Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 418 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij kunnen wij onmogelijk bepalen wat iemand zijn potentieel is, zeker voor een jongen van net 23. Daarvoor heb je veel meer nodig dan zijn uitslagen. Je hebt echt inside info nodig over bijv zijn waardes en dan ook de ontwikkeling daarvan in de afgelopen jaren om echt te bepalen of er groei in zit. Alleen al het feit dat de ploeg deze jongen al een tijd geleden weer wou verlengen en dat ook naar buiten bracht zegt mij dat de ploeg absoluut mogelijkheden zag in potentieel.

tdola

'@rahimns
Helemaal eens. Dat ploeg tijdig wilde verlengen zegt genoeg

@morgenstern
Olivier, van Poppel, powless uit (maar wellicht ook de tier oid)
Dumoulin, foss en harper in.
Waarom ik denk mgl nog sterke klimmer erbij is dat niveau omhoog gaat in ploeg, er in steeds meer koersen met een klimkopman gestart wordt, en dat is met dumoulin erbij natuurlijk niet minder maar meer.
Meer in leiderstrui is meer op kop rijden. Sta je bijv 5e en ben je daar blij mee, kan je volgen en heb je aan 1 knecht die wat drinken voor je haalt genoeg. Met iemand aan kop heb je ook meer knechten aan kop nodig.
Maar mijn genoemde renners (poels, felline, tangert, craddock waarvan ik 1e en laatste nog het meest bij ploeg zie passen) zijn natuurlijk geen typische jonge onbekende jumbo aanwinsten, maar dat was dumoulin natuurlijk ook niet.

ti-raleigh

Volgens mij hebben ze klimmers genoeg. Je moet het ook allemaal nog kunnen managen. Nog een klimmer erbij die meekan met de laatste 25, die zal ook een keer kopman willen zijn. Hoe regel je dat allemaal als je al de beschikking hebt over Roglic, Dumoulin, Kruiswijk, Bennett, Kuss, De Plus, Gesink, Tolhoek, Bouwman en nog een blikje talenten.

tendam

'@rahimns
Niemand zegt dat hij een slechte renner is. Dat ze hem wilden verlengen snap ik ook. Sterker nog, hij had me een ideale renner voor de Tourploeg geleken. Een sterke allrounder die veel werk op kan knappen. Een beetje zoals Van Baarle bij Sky.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam of misschien wel meer.... niemand kan 5/6 jaar in de toekomst kijken

tendam

'@rahimns
Ja, dat kan. Het kan ook van niet. Laten we in elk geval hopen dat hij vandaag De Plus-achtig rijdt, Jumbo zal het nodig hebben.

ghostwriter

'@ti-raleigh
Het lijkt me sterk dat iemand die met de laatste 15-25 meekan ook een keer kopman zal willen zijn. Of althans misschien zal die dat wel willen maar dat zal hij zeker niet (kunnen) verwachten. Alleen mensen die met de laatste 10 meekunnen maken daar bij een ploeg als Jumbo-Visma aanspraak op.

Voor een ploeg die met Kruijswijk, Roglic en Dumoulin straks drie klassementsrenners heeft die hebben bewezen een grote ronde te kunnen winnen heeft Jumbo-Visma eigenlijk relatief weinig klimknechten die in hun rol ook van wereldklasse zijn. Ik denk dat Gesink, Bennett, Kuss en De Plus klimknechten van wereldklasse zijn maar als je dat afzet tegen de concurrenten van Astana, Ineos en Movistar is het behoorlijk karig.

Ik denk niet dat het voor Jumbo-Visma haalbaar is om een extra klimknecht van wereldklasse aan te trekken maar een extra groot klimtalent wat binnen een paar jaar dat niveau kan halen zou me een goede versterking. Als dan ook Tolhoek, Vingegaard en Foss zich goed blijven ontwikkelen kan Jumbo-Visma de ondersteuning die de kopmannen van Astana, Ineos en Movistar in het hooggebergte krijgen over niet al te lange tijd evenaren.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Powless is een heel groot talent die alleen wat later tot ontbolstering komt omdat hij geen pure klimmer is maar eerder een type Dumoulin. Hij gaat alleen maar beter worden

kelderfan

'@ghostwriter
Eens; alleen als je nu voor groot klimtalent gaat, moet je weer 2 jaar wachten {zie Powless} en het gaat er nu om een renner te halen, die hem kan vervangen. {dat is nooit 1:1}. Met Foss en Harper heb je al twee talenten, die misschien het niveau Powless kunnen benaderen. Wie dat moet zijn weet ik niet.
@Ti-raleigh
Genoeg klimmers dat lijkt mij niet, als je verder wil groeien {zoals Plugge aangeeft} en dan is een extra kopman niet genoeg.

ghostwriter

'@Michiel De Rooij
Powless hoort ook als tijdrijder niet bij de grootste talenten van zijn lichting. Ik kan het me goed voorstellen dat er van iemand die als tijdrijder duidelijk een toptalent is wordt verwacht dat als hij wat kilo's kwijtraakt en zich goed blijft ontwikkelen hij ook als klimmer een topper kan worden maar bij Powless betwijfel ik dat. Hij is is geen toptalent als tijdrijder en heeft niet het lichaam waar duidelijk nog wat kilo's afkunnen.

Powless is ook niet iemand die pas sinds kort bij een ploeg zit waar hij goed wordt begeleid en zijn ontwikkeling is (van het moment dat hij in 2016 voor Axeon ging rijden tot nu) behoorlijk langzaam geweest. Natuurlijk zal Powless waarschijnlijk alleen maar beter worden maar ik zie niet in waarom we zouden verwachten dat hij ooit het niveau zal halen wat een klassementsrenner van Jumbo-Visma nodig heeft. Waarom zou hij zich in de toekomst beter ontwikkelen dan zijn leeftijdsgenoten die nu al veel verder zijn als klassementsrenners (zoals bijvoorbeeld Sivakov, Bernal, Sosa en Pogačar)?

Laatst gewijzigd
Yeez

Het verhaal is eigenlijk dat hij moeite had zo ver van huis te zijn en moeite had met aanpassen. Daarom wil hij graag terug naar een meer Amerikaanse ploeg

Yeez

'@ghostwriter je onderschat hem, maar daar komen we over 2 jaar op terug. Een niveau van garderen zou een geweldige meesterknecht zijn. Het kunnen niet allemaal kopmannen worden

tendam

Powless was heel goed hoor bij Axeon, veel beter dan hij de eerste anderhalf jaar bij Jumbo was. Wat dat betreft leek er niet echt een match te zijn, pas sinds kort komt hij erdoorheen. Laat hem bij EF maar lekker voor z'n eigen kansen gaan.

Stoempie

Niet beter Ghost. Maar die leeftijdsgenoten zijn pure klimmers, dus hebben minder tijd nodig hun kwaliteiten te laten zien.

Stoempie

Ik heb gister de valpartij niet gezien. Vielen de JV mannen hard? En zou t doorwerken vandaag?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er is weinig bekend gemaakt over de schade... Gesink schijnt oke te zijn, net zoals Kuss en Bennett. Hofstede ontsprong de dans en ook Powless was gisteren nog voorin te vinden dus die is ook wel in orde waarschijnlijk. Hopelijk valt het mee... we gaan het zien op die eerste klim

ghostwriter

'@Michiel De Rooij
Hoe weet je dat dat pure klimmers zijn en Powless niet? De meeste van hun zijn namelijk ook betere tijdrijders dan Powless. Misschien is Powless gewoon minder in plaats van "niet een pure klimmer".

@tendam
Ik schreef niet dat hij toen niet goed was. Ik schreef dat hij sinds zijn eerste jaar daar zich nauwelijks heeft ontwikkeld in vergelijking met de toptalenten van zijn leeftijd. Misschien zal hij zich bij EF beter ontwikkelen maar het is nou niet alsof ze daar een geweldig track record hebben qua ontwikkeling van talent.

@jessevdalen
Zelfs als hij over een paar jaar het niveau van Van Garderen haalt is zijn vertrek geen aderlating. Dat niveau heeft hij namelijk nog lang niet. Sowieso zijn er weinig knechten wiens vertrek een aderlating zou zijn. In mijn ogen zijn dat bij Jumbo-Visma (qua klimknechten) alleen Gesink, Bennett, Kuss en De Plus.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ghost. Omdat mijn laatste reacties een bijna 100% vertaling is van de ploegleiding.

ghostwriter

'@Michiel De Rooij
Heeft de ploegleiding dan ook uitspraken gedaan over de andere talenten die ik noemde? Trouwens is het dan wel vreemd dat terwijl hij geen pure klimmer is en meer een tijdrijder hij ook als tijdrijder minder is. Is dat dan niet een clue dat hij gewoon minder is? Noem mij één goede klimmende tijdrijder (zoals Wiggins, Roglic, Dumoulin, etc.) die niet als tijdrijder bij de beste hoorde? Als je geen pure klimmer bent en ook als tijdrijder onderdoet voor degene die wel pure klimmers zijn ga je het als toekomstige klassementsrenner enorm moeilijk krijgen.

Als Powless nou een geweldige tijdrijder was (relatief aan zijn leeftijd) had ik kunnen begrijpen waarom hij als toekomstige klassementsrenner voor grote rondes zou worden gezien maar dat is hij niet. Zoals ik al zo'n twee jaar schrijf zie ik Powless veel meer als aanvaller en als iemand die in kleine rondes zonder etappes in het hooggebergte voor het algemeen klassement kan meedoen. Ik denk dat EF daarom ook wel een goede ploeg voor hem is aangezien hij waarschijnlijk de vrijheid zal krijgen om veel aan te vallen.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ghost https://www.wielerflits.nl/nieuws/jumbo-visma-wil-door-met-neilson-powless/

ghostwriter

Tja, dat kan Zeeman wel zeggen maar Powless doet als tijdrijder ook onder voor sommige van die "pure klimmers". Nogmaals, noem mij één klassementsrenner die geen "pure klimmer" is die als tijdrijder ook niet beter was dan de "pure klimmers"? Natuurlijk zijn "pure klimmers" vroeger goed in het hooggebergte dan "klimmende tijdrijders" maar Powless is ook als tijdrijder niet beter. Het is niet alsof we het over een geweldige tijdrijder hebben die al heeft laten zien over een grote motor te beschikken (zoals tijdrijders als Wiggins en Dumoulin voordat ze zich als klimmers ontwikkelden). Ik vind het dus nogal een vreemde uitspraak van Zeeman.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik wil je wel gelijk geven hoor, als dat je doel is?

ghostwriter

Wat een kinderachtige opmerking. Kan je niet normaal discussieren?

Stoempie

Is dat een retorische vraag?

ghostwriter

Nee, ik vraag me dat serieus af bij mensen die met zulke reacties komen. Dus nogmaals, kan je niet normaal discussieren? En als follow-up vraag: Als je dat wel kan waarom doe je het dan niet?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 418 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.