'@Tijmen Camps
Marco Haller ken ik van de 1e. keer dat Dylan op de Champs heeft gewonnen met dank aan de lead-out van Marco Haller.
Dus voor de Groenewegen expres lijkt hij mij prima. Maar als je toch bij Katusha gaat kijken, dan heb je met Steff Cras, Matteo Fabbro, Ruben Guerreiro en Marco Haller toch voldoende keuze, Die Matteo Fabbro lijkt mij een leuke renner, maar die Ruben Guerreiro is echt wel een hebbe ding.
Wanneer je met de helft van hun budget wil strijden met Ineos, dan kan de oplossing onmogelijk in de breedte van je selectie liggen.
Niets mis met de voorkeur voor een zo groot mogelijke selectie en een zo groot mogelijk programma voor je favoriete ploeg. Het is echter niets meer of minder dan een voorkeur, dus heeft het ook weinig zin om te proberen hem te vermommen als een opvatting die allerlei makkelijk te weerleggen onderbouwingen kent.
Prima om gewoon zo'n voorkeur te hebben en het daar bij te houden..
Haller had ik ook geopperd, ideale rijder voor erbij. Kan een rol spelen in klassiekers, sprinttrein en ook in grote rondes voor de klassementsmannen. Tourploeg waardig dus Morgenstern kan dan ook tevreden zijn, geen aanvulling pp de breedte onderin. Maar ga er eigenlijk vanuit dat ICA hem ook graag wil behouden.
Het zou mooi zijn als Roglic over een paar jaar (nadat hij al zijn doelen in de grote rondes heeft bereikt door naast de Vuelta ook de Giro en Tour te winnen) van eendaagse als Luik-Bastenaken-Luik en de Ronde van Lombardije een hoofddoel maakt. Volgens mij heeft hij zeker het vermogen om monumenten te winnen als hij in topvorm aan die wedstrijden begint. Ik kan alleen goed begrijpen dat hij zich de komende jaren eerst nog op kleine rondes in het voorjaar (en de Vuelta in het najaar) richt om als klassementsrenner het maximale uit zijn loopbaan te halen.
Het deed me deugd om gisteren zo'n goede Tolhoek te zien. Ik blijf erbij dat hij als klimmer een geweldige wielrenner kan worden. Hij heeft niet de motor van een klassementsrenner maar het zou me niet verbazen als hij in de toekomst op een goede dag met de beste klimmers van het peleton mee kan strijden. Dit jaar is ondanks zijn etappeoverwinning in de Ronde van Zwitserland redelijk teleurstellend geweest maar met zijn huidige vorm kan hij er in deze Italiaanse (semi-)klassiekers hopelijk nog wel een mooi einde aan geven. Ik kijk er naar uit om te zien wat hij vandaag kan nu hij niet in dienst van Roglic hoeft te rijden.
Een goede Tolhoek had toch niet hoeven lossen bij Latour en Ciccone?
Roglic kan best een doel maken van de Waalse klassiekers, als hij niet naar de Giro hoeft toe te werken. Hij heeft in voldoende mate 'leren winnen' in rittenkoersen om ze alleen nog maar als voorbereiding te zien. Parijs-Nice, Baskenland, Waalse klassiekers, Dauphiné, Tour. Zoiets.
Zou Roglic velo d'or winnen?
Grootste concurrent denk ik alaphilippe.
Alaphilippe wint strade, msr, Waalse pijl. Etappes in Argentinië, Colombia, Tirreno, Baskenland, dauphine en tour (met 5e plek).
Roglic wint uae, Tirreno, Romandië, Vuelta en Emilia. 3e in giro. Etappes in uae, Romandië, giro en Vuelta.
Als Roglic Lombardije nog zou kunnen winnen, zou dat weegschaal toch in zijn voordeel moeten doorslaan?
Neig als ik vergelijking kijk al ri Roglic, maar lijst alaphilippe ook niet mis en natuurlijk smaakmaker in de tour.
'@xistnc
Tolhoek moest gisteren net als Bennett werken voor Roglic. Het was mooi om te zien, dat 5 TJV-mannen op kop van het peloton reden. Kuss, Bennett en Gesink waren de mannen, die op kop van het peloton reden en sleurden.
Dus zonder Roglic zijn voor mij Bennett en Tolhoek de speerpunten, maar ik wil Powless zeker niet uitvlakken.
'@morgenstern Eerder dan op de eenweekse rondjes en de Vuelta zou Roglic zich de komende jaren m.i. moeten richten op die rondjes en de TOUR i.p.v. de Vuelta. In het najaar kan hij dan nog een paar mooie eendagskoersen doen. Ik denk nl. dat Roglic ook in het grote rondewerk net iets beter is dan Dumoulin en zeker dan Kruiswijk.
@ Kelderfan Ik meende gisteren te zien op TV toen die om ca. 15.15 uur met de uitzending begon dat toen, op ca. 60 km van de meet, Vingegaard een fikse inspanning op kop van het peleton aan het leveren was, waarna hij zich ( dwars door het peleton) liet afzakken en lossen. Ik vermoedt ook dat eerder allicht De Plus het werk in de controle heeft opgeknapt en vervolgens is afgestapt om zich, net als Jonas, een beetje te sparen voor vandaag. Over een paar uur zullen we het weten.
'@Yeez
Ik denk dat @assen gelijk heeft, want nu heeft Roosen geweldig gereden en er een derde plek uitgehaald, maar Teunissen is een stuk rapper en had er meer uit kunnen slepen.
Maar Lotto Soudal heeft dom gereden, want Remy Mertz kon dit toch niet winnen en zij hebben alleen maar afgestopt en toen 't kalf was verdronken, gingen zij rijden.
Je ziet hier nu eigenlijk dat 't Vlaamse werk nog wel wat versterking nodig heeft, want nu had de ploeg alleen maar Teunissen en Roosen in de finale. Want Martens was heel goed, maar hoe ging 't met Eenkhoorn en Van der Hoorn.
'@ Kelderfan @ Yeez
Vind het wel heel sneu voor Lotto.
In het voor jaar presteerde TJV ook al slecht in de breedte (afgezien van het begin van Gent-Wevelgem), dus ik onderschrijf je mening qua sterkte voor het voorjaarswerk. Maar misschien hebben Teunissen, Jansen, Van der Hoorn een stap gezet, en Roosen zal niet meer geblesseerd zijn. Wel een wankel team, een paar tegenslagen en het is meteen een stuk minder.
Roosen en Martens rijden een prima koers vandaag. Teunissen ook niet slecht. Zo'n koers ergens in oktober lijkt me verder geen aanleiding om te twijfelen aan de sterke van het blok voor het Vlaamse voorjaar.
Ze hebben voor dat blok meer dan genoeg goede renners om Van Aert uitstekend te kunnen ondersteunen. Teunissen, Jansen en Roosen reden dit najaar nog allen een toptien uitslag in een WT-eendaagse. Ik zie daarnaast de laatste weken een aardig aantal prima uitslagen in kleinere koersen dankzij Teunissen, Roosen en zelfs Van der Hoorn. Eenkhoorn is weer een jaar sterker en de pure knechten (Wynants, Van Emden en Leezer) zijn ook uitstekende renners.
Op papier is er ook helemaal geen probleem voor het voorjaar. Natuurlijk is het nog even afwachten of Van Aert weer helemaal terug op niveau is. Maar met Roosen en Teunissen heb je gewoon 2 renners die klaar zijn om komend voorjaar finales te gaan rijden. Daar achter staat een prima blok met mannen die deze 2 in de finale van een koers moeten kunnen afzetten en dan komt Van Aert daar hopelijk ook weer bij. Dus ja ook hier zou nog een extra renner bij kunnen net zoals dat voor de klassementsmannen zou kunnen maar echt noodzakelijk is het niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.