Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 449 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Is random wielerliefhebber.... volgens mij is het een nieuwe trend om je naam aan te passen

Stoempie

Volgens mij doet tjv meer trainingskampen als voorheen, waardoor ook minder/geen ruimte voor extra wedstrijden, Kelderfan

Rawolf

Nou ja trend... m'n oude naam was wat lang :p

kelderfan

'@S. Morgenstern
Jan Maas, Tour of the Alps, Lindeman die er niets van kan en het onvermijdelijke Utah. Hoeveel dagen voor Capiot of Sprengers weer eens worden afgestoft!?
Hallo dat is al een tijd terug. Maar die Sprengers had bijna een plek bemachtigd. Maar goed nu zijn Jan-Willem van Schip & Pieter Weening in de aanbieding afgestoft en wel; maar misschien wat voor jou een kortere naam en wat vindt je van die snelle @vlek
@Michiel De Rooij
Dat is toch goed te noemen die hoogtestages en ik eigenwijs zeg, dat je ook ritme op de weg moet opdoen. Bovendien heb ik vanuit de leiding nog niet vernomen, dat het aantal bij 27 blijft. Maar waarom is er dan geen ruimte voor extra wedstrijden. Heb je de planning al gezien?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@aru123
Met wie ga jij dubbelen.;)

tdola

'@rahimns
Contract verlenging Roglic in openingspost nog niet vermeld.

jealgu

Dit topic is soms net Jiskefet.

Loek de Rooij

Raarrrr

skylimit

'@kelderfan @rahimns Greipel nog een optie voor de sprint/sprinttrein c.q. klassiekers ? Die is vrij nu.

ghostwriter

Hopelijk maakt Jumbo-Visma snel bekend wie er nog bij zal komen voor het wielerseizoen van 2020 zodat we kunnen beginnen met speculeren over welke wielrenners de ploeg voor 2021 moet contracteren. ;-)

Wie er ook bij zal komen Jumbo-Visma heeft op papier een ongelofelijk sterke ploeg voor volgend jaar. Het is misschien mogelijk dat Dumoulin en Van Aert volgend jaar nog niet hun hoogste niveau kunnen halen maar de ploeg zal (net als dit jaar) zeker niet afhankelijk zijn van hun prestaties. Als ze in de loop van het jaar wel al in topvorm zullen zijn is dat alleen maar mooi meegenomen. Ik verwacht dat als Bennett eindelijk verlost zal zijn van de steken in zijn buik en zij hij een stap vooruit zal zetten als (schaduw)kopman in de kleine en grote rondes. Verder verwacht ik in het voorjaar veel van Teunissen, Roosen en Jansen. Ik verwachtte dit jaar al veel van Roosen maar dat is er door zowel fysieke als mentale omstandigheden niet uitgekomen en Teunissen en Jansen hebben dit jaar duidelijk een grote stap in hun ontwikkeling gezet. Van Aert zal in het voorjaar waarschijnlijk niet in topvorm zijn en Teunissen, Roosen en Jansen mogen daardoor hopelijk voor eigen succes rijden.

Laatst gewijzigd
tendam

Teunissen en Jansen konden natuurlijk dit jaar ook al voor eigen kans rijden. Maar zij werden eraf gereden en Van Aert niet.

Yeez

Lijkt me duidelijk dat Teunissen en Jansen na het voorjaar een grote stap hebben gezet. Jansen pas na de tour

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@skylimit voor mij is Greipel geen optie... denk dat daar het beste echt wel van af is. Net zoals Cav voor mij ook geen optie is.

Witte Trui

Ik ben heel benieuwd in hoeverre Teunissen en Janssen die laatste stap(pen) nu echt kunnen zetten. In de langere koersen, zitten zij er in de finale niet meer bij of kunnen dan het verschil niet maken. Dat zou met koershardheid (jaren) kunnen komen en ze vertonen beiden duidelijk groei. Datzelfde geldt eigenlijk voor Roosen in Canada; die rijdt zijn uitslagen doordat het in de echte kop stilvalt en het op sprinten uitdraait. Vooralsnog is Van Aert degene die iets extra's heeft, ongeacht het koersverloop en het zou mooi zijn wanneer iemand bij dat niveau aansluit (van de reeds aanwezige renners).

Rawolf

Jansen pas na de Tour een stap gezet? Was in die voorbereidingskoersjes ook zeer goed

AWestie

Teunissen dus waarschijnlijk maar een paar keer in het veld. Is er al meer bekend over de veldambities van de academie?

kelderfan

'@Skylimit
Nee eens met @rahimns. Ik zag Kittel ook al niet zitten. Een jonge sprinter ok, want ik verwacht dat Dylan Groenewegen ook een rol gaat spelen in de Vlaamse klassiekers en dan heb ik 't niet alleen maar over sprinten. Want Dylan kan o.a. ook waaieretappes goed verteren. Zie P/N.

kelderfan

Oh, ja Dylan neemt de plaats in van Timo Roosen in de Sparkassen Muensterland Giro.

tendam

'@yeez
Kunnen zij nu wel mee met de beste 10-15 in koers? Dat heb ik even gemist.

ghostwriter

'@tendam
In de meeste klassiekers reden ze in dienst van het team. Dat was vooral bij Jansen overduidelijk aangezien hij de opdracht had om op aanvallen vanaf zo'n 90 kilometer van de finish te reageren. Als je geheel voor eigen succes rijdt zal je natuurlijk je krachten zo lang mogelijk sparen om zo in de finale zo sterk mogelijk te zijn.

tendam

'@ghostwriter
Ja, op een gegeven moment was duidelijk dat Van Aert de enige was die bij de beteren in koers hoorde, en ging iedereen in zijn dienst rijden. Maar aanvankelijk begonnen ze op dezelfde voet. Teunissen en Jansen kunnen wellicht top-10 halen in Vlaanderen of Roubaix.

Yeez

Teunissen heeft tov het voorjaar een duidelijke stap gezet. Zei zelf ook dat hij daar niet zo goed was als gehoopt. Jansen is moeilijk te peilen, omdat die inderdaad altijd vroeg de koers moest openbreken en moest reageren.

kelderfan

'@tendam
Het was toch snel duidelijk dat Wout de beste van de klas was. Dat Jansen en Teunissen veel vuil werk hebben moeten doen, is ook een van de redenen, dat zij er vaak niet bij zaten in de finale. In Parijs-Roubaix kon je zien, dat Mike wel mee kon in de finale, omdat Wout door pech achterop was geslagen.

ghostwriter

'@tendam
Dat moment kwam al erg vroeg in het voorjaar en het feit blijft dus dat ze in de meeste klassiekers niet voor eigen succes reden. Dat is natuurlijk niet vreemd aangezien Van Aert aantoonde bij de absolute wereldtop te horen maar nu Van Aert waarschijnlijk dat niveau niet zal halen mogen ze hopelijk wel voor eigen succes koersen. Gezien de ontwikkeling Teunissen en Jansen dit jaar en Roosen vorig jaar al hebben doorgemaakt verwacht ik daar veel van. Het niveau wat Van Aert dit voorjaar haalde zullen ze waarschijnlijk niet halen maar ik verwacht wel dat ze op een goede dag in staat zullen zijn een aandeel te hebben in de vormgeving van het koersverloop.

tendam

'@yeez
Waar blijkt die stap dan uit?

1 2 ... 449 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.