Bespaar me je bijdehante opmerkingen. Je bent al 3 pagina's met Jan en alleman in discussie om het talent van Powless te downplayen. Ik geef je de info vanuit de ploeg zelf. En je blijft doen alsof talentontwikkeling een soort rechte lijn is. Ga lekker met Zeeman in discussie joh, ik heb wel wat beters te doen dan met een geagiteerd iemand tot achter de komma te discussiëren.
Ik ben in discussie met mensen over een wielrenner van Jumbo-Visma (volgens mij is dit topic daarvoor) en doe dat in tegenstelling tot jou op een normale manier. Als je iets beters te doen hebt dan met mij te discussieren ga dat dan doen. Bespaar je dan ook de tijd die je nodig hebt om kinderachtige toll berichten te komen. Ik doe niet alsof talentenontwikkeling een rechte lijn is. Ik schrijf dat Powless niets heeft laten zien waardoor we kunnen verwachten dat hij zich in de toekomst beter zal ontwikkelen dan zijn leeftijdsgenoten.
'@ghostwriter
Maak je niet zo druk joh. Jij ziet niet zoveel in die Powless, prima. M.i. ben je iets teveel bezig met leeftijd, en vergelijken met leeftijdsgenoten. Zijn stijl is zeker wel die van de tijdrijder. Hij heeft bij Jumbo inderdaad niet zulke geweldige tijdritten gereden, maar hij reed überhaupt niet geweldig.
Ha, wielervrienden
De mate waarin Powless zich zal ontwikkelen zal de toekomst vanzelf uitwijzen, daar hoeven we elkaar nu niet de koppen voor in te slaan. ;-)
Persoonlijk zie ik hem wel meermaals top20 van een grote ronde rijden, en dat zullen niet veel leeftijdsgenoten van hem na doen. Maar we zullen zien.
'@tendam
Ik zie wel veel in Powless maar alleen niet als klassementsrenner voor grote rondes. Zoals ik al twee jaar schrijf denk ik dat hij veel meer potentieel heeft voor eendaagse wedstrijden waarin hij de vrijheid krijgt om aanvallend te koersen. Dat heeft ook minder met zijn leeftijd te maken en meer met het feit dat hij zowel als tijdrijders als klimmer nog nauwelijks iets heeft laten zien waarvan het mij de indruk geeft dat hij een inhaalslag kan maken op de andere klassementsrenners zoals Wiggins en Dumoulin deden. Het feit dat ik steeds Wiggins en Dumoulin noem toont volgens mij wel aan dat ik zijn leeftijd daarin niet als een doorslaggevende factor zie aangezien die pas op latere leeftijd zich tot klassementsrenners ontwikkelden. Wat ik trouwens als veel grotere factor zie is dat Powless al relatief lang goed word begeleid als tijdrijder en klimmer. Een nonlinear ontwikkeling komt meestal voor als iemand opeens beter wordt begeleid of meer op een bepaald aspect van zijn sport gaat werken.
'@Ghostwiter maar als jij zelfs al twijfelt aan de woorden van Zeeman zelf, die volgens mij als enige over meer info beschikt dan jou en ons dan heeft zo'n discussie ook nog weinig zin meer. Vindt het jammer dat er opeens op de man gespeeld wordt. Dat er soms verder wordt gekeken dan alleen uitslagen is toch niet zo vreemd. Maar oke.. Powless gaat en de toekomst zal uitwijzen of het een groot verlies is of niet.
'@rahimns
Zeeman kan ook niet in de toekomst kijken. Hij kan ook met geen enkele mogelijkheid weten of Powless zich beter verder zal ontwikkelen dan zijn concurrenten. Zeeman maakt een voorspelling op basis van het type klimmer (een klimmende tijdrijder) dat Powless is in vergelijking met wat het type klimmer iemand als Bernal is. Trouwens werd Eenkhoorn door Zeeman ook een klimmer genoemd toen hij bij Jumbo-Visma tekende.
'@ghostwriter je beweerde ooit dat je het niet zag gebeuren dat Roglic mee zou doen in een klassement van een grote ronde... in de toekomst kijken is inderdaad heel moeilijk, maar op basis van cijfers kan je meer voorspellen dan alleen op basis van uitslagen uit het verleden
Roglic is een goed voorbeeld van iemand die zich nonlinear heeft ontwikkeld doordat hij pas op latere leeftijd een goede begeleiding kreeg (en uberhaubt pas op latere leeftijd is begonnen met wielrennen). Powless heeft al vier jaar een goede begeleiding en heeft zich in die tijd niet veel ontwikkeld.
'@tendam
Ik schreef toch ook niet dat Roglic niet al een prima klimmer was? Alleen dat de ontwikkeling van Roglic onlinear is. Hij is niet iemand die elk jaar een beetje beter is geworden. Hij is in één klap enorm omhoog geschoten op bijna elk aspect van het vak als wielrenner.
Ik heb ook niet geschreven dat Powless niet al een redelijke klimmer (voor zijn leeftijd) was. Ik heb alleen geschreven dat hij zich de afgelopen vier jaar niet veel heeft ontwikkeld als potentiele klassementsrenner en dat ik vind dat er daarom weinig reden is om te geloven dat hij in de toekomst een potentiele klassementsrenner voor Jumbo-Visma zou worden.
Als je de ontwikkeling van Powless vergelijkt met andere toptalenten dan valt die de afgelopen vier jaar behoorlijk tegen. Hij leek eerst bij de grootste talenten van zijn leeftijdsgroep te horen maar in de tussentijd zijn er heel wat talenten hem ingehaald. Terwijl hij bij Axeon en Jumbo-Visma wel van een goede begeleiding werd voorzien.
@rahimns
Ja vier jaar, twee jaar bij Axeon en twee jaar bij Jumbo-Visma.
'@ghostwriter
Hij valt alleen de afgelopen 2 jaar tegen. Ik weet niet precies wat je eigenlijk wilt aantonen? Ik zie die jongen best top-10 rijden in een grote ronde. Als Carl Fredrik Hagen het kan...
Hij toont nu al iets aan wat hij voorheeft op vele anderen: een goed herstelvermogen.
'@tendam
Ik vond de ontwikkeling van Powless als potentiele klassementsrenner bij Axeon al tegenvallen. In zijn eerste jaar daar maakte hij als tijdrijder en klimmer een betere indruk dan in zijn tweede jaar daar. In zijn eerste jaar werd hij bijvoorbeeld 9e in de Ronde van Californië (en niet doordat hij veel tijd pakte als aanvaller) maar in zijn tweede jaar daar maakte hij vooral indruk in eendaagse heuvelwedstrijden en als aanvaller in bergetappes. Amerikaanse atleten hebben vaak in de jeugd een grote voorsprong (door een goede begeleiding) die ze later in de loop van de jaren kwijtraken. Het lijkt erop dat dit ook bij Powless is gebeurd.
"Ik zie die jongen best top-10 rijden in een grote ronde. Als Carl Fredrik Hagen het kan…"
Ik sluit dat zeker niet uit maar daarmee is hij nog geen potentiele klassementsrenner voor Jumbo-Visma waar ze met mannen als Kruijswijk, Roglic en Dumoulin voor de eindoverwinning gaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.