Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 417 ... 501 502
xistnc

Het halve peloton wordt bij Jumbo aangeboden, daar zit vast wel wat interessants tussen.

kelderfan

Jammer dat ik het grote vertrouwen in ergens niet heb. Jonas was niet eens op de radar van TJV las ik ergens. De toenmalige ploegleider van die club bracht die Jonas ter sprake, nadat gebleken was, dat de gewenste renner reeds zijn keuze had bepaald en helaas niet voor TJV.

S. Morgenstern

En ondertussen wel iedere klimmer die ze hebben heel goed vinden..

Yeez

Powless is een aderlating.

Roosen zat meer in. Kwam van te ver

SS3000NL

99% van die 500 stonden ook niet op de radar, dus dat is een onzin argument. Scouting is ook je oren te luisteren leggen. Frans Maassen werd gebeld door een bekende om een bepaalde renner te gaan bekijken, die renner rijdt nu in een leiderstrui. Ze waren geïnteresseerd in een renner, de manager kon ze niet helpen, maar bood een andere renner aan. Tot aan vandaag de kapitein vd ploeg. 1 ding weet ik zeker, als een bepaald lid een naam dropt loop ik naar een wedkantoor om geld erop te zetten dat die renner niet komt. Ik word stinkend rijk zo.

tendam

'@jessevdalen
Als Powless al een aderlating is... heeft alleen de laatste twee maanden gepresteerd. Maar hoe was je zo zeker dat hij zou bijtekenen?

kelderfan

Ja er rijden nu inmiddels ca. 500 renners van die "lijst" bij TJV; dus die radar is niet meer nodig. Die 1 kapitein is gewoon een gelukje. Het wedbureau staat nu open.

Wielerfan1987

'@tendam

Omdat volgens de theorie van een veel gehoord forumlid iedere renner die de hoogtestage in kuhtai heeft gedraaid, en ook iedere renner die de Vuelta zou rijden bij zou tekenen (indien diegene niet nog een doorlopend contract had)

Powless rijd de Vuelta, dus zou hij volgens bovenstaande theorie wel bijtekenen of al reeds hebben bijgetekend.

Toegegeven, ik had gehoopt dat Powless bij zou tekenen omdat ik wel geloof in zijn potentie ondanks dat het er tot deze Vuelta niet echt uit is gekomen.
Maar een verrassing dat hij voor een vertrek naar EF mag het toch niet genoemd worden.

S. Morgenstern

Het transferbeleid nu nog betwijfelen, en het allemaal op gelukjes en toevalstreffers gooien, is wel heel merkwaardig..

ghostwriter

Zou jessevdalen weten wat "een aderlating" betekent? Het vertrek van een kopman of een belangrijke knecht is een aderlating. Het vertrek van Powless is teleurstellend maar alleen omdat hij in deze Vuelta laat zien potentieel te hebben. Verder heeft hij nog heel weinig laten zien bij Jumbo-Visma.

Laatst gewijzigd
Spartacus

Hoe zit het nou met de theorieën van Kelderfan? Als een renner meetraint in de Sierra Nevada; als een renner meedoet in de Vuelta, dan blijft ie toch bij de ploeg??

Nul verstand

Zoals gezegd zal er toch nog wat bij moeten komen om een breed genoege selectie te krijgen. Van de renners wiens contract nog niet verlengd is (Martens, Wynants, Leezer, Lindeman en De Tier), is hun niveau onvoldoende ten opzichte van het huidige Jumbo-Visma.

Ben benieuwd..

kelderfan

'@Spartages
Er zijn toch genoeg renners die in de Vuelta-ploeg hadden kunnen meedraaien; dan neem je toch geen renner mee, die op het punt staat om te verkassen. Het is al enige tijd geleden, dat Powless aangaf niet te zullen bijtekenen of dat hij moest nadenken. Het is nu toch geluk bij een ongeluk, dat Powless het zo goed doet en wil doen na het wegvallen van Kruijswijk.

Laatst gewijzigd
leegloper

Ik zou voor het voorjaar Wynants graag zien bijtekenen. Reed zelf goed en vervult tussendoor misschien ook een belangrijke rol. En reed Roglic graag in het wiel van Leezer in finales? Verder lijkt Lindeman een nuttige allrounder om erbij te hebben, al zou ik een vertrek niet als een aderlating bestempelen. Ik hoop vooral dat Wynants bijtekent en ben verbaasd dat dat nog niet gebeurd is.

ti-raleigh

Is er al iets bekend wat de fysieke schade is bij de heren. Gesink maakte behoorlijke smak... En Bennett ?

Yeez

'@tendam en derest: aderlating ja. Waarom? Omdat hij hier laat zien op termijn kopman kan zijn. Ijzersterk op alle fronten en laat ny zijn ware potentieel zien. Daar kun je op verder bouwen aangezien hij nog erg jong is. Hopen dat iemand zo’n wereldklasse talent kan vervangen

ghostwriter

'@jessevdalen
Dat is nogal oppertunistisch, hij maakt deze Vuelta voor het eerst in twee jaar een redelijke indruk. Er zijn veel klassementsrenners van zijn leeftijd of jonger te noemen die een véél grotere indruk maken. Een talent van wereldklasse is hij zeer zeker niet.

kelderfan

Sorry in deze heeft @jessevdalen een punt. Powless is zeker een komende kopman. Toen TJV die jongen haalde, hadden zij een briljantje in huis gehaald. En ja het zijn niet allemaal Bernals, Evenepoels en van der Poels in het wielrennen.

tendam

'@jessevdalen
Hij kan kopman zijn in kleine rondjes, maar voor het WT-werk wordt dat toch moeilijk. In een grote ronde sowieso niet, met de renners die ze nu hebben. Daar kan hij wel een hele nuttige knecht zijn, maar dat is natuurlijk niet z'n ambitie.

Yeez

Nee deze jongen heeft een sterke tijdrit en wordt bergop steeds beter. Je moet niet naar nu, maar naar het potentieel kijken. En dan zie ik daar zeker een type de plus in. Enige aderlating deze periode voor de ploeg

ghostwriter

'@jessevdalen
Noem mij eens alle goede tijdritten die Powless voor Jumbo-Visma heeft gereden? Dat hij bergop steeds beter wordt betekent niet dat hij veel potentieel heeft. Hij ontwikkeld zich juist veel minder snel dan de toptalenten van zijn leeftijd. Ik zie echt niet in hoe het vertrek van een jonge knecht die deze maand voor het eerste een redelijke indruk maakt in een WT wedstrijd een aderlating is. Vingegaard heeft sinds zijn komst bij Jumbo-Visma al bijna net zo veel PCS-punten gehaald als Powless sinds zijn komst heeft gedaan. Als ik moest kiezen tussen Vingegaard en Powless zou ik zonder enige twijfel voor Vingegaard kiezen en ook diens vertrek zou ik zeker geen aderlating vinden. Een aderlating zou zijn als iemand als Kruijswijk, Roglic of Groenewegen zou vertrekken. Het lijkt me sterk dat Powless de komende jaren ook maar één moment zal worden gemist. En een wereldtalent? Volgens mij zijn dat mannen als Sivakov, Bernal en Pogačar. Niet iemand als Powless.

Laatst gewijzigd
Yeez

We gaan het zien. Hij is pas 22 en de een komt er pas later door dan de ander

AWestie

Op de EF site introduceren ze Powless echt met een groot verhaal, vind ik mooi. Hij zegt vooral dat hij een Amerikaans team wilde, dus vertrek was wel beetje onvermijdelijk. Net als trouwens door komst Tom: iemand aan de bovenkant er bij, iemand lager in de pikorde er uit. Ik denk dat Powless bij EF kan opbloeien.

assen

Ik denk ook dat Powless nog flink zal groeien. Komt uit een goed nest en heeft denk ik ook veel talent.

Logisch ook dat ie voor EF kiest. EF zal ook relatief meer willen betalen, als Amerikaans team.

Vuelta: Ze zullen Martin node missen vandaag. Als de rest van het team gebutst is door de valpartij, kan het vandaag op een fiasco uitdraaien; laten we hopen van niet.

Quebec: Roosen mooi op de afspraak gisteren! Klasse. Onderschat die finale niet. Dat hij erbji zat is een prestatie van formaat. De rest van TJV vond ik vrij matig. De Plus achterin - te laat naar Canada gevlogen?

tendam

'@jessevdalen
Ik kijk altijd naar het potentieel. Ik zeg zelfs dat hij misschien het niveau van Tejay kan aantikken (en gezien z'n derde week misschien wat constanter). Maar bij Jumbo ben je dan alsnog geen kopman. De Plus rijdt hem er op elke beklimming af.

@awestie
Dat is het hele idee achter EF, verhalen verkopen. Daarom rijdt die Lachlan Morton daar ook, in de WT heb je niks aan hem maar op Youtube wel.

1 2 ... 417 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.