Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 447 ... 501 502
Yeez

Laten we het er op houden dat er nog 1tje bij komt.

Rawolf

Of 2 als er een buitenkansje om de hoek komt :p

Laatste man

Ik weet niet precies wie er vrij zijn, maar een type van Poppel/Cimolai/Bauhaus. Geen pure sprinter, wellicht zelfs inzetbaar in de klassiekers.

Stoempie

Sorry jongens, ik ben de tel kwijt. In mijn herinnering was dat artikel hooguit 6 weken geleden. Maar ben te lui om het op te zoeken.

Edit. Als ploeg recent heeft aangegeven met 27 renners te willen werken volgend seizoen, heb ik dat compleet gemist. En heb ik een non discussie aangezwengeld. Waarvoor sorry 😀

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

3 augustus 2019

Aflopende contracten
Daan Olivier besloot eerder dit jaar om per direct een punt achter zijn carrière te zetten. De Nederlander zat in zijn laatste contractjaar. Daarvan rijden er in de ploeg nog eens zeven coureurs. Dat zijn Floris De Tier, Tom Leezer, Bert-Jan Lindeman, Paul Martens, Danny van Poppel, Neilson Powless en Maarten Wynants. De ploegleiding rekent erop dat van deze zeven jongens er in ieder geval zes blijven. Of dat ook daadwerkelijk zo is, zal later blijken. Renners zijn uiteraard vrij om een andere keuze te maken, maar ze kunnen dus blijven.

Verweggistan

Piotr Havik?

Stoempie

Thanks Rahimns. 👍

kelderfan

'@Laatste man
Ja maar Wout heeft toch inmiddels wel recht op goede ondersteuning, denk ik zomaar en Mike Teunissen is een snelle man. Dus die man {geen pure sprinter} is al binnen. Een sprinter als Dylan is niet meer te halen. Oh, ja Mark Cavendish natuurlijk. Maar het is een beetje onduidelijk met Mark. Is hij gestopt of kan Merijn hem weer opstarten en wat vindt Dylan van zo'n move.
@Rawolf
Met jou kan ik praten, want er is ergens gevallen, dat het team zou evalueren of er 27 of 28 renners moeten komen en dan ging 't om het programma. TJV heeft hierover nog geen uitspraak gedaan; alhoewel die Simmons niet kon komen?

Rahim Vlasblom
admin

In het artikel van 3 augustus waar ook de eerder quote uit kwam wilt de ploeg in 2020 met 27 renners van start gaan. Als je kijkt naar het huidige verdeling van het rennersbestand kan je voor de 27e renner voor elke type renner wel argumenten verzinnen om zo'n renner te halen. Op zich is het een vrij uitgebalanceerde ploeg.

Stoempie

Dan heb ik het artikel selectief gelezen dus. Of iets met vaders en wensen. Eentje nog dus.

Wat denken jullie van Ben Hermans, hmm?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Begrijp ik daaruit, dat Van Poppel, De Tier en Powless allen zelf hebben besloten op te stappen; want "aflopende contracten" TJV ging er vanuit dat van die 8 renners er naast Olivier nog 1 renner zou afvallen; omdat Foss, Harper en Dumoulin erbij zouden komen. Dat betekent dus: 27 - Olivier en De Tier is 25 met erbij Foss, Harper en Dumoulin is 28.
Nu Danny van Poppel en Powless zijn opgestapt, is het sommetje dus nog 2 renners te halen.
Als ik dan de leiding na de Giro hoor zeggen, dat er nog 1 renner type Gesink bij moet komen, dan denk je aan type "Craddock" en dan nog 1 renner als buitenkansje "type TJS";)}
Persoonlijk denk ik dan aan een renner voor 't Vlaamse werk; dus ter ondersteuning van Van Aert, Teunissen, Jansen of een renner die in het treintje van Groenewegen past "type Haller". Want ik denk, dat Dylan ook in dat werk wil groeien.

TLJCAMPS

Ik neem aan dat Stef Krul niet naar TJV komt.

S. Morgenstern

Beslissingen over verlengingen van contracten zijn zelden zo zwart-wit, dat je kunt spreken over een eenzijdige beslissing.

Stoempie

'@kelderfan. You do the math 🤓

S. Morgenstern

28-2 is overigens 26 en dan heb je niet nog twee renners nodig om op 27 uit te komen..

Rahim Vlasblom
admin

Het artikel blijft natuurlijk een van bronnen rondom en vanuit de ploeg. Maar daarmee kan je dus niet met zekerheid zeggen wat de ploeg echt van plan was. Het is niet dat Plugge en Zeeman een quote ontrokken is hierover.

Rahim Vlasblom
admin

'@Tijmen die kans lijkt me niet heel groot nee...

Imbatido

Ik zou het wel mooi vinden als ze Jan-Willem van Schip zouden halen. Die verdient absoluut een plek in het profpeloton. Kan op termijn een rol van de ervaren renners binnen de ploeg als een Wynants overnemen.

Dave87

Slagter is in mijn optiek geen slechte optie. In vorm een goede renner voor de heuvelklassiekers en het middelgebergte, Nederlander en door zijn onregelmatige presteren wss niet al te duur (weinig risico).

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik vrees voor de Tier dat de ploeg dat besloten heeft ... bij Powless en Van Poppel kan je er zeker rekening mee houden dat die zelf besloten hebben om naar een andere ploeg over te stappen. Van Powless weten we dat de ploeg die er graag bij wilde houden omdat de ploeg zijn contract al eerder dit jaar wilde verlengen en hij dit afhield. Van Poppel was blijkbaar ook niet tevreden met zijn rol in de klassieke ploeg, die had ook al aangegeven liever te blijven sprinten. Dus van die 2 mag je uitgaan dat het hun beslissing is geweest. Verder klopt je rekensom niet. De ploeg begon dit jaar met 27 renners en voor komend jaar wil men er weer 27. Olivier, De Tier, Powless en Van Poppel zijn weggevallen... Dumoulin, Foss en Harper erbij en dus nog plek voor 1 erbij.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Op zich toch raar want ik vond Poppel vrij gepassioneerd rijden op de keien.

Rahim Vlasblom
admin

Blijkbaar heeft hij besloten dat zijn hart toch bij sprinten ligt...

ghostwriter

Ik heb een zwak voor Slagter maar hij presteert al jaren ver onder het niveau wat hij voor Belkin en het eerste jaar bij Garmin haalde. Ik zou het (omdat ik een zwak voor hem heb) wel mooi vinden als Jumbo-Visma hem een eenjarig contract geeft om te kijken of hij met een goede begeleiding dat niveau weer kan halen maar het lijkt me voor de ploeg beter als ze voor een ander gaan.

Persoonlijk denk ik dat Jumbo-Visma verder gaat met het scouten en ontwikkelen van jonge talenten. Dat is waar ze enorm veel succes mee hebben behaald en dat beleid moeten ze niet geheel overboord zetten nu dat succes is behaald. Het is ook niet zo alsof er een duidelijk gat in de ploeg zit die moet worden opgevuld met een ervaren wielrenner die direct een meerwaarde heeft in de belangrijkste wedstrijden.

Laatst gewijzigd
Yeez

Jumbo is wel het punt voorbij om jongens op basis van vroeger en een gunfactor een contract te geven (tenzij het een topper als Kittel is). Het moet een renner zijn die zijn waarde heeft en bij de ploeg past. Niet iemand voor zichzelf fietst om weer op niveau te komen

tendam

Volgens mij weet Van Poppel niet waar hij nou zelf goed in is. Hij kan veel 'n beetje, maar niets echt top. Dat is lastig. Hij lijkt ook maar één cartouche te hebben per koers en dan is het meteen klaar. Wel een goede renner voor Wanty, daar niet van.

1 2 ... 447 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.