Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 445 ... 501 502
Yeez

'@defietser dat heb je pas 10 keer gezegd

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@defietser.... dat lijkt me lastig nog te vinden, echt een kwaliteit sprinter is niet meer vrij. Het zou van alles kunnen zijn. Ze hebben in principe ongeveer alles al wel in huis.

ghostwriter

'@rahimns
Jumbo-Visma zal niet opeens meer koersen gaan rijden maar ze zullen in bepaalde koersen waarschijnlijk wel meer nadruk op het algemeen klassement richten. Het zou ook zeker kunnen dat ze meer klimkoersen in hun schema zullen opnemen ten koste van andere koersen waarin ze minder te zoeken hebben. Zeker als naast Kruijswijk, Roglic, Bennett en Dumoulin ook De Plus af en toe de kans krijgt om voor zijn eigen klassement te rijden. Iets wat me gezien zijn ontwikkeling verstandig lijkt.

Dat Olivier al vroeg in het jaar is vertrokken betekent niet dat de ploeg niet dacht dat hij als klimmer nodig was. De ploeg had in de Giro ook zeker een extra klimmer goed kunnen gebruiken. Waarom zou de ploeg nu denken dat er voor het volgende jaar één klimknecht minder nodig is dan ze aan het begin van dit jaar dachten nodig te hebben terwijl er één klassementsrenner bij zal komen? Waarom zouden we Olivier niet als klimmer tellen en de Tier was misschien meer iemand voor in het heuvelgebergte maar hij was toch zeker meer klimmer dan iets anders?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ghostwriter Het kan allemaal... ik sluit ook niet uit dat er geen extra klimknecht bijkomt... mij ging de discussie over het feit dat er nog steeds een vervanger voor Powless moest komen en dat is echt onzin. Wat voor type renner er nu nog bijkomt zal moeten blijken maar dat dit een extra klimmer moet zijn dat vind ik dus niet.

ghostwriter

'@rahimns
Ik vind het nogal sterk om dat "echt onzin" te noemen. Ik denk dat er behoorlijk wat logica zit achter een argument dat er een extra klimknecht bij moet komen (of je die nou als vervanger van De Tier, Olivier of Powless ziet). Gezien het feit dat er een extra klassementsrenner bijkomt en De Plus de kans moet krijgen om zich ook als kopman te ontwikkelen lijkt het me juist logisch als er nog een extra klimknecht bij zal komen zodat de ploeg de mogelijkheid heeft meer klimkoersen in hun schema op te nemen en zo al hun (potentiele) klassementsrenners tevreden te houden.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ghostwriter misschien moet je eerst nog even lezen wat ik geschreven hebt. Ik zeg niet dat het onzin is dat er een extra klimknecht bij moet komen, ik noem het onzin dat er nog geen vervanger is voor Powless. Verder rijden ze denk ik genoeg etappekoersen om alle klassementsmannen aan hun trekken te laten komen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@rahimns
Dat las ik maar daarom schreef ik ook "of je die nou als vervanger van De Tier, Olivier of Powless ziet". Je begrijpt neem ik aan wel dat kelferfan "een vervanger voor Powless" gebruikte als een synoniem voor "een extra klimknecht"? Je kent kelderfan namelijk wel langer dan vandaag.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Je onderschrijft je eigen onzin dus. Een vervanger voor Powless is namelijk een klimknecht. Dus wat @ghostwriter zegt, dat je met de komst van een extra kopman ook moet zorgen voor een extra ondersteunende klimmer. Lijkt mij toch logisch en geen extra onzin.

tendam

Powless is al vervangen, door Harper. Dat is hier volgens mij ook pas 10x gezegd.

S. Morgenstern

Dumoulin erbij betekent niet dat er opeens meer (klim)knechten nodig zijn, dan ze dit seizoen nodig hadden. Wanneer je in de top van de selectie iemand invoegt, dan zullen er daar tenslotte vanzelf renners terugzakken in de hiërarchie.

Dit seizoen hadden ze ook al renners die in het ideale (individuele) geval meer grote rondes of WT-klimkoersen hadden gereden, dan nu mogelijk was. Dat zal volgend seizoen niet anders zijn, zeker niet zelfs..

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Een vervanger voor Powless is namelijk een klimknecht

@Kelderfan en die is er dus al... als het gaat om de discussie of er boven het huidige aantal die in vergelijking met vorig jaar hetzelfde is en eigenlijk al +1 er nog een klimmer bij moet komen dan wil ik die best voeren. Maar om te zeggen dat de klimmers die de ploeg gaan verlaten nog niet vervangen zijn dan is dat onzin. Simpeler kan ik het niet voor je maken.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@tendam
Hecht je nou niet zo vast aan de naam Powless joh, dat gebruikt kelferfan als een synoniem voor "een extra klimknecht". Er komt een klassementsrenner bij maar er vertrekken drie klimknechten (De Tier, Powless en de al gestopte Olivier) en er komen 'maar' twee klimknechten (Harper en Foss) bij. Natuurlijk was Olivier dit jaar al onbeschikbaar maar Jumbo-Visma had op bepaalde momenten (zoals de Giro) een extra klimknecht dan ook goed kunnen gebruiken.

@S. Morgenstern
Ik denk dat met de komst van Dumoulin en de ontwikkeling van De Plus de ploeg wel degelijk een extra klimknecht kan gebruiken. Wie zou er afzakken in de hiërarchie? Bennett was dit jaar al afgezakt en als hij volgend jaar verlost is van die steken in zijn heup en zij lijkt het mij juist logischer als hij weer wat stijgt in de hiërarchie (tot een volwaardige schaduwkopman). Met Kruijswijk, Roglic, Bennett, Dumoulin én De Plus lijkt het me verstandig als de ploeg een paar extra kleine klimrondes aan het schema toevoegt. Voor de absolute kopmannen (Kruijswijk, Roglic en Dumoulin) hoeft er niets te veranderen maar het zou mooi zijn als Bennett en De Plus ook regelmatig voor eigen succes kunnen rijden.

@rahimns
Er zijn ten opzichte van het begin van dit jaar drie klimknechten (De Tier, Olivier en Powless) minder en er komen twee (Harpen en Foss) klimknechten bij. Die vervanger is er dus alleen al als je Olivier niet meerekend maar kelferfan doet dat duidelijk wel. Of je hem wel of niet mee moet rekenen is een kwestie van of je vind dat hij (als extra klimknecht) dit jaar op momenten is gemist. Jullie discussieren daardoor geheel langs elkaars punten.

Laatst gewijzigd
Yeez

Een extra klimknecht kan er altijd bij natuurlijk, maar deze is niet per sé nodig. Wat morgenstern al zegt: als je dumoulin in past gaat dat ten koste van iemand anders, aangezien ook hij net als roglic de tour wilt rijden. De ondersteuning hoeft daar niet uitgebreid te worden.

Vervanging van powless is in deze al met harper en foss gehaald (ook voor de tier). Ik denk dat de selectie der mate in balans is dat elk type renner gehaald kan worden. Powless vervangen is dus onzin

kelderfan

"Wout van Aert en Laurens De Plus tekenden al eerder bij. Jumbo-Visma versterkte zich voor 2020 ook met de Sloveense Vueltawinnaar Primoz Roglic. Andere grote namen zijn de Nederlanders Tom Dumoulin en Dylan van Baarle."
Dit heb ik echt gemist bij alle zin en onzin. Bovenstaande komt van Koers Kort Maarten Wynants.
Dat zou echt de ontbrekende schakel zijn in bergop en 't Vlaamse.

S. Morgenstern

Bennett was dit jaar nog de kopman in vier WT-rondjes. De kans lijkt me heel klein dat hij dat volgend seizoen weer zou zijn, aangezien de kans op de aanwezigheid van een betere renner behoorlijk is toegenomen. Zelfs wanneer hij zelf weer een stapje vooruit zou doen. Hetzelfde geldt in mindere mate voor een aantal andere renners, ook Kruijswijk zal bijvoorbeeld vaker in Romandië-achtige situaties belanden. Kun je jammer vinden, maar dat is de realiteit van een selectie die een stap vooruit heeft gezet.

Het is die realiteit die het simpele 'drie knechten weg, twee erbij' argument onzinnig maakt.

Laatst gewijzigd
tendam

'@kelderfan
Je weet dat het niet klopt, dus waarom zet je dat hier neer?

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Als Bennett volgend jaar niet de kopman zal zijn in WT rondes lijkt het me verstandig om er wat extra 2.HC koersen in het programma op te nemen zodat hij daar als kopman kan worden uitgespeeld. Dat zou voor De Plus ook goed zijn zodat hij ook af en toe als klassementsrenner kan optreden.

Yeez

'@kelderfan als je weet dat het onzin is, waarom post je het dan. Van baarle heeft tm 2023 bij ineos verlengd

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is maar blijkbaar hoe je gaat tellen... ik tel het aantal klimmers en niet het aantal kopmannen en knechten apart. Dit laatste is ook onzin omdat de kopmannen ook regelmatig samen koersen en ze dan weer de plek van een knecht innemen. Dus wil je al die klimmers een leuk programma laten rijden dan is een extra klimmer geen noodzaak. Zeker als je nagaat dat als Olivier dit jaar wel beschikbaar was geweest je die dus ook nog had moeten inpassen. Dus is een extra klimmer een optie... ja, is het een noodzaak ... nee

S. Morgenstern

WT heeft duidelijk prioriteit bij deze ploeg. We hebben geen enkele reden om aan te nemen dat dat volgend seizoen zal veranderen.

Het hebben van knechten die goed genoeg zijn ook regelmatig voor eigen kans te rijden, waarvoor ze meer koersen zouden moeten rijden om daar ruimte voor te maken, geeft overigens heel goed aan dat er geen noodzaak bestaat om een extra klimmer te halen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Verder zijn er ook niet zoveel HC klimkoersen nog over die de ploeg niet rijdt en dan ben je ook afhankelijk van een uitnodiging.

Witte Trui

Ik hoop voor Bennett dat zijn fysieke malheur wordt verholpen, zodat hij toch nog een keer de kans krijgt als kopman zich te bewijzen in rondes van 1 week. Voor een grote ronde rest - wellicht - de rol als schaduwkopman, waar je mee kunt spelen wanneer de ploeg sterk blijkt.

Qua klimmende ondersteuning is de ploeg zeker níet slecht. Ook niet doordat de ondersteuning voor de vlakkere delen - net zo belangrijk - zeer goed op orde is.

Wanneer het bergop gaat, heb je voor een vroege inzet: Foss, Vingegaard, Harper, Bouwman, Lindeman, Hofstede, Martens.
Voor een latere inzet beschik je over: Kuss, Tolhoek, De Plus, Bennett, Gesink, Kruijswijk, Dumoulin, Roglic.
Afhankelijk van hoe je de renners laat trainen, heb je - los van eventuele extra renner(s), al 15 renners die je in een 'klimtrein' kunt inzetten (van Aert niet meegenomen). Dat is al goed voor een dubbel programma, waarbij je géén sprinters en renners voor het vlakke meeneemt.

Natuurlijk hoop ik nog op 1 of 2 verrassingen die de ploeg sterker maken (niveau sterke 2e lijn).

defietser

'@Yeez, Rahimns: Elke zichzelf respecterende ploeg heeft minimaal twee fantastische sprinters. Dus daar moet nog wat aangedaan worden

Yeez

'@defietser buiten dcq en bora niemand. Die hebben dan ook niet de klassementsmannen die jumbo heeft. Je kan niet op elk vlak meedoen met ook nog eens dubbele bezetting. Denk jij dat het een computerspel is met een oneindig budget? Van der Kooij, alsof die wt-waardig is. Moeten we dan hem ook een alternatief programma geven en 6 man aan opofferen?

Witte Trui

'@ defietser; dan zijn er niet zoveel zichzelf respecterende ploegen. In jouw optiek wellicht DQS met Jakobsen en Viviani (maar die vertrekt) en Bora met Ackermann en Bennett (maar die vertrekt). Vooruit, ook Sagan sprint goed.
Dan hou je volgend jaar alleen TJV over, met 3 renners die het jaar daarvoor een massasprint in de Tour wisten te winnen ;-)

1 2 ... 445 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.