'@kelderfan Uae heb je over het algemeen wel 3/4 sprinters kansen.
Verder zou je down under weg kunnen laten en in de ruta kunnen beginnen. Maar verder vind ik het een heel mooi nieuw programma tm de tour. Dumoulin kan dan uae en tirreno doen zoals hij altijd doet.
En ja kelderfan, ook groenewegen kan die wedstrijden rijden. In rondjes van een week met groenewegen zal altijd een klassementsman staan nu
'@Rawolf
Dat lijkt mij een verstandige discussie om eens serieus te beginnen over 't nieuwe seizoen, want die hoogtestages gaan steeds belangrijker worden en ook 't onderwerp rust in bouwen.;)
@Yeez
In de UAE wordt Roglic 1e.R1;2e.R3,3e.R4,1e.R6,1e.TTT; hoeveel sprintetappes blijven er dan over denk je?
Maar waarom moet Roglic wijken voor Tom Dumoulin in de UAE en de T/A.
Want het zou zo maar kunnen, dat Tom Dumoulin mee gaat naar de UAE en dan Strade en San Remo. Dan valt P/N en Catalunya af voor Tom Dumoulin.
Overigens zou ik ook graag zien dat Dylan wat meer wt gaat rijden volgend jaar. Vond zijn jaar dit jaar redelijk tegenvallend. Ritzeges in duinkerke, zlm en TOB zijn leuk, maar als het bij 1 in de tour blijft en geen in de Binckbank tour dan is dat erg jammer. Overigens waren parijs-nice en driedaagse wel weer top.
Het lijkt alleen of hij wat inhoud mist om altijd top te zijn of om wat lastigere parcoursen aan te kunnen
'@Yeez
Dylan is tijdens de TdF zwaar gevallen en heeft daar lang last van gehad. Maar hij zou wat mij betreft meer Vlaamse klassiekers moeten rijden, omdat hij nu eigenlijk te kort komt om er in de finale bij te zitten.
Hij zou eens moeten proberen Oman/KBK/GW/ DVV/P-Roubaix te gaan rijden met ook S-R. Als je Oman erbij neemt, dan kan hij zijn trein goed testen. In Oman kun je met 1 klimmer volstaan.
Er zijn nu bij Katusha ook leuke renners vrijgekomen zoals Politt, Mads Würtz Schmidt, Jens Debusschere.
Oman is een koers die steeds minder interessant wordt (niet meer in beeld bijvoorbeeld), die ze ook al een aantal jaar niet rijden.
Het heeft weinig zin om die koers nu opeens naar voren te schuiven als de oplossing voor een probleem dat alleen jij ziet. Zoals het ook weinig toe zou voegen wanneer iemand hier de komende maanden constant die koers in Zuid-Amerika zou opperen als mogelijkheid voor Dumoulin en Kruijswijk, zodat ze Roglic en Groenewegen niet in de weg zitten.
Het zal mij een worst wezen of ze daar wel of niet rijden. Mijn punt is dat we allemaal prima in kunnen schatten dat ze daar volgend jaar niet opeens wel weer gaan rijden, waardoor het onzinnig is om die koers constant te opperen als oplossing van een probleem dat er niet is.
Het is allemaal natte vinger werk nu nog. De parcoursen van de grote rondes zijn nog niet eens uit en dat zal toch de basis zijn waar wie gaat rijden komend jaar en daarop zal hun programma verder gemaakt worden. En of Roglic nou komend jaar Parijs-Nice rijdt of de Dauphine is dan op dit moment niet zo interessant. De kopmannen zullen sowieso denk ik komend jaar met regelmaat samen in 1 koers te vinden zijn denk ik. Aan de ene kant om te wennen aan elkaar en aan de andere kant omdat het programma die ruimte niet heeft om alle kopmannen een eigen programma te geven en ik denk dat dit niet verkeerd is. Misschien dat Roglic komend jaar of in de jaren die komen ook zal starten in de heuvelklassiekers lijkt me ook logisch aangezien hij zoveel mogelijk verschillende koersen wilt winnen. Hij heeft die uitdaging ook nodig. Verder zal de agenda niet veel afwijken van dit jaar... al zullen er altijd wel wat koersjes afvallen en weer eens wat nieuws bijkomen.
Ik kan me goed voorstellen dat de ontwikkelingen bij Katusha aardig wat invloed heeft op het afronden van de selectie bij andere ploegen.
Ik kan verder weinig goede redenen bedenken waarom het berichten over die afronding veel haast zou moeten hebben bij die ploegen. Het belang daarvan is denk makkelijk te overschatten wanneer je zelf veel tijd besteed aan zo'n niche onderwerp.
Quote: "Misschien dat Roglic komend jaar of in de jaren die komen ook zal starten in de heuvelklassiekers lijkt me ook logisch aangezien hij zoveel mogelijk verschillende koersen wilt winnen. Hij heeft die uitdaging ook nodig."
Ja, Roglic zal zeker zoveel mogelijk koersen willen winnen, maar die uitdaging kan hij ook in die Italiaanse najaar klassiekers vinden. Milaan-Turijn zou een mooie koers voor hem zijn.
Maar je hebt gelijk, dat Roglic en Dumoulin een aantal ritten samen gaan doen om juist aan elkaar te wennen en na de hoogtestage lijkt de UAE een mooie koers om te beginnen, dan kan Tom in aansluiting de Strade en Milaan-San Remo rijden. In de Dauphine kunnen die twee weer samen op stap met de crew voor de TdF.
Maar wat betreft de GT's is over de Giro al een en ander uitgelekt/bekend. Na Hongarije gaat naar Sicilië om de Etna te bestijgen en dan verder de oostkust van Italie. Dat lijkt mij een mooie uitdaging voor Dylan Groenewegen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.