Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 463 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan Astana zit nu op 24 renners maar in mijn ogen gaan die nog wel een paar mannen verlengen: Bilbao en die 3 kazachen dan komen ze ook op 28 uit. Bora gaat ook nog zeker 5 man verlengen en zullen inderdaad nog op zoek moeten na 1 of 2 renners. Bahrein zal inderdaad nog flink moeten shoppen. Bij Lotto verwacht ik nog wel wat uit de eigen opleidingsploeg en nog een paar verlengingen. Mitchelton gaat nog wat mannen verlengen denk ik en dan zouden die op 27 uitkomen. Zelfde geldt voor Movistar. Deceuninck-Quickstep verlenging en Sam Bennett. Ineos zal naast de verlengingen nog 2 renners moeten halen waarvan 1 denk ik Dennis zal zijn. En Israel Cycling Academy zal eerder renners vanuit hun eigen stal + die van Katusha renners moeten gaan dumpen als dat die nog extra krachten van buitenaf moeten halen. Daar liggen dan ook de meeste mogelijkheden voor de ploegen die nog wat zoeken.

Laatst gewijzigd
Moreno Ventura

Ik verwees naar de sites die de fietsmarkt in Italië volgen, maar ik verberg niet dat ik graag een Cras zou willen zien op de niveaus die het beloofde voordat ik pro werd.
Ik hoop dat de vertaler de zijne heeft gedaan, misschien was ik verkeerd begrepen, als dat zo is, dan spijt het me zeer :).
Dat dan aan de TJV kan nuttig zijn ook een ander profiel van loper (een helper voor Van Aert, bijvoorbeeld) kan er heel goed zijn, ik ben echt benieuwd om te zien wat er zal gebeuren.

LukasvdK

De Plus is na de tre valli varesine terug naar België gereisd. Bereid zich nu voor op China indeed!

kelderfan

'@Moreno Ventura
Ik zie die Sepp Cras zeker wel komen als vervanger van Floris De Tier. Hij is jonger en wat @rahimns zegt, zal TJV die jongen zeker weer aan de praat krijgen; daarnaast denk ik, dat 't verstandig is om nog een type Haller/Van Schip te halen.
Die Ruben Guerreiro en Matteo Fabbro lijken mij goede aanwinsten voor TJV. De 1e. een klimmer en de 2e. een prima ronderenner met goede uitslagen en Italiaan {Bianchi}. Hoor of lees je iets over deze twee talenten.

TLJCAMPS

Off-topic: Amaury Capiot wordt op Instagram gevolgd door Jumbo-Visma.

EmPeHa

'@tendam: van Schip past mooi in de groep voor de voorjaarsklassiekers en heeft zelf aangegeven daarnaast te willen knechten in een grote ronde. Als ze iemand zoeken die snoeihard in waaier etappes kan rijden of gaten moet trekken op het vlakke, heb je aan JW een goede. Verder is het handig om een Nederlander er bij te hebben om op tv aan te schuiven bij de Avondetappe en bij Sporza.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@TijmenCamps het is andersom hij volgt Jumbo-Visma.... zij volgen hem niet

Stoempie

Die gozer rijdt best mooie uitslagen dit jaar.

kelderfan

'@TijmenCamps
Amaury Capiot is wel een sprinter en een sterke renner voor 't Vlaamse werk incl. Binckbank.
Ik heb langer gevolgd en nu zijn oud collega sprinter Bert Van Lerberghe door de Deceuninck - Quick Step is opgeraapt, lijkt hij mij ook wel rijp voor een stap hoger.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan een sprinter die op dat niveau nog geen wedstrijd heeft gewonnen heeft denk ik niet zoveel te zoeken op WT niveau

kelderfan

Hij is wel beresterk gezien zijn uitslagen en die rit in de Binckbank Tour Sint-Pieters-Leeuw › Geraardsbergen In die rit zag hij er goed uit en ook vandaag een derde plaats na Van Asbroeck, maar hij is inmiddels wel al 26 jr.

Krentenbol

'@Kelderfan maar zo'n Capiot gaat toch nooit veel toevoegen aan het rennersbestand. Zoals Rahims al aangeeft hij heeft het nog niet structureel laten zien op het hoogste niveau. Ja, hij rijdt zo nu en dan een ereplaats of een top 10 bij elkaar, maar of hij daardoor op eens de tweede sprinter van TJV gaat worden. Ik schat Teunissen en van Aert toch hoger in.

Zijn uitslagen dit jaar zijn echt wel in orde overigens. Prima renner, maar ik zie de toegevoegde waarde niet echt voor TJV.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Wat wel voor Capiot pleit is dat hij vergelijkbaar met Van Poppel is. En JV wilde van Poppel graag verlengen. Dan is het niet zo gek dat ze een vergelijkbare renner zoeken. Een rappe man, sterk ook, eentje met inhoud.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vergelijkbaar met de Van Poppel van dit jaar misschien, niet met die van vorig jaar. Daarnaast rijdt die jongen de wedstrijden op WT niveau gewoon een stuk minder.... ik zie het echt niet gebeuren dat die jongen nog echt stappen gaat maken

Stoempie

Ok. Maar ben je het met me eens dat JV logischerwijs een type van Poppel gaat aantrekken voor volgend seizoen?

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@Michiel De Rooij
Waarom denkt je dat het aantrekken vna een type Van Poppel het logischst zou zijn? En wat is een type Van Poppel? Want Van Poppel zag zichzelf meer als sprinter terwijl Jumbo-Visma hem meer als klassiekerrijder zag. Ik denk eigenlijk dat ze met Teunissen en Van Aert al twee wielrenners hebben van hetzelfde type als Jumbo-Visma in Van Poppel zag. Ik weet niet of ze bij Jumbo-Visma vinden dat ze nog zo'n type nodig hebben.

Laatst gewijzigd
Yeez

Volgens youri heeft jv nog niemand vast gelegd voor die laatste plek. Ze zoeken een specifiek type. Waarschijnlijk een jonge snelle man. Kan zomaar een belofte zijn

$kedel

Ik zie 100x liever een renner als Capiot of Milan Menten voor komend seizoen ipv Crass.

Zulke renners zijn ook gewoon haast overal als knecht inzetbaar en kunnen zelf ook nog een uitslag rijden.
De uitslagen die Capiot rijd daar zal Crass alleen maar van kunnen dromen en met een klein stapje erbij heb je gewoon een van Poppel 2.0

Als ze een snelle man willen word het al helemaal een makkelijke keuze.. Ik zou ook nog eens kijken of Bram Welten zijn contract opengebroken kan worden.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ghost. Omdat de ploegleiding van Poppel wilde behouden. Zij wilden hem omturnen naar een meer klassieke renner. Type Teunissen, Jansen

Stoempie

Maar als Yeez zegt dat het eerder een jonge rappe gast wordt, heb ik ff geen namen paraat. Volg hun koersen niet zo.

$kedel

"Want Van Poppel zag zichzelf meer als sprinter terwijl Jumbo-Visma hem meer als klassiekerrijder zag"
Is dat verhaal niet een beetje een eigen leven gaan leiden??
Ik geloof dat dat gewoon in samenspraak is gegaan maar het lijkt onderhand alsof jumbo en van Poppel elk hun eigen visie hadden.

Als van Poppel wat meer vooraan had gezeten dan had hij ook gewoon mee mogen sprinten lijkt mij.

Sjonge Jonge

Is het niet beter de Plus lekker thuis te laten ipv maar China? Die leek wel echt helemaal op en op 1 rit na zijn het allemaal sprints.
Lijkt me weinig toegevoegde waarde meer te hebben.

ghostwriter

'@$kedel
"Is dat verhaal niet een beetje een eigen leven gaan leiden??"

Dat kan ik natuurlijk niet weten maar er zal wel een reden zijn geweest dat Van Poppel vertrekt terwijl Jumbo-Visma hem wilde behouden.

"De uitslagen die Capiot rijd daar zal Crass alleen maar van kunnen dromen en met een klein stapje erbij heb je gewoon een van Poppel 2.0."

Dat is nogal een vreemde vergelijking. Cras is een totaal ander type wielrenner. Dat is net alsof je zegt dat de uitslagen die Groenewegen rijdt Powless alleen maar van kan dromen.

@Michiel De Rooij
Dus jij denkt dat Jumbo-Visma een extra hardrijder met een aardige eindsprint voor de klassiekers zoekt? Hebben ze daar niet genoeg van met Teunissen, Roosen, Jansen en Van Aert? Naar de klassiekers kunnen ze een ploeg met Wynants, Teunissen, Roosen, Vd Hoorn, Jansen, Van Aert en Eenkhoorn sturen. Dat lijkt me op papier een hele goede ploeg. Denk je dat ze iemand willen die direct van het niveau van Van Poppel is of een jong talent van een vergelijkbaar type?

Laatst gewijzigd
Moreno Ventura

Ruben Guerreiro, die enige tijd geleden ook in een baan rond Ineos was, lijkt in het vizier van de Education First te zijn.
Op Matteo Fabbro is er geen groot nieuws en het spijt me omdat het een geldig element is.

$kedel

"Dat is net alsof je zegt dat de uitslagen die Groenewegen rijdt Powless alleen maar van kan dromen. "
Dat klopt daar kan Powless alleen maar van dromen, ook al is het een compleet andere renner.
Ikzelf leg die verbanden die jij legt absoluut niet, en inderdaad het zijn 2 verschillende renners.

Ze hebben met het rijtje Teunissen, Roosen, Jansen en van Aert wel een sterk blok alleen zijn dat wel 4 renners die je in grofweg dezelfde wedstrijden wil inzetten en ook elkaar en Groenewegen zoveel mogelijk laten ondersteunen
Ook zijn ze beresterk in zwaardere etappes maar zou ik hun zeker niet zomaar door een heel seizoen heen in het sprintgeweld gooien.. daar zijn ze iets te belangrijk voor.
Zal ook allemaal veel afhangen van wat de plannen rond de klassementsmannen gaan zijn natuurlijk, want het zou zomaar kunnen dat er komend jaar een stuk minder plek is voor dat soort renners in de tourselectie.
Als ze echt vollebak voor het klassement willen gaan zou ik ze sowieso allemaal thuislaten, een extra knecht riskeren in de sprint voor een schamele etappe is toch niet verstandig.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 463 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.