Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 403 ... 501 502
pirazzi

Bijna goed, die van jou is beter als je verwijst naar een persoon.

Yeez

Geweldig zeg. Volgende keer niet meer die zege laten, dat heb je nu gedaan!

kelderfan

Ja, die Roglic is echt een kanjer te noemen. Chapeau Primoz Roglic.
Mooi gebaar om Pogacar de zege te laten. Zelfs TJV heeft 't over Slovenia first at the top of the Los Machucos!
Je zou bijna gaan denken, maar dat hadden zij vorig jaar moeten doen.

Jopster

3 podiums in 3 grote rondes. Verschillende ritwinsten en domineren in tijdritten. Volgend jaar kan TJV zo maar alle 3 de grote rondes winnen. Trots op dit Nederlandse succes

kelderfan

Ik denk dat TJV volgend seizoen voor de TdF gaat met Dumoulin en Roglic om te zien of die twee ook zo goed kunnen samenwerken als het Sloveense duo vandaag en dat Nederland mag juichen voor een TdF-zege.
Dan Kruijswijk met Bennett voor de Giro om het GT-jaar goed te beginnen. {of droom ik nu}

kelderfan

Komt TJV vandaag nog met het bericht dat Powless heeft bijgetekend?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Waarom zouden ze daar vandaag opeens mee komen?

kelderfan

Die Powless maakt toch reuze sprongen vooruit. Dat hij op deze steile klimmen mee kan komen, lijkt mij een goed signaal aan de leiding. Denk je niet @rahimns; maar vandaag niet natuurlijk. Ik droomde hardop en het zal wel op de rustdag goed komen.;)

mus van de maasstad

'@jopster
En in alle 3 de grote rondes zowel de leiders als de puntentrui in bezit gehad

kelderfan

Om de discussie weer op gang te brengen. Niklas Egg 24 jaar en Deen {Visma} lijkt mij een leuke renner om te halen.

SS3000NL

Beste Kelderfan,

Visma komt uit Noorwegen. Dit is niet hetzelfde land als Denemarken. Dit is ongeveer hetzelfde als dat de ploeg Engelsen zou moeten aantrekken omdat Jumbo Nederlands is.

Denemarken is een schiereiland wat vast ligt aan Duitsland. Noorwegen ligt een zeelengte ten noord-westen hiervan.

xistnc

Hofstede kwam lijkbleek voorbij, 1km onderweg op Los Machucos. Ik snap dat hij erbij wil blijven, maar zijn gezondheid is ook best belangrijk.

leegloper

Heeft Hofstede al veel kunnen doen voor de ploeg, of is hij sinds de ploegentijdrit aan het herstellen en brengt hij af en toe bidons?

TLJCAMPS

'@Leegloper,

Jij hebt duidelijk alleen de finale gezien van de afgelopen dagen. Heeft echt veel op kop gereden samen met Martin.

kelderfan

'@SS3000NL
Is 't jouw niet opgevallen dat bij de stage in Oostenrijk ook twee Denen o.a. Niklas Larsen aanwezig waren en dat bij TJV ene Jonas Vingegaard 't heel goed doet. Maar verder is 't aan de leiding natuurlijk of zij 't zien zitten.

On: Wat Lennard Hofstede betreft hoop ik dat hij zich nog gaat verbeteren, want normaal gesproken is hij niet minder dan Tusveld, die 't goed doet in dit veld.

Retro Lex

Ik denk dat het werk van Hoftede vóór de TV tijd plaats vindt. Niet te zien dus. Maar mocht eerder deze week als eerste binnenbollen .( 17e 18e19e etc) .

Rawolf

Zeker nog wel binnen de uitzending, tot 35k te gaan aan de kop gesleurt.

Maar als het is wat xistnc zegt dat Hofstede echt nog beroerd is vraag ik me af of het een verstandige keuze was. Op een etappe zoals vandaag met aan het eind een steile muur heb je aan Powless en Gesink toch niks, waarom zouden die niet het eerdere werk voor hun rekening nemen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan het heeft alleen niets met Visma te maken. Jij maakt die link die er niet is. Het is geen Deens bedrijf.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ook vandaag bij Eurosport zegt hij dat het steeds beter gaat en natuurlijk was deze klim wat teveel van het goede voor hem. Maar in het interview zag hij er alweer wat frisser uit.

DemPolS

'@kelderfan zoals Bruijneel ook al aangaf in de podcast. Als je een serieuze kans wil maken om de tour te winnen moet je gewoon met roglic, Dumoulin en Kruijswijk starten. Het is nu kijken hoe serieus tjv dit gaat aanpakken. Ineos komt ook met Thomas, Froome en Bernal of Carapaz naar de tour. En dan ook nog top fit!!! Dus als je echt droomt om de tour te winnen dan stuur je ze alle drie en laat je de plus en/of bennet (wellicht samen) de giro doen. Dat is door selecteren en voor een droom gaan. Maar zoals hij ook aan gaf denkt hij dat tjv dat waarschijnlijk niet aan durft.

Dus als je echt wil moeten ze er alle drie naar toe. Ineos kan nog altijd 3 tour winnaars opstellen (en een giro winnaar) tjv toch echt niet. Ineos is in de breedte echt nog een stapje beter en om dan met maar 2 kopmannen te komen is te weinig.

Laatst gewijzigd
tdola

Bovenstaande ben ik niet met je eens.
Als je zag wat een berenwerk de Plus afgelopen tour verzette...

Een giro met Bennett en Kruijswijk als kopmannen, vervolgens een tour met Dumoulin en Roglic als kopmannen met sterke ondersteuning lijkt me niet verkeerd. Stel dat je in de tour bijv de Plus en Gesink erbij zet (als voorbeeld), is dat zoveel minder sterk dan Kruijswijk en Gesink erbij?
Of je moet de klassementsambities in de giro volledig laten varen, en daar volledig inzetten op vrije rollen en sprinten.
Maar is dat wat TJV wil?
Als je toch kiest voor Roglic, Dumoulin en Kruijswijk allen in de tour, dan kan je in mijn ogen wel bijna zeker streep door Groenewegen voor de tour zetten (want denk minimaal 3 bergknechten gewenst), wat zelfs met 2 kopmannen ook al zeer de vraag is of hij meekan.
En laten we heel reeel zijn,zien we Kruijswijk de tour winnen? Ik (helaas) niet, de giro? Dat zou nog zomaar kunnen.

Keuzes keuzes keuzes.....
Parcoursen afwachten en dan zal teamleiding met de renners wel definitief besluit nemen.

tdola

Trouwens geen groenewegen naar deze vuelta wel goede keuze lijkt me gezien het parcours en pas 2 sprints tot op heden (vandaag en volgende week zo zullen er nog wel sprints komen) en daardoor meer ondersteuning roglic.

kelderfan

'@tdola
Dat Dylan de Vuelta niet rijdt, lijkt mij niet alleen vanwege het aantal sprintetappes, maar ook het aantal hoogtemeters en steile aankomsten. Dat is voor hem een marteling. In de Giro heeft hij veel meer kans om erbij te zitten en de zegeteller op te schroeven.
Wat de kopmannen betreft ben ik 't met je eens, want met Dumoulin, Roglic, Kruijswijk en Bennett in je ploeg kun je de Giro en TdF goed invullen met voor elke ronde twee kopmannen.

DemPolS

'@tdola dit is topsport toch? Als je met zn alle een droom hebt. Dan vallen die keuzes echt wel mee hoor. Kruijwijk is uiteraard sterker dan de Plus, beetje naïeve opmerking, die zit toch al jaren tegen het podium aan. Daarbij moet je niet kijken of Kruijswijk de tour man winnen, maar of tjv de tour kan winnen.
De plus heeft alleen nog maar op bepaalde momenten tempo gereden. De tour winnen tegen Ineos die wel 4 kopmannen inzet doe je niet met een knecht ipv een extra schaduwkopman. Dan zet je de plus er toch bij, ook goed. Tour moet dan een hoofddoel zijn. Nogmaals de giro en vuelta is voor Ineos toch ook geen hoofddoel. Als tjv een grote jongen wil zijn en de grootste wedstrijd wil winnen moeten ze daar ook voor gaan.

Een streep door Groenenwegen? Natuurlijk, bij het tekenen van Dumoulin stond daar al een streep door, lijkt me.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik denk niet dat JV met de 3 kopmannen naar de TDF gaat. Idem dito voor Ineos.. alhoewel, na de winst van Bernal.. que si que no. Nee, Kruijswijk zal de Giro wel doen in 20.

1 2 ... 403 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.