft Roglic toch.

Toch gek, met Sinterklaas worden knechten tegenwoordig geen knechten meer genoemd maar helpers. Terwijl in het wielrennen ze zo enorm worden gewaardeerd. Iedereen wil meesterknecht zijn, behalve op 5 december. Misschien wil Bianchi Sinterklaas sponsoren met een fiets, waardoor hij ook geen helpers meer nodig heeft? Ja, hooguit een bakfietshelper voor alle kado's. Zijn we ook van dat Pieten gezeik af. Gezondheidstechnisch ook een pluspunt. Straks valt hij nog eens van z'n paard en breekt een heup, of erger. Zo'n ouwe eindbaas verdient toch net zo'n fiets als Primoz, maar dan met een Cancelara motortje.

Benga Benga

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik moet het nog maar zien of de hele zwik knechten overeind blijft de aankomende zware ritten, begrijp dat Roglic de loftrompet laat roffelen maar de concurrentie heeft geen heel rare dingen ondernomen deze afgelopen 2 ritten, helaas.

Adrianus en Patrick

UIit de podcast van LTD... met als gasten Bram Tankink en Karsten Kroon. mbt het tekenen van Tom Dumoulin bij JV.

Merijn Zeeman heeft een belangrijke rol bij JV.. ""heads up voor Marijn en zijn gevolg" hij is verantwoordelijk voor het succes "" aldus Bram Tankink
LTD "met alle respect dit zie ik Nico Verhoeven zie ik dit niet managen" interne diskwalificatie !!!

Karsten Kroon; Marijn heeft geluk gehad met Primoz Steven en Dylan... Bram Tankink "nee dit is geen geluk meer "

Ik heb in deze podcast door de heren begrepen waarom Tom Dumoulin naar JV gaat...

kelderfan

'@RV
Je moet wel kunnen natuurlijk en morgen komt nog een zware rit met de aankomst bergop. Dus morgen Lopez in de aanval.;)

xistnc

'@LB117
Fijn dat jij het begrepen hebt, maar ik snap geen reedt van jouw post. Wat bedoel je precies en hoe moeten we je "leestekens" interpreteren?

peerduell

'@RV Ik vind ook dat Roglič flink op de trom blaast over zijn ploeg.

Rawolf

Jumbo ploeg is prima deze Vuelta, kanttekening is wel dat Movistar nog een maatje groter is. Die zitten nog comfortabel met 3 op het moment dat Roglic geïsoleerd raakt. Die tendens gaat alleen maar verergeren gedurende deze Vuelta verwacht ik

Yeez

Kuss lijkt weer steeds iets minder te worden deze vuelta. Hetzelfde als vorig jaar.

Pluspunt is dat die nu op zijn top bij de beste in koers zat en er nu niet der mate doorheen zakt en nog steeds bij de beste 20 zit, wat laat zien dat hij toch weer een stap heeft gezet en echt steeds beter wordt

Rawolf

Ik had niet anders verwacht van Kuss, is nog jong en nu al 2 grote rondes dit seizoen. Ook al aardig wat koersdagen

assen

Gesink was wel FORMIDABEL gisteren. Hij reed onafgebroken aan kop gedurende twee steile heuvels, de afdalingen en rechte stukken ertussen. De andere rijders hoefden hem alleen maar te volgen... toch zat er aan het eind van zijn ellenlange beurt maar een (bij benadering) 25-tal renners in zijn wiel.

Rahim Vlasblom
admin

Die laatste klim was natuurlijk ook echt wel weer een muur met percentages van boven de 15%, weet ook niet of je daar veel aan je knechten hebt, volgens mij vond Roglic het prettiger dat hij daar niemand voor zich had. Dit was volgens mij ook wel de laatste klim met dit soort percentages.

Loek de Rooij

'@Rahim, volgens mij is er vandaag ook nog wel zo'n pukkeltje ;)

Rahim Vlasblom
admin

Maar niet zo steil als die van gisteren.

Yeez

Valverde in de sprint voor roglic verwacht ik

xistnc

Kijk eens goed naar het profiel van Los Machucos, Rahimns.

Rawolf

Maar 25% rahimns, niet steil he....

Apemantus

'@xistnc

In plaats van een sarcastische ondertoon en taalgebruik als "reedt", is het wellicht doeltreffender om zelf in fatsoenlijk en beschaafd Nederlands de persoon in kwestie te vragen om zijn post verder toe te lichten, als je moeite hebt om deze te doorgronden. Als dit te veel gevraagd of te moeilijk voor je is, is het wellicht beter om helemaal niet te reageren. Reacties zoals die van jouw zijn enkel contraproductief voor een vruchtbare conversatie.

1 2 ... 402 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.