Hij mag echt van geluk spreken dat die kopgroep verkeerd rijdt, anders rijdt die niet voor de overwinning. Het is leuk dat je de koers in handen neemt, maar als dan alleen bennett meezit in de beslissende groep en roglic zelf laat met gesink een gat vallen wanneer nibali en mollema het dichten is niet slim. Gelukje vandaag
Dat had hij dus ook gehad als Goetzee wel was gebleven. Hij had juist door zijn komst die mogelijkheden gekregen, dat was ook de hele bedoeling van die rol. Hij heeft met het aanstellen van een Algemeen directeur juist veel taken afgegeven. Nu gaan die taken over naar Plugge en in die zin was de vraag dan ook of het als een degradatie voelt ook te interpreteren. Dus die veranderingen hadden al per 1 januari van kracht moeten zijn, maar blijkbaar heeft hij moeite gehad om bepaalde zaken los te laten en heeft dat zo lang geduurd dat Goetzee er maar de brui aangaf. Nu heeft hij die taken onder dwang alsnog moeten afstaan aan Plugge.
'@Yeez
Je hebt een punt, dat TJV zijn mannen heeft opgerookt en je zou zeggen, dat je die in de finale te kort komt, maar Roglic kan 't ook alleen af. Die was een maatje te groot voor Valverde en Ineos, die wel goed waren vertegenwoordigd in de finale. Maar wat een slechte organisatie, die toch wel veel invloed op 't verloop hebben.
PCS telt zege 49, maar Plugge feliciteert Roglic met de 50e. zege. Die ik eigenlijk van Groenewegen had verwacht.
Alaphalippe heeft tot en met de Tour een ongelofelijk goed seizoen gereden maar daarna was het ook echt wel op. En had de Velo d'Or op dat moment vergeven moeten worden dan had ik voor hem gekozen. Maar aangezien het wielerjaar tot en met oktober duurt kan het eigenlijk gewoon niet dat je Roglic passeert voor die prijs. Die heeft bijna alles gewonnen wat er te winnen viel. Heeft alleen niet top kunnen zijn op het WK wat natuurlijk ook niet vreemd is als je je helemaal leeg hebt gereden voor de overwinning in Spanje. En nu met dit toetje maakt hij het wel helemaal af... staat nu ook eerste in het overwinningenklassement voor Groenewegen. Het zou eigenlijk niet anders moeten zijn dan dat hij hem wint.
Ik ben ook onder de indruk van de stappen die Roglic dit jaar heeft gezet. Van het voorjaar spraken velen nog over hem als een Spilak-achtige renner, goed voor rondjes van een week maar tekort schietend in het Grote Werk. Nu het jaar er bijna opzit blijkt hij zich ontwikkeld te hebben tot (misschien) de beste Grote Ronderenner van dit jaar. In het najaar ging het erover dat Roglic nooit aanviel en alleen maar volgde en nu blijkt hij ineens tot een topper te zijn in heuvelklassiekers. Ik vind hem bijna Merckx-achtig in de manier waarop hij compleet is. (Alleen waaierrijden kan hij niet)
Hij won vandaag de koers zoals hij eerder in het jaar de korte WT-rondjes won: het leek alsof het niet eens echt zijn bedoeling was om te winnen....
Programma wat ik Roglic volgend jaar zou geven:
Down Under
Parijs-Nice
Catalonie
Waalse Pijl
LBL
Dauphine
Tour
Spelen
Tussen down under en Parijs-Nice zit een lange rust tijd. Zelfde geld voor LBL en Dauphine. Daar kun je op hoogte gaan. Tussen Catalonie en de klassiekers zit ook nog wat weken. Roglic wil vooral wedstrijden rijden die hij nog niet heeft gewonnen, dan lijkt mij dit ideaal
Lijkt mij heel onverstandig en ook Parijs-Nice met de sprinttrein lijkt mij onverstandig. Trouwens dat zie ik Roglic ook niet doen.
Ik denk dat Roglic begint in de UAE met Dumoulin en daarna de T/A met Gesink.
Die hoogtestage Tenerife wordt nu wel heel belangrijk, want dit jaar Roglic, De Plus, Krijswijk en Tolhoek {2 kamers};
maar het komend seizoen De Plus, Dumoulin, Krijswijk, Kuss, Roglic en Tolhoek en dat zou dan 3 kamers betekenen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.