Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 444 ... 501 502
xistnc

Vermote vind ik geen gekke suggestie. Is Impey al onder de pannen voor volgend jaar?

defietser

Jeugd: Bas van der Kooij

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Die wordt 24 jaar in november... dat is toch geen jeugd meer

horsm

Ik denk dat @xistinc wel gelijk heeft: het is een misschien generatiegebonden, de rancune van mensen als Koos.

Wat me opvalt aan koos-achtige reacties is dat het altijd een combinatie is van nostalgie naar het verre verleden (de tijd van Post, toen er nog een 'winnaarsmentaliteit' heerste, en wielrennen echt heroïsch was), een afkeer van het professionalisme van de latere teams (met de 'wetenschappelijke benadering' of het 'pamperen' van renners), en een verwijt van 'hypocrisie' (Rabo was ook fout in de epo-jaren, Ketonen is ook doping,, etc). Vaak gaat het ook om specifieke figuren: Verhoeven (Sooike's persoonlijke kop van jut) en zijn 'hop-hop-hop') of Gesink (die in interviews in het verleden als te weinig strijdlustig werd gezien) of, meer recentelijk Addy Engels (altijd maar dat plasincident dat opgevoerd wordt).

Niet iedereen is hierin hetzelfde: Sooike lijkt de laatste tijd iets meer oog te hebben voor het feit dat TJV nu echt een ander team is, terwijl Koos wat irrationeler is en bijvoorbeeld spreekt van het 'falen' van de TJV renners op het WK (waarvan er geen enkele meereed als kopman).

Anyway, sport is emotie, en dat geldt ook voor anti-supporters.

ghostwriter

Wat voor een type wielrenner moet volgens jullie die 27ste plaats in de ploeg invullen?

Diever

'@Yeez klopt! Maar xistnc verwees naar de Rabo periode van Dennis

tendam

'@horsm
Ik kan er voor een deel ook wel in meegaan... bij Nico Verhoeven denk ik ook altijd: is dit nou een inspirerende ploegleider? En Erik Dekker (eerder geliefd kop van jut) heeft een hele lange Pinokkio-neus. Maar elke ploeg heeft van die relikwieën uit het oude wielrennen, en dat valt bij Jumbo nog alles mee.

Yeez

'@diever ah vandaar ;)

Yeez

'@xistnc impey heeft nog geen contract, maar mitchelton heeft op papier pas 19 renners. De kans is dus groot dat hij verlengd. En hij wordt 35 in december. Al is het nog altijd een goede renner voor down under en rondjes als romandie en de ruta.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens Youri heeft de ploeg Simmons afgewezen omdat ze al vol zaten.. hij wilde blijkbaar graag naar TJV komen

kelderfan

"Wat voor een type wielrenner moet volgens jullie die 27ste plaats in de ploeg invullen?"
Ik had een sterke renner voor de Vlaamse kern willen zien; maar nu Wynants, Leezer en Martens verlengen lijkt mij dat niet meer nodig. Maar ja de genoemde Craddock zou Powless in goede zin kunnen vervangen.

Yeez

'@rahimns het beschikbare budget was op, dus simmons kon op zijn vroegst in 2021 bij de ploeg in de wt komen. En aangezien hij 2020 wilde was dat niet mogelijk.

Zoiets lijkt het op

xistnc

Op zo'n zelfde manier zat Rabo ooit vol voor Dumoulin, in een periode waarin Jetse Bol en Dennis van Winden overstapten vanuit de opleidingsploeg.

Die Simmons wordt vast een grote!

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Maar ja de genoemde Craddock zou Powless in goede zin kunnen vervangen.

Je blijft maar weigeren in te zien dat die al lang vervangen is.... tel de klimmers voor komend jaar is tov dit jaar

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Verdere uitleg van Youri:

JV volgde hem al een tijdje, net als tal van andere ploegen. Ze hebben bij Simmons zelf geïnformeerd. Maar eenmaal het moment dat Simmons de beslissing maakte, had JV genoeg renners. Ze nemen niet meer renners aan dan dat ze nodig hebben qua programma.

Yeez

Blijkt maar weer dat je dus niet kan wachten op beslissingen van ploegen of renners. Er is weinig zekerheid en eenmaal besloten door een renner of ploeg is het vaak al te laat voor 1 van beide partijen...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Maar dat betekent dus dat TJV zijn 27e renner al onder contract heeft staan...alleen dus nog niet bekend heeft gemaakt

kelderfan

"je blijft maar weigeren in te zien dat die al lang vervangen is…. tel de klimmers voor komend jaar is tov dit jaar"
Oh je moet tellen dus! Maar jij blijft vasthouden en appels en peren. Door wie is hij dan vervangen, want dan wist de ploeg kennelijk al heel lang, dat Powless niet zou verlengen.
Als ondersteunende klimmers vertrekken of zijn vertrokken Olivier, De Tier en Powless; daarvoor haalt TJV Harper & Foss.
Jij benoemt dan Tom Dumoulin, maar die is een versterking voor de kopmannen.
Daarnaast moet Danny van Poppel vertrekken en laat je Lindeman blijven.
TJV wil toch stappen vooruit maken, dan moet je de tweede lijn ook versterken, want de Giro is kennelijk snel vergeten.
Dan heb ik niet over de plaspauze.

Niklas

Heb je de laatste post van Rahimns niet gelezen, @kelderfan? Misschien tovert de ploeg straks een nummer 27 uit de hoge hoed die ervoor zorgt dat jij straks weer lekker slaapt! ;-)

Yeez

Je vervangt de tier en powless met foss en harper. Olivier is nooit vervangen en hoefde nooit vervangen te worden. Ja dumoulin kun je als vervanging noemen ;)

S. Morgenstern

De opvatting dat ze met de inkomende en uitkomende renners van deze 'transferperiode' geen stappen vooruit zetten, omdat ze Powless zogenaamd moeten vervangen, moet welhaast je minst sterke ooit zijn. En dat wil wat zeggen in die parade aan hardnekkige misvattingen..

ghostwriter

'@rahimns
Kelderfan heeft het volgens over het aantrekken van een klimknecht als vervanger van de drie vertrekkende klimknechten (De Tier, Olivier en Powless). Je kan Dumoulin moeilijk als vervanger van één van die klimknechten gebruiken. Sterker nog, het feit dat er een extra klassementsrenner bij zal komen is misschien juist reden om meer klimknechten in de ploeg op te nemen dan dit jaar. Aangezien er waarschijnlijk nog maar één extra wielrenner zal worden aangetrokken lijkt het me logisch als dat een (talentvolle) klimmer wordt.

"Maar dat betekent dus dat TJV zijn 27e renner al onder contract heeft staan…alleen dus nog niet bekend heeft gemaakt."

Laat het speculeren beginnen!

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jullie vergeten dat de ploeg niet opeens meer wedstrijden gaat rijden... dus als je uitgaat van het zelfde programma ga je niet opeens meer klimmers nodig hebben. Dan neemt Dumoulin toch gewoon de plek in van een Powless. Als jullie Olivier en De Tier opeens als klimmers gaan tellen. Maar oke een vergelijking:

2019
BENNETT George
DE PLUS Laurens
GESINK Robert
KRUIJSWIJK Steven
KUSS Sepp
ROGLIČ Primož
TOLHOEK Antwan
VINGEGAARD Jonas
POWLESS Neilson
DE TIER Floris
OLIVIER Daan

2020
BENNETT George
HARPER Chris
DE PLUS Laurens
DUMOULIN Tom
GESINK Robert
KRUIJSWIJK Steven
KUSS Sepp
ROGLIČ Primož
TOLHOEK Antwan
VINGEGAARD Jonas
FOSS Tobias

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

En Olivier tellen terwijl die niets heeft gereden... is natuurlijk wel vreemd. Maar je kan toch niet zeggen dat er geen enorme kwaliteitsinjectie is voor 2020

Laatst gewijzigd
defietser

Dus...……… nog een sprinter (afmaker) erbij.

1 2 ... 444 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.