Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 454 ... 501 502
kelderfan

'@S.Morgenstern
Dat verklappen zij volgende week. Ik zou Roglic en ook Bennett maar rust gunnen tot de Il Lombardia. Die koers lijkt mij toch het belangrijkste doel. Tre Valli lijkt mij een mooie kans voor de vrijbuiters met Kuss, Tolhoek en Powless.

S. Morgenstern

Renners in vorm rust gunnen met het oog op belangrijke doelen, is inderdaad iets wat uitstekend kan werken. Onthoud je die eigen suggestie voor toekomstige situaties?

kelderfan

Ja, dat zal ik zeker doen @S.Morgenstern. Dat was wel inkoppertje he.;)
Daarom pleit ik ook voor meer renners dan 27. UAE geeft 't goede voorbeeld en dan niet als Sunweb met alleen maar jonge talenten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

in de podcast van de Rode Lantaarn zijn de mannen te gast bij Lennard Hofstede... 1,5 uur dus je moet er even de tijd voor nemen. Mooie verhalen over de Vuelta, bv hoe hij vol in de ankers gaat voor Valverde tijdens de etappe waar de ploeg massaal op de grond ligt en die daardoor 30 plaatsen verliest en niet nog een keer kan doortrekken. Verder rijdt hij dit jaar alleen nog in Japan. Hij zat er aardig doorheen na de Vuelta.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

UAE rijdt ook 20 koersen meer op een jaar. De vraag is wat uiteindelijk meer rendement oplevert en in dat opzicht heeft TJV op dit moment het gelijk aan hun zijde.

xistnc

Slechts 65 finishers vandaag in Emilië. Snap jij waarom, Kelderfan?

Yeez

5 bij de beste 28. Gesink weer op een gruwelijk niveau. Enig idee wat er met de plus was? Gewerkt?

S. Morgenstern

De Plus leek er in Canada toch al aardig doorheen te zitten? Wanneer de rest van zo'n sterke selectie dan wel goed in vorm is.. Zou me niets verbazen mocht je daar dit seizoen niets bijzonders meer van gaan zien.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ben het wel met Kelderfan eens dat wat meer renners geen kwaad zou kunnen. Nu rijden bv Teunissen en Kuss wel echt zware programmas vooral voor hun leeftijd.

S. Morgenstern

Ik vraag me af of dat inderdaad 'bijvoorbeeld' is, of dat het niet veel eerder slechts twee voorbeelden zijn van uitzonderingen. Ik heb namelijk totaal niet het idee dat ze renners te zwaar moeten belasten, of regelmatig in de problemen komen selecties samen te stellen, en dus te weinig renners hebben voor het programma dat ze rijden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@xistnc
Je bedoelt? Ja als er hard aan getrokken wordt, dan moet een groot deel lossen en dan zegt de organisatie afstappen, want de voorhoede komt er al weer aan of zoiets.
@rahimns
Op dit moment wel, maar TJV wil Ineon naar de kroon steken volgend seizoen en heeft direct wel concurrentie van o.a. EF, Trek en vooral UAE, want die hebben echt een sterke selectie. Ook Trek met o.a.Nibali, Mollema en Porte staan niet stil.
Dus ik weet niet hoever 't budget rijkt, maar een klimmer en sterke Vlaamse renner zou toch niet verkeerd zijn.
Je ziet dat hoogtestages steeds belangrijker worden en dat betekent, dat de betreffende renners niet beschikbaar zijn en dan is extra klimmer echt geen overbodige luxe.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Nouja Teunissen rijd wel veel meer dan hij deed bij Sunweb, of dat uit nood is of gepland heb ik geen zicht op.

S. Morgenstern

Ineos willen ze in de Tour de France naar de kroon steken. De renners die daarvoor moeten zorgen zijn al bekend. Wanneer ze dat serieus willen bereiken, dan zullen extra investeringen eerder gaan zitten in die kern, dan dat ze besteed moeten worden aan extra renners, voor (extra) koersen die minder belangrijk zijn. Deze ambitie lijkt me dus geen argument voor meer renners.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Is dat een voorbeeld van een algemener beeld of een uitzondering binnen deze selectie?

Als het al zo is overigens. Teunissen reed bij Sunweb namelijk ook gewoon seizoenen van 80 koersdagen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Niet alleen in de TdF @S.Morgenstern, want ook de Giro hoort daarbijl

S. Morgenstern

De renners die daar het verschil moeten maken zijn ook al onderdeel van de selectie.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Teunissen rijd wel 2000 wedstrijdkilometers meer

S. Morgenstern

Ja, heftig. De vraag is dus of dat gegeven, als los feit, genoeg is om een extra renner nodig te achten.

Laatst gewijzigd
xistnc

Als je dit staatje bekijkt, kun je ook stellen dat er een oorzakelijk verband is tussen zijn wedstrijddagen en -kms enerzijds en zijn resultaten anderzijds.

En verder wordt hij natuurlijk een jaartje ouder en sterker, zit hij beter in zijn vel enzovoorts. Maar blijf gerust hangen in de dagen of de kms.

SS3000NL

Mike zelf heeft iets over zijn kms en koersdagen in zijn Instagram stories gezet.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ja wat moet ik daarmee... heel veel ploegen hebben sterke selecties. Je noemt bij Trek Porte, Nibali en Mollema... TJV heeft dus Roglic, Dumoulin en Kruijswijk die kunnen daar wel redelijk mee wedijveren denk ik. Is die ploeg bergop in de ondersteuning heel veel beter dan TJV? Ik denk dat ze bij TJV gewoon het beste naar hunzelf kunnen kijken. Andere ploegen hebben andere programma's, andere type renners en andere doelen. Bij elke andere ploeg rijden wel meerdere talenten dat was dit jaar zo en zal volgend jaar niet anders zijn. TJV heeft een visie die ze willen volgen en doelen die ze stellen en zullen prima in staat zijn om te kunnen bepalen wat daar voor nodig is. 27 of 28 renners gaan in ieder geval op deze huidige selectie niet meer het verschil maken op achterstanden die jij misschien ziet die ze hebben op andere ploegen. Geloof niet dat in het huidige bestand van nog beschikbare renners daar iets tussen zit wat de weegschaal volledig zou laten doorslaan in het voordeel van TJV. Ik persoonlijk denk dat ze zelfs met deze 26 al een prima figuur zouden slaan komend jaar maar 27 is het verplichte minimum dus we zien wel wat er nog bijkomt.

Rawolf

'@SS3000Nl, en wat hij heeft gezegd moeten we nu raden?

@Morgenstern, die vraag kan geen van ons allen beantwoorden maar een extra renner kan nooit kwaad. De meeste ploegen zullen volgend jaar meer renners tot hun beschikking hebben.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De meeste ploegen rijden ook meer wedstrijden.

Ik denk verder dat wij heel goed in kunnen schatten of een extra renner nodig is, aangezien we dit seizoen hebben kunnen zien dat het programma van de ploeg uitstekend af te werken is met een selectie van 27 renners.

Het gegeven dat een (semi-)kopman, van wie het programma niet onderhevig is aan de noodzaak om gaten te vullen, iets meer koersdagen maakt dan voorgaande seizoenen, is niet iets wat dat beeld veranderd.

TLJCAMPS

Om nog maar eens een naam te zeggen voor komend jaar, wat vinden jullie van Marco Haller?

kelderfan

'@Sephiroth
Het is gewoon een goede trend om hoogtestage op te nemen in je programma; dat doet TJV goed. Hoezo wissel ik de afgelopen dagen nogal? Hoogtestage blijken goed te werken, maar daarnaast blijven wedstrijdhardheid en ritme ook mee om goed te zijn. Je hebt in je bestand renners als Roglic, die er met training gewoon staan, maar jongere talenten hebben meer wedstrijdritme nodig. Ook al rij je hetzelfde programma, dan heb je met meer hoogtestages nodig; ga je snijden in het programma, dan krijgen je problemen om je renners voldoende koersen te laten rijden. Een goed voorbeeld is Sunweb, waarbij Teunissen te weinig wedstrijden kreeg en dan alleen maar in dienst. Nu hij bij TJV wat meer de ruimte krijgt, maakt hij ook grote stappen. Dus TJV moet niet die kant opgaan, want dan krijg je dezelfde problemen.
Wat mij betreft als TJV echt wil strijden met Ineos om wie 't beste team heeft, dan zou ik nog 1 klimmer en 1 Vlaamse renner scoren.

1 2 ... 454 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.