'@Yeez
TJV is zeker het punt voorbij om alleen maar te gaan voor 't opleidingstraject binnen de ploeg; nu die Academy erbij is gekomen. Dat het team al goed is uitgebalanceerd, zoals @rahimns lijkt mij niet. Zowel op 't Vlaamse als klimploeg kan er zeker nog iemand bij. Maar nu 't kennelijk maar om 27 renners gaat, zou ik voor een klimmer gaan, dan kan bijv. Leezer weer meer 't Vlaamse werk gaan doen, omdat Van Poppel er niet meer bij is voor dat werk.
Het is wel opvallend, dat Leezer, Lindeman, Martens en Wynants allen maar voor 1 jaar hebben bijgetekend. M.a.w. de ploeg is nog niet klaar met doorselecteren en derhalve nog niet uitgebalanceerd. Denk aan AGR enz.
'@Yeez
Daar deed TJV niet aan mee in het verleden dan. Maar wat Lindeman betreft begrijp ik dat, maar bijv. voor de piloot Leezer zou ik toch 2 jaar normaal vinden. Trouwens Lindeman gaat mee naar Italie om GP Bruno Beghelli te rijden,
Ik ben bang dat hij in de achterhoede belandt en eindigt. Ook Koen Bouwman, Floris De Tier, Powless, Tolhoek, Vingegaard doen mee volgens PCS. Ik mis dan Lennard Hofstede in de opstelling.
In de Giro dell'Emilia wordt 't een leuke opstelling met Roglic, De Plus, Gesink, Kuss, Bennett {ipv Powless}, Tolhoek en Vingegaard. Daar doet TJV weer mee om de prijzen.
'@Kelderfan Jan Maas ?? Volgens mij kan je geen renner opstellen van een andere ploeg. Verder is de ploeg dus prima in balans als je vindt dat er een klimmer en klassieke renner bij moet komen. Maar dan nog hebben ze dit jaar volgens mij overal met een complete selectie gereden ondanks een aantal langdurige geblesseerde renners. En dat renners een eenjarig contract krijgen is toch niet onlogisch... zeker gezien de leeftijd van deze mannen. Ze gaan daar toch ooit eens afscheid van moeten nemen als Ze echt minder worden en dan wil je er toch niet nog een jaar aan vastzitten.
'@rahimns
Vorig jaar reed Jan Maas heel goed in de geel/zwarte kleuren. Als de ploeg nog steeds renners wil opleiden, dan had je hem goed kunnen gebruiken, want hij heeft ervoor gezord, dat die Engelse knul een WT-contract kreeg. Kijk maar bij Sunweb met Martijn Tusveld, die zich goed liet zien in de Vuelta. En dan maak je er maar 28 renners van, want daar zal 't budget echt niet onder leiden.
Kijk bij het huidige programma begrijp ik de keuze van 27, maar met 1 renner erbij kun je een aantal races toevoegen en dat heb ik al meerdere malen aangegeven, dat die jonge gasten als Harper en Foss, maar ook Bouwman en Hofstede die races goed kunnen gebruiken voor hun ontwikkeling.
N.B. ik zeg dat, omdat ik vind, dat de problemen bij Sunweb komen door het te kleine programma van vorig jaar en zie zij hebben inmiddels 27 renners en zijn nog niet klaar. Ik zie liever niet dat TJV, die kant van Sunweb {de laatste 2 seizoen} op moet gaan. Trainen op hoogte is een must, maar wedstrijdritme is net zo belangrijk.
'@Kelderfan volgens mij is de ploeg zeer succesvol met de huidige programmering. Kwaliteit boven kwantiteit. Ik zie geen aanleiding voor hun om dat beleid te veranderen. Ook komend jaar zal er best wel weer wat kleine wijzigingen zijn in het programma maar ik verwacht niet dat ze opeen 10 wedstrijden meer gaan rijden. Dat hangt ook echt niet af van 1 renner meer of minder. Volgens mij hebben Bouwman en Hofstede dit jaar toch een prima programma kunnen rijden, die hebben echt niets aan nog wat 2.1 wedstrijden. Wat betreft Jan Maas ... heb geen idee wat je bedoelt, hij is toch geen renners makelaar.
Geen idee wie de 2e ploegleider wordt van de academy
Volgens mij ben je vergeten, dat vorig jaar in Colorado Maarten Wynants en stagiair Jan Maas {renner en maatje of ex-maatje van o.a. Sam Oomen, Lennard Hofstede en Martijn Tusveld}, die de lead-out verzorgden voor de zege van Pascal Eenkhoorn.
Dat het team kwaliteit verkiest boven kwantiteit is prima. Maar dan is het langer verblijf van Lindeman niet conform.
Ik heb 't in deze ook niet over 10 wedstrijden meer, maar met 3/4 wedstrijden meer kom je in de richting.
Trouwens als Kruijswijk de Giro gaat doen, dan verwacht ik hij naast Bouwman ook Bennett en Tolhoek aansluiten.
Bennett zal dan zeker als voorbereiding de Tour of the Alps willen rijden.
'@Kelderfan waarom denk je dat hij dat wilt... waarom zouden speciaal die renners aansluiten. Je doet allerlei aannames op basis van wat. Verder bepaalt Bennett niet wat voor programma de ploeg rijdt, is een ploeg afhankelijk van een uitnodiging van de organisatie. Verder weet ik niet wat je nou precies wilt zeggen met al die onnodige info over wie de maatjes zijn van Maas. Hij heeft een lead-out gedaan en dan ben je meteen kandidaat voor een plekje in de WT? Je hebt het over een overwinning in Colorado. Waar hebben we het over.
'@rahimns
Je kunt natuurlijk alles naar beneden voetballen van een stagiaire maar die heeft nog meer laten zien, dan genoemd voorbeeld. Maar als 't om renners gaat van TJV, die het niveau niet echt hebben, dan is het andere koek.
Graaf eens in je geheugenbank, want George Bennett heeft toen speciaal gevraagd om die koers op te nemen in zijn programma voorafgaande aan de Giro. Dat je afhankelijk bent van een uitnodiging dat is wel duidelijk maar dus niet altijd.
Bij niet WT koersen wel altijd. Dat staat los van wat een renner zelf graag zou willen.
Maar dan nog ga je er dus zomaar vanuit dat Bennett de Giro gaat rijden.
Denk je dat er ondertussen geen renners meer in aanmerking komen dan Jan Maas voor een plekje bij TJV. Ik ga ervan uit de ploeg wel goede argumenten heeft gehad om Jan Maas geen contract aan te bieden. Maar waarom wil jij zo graag dat de ploeg meer koersen gaat rijden... kijkend naar dit seizoen, wat gaat dat toevoegen ??
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.