'@tendam
Waar haal jij berichten vandaan als ik vragen mag. In de leiderstrui heeft 't ook over Tom Dumoulin en zijn gabber Jos van Emden, waarbij ook aanwezig Bram Tankink en Sam Oomen in Tour de Dumoulin,
Daar komt ook Snollebollekes vandaan.
Oh, ja ik zie dat Laurens De Plus nu ook in Il Lombardia van start; dat gaat helaas wel ten koste van Neilson Powless.
En cyclingnews bericht nu, dat Tom Dumoulin geen Giro gaat rijden, maar wel de TdF. Is dat ook uit de wereld.
Morgen de Italiaanse koers Tre Valli Varesine met TJV in een zeer sterke ploegsamenstelling (Primoz Roglic, Kruijswijk, Bennett, Gesink, De Plus, Kuss en Bouwman).
Ik ben benieuwd welke renners er moeten knechten voor de denk ik beoogde 1e kopman Roglic.
Trouwens, deze mooie Italiaanse koers Tre Valli Varesine, is volgens ProcyclingStats, de sterkst bezette Niet WT-Race van 2019.
Degene die deze zwaar bezette koers wint moet wel een sterke en slimme renner zijn.
Ik gok opnieuw op geweldige Roglic die wederom in goede doen is na zijn indrukwekkend gewonnen Vuelta.
Of zou een van de andere kopmannen van TJV morgen kunnen verrassen ?
Ook ben ik benieuwd met welk team TJV as zaterdag de WT koers Il Lombardia gaat rijden ?
Zal dat met dezelfde renners zijn als morgen in Tre Valli Varesine ?
'@Fanny
Hoi, Ja PCS geeft voor Il Lombardia Roglic, Bennett, Bouwman, De Plus, Gesink, Kruijswijk en Kuss. Alleen jammer dat Powless moet afvallen. Dat is wel dezelfde samenstelling van de ploeg als Tre Valli Varesine.
Ik denk dat de pijlen van Roglic zijn voor Il Lombardia, dus het kan zomaar betekenen, dat de andere renners er voor mogen gaan.
'@Fanny
Dat klopt, want Bennett met zijsteken doet het boven verwachting echt goed. Ook Gesink groeit met de dag.
Hopelijk komt er een vlucht met Koen erbij, want dan hoeft TJV niet in de achtervolging te gaan en zich sparen voor Il Lombardia. Want ik verwacht, dat TJV dan moet gaan controleren.
Klein stukje waarin duidelijk wordt dat Plugge idd nu algemeen directeur is en Zeeman vd wielerploeg (uit de telegraaf):
Door het vertrek van Goetzee is Plugge algemeen directeur geworden. Jij bent de verantwoordelijke voor het schaatsen, Merijn Zeeman van de wielerploeg. Voelt dat als een degradatie?
Orie: „Welnee. Ik heb er geen enkele moeite mee. Hopelijk kan ik me veel meer gaan richten op het trainen en coachen, de dingen die ik echt goed kan en waaraan ik het meest plezier beleef.”
Het schijnt erg te rommelen bij de schaatsploeg. Orie die zijn deel niet op orde heeft en tot de orde is geroepen door de raad van commissarissen. Hele link:
https://www.telegraaf.nl/sport/1114896332/onrust-bij-schaatsploeg-jumbo-visma-orie-onder-vuur
Het betreffende artikel hier op WF was onduidelijk geschreven, dus heel raar is dat niet.
Ik interpreteer het, zonder inside info, als volgt. Bij de aanstelling van die NAC-er heeft zowel Orie als Plugge niet-sportieve managementverantwoordelijkheden aan hem overgedragen. En dan uiteraard Orie voor de schaatsploeg en Plugge voor de wielerploeg, naast wellicht overkoepelende niet-sportieve taken. Dat gehele pakket wordt nu (tijdelijk?) door Plugge opgepakt. Als die interpretatie klopt, keert de situatie dus niet automatisch 1-op-1 terug naar hoe het was voor de aanstelling van die NAC-er.
'@Yeez
"Richard Plugge neemt de functie van algemeen directeur van Team Jumbo-Visma over van Justin Goetzee. Plugge is al directeur van de wielerploeg van Team Jumbo-Visma. De directie van de overkoepelende BV bestaat verder uit Jac Orie (sportief directeur ICE) en Merijn Zeeman (sportief directeur ROAD). In sportief opzicht verandert er niets in de twee sportploegen."
In het nieuwsbericht op de website van Jumbo-Visma staat dus Zeeman (onder deze nieuwe opzet) de sportief directeur van de wielerploeg is en dat is hij toch al één/twee jaar? Er staat ook "Plugge is al directeur van de wielerploeg" en als hij dat nu (onder deze nieuwe opzet) niet meer zou zijn had er moeten staan "Plugge was al directeur van de wielerploeg". Het kan best dat de website van Jumbo-Visma de verkeerde bewoording gebruikt maar puur en alleen uitgaand op dat bericht zou je tot de conclusie moeten komen dat Plugge ook directeur van de wielerploeg blijft.
Het klinkt alsof Orie minder management taken gaat krijgen, aangezien hij spreekt over meer tijd voor coaching en training. Dat lijkt me goed passen bij de term ´sportief directeur´, welke ook achter de naam van Zeeman staat. Ik betwijfel dus of je een uitbreiding van taken van Zeeman kunt constateren op basis van de berichten.
Bij TJV waren de taken al verdeeld tussen Zeeman en Plugge.... Orie en Plugge hadden bepaalde taken overgedragen aan de Algemeen directeur zoals ik al eerder had gemeld. Die taken liggen nu dus bij Plugge. Het voordeel wat de wielerploeg heeft boven de schaatsploeg is dat zij een uitgebreidere staf hebben. Er zijn daar nog diverse managers dus zij kunnen bepaalde taken doorschuiven. Verder is bv een verschil dus met de vorige situatie dat Plugge nu de contractonderhandelingen doet, ook voor de schaatsers. Maar daar hield Orie zich ook al niet mee bezig blijkbaar. Hoe de structuur precies bij de schaatsploeg in elkaar stak in de oude situatie was mij verder ook niet duidelijk, daar had ik mij nooit in verdiept. Nog even voor de duidelijkheid voor Orie veranderd er dus niets in vergelijking met zijn rol die hij had sinds de start van de nieuwe constructie met team Oranje. Alleen die van Richard wordt uitgebreid met de taken van Goetzee.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.