Kelderfan, ze doen toch ook ritme op de weg op? Als je dit seizoen kijkt naar de extra trainingskampen en de resultaten, kan je toch niet zeggen dat het aan ritme op de weg heeft ontbroken. En over extra wedstrijden vs extra trainingskampen, wil je soms een discussie over wiskunde voeren? 😀
Het verschilt ook per renner, de een die heeft veel wedstrijden nodig om tot een piek te komen de ander staat er meteen. Kijk naar Roglic die kan van een berg afkomen en meteen presteren. Kijkend naar de resultaten dit jaar denk ik wel dat de ploeg weet wat er nodig is om de juiste balans daarin te vinden.
'@Michiel De Rooij
Je hoorde o.a. bij Robert Gesink, dat hij nog wedstrijdritme te kort kwam. Als hij, Timo Roosen en Floris De Tier geen malheur hadden gehad, hadden verschillende andere renners minder gereden. Je ziet bij Mike Teunissen en Amund Jansen, dat je flinke stappen kunt maken door wedstrijden te rijden. Ik heb ook nergens gezegd, dat je 10 wedstrijden meer moet inplannen, maar TJV heeft duidelijk gezegd, dat zij aan de hand van de programma's gaan kijken of er nog 1 extra renner bijkomt. Als die er bijkomt, dan denk ik automatisch aan een aantal koersen erbij.
In principe heeft @rahimns gelijk, dat als je 't huidige programma aanhoudt de ploeg met 27 renners genoeg heeft.
Maar wil jij een discussie over wiskunde voeren dan.;) Want dat lijkt mij niet van toepassing.
Teunissen en Jansen hebben evengoed een hoogtestage gedaan na het voorjaar. Volgens mij heeft het sowieso weinig zin om de reden voor de stappen die renners zetten bij één oorzaak neer te leggen.
Dit seizoen heeft in ieder geval weinig tot geen aanleiding gegeven om deze ploeg volgend jaar in extra koersen te verwachten. Een alleraardigst schoolvoorbeeld van een cirkelredenering ten spijt..
'@S.Morgenstern
Quote:"Dit seizoen heeft in ieder geval weinig tot geen aanleiding gegeven om deze ploeg volgend jaar in extra koersen te verwachten. Een alleraardigst schoolvoorbeeld van een cirkelredenering ten spijt."
Is dat de enige optie in de cirkelredenering?
Dat het huidige seizoen geen aanleiding geeft, zal wel goed zijn. Maar er zijn ook andere redenen, zoals buurman Sunweb nu al 28 renners heeft ingeboekt en het programma waar de heren zich nu over buigen.
@rahimns
Het zou een leuke podcast e/o item op de TJV-site opleveren met een van de ploegleiders over het programma voor 2020 en waarom.
Sunweb heeft heel veel jonge renners die minder belastbaar zijn. Ik zou niet weten waarom de grote van hun selectie relevant zou zijn voor deze ploeg. Of het moet zijn op eenzelfde manier als waarop het rijden van Tusveld een argument is voor het aantrekken van Jan Maas..
'@S.Morgenstern
In de eerdere seizoenen zag ik die twee ploegen ook vaak naar elkaar kijken, maar wat heeft Tusveld & Jan Maas hier mee te doen. Die discussie ging om het verlengen van Lindeman, waar ik mijn vraagtekens bij heb geplaatst.
Trouwens om nog even te plussen en minnen, Op het moment dat er bekend werd, dat Dumoulin, Foss en Harper zouden komen, was het vertrek van Danny van Poppel en Neilson Powless nog niet bekend en volgens WF-artikel zou er maar 1 renner afvallen {De Tier?} en natuurlijk het stoppen van Daan Olivier; betekent dus: dat er drie zouden bijkomen en twee zouden vertrekken/stoppen. Vorig jaar werd gestart met 27 renners en het komend seizoen + 3 - 2 = 28 renners,
Cirkeltje rond.;)
dat van groenewegen is nog niet Selectie Sparkassen Münsterland Giro (03/10)
Jos van Emden
Taco van der Hoorn
Maarten Wynants
Dylan Groenewegen
Paul Martens
Amund Grøndahl Jansen
Mike Teunissen
Selectie Giro dell'Emilia (05/10)
George Bennett
Robert Gesink
Laurens De Plus
Sepp Kuss
Primoz Roglic
Jonas Vingegaard
Antwan Tolhoek
Selectie Gran Premio Bruno Beghelli (06/10)
George Bennett
Koen Bouwman
Bert-Jan Lindeman
Neilson Powless
Floris De Tier
Jonas Vingegaard
Antwan Tolhoek
Selectie La DH Famenne Ardenne Classic (06/10)
Pascal Eenkhoorn
Paul Martens
Maarten Wynants
Amund Grøndahl Jansen
Danny van Poppel
Taco van der Hoorn
Timo Roosen
Selectie Tre Valli Varesine (08/10)
George Bennett
Robert Gesink
Koen Bouwman
Laurens De Plus
Sepp Kuss
Steven Kruijswijk
Primoz Roglic
Selectie Binche-Chimay-Binche (08/10)
Jos van Emden
Paul Martens
Mike Teunissen
Dylan Groenewegen
Danny van Poppel
Taco van der Hoorn
Timo Roosen
'@Kelderfan het was een verwachting... geen zekerheid. Toen het artikel uitkwam was de komst van Dumoulin ook nog niet bekend. Je maakt rekensommetjes die je eigen wensen doen kloppen.
Verder is het ook wel een trend dat er minder gekoerst wordt ook bij andere ploegen. In totaal zijn er door de ploegen bij elkaar 200 minder wedstrijden gereden in vergelijking met 2018. Er is relatief gezien wel meer gewonnen. Natuurlijk is het seizoen nog niet helemaal voorbij, maar het is wel een zichtbare trend.
Misschien was het vertrekken van Powless wel eerder bekend, dan het halen van Foss en Harper was gelukt. Zoals de beslissing over het niet verlengen van De Tier blijkbaar ook al aan het begin van de zomer had plaatsgevonden, terwijl wij er de afgelopen weken pas over hebben gelezen.
Waarom zou je met zoveel ruis gaan doen alsof je kunt rekenen met die gegevens!? Helemaal wanneer er in het artikel gewoon staat dat de ploeg van plan is om met een selectie van 27 te gaan rijden. Speculeren over meer renners lijkt me op zo'n moment totaal onzinnig, ondanks dat de poging om het stuk naar 28 renners te lullen aardig wat pareltjes heeft opgeleverd.
'@rahimns
Natuurlijk was 't een verwachting, maar ook geen zekerheid dat 't niet zo is.
Het is zeker een trend, dat er meer wordt getraind op hoogte en de hometrainer. Die trend zal zeker worden uitgebreid,
Dat vind ik op zich een goede zaak en zeker voor renners als Roglic, Dumoulin, Kruijswijk en Gesink. Maar juist voor o.a. Harper, Foss, Vingegaard, Teunissen en Jansen is een wedstrijd meer juist weer goed. Maar omdat 't seizoen nog niet voorbij is, wordt 't nog rekenen. TJV heeft nog 10 races te gaan en hoe zit dat met die andere ploegen,
Ik denk dat een 28ste renner sowieso geen kwaad kan. Gewoon voor de leuk. Dan wel graag een jonkie.
Ik ben ook benieuwd wat de gevolgen zullen zijn voor de invulling van de 3 grote rondes, voor sprinters en jonge gasten. Jonge gasten die de laatste jaren steevast kansen kregen in het rijden van een grote ronde. Types als Eenkhoorn, Vingegaard, Van der Hoorn...Harper, Foss. Nu lijkt JV steeds meer de neiging te krijgen volle bak op de eindoverwinning van alle 3 te gaan. Waardoor de invulling van de andere 7 helemaal moet aansluiten op het ondersteunen van Roglic, Dumoulin en Kruijswijk. Wanneer er volgend seizoen veel gedubbeld gaat worden in de Giro en Vuelta, zal er wellicht ruimte komen voor extra koersen om de andere renners toch genoeg koersdagen te geven. Waardoor er wellicht ruimte komt voor een 28ste renner. Ofzo.
Kan je hiermee iets, Kelderfan?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.