Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 404 ... 501 502
Stoempie

Uiteindelijk wint of verliest een Roglic de Tour niet door de aan of afwezigheid van Kruijswijk. Uiteindelijk geven de benen de finale doorslag.

Loek de Rooij

Zojuist ook de docu over Primoz in de Giro gekeken. Man wat heb ik hiervan genoten. Wat een prachtstuk, mede ook door de drama die er in zat. Het is nog een klein wonder dat hij het podium gehaald heeft. Mooie kerel is het wel.

Ook het plasincident komt uitgebreid aan bod. Ze twijfelden van tevoren wel of het ok zou zijn, maar dat het zo uitpakt is wel botte pech. Goed wel dat er excuses gemaakt worden tegenover de hele groep.

Belkinrabo

dumoulin
kruiswijk
roglic
de plus
bennett
groenewegen
teunissen
martin
zou dit niet gewoon kunnen

DemPolS

'@Michiel zo dat is een open deur. Ik maar denken dat Froome 4 keer de tour wint met mindere benen. Volgens mij hebben Porte en Poels, Froome wel degelijk geholpen toen hij mindere benen had in 1 van die 4 tours. Dus ondanks dat het een open deur is klopt het gezien het verleden ook niet.

ti-raleigh

'@DemPolS
Dumoulin, Roglic en voor de rest knechten, zoals De Plus, Gesink, Bennett etc... Kruiswijk er ook nog bij is overkill, dan kom je ergens anders te kort. Je hebt ook Martin, Van Aert en dat soort jongens nodig. Daarnaast is Kruiswijk geen knecht. Ja, hij kan ergens een paar meter op kop fietsen, maar een 'geboren' knecht weet dat er meer gevraagd wordt. En wil je Ineos verslaan zul je een andere tactiek moeten bedenken en niet die van hen kopiëren. Daarin zijn ze niet te overtreffen. Ook niet als je tien Dumoulins hebt.

ti-raleigh

'@ luckyloek
Waar is die docu te zien?

DemPolS

'@kelderfan als iedereen een droom en/of een ultieme doel heeft dan ga je toch niet nekopmannen verdelen? Dat kun je doen als het doel behaald is.

Stoempie

Tuurlijk klopt het wel DemPols. Dumoulin, de Plus en Gesink kunnen Primoz ook helpen als hij een x mindere benen heeft.

wieler4live

Ik denk dat ze in de tour wel met 3 kopmannen gaan dumoulin, Roglic en Groenewegen ;p. Als ondersteuning de Plus, Gesink en een uit bijv. Kuss/Tolhoek/Powless/. En voor het vlakke: van Aert, Martin/Teunissen ligt er aan of er een ploegentijdrit in zit zo ja, Martin anders Teunissen om Groenewegen te piloteren. (anders zou van Aert dat ook prima kunnen)

Voor de Giro denk ik (zou ik doen)
Kruiswijk(kopman)
Bennett (schaduw kopman/meesterknecht)
Bouwman
Vindegaad
Leezer/
Van Emden
2 uit
Kuss/Powless /Tolhoek(die niet naar de tour gaan)

Voor de Vuelta
Kruijswijk
Bennett
Roglic
Foss
Powless
Harper(als die nog komt ga er wel van uit)
Jansen
Martens/teunissen

Laatst gewijzigd
tdola

'@ ti-raleiggh
Document was van de week op ziggo te zien om 23.30 oid.
Weet niet waar nu terug te zien.

Loek de Rooij

'@ti-raleigh ik heb dit bekeken via de Ziggo go app.

Stoempie

Je kan je trouwens afvragen of je een Kuss weer naar de Giro stuurt volgend jaar. Hij lijkt steevast later in het seizoen in vorm te geraken

DemPolS

'@ti-r Gesink kon ook nooit knechten, heeft zelfs ooit gezegd nooit bidons voor anderen te hebben gehaald. Wat zien we hem doen deze dagen....... misschien geen bidons halen maar wel op kop sleuren. Omdat Kruijswijk dat nooit gedaan heeft wil toch niet zeggen dat hij dat niet kan. Vreemd argument.

Stoempie

Op het moment dat JV Kruijswijk tot knecht gaat degraderen, is mijn sympathie weg en zal ik me beraden op m'n fan zijn.

DemPolS

'@Michiel waarvan akte. Je hebt het misschien liever niet, maar dat is wellicht niet de beste mogelijkheid. Tjv is geen b ploeg meer en wil een a ploeg worden/zijn. Hoeveel overwinningen heeft Kruijswijk? Voor een b ploeg misschien voldoende....... maar.....

Een echte romanticus :-)

Stoempie

Ach, een b ploeg die de Vuelta wint en in de TDF en Giro podium rijdt, 40 plus overwinningen in een jaar...ik accepteer m'n lot, Dempols 😀

Van prima renners toprenners maken vind ik nu eenmaal veel aantrekkelijker dan een topper halen en daar alles omheen bouwen. Al moet ik bekennen dat ik weinig met die Fransman heb.

ti-raleigh

'@ DemPolS
Het heeft met hun karakter te maken. Iemand als Poels is knecht tot in zijn kleine teen. Als Froome moet poepen, staat Poels klaar met een rolletje.Gesink heeft dienstbaarheid in zijn karakter, Kruiswijk vind ik een sympathieke toffe gozer, maar die dienstbaarheid heeft hij aanzienlijk minder.

kelderfan

'@DemPolS
Dat Kruijswijk best op kop kan rijden is een feit. Zo heeft hij bij de voorganger van TJV de ploeg uit de brand geholpen door de forcing voor Luis León Sánchez te doen, die de rit won en zo Rabo blij kon maken. Het is m.i. wel zo dat ook Kruijswijk stappen heeft gemaakt met de komst van Roglic. Dus ik zou Kruijswijk niet zomaar in de Gesink-rol stoppen.

DemPolS

'@alle drie, ik ben een groot fan van Kruijswijk en zou hem nooit van te voren inzetten als knecht. Maar als schaduwkopman en dan zien we wel. Mijn punt is je moet ze wel alle drie inzetten. Al is dat de enige wedstrijd waar dat gebeurd.

assen

Als Tom of Roglic meedoen in een grote ronde kan Kruijswijk gewoon geen kopman zijn, als Tom of Roga aangeeft voor winst te gaan. Steven wint nooit wat, mist explosiviteit... Schaduwkopman, dwz hij hoeft niet te knechten maar er blijft ook niemand wachten als hij pech heeft - prima.

Al ben je nog zo’n fan van Steven, als ploegleiding moet je wel realistisch zijn en je kansen op winst proberen te maximaliseren.

ghostwriter

Ik zou het ongelofelijk zonde vinden als Kruijswijk in dienst van Roglic en Dumoulin de Tour moet rijden. Laat hem de Giro en Vuelta rijden als kopman om te proberen om met hem een grote ronde te winnen. Kruijswijk heeft al aangetoond het vermogen te hebben om de Giro te winnen en als het parcours in de Vuelta hem goed ligt (zoals dat van vorig jaar) zal hij ook daar een kans maken op de overwinning als hij de Tour heeft overgeslagen.

kelderfan

Steven Kruijswijk zat erin de TdF dichtbij. Dat hij misschien nooit de top haalt in de TdF zie ik ook wel, maar Steven kan in de Giro en Vuelta meedoen om de knikkers. Dat de TdF het belangrijkste is, dat zal zo zijn en dat je dan je sterkste opstelling inzet, ben ik ook voor.
Alleen de Giro vind ik ook erg belangrijk, want is de 1e. GT van het jaar en goed voor de exposure van het team.

leegloper

Ik zie steeds Groenewegen opduiken in lijstjes voor Tour 2020. Als je voor de Tourwinst gaat en je Dumoulin, Roglic en Kruijswijk meeneemt, dan laat je Groenewegen toch thuis? Er zijn nog andere wedstrijden voor hem en de gehele ploeg moet voor dat ene doel worden samengesteld.
Kruijswijk voor Giro en Vuelta kan ook. Misschien de Spelen ook, maar Kruijswijk is geen eendagsrenner.
Ik ben meer Kruijswijkfan dan fan van Dumoulin of Roglic, dus zou het zonde vinden als Kruijswijk zich in de Tour moet opofferen voor bijvoorbeeld Dumoulin, die door Plugge en de Nederlandse media als de heilige messias lijkt te zijn binnengehaald. Stel dat Dumoulins knie volledig geneest en hij betere wattages en dergelijke in het voorjaar laat zien, dan nog zou ik Kruijswijk als medekopman laten afreizen naar de Tour. Hij kan dan risicovollere ondernemingen opzetten, zoals de rit naar Alpe d'Huez en wat hij in eerdere Giro's toonde. Dat is ook waarom ik fan ben van hem. Dit jaar moest hij bedachtzaam rijden om zich van podium te verzekeren. Hopelijk pakt Kruijswijk geel met een lange aanval en mocht hij 10 minuten verliezen, dan zou hij vanaf dat moment meer kunnen gaan knechten.

ghostwriter

Mocht het zo zijn dat Groenewegen in de toekomst de Giro d'Italia en Vuelta a España rijdt dan kan hij waarschijnlijk ook van de BinckBank Tour een hoofddoel maken. Het zou zelfs kunnen dat hij alleen de Giro rijdt en er verder voor kiest om richting de BinckBank Tour te pieken.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik ben er ook niet eens van overtuigd dat Roglic en Tom beide zeker naar de Tour gaat. Als het parcours van de Giro zodanig gunstig is voor een tijdrijder zie ik 1 van de 2 ook wel de Giro doen. Als Tom ook bijvoorbeeld de TT en de wegwedstrijd van de OS wilt rijden dan is de combi Giro - OS niet eens helemaal verkeerd. Hij kan de Tour ook het jaar daarna proberen te winnen. Het blijft koffiedik kijken maar er zijn opties genoeg voor de teamsamenstellingen voor komend jaar en de jaren erna.

1 2 ... 404 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.