Ik denk dat @xistinc wel gelijk heeft: het is een misschien generatiegebonden, de rancune van mensen als Koos.
Wat me opvalt aan koos-achtige reacties is dat het altijd een combinatie is van nostalgie naar het verre verleden (de tijd van Post, toen er nog een 'winnaarsmentaliteit' heerste, en wielrennen echt heroïsch was), een afkeer van het professionalisme van de latere teams (met de 'wetenschappelijke benadering' of het 'pamperen' van renners), en een verwijt van 'hypocrisie' (Rabo was ook fout in de epo-jaren, Ketonen is ook doping,, etc). Vaak gaat het ook om specifieke figuren: Verhoeven (Sooike's persoonlijke kop van jut) en zijn 'hop-hop-hop') of Gesink (die in interviews in het verleden als te weinig strijdlustig werd gezien) of, meer recentelijk Addy Engels (altijd maar dat plasincident dat opgevoerd wordt).
Niet iedereen is hierin hetzelfde: Sooike lijkt de laatste tijd iets meer oog te hebben voor het feit dat TJV nu echt een ander team is, terwijl Koos wat irrationeler is en bijvoorbeeld spreekt van het 'falen' van de TJV renners op het WK (waarvan er geen enkele meereed als kopman).
Anyway, sport is emotie, en dat geldt ook voor anti-supporters.
'@horsm
Ik kan er voor een deel ook wel in meegaan... bij Nico Verhoeven denk ik ook altijd: is dit nou een inspirerende ploegleider? En Erik Dekker (eerder geliefd kop van jut) heeft een hele lange Pinokkio-neus. Maar elke ploeg heeft van die relikwieën uit het oude wielrennen, en dat valt bij Jumbo nog alles mee.
"Wat voor een type wielrenner moet volgens jullie die 27ste plaats in de ploeg invullen?"
Ik had een sterke renner voor de Vlaamse kern willen zien; maar nu Wynants, Leezer en Martens verlengen lijkt mij dat niet meer nodig. Maar ja de genoemde Craddock zou Powless in goede zin kunnen vervangen.
Verdere uitleg van Youri:
"je blijft maar weigeren in te zien dat die al lang vervangen is…. tel de klimmers voor komend jaar is tov dit jaar"
Oh je moet tellen dus! Maar jij blijft vasthouden en appels en peren. Door wie is hij dan vervangen, want dan wist de ploeg kennelijk al heel lang, dat Powless niet zou verlengen.
Als ondersteunende klimmers vertrekken of zijn vertrokken Olivier, De Tier en Powless; daarvoor haalt TJV Harper & Foss.
Jij benoemt dan Tom Dumoulin, maar die is een versterking voor de kopmannen.
Daarnaast moet Danny van Poppel vertrekken en laat je Lindeman blijven.
TJV wil toch stappen vooruit maken, dan moet je de tweede lijn ook versterken, want de Giro is kennelijk snel vergeten.
Dan heb ik niet over de plaspauze.
'@rahimns
Kelderfan heeft het volgens over het aantrekken van een klimknecht als vervanger van de drie vertrekkende klimknechten (De Tier, Olivier en Powless). Je kan Dumoulin moeilijk als vervanger van één van die klimknechten gebruiken. Sterker nog, het feit dat er een extra klassementsrenner bij zal komen is misschien juist reden om meer klimknechten in de ploeg op te nemen dan dit jaar. Aangezien er waarschijnlijk nog maar één extra wielrenner zal worden aangetrokken lijkt het me logisch als dat een (talentvolle) klimmer wordt.
"Maar dat betekent dus dat TJV zijn 27e renner al onder contract heeft staan…alleen dus nog niet bekend heeft gemaakt."
Laat het speculeren beginnen!
Jullie vergeten dat de ploeg niet opeens meer wedstrijden gaat rijden... dus als je uitgaat van het zelfde programma ga je niet opeens meer klimmers nodig hebben. Dan neemt Dumoulin toch gewoon de plek in van een Powless. Als jullie Olivier en De Tier opeens als klimmers gaan tellen. Maar oke een vergelijking:
2019
BENNETT George
DE PLUS Laurens
GESINK Robert
KRUIJSWIJK Steven
KUSS Sepp
ROGLIČ Primož
TOLHOEK Antwan
VINGEGAARD Jonas
POWLESS Neilson
DE TIER Floris
OLIVIER Daan
2020
BENNETT George
HARPER Chris
DE PLUS Laurens
DUMOULIN Tom
GESINK Robert
KRUIJSWIJK Steven
KUSS Sepp
ROGLIČ Primož
TOLHOEK Antwan
VINGEGAARD Jonas
FOSS Tobias
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.