Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 446 ... 501 502
Rahim Vlasblom
admin

'@defietser leuk natuurlijk... maar die moet dan wel beschikbaar zijn. En TJV heeft natuurlijk meer mannen die behoorlijke sprint in de benen hebben. Dus ook dit misschien een wens maar geen noodzaak

kelderfan

'@Yeez@tendam
Natuurlijk is dat onzin, maar een geintje er tussen door moet kunnen toch. Maar ik vind 't wel een leuke van koers kort. Die hebben duidelijk meegelezen.
@Witte Trui
Dat je bij bergop Harper, Foss, Bouwman en Hofstede zet is ok en begrijpelijk, maar Lindeman kan in Noorwegen al niet meedoen met de betere renners. Als waterdrager zal hij zijn werk kunnen doen, maar verder helaas niet meer van enkele jaren terug.

Witte Trui

'@Kelderfan, Lindeman valt de tweede seizoenshelft inderdaad wat tegen, maar ik weet niet hoe zijn trainingsprogramma er uit heeft gezien. Begin van het jaar viel hij me positief op in de ondersteuning.

assen

Wat mij betreft is Lindeman de minste renner van TJV, minder ook dan De Tier. Maar misschien heeft Lindeman ook achter de schermen nog een positieve meerwaarde die ik in het geheel niet kan zien.

Overigens, ik misgun Lindeman de verlenging van zijn contract niet.

SS3000NL

Buiten het feit dat ik Powless en Olivier nooit in het hooggebergte bij de top 25 heb gezien (dus waarom vervangen door klimmers, heuvelrenners zou al beter passen), waarom van buiten halen? Vingegaard en Eenkhoorn komen op een leeftijd dat het tijd wordt voor debuut in een grote ronde. En dan kun je een talent aantrekken die nog uitzoekt wat zijn rol moet worden (zoals Powless begon, uitzoeken waar zijn talent lag). Als de talenten een volgende stap zetten qua zwaarte en soorten wedstrijd, creëer je ruimte voor nieuw talent. Talentontwikkeling bleef een speerpunt volgens de ploeg, moet je ze wel kansen geven en niet van buiten iemand halen due hun ontwikkeling in de weg zit.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Dumoulin erbij betekent niet dat er opeens meer (klim)knechten nodig zijn, dan ze dit seizoen nodig hadden. Wanneer je in de top van de selectie iemand invoegt, dan zullen er daar tenslotte vanzelf renners terugzakken in de hiërarchie.
TJV wil volgend jaar de strijd aanbinden met Ineos en Froome {die er dan weer bij is}. Wat betreft de TdF zou dat best kunnen met Roglic, Dumoulin, De Plus, Gesink en Kuss; daarnaast het sterke trio Martin, Teunissen en Van Aert.
Maar wat wel een punt gaat worden is dan de Giro, die Kruijswijk graag eens zou willen winnen.
In de Giro heeft Kruijswijk de steun van Bennett, Tolhoek, Bouwman, want ik zie Groenewegen wel 2 knechten meekrijgen met Jansen en Roosen. Maar heeft Kruijswijk dan genoeg steun bergop.
Wat het terugzakken betreft, lijkt mij gewaagd om te stellen, dat er wel 1 of 2 renners vanzelf een stapje terug moeten doen. Want het kan zomaar zijn, dat Kruijswijk en Bennett nog een stap gaan zetten. Kruijswijk was dit jaar al een stuk sterker met zijn derde plaats in de TdF en Bennett verlost van die zijsteken, zal misschien wel een stuk sterker blijken te zijn. Anderzijds kan de knie van Tom nog opspelen en dan moet hij stap terugdoen?

kelderfan

'@Witte Trui
Lindeman heeft naar behoren gereden in Parijs-Nice met regen en wind. Maar hij heeft verder mij niet kunnen bekoren.
Vooral in Noorwegen en Duitsland heeft hij zich niet kunnen tonen. McLaren Vale › Willunga Hill met de enige aankomst bergop kwam hij na Leezer en Wynants binnen. Dus steun voor in de bergritten lijkt mij te hoog gegrepen. Misschien kan hij zich in 't Vlaamse wel zijn ding doen, Alhoewel ik dan liever Danny van Poppel had gezien.

tendam

'@ghostwriter
Pin je niet zo vast op die Giro. De Plus werd ziek, Gesink geblesseerd, Kuss uit vorm, Tolhoek had een hele slechte voorbereiding... dan houdt het op een gegeven moment op, natuurlijk. Ook bij Ineos, zo hebben we in de Vuelta kunnen zien.

S. Morgenstern

Als het je met Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, De Plus, Bennett, Kuss, Tolhoek, Gesink, Vingegaard en Bouwman niet lukt om genoeg klimmers voor Giro en Tour te vinden, dan wil je ze volgens mij niet vinden.

Wat betreft het (op bepaalde momenten) terugzakken in de pikorde, maakt het weinig uit wie de namen zijn (zou in het begin ook Dumoulin kunnen zijn). Niveau verschil zal er altijd zijn. Waardoor sommige dus vanzelf vaker een ondersteunende rol zullen krijgen.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Er zullen nog wel 2 renners bijkomen, aangezien Van Poppel en Powless niet beoogd waren te vertrekken

Yeez

'@michiel eentje. De ploeg wilt net als afgelopen jaren met 27 renners werken

kelderfan

'@S.Morgenstern
In dat rijtje zet je ook een komend talent, die ik eerst wel samen met Harper in de Vuelta wil zien.
En Koen Bouwman is een sterke renner {tijdrijder en heuvelop}, maar kun je met Hofstede {die ook goed bezig is} niet bij de klimmers rekenen. Met Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, Bennett, De Plus, Kuss, Tolhoek en Gesink heb je nu 8 renners voor de job. Er van uitgaande dat de Giro niet te koppelen is met de TdF wordt toch een puzzel om Roglic en Kruijswijk voldoende steun te geven. Voor de TdF worden 't toch 5 klimmers, als je mee wil doen.
Dat in bepaalde UWT-Tours Dumoulin e/o Kruijswijk in dienende rol gaan rijden, lijkt mij correct. Het gaat er wel om dat Kruijswijk, Dumoulin, Bennett en De Plus e/o Kuss zelf de kans krijgen om UWT's als kopman te rijden.

S. Morgenstern

Dat zeg ik, dan wil je het niet..

Stoempie

Maar Yeez. Dan klopt de rekensom toch niet..

S. Morgenstern

Ze hebben nu 26 bij ons bekende renners voor volgend jaar onder contract. Dan geeft nog een erbij toch 27 renners?

Stoempie

Ik dacht dat de rekensom was dat ze hoopten dat van alle renners wiens contracten afliepen er ééntje niet zou verlengen (artikel WF meen ik). Dat was voordat bekend was dat de Tier, Powless en Van Poppel, om wat voor reden dan ook, er volgend jaar niet meer bij zijn...

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan heb jij in de Vuelta gezien wie in de bergetappes lang bergop op kop van het peloton sleurde om de wedstrijd te controleren... mannen als Hofstede en Bouwman zijn prima in staat om hun werk bergop te doen. De ploeg heeft kwaliteit genoeg in huis om 2 sterke selecties te maken voor de Giro en de Tour.

S. Morgenstern

En toen was het idee ook al om naast twee talenten nog twee renners te halen?

Laatste man

Ik hoop vooral dat de laatste renner wel iets van een eindschot heeft. Veel koersen worden nu eenmaal beslist in een sprint en het is de grootste kans op een overwinning. Iets van back-up voor Groenewegen lijkt me wel handig. Het hoeft geen pure sprinter te zijn met een trein. Gewoon een Danny van Poppel.

Rahim Vlasblom
admin

'@laatste man en aan wie denk je dan?

Yeez

'@rahimns @laatsteman dan moet je een talent halen, want zo’n type uit de wt is niet vrij

Stoempie

Morgenstern. Als er ipv 1 3 renners vertrekken, dan is 3-1 toch 2, en niet 1? Of is 1+1 mss 3?

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik had Harper trouwens enkele weken geleden al tot een aanwinst gerekend. Weet niet hoe de ploegleiding hem toen incalculeerde, aangezien zijn komt pas enkele dagen geleden bekend werd gemaakt. Jeetje. Laat ook maar. We zien wel 😂

S. Morgenstern

Dumoulin plus nog een renner is toch ook twee extra renners? Bovenop de twee talenten die ze al aan wilden trekken?

Je haalt volgens mij een artikel aan van voor de zomer, waar werd gesproken over de wens om twee talenten aan te trekken en de verwachting was dat er een renner niet zou verlengen. Die situatie is daarna niet enkel veranderd wat betreft de niet verlengende renner, dus kun je het rekensommetje ook niet als zodanig presenteren.

Moeilijker dan de wens om een selectie van 27 renners te hebben hoeven we het sowieso niet te maken..

Laatst gewijzigd
SS3000NL

Ze begonnen 2019 met 26 renners, daar kwam WvA bij. Maakte 27, Olivier stopte en het waren er weer 26. Aan het einde van het seizoen stappen er 3 over. Maakt 23. Plus 3 nieuwe maakt 26. De eis voor 2020 is 27, dus 1 tekort.

De stagiair ff buiten beschouwing gelaten voor de rekensom.

1 2 ... 446 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.