Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 491 ... 501 502
ghostwriter

'@DemPolS
Uit interesse, wat waren jouw verwachtingen van de klassiekerploeg van Jumbo-Visma voordat het afgelopen wielerjaar begon? En wat verwacht je volgend jaar van de klassiekerploeg?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nu ook de Giro bekend is gemaakt lijkt het bijna logisch om met Tom en Dylan te starten in de Giro en met Steven en Roglic in de Tour.

S. Morgenstern

Dumoulin is nu nog aan het revalideren van een zware knieblessure, dus in hoeverre is het logisch om hem kopman te maken in de eerste grote ronde van het jaar!? Daarnaast heeft de Tour de France geen minder geschikt parcours voor hem, met minder bergen boven de 2000 meter en drie weken lang belangrijke ritten.

De zware bergritten en derde week van de Giro zijn dan weer uitstekend voor Kruijswijk. Neem je de grotere controle in de Tour (in voordeel van 'tijdrijdende' klimmers) mee, dan lijkt me het maken van de verdeling op basis van (enkele kenmerken) van het parcours niet tot de meest logische verdeling te leiden.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Sommigen ergeren zich aan het continue droppen van nieuwe renners, maar vinden het wel heerlijk in dezelfde lijn te emmeren over de invulling vd 3 grote rondes. 😗

S. Morgenstern

Grote kans dat dat dan twee verschillende dingen zijn..

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Precies dat er hier eindeloos geëmmerd wordt over de 3 GT's vind ik net als het droppen van mogelijke aanwinsten net zo leuk. Alleen bij de een is dat prima en bij de ander is niet acceptabel en dat is wel jammer.
@rahimns
Ik ga met jou mee, dat het in principe beter is om de Giro te doen en dat Roglic en Kruijswijk een prima koppel vormen voor de TdF. Hij moet dan wel in orde zijn en ook een goede ondersteuning krijgen. Wie krijgt hij mee en wie krijgen Roglic en Kruijswijk mee. Jammer dat TJV niet voor een extra klimmer gaat, want die is volgend seizoen echt belangrijk.
Stel Kruijswijk en Roglic krijgen Bennet, De Plus en Gesink mee, dan blijven voor Dumoulin Kuss en Tolhoek in de Giro. Je kunt van Vingegaard nog niet verwachten, dat hij Tom kan helpen. Harper en zeker Foss moeten nog wennen aan het niveau. Dus ik ben echt benieuwd hoe de ploegleiding met Arthur van Dongen dat gaan oplossen.

S. Morgenstern

Waarom zou Vingegaard nog geen goede knecht kunnen zijn voor een kopman!? Vorig jaar vond je Kuss meenemen naar de Vuelta, in zijn eerste jaar als prof, toch ook een goed plan?

Stoempie

Sephi. Ook jij hebt een punt. Mij hoor je niet klagen. Ik vindt het ook heerlijk te emmeren over de invulling, en dat kan nu veel gerichter nu de parcoursen bekend raken. Vind het wel lastig. Ik proefde bij Dumoulin al voor de parcoursen bekend werden gemaakt dat hij ivm de OS de Giro zou willen rijden, maar de ploeg hem in de TDF wil zien. Nu de Giro een tijdrit walhalla lijkt te worden...wil ik het nog wel eens zien. En Roglic is een vergelijkbare renner, hoe graag wil hij de OS rijden? En wanneer 1 van hen de Giro gaat rijden, dan verwacht ik Groenewegen daar weer niet. We kunnen iig concluderen dat de kans in het rijden vd TDF voor Stevie is gestegen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@S. Morgenstern Natuurlijk is het nog afwachten in hoeverre Tom alweer hersteld is, dat is op dit moment lastig in te schatten. Maar als hij echt serieus naar de OS wilt lijkt mij nog steeds dat dit niet te combineren is met de Tour.

assen

'@ michiel
Ha ha, schitterend! Ik schep er inderdaad ook genoegen in te emmeren over de opstelling van de kopmannen in de grote rondes. Bij Dumoulin waren de OS vier jaar geleden het hoofddoel. Nu heeft ie aangegeven dat dit niet bij voorbaat zo is, maar hij heeft toch ook aangegeven dat het parcours van de TDF ook meespeelt. Kortom, het kan vriezen of dooien. ;-)
Ik denk dat alleen Steven een sterke en grote uitgesproken voorkeur heeft voor de Tour.
Vandaar dat ik tot de indeling
Tom Giro
Steven Tour
Roga Vuelta
kwam (schaduwkopmannen tel ik even niet mee).

Ik verheug me trouwens ook al op de voorspellingen voor de voorjaarklassiekers. Vorig/dit seizoen had ik VEEL MEER verwacht van Jansen, Teunissen, Van der Hoorn, Roosen, maar die verwachtingen kwamen niet uit. Nu zal ik dezelfde verwachtingen hebben als vorig jaar mbt Jansen en Roosen, en zelfs hogere verwachtingen van Teunissen. Weet niet wat ik aanmoet met Van der Hoorn.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Waarom zou Vingegaard nog geen goede knecht kunnen zijn voor een kopman!? Vorig jaar vond je Kuss meenemen naar de Vuelta, in zijn eerste jaar als prof, toch ook een goed plan?
Precies Vingegaard zie ik met Harper debuteren in de Vuelta en ik denk, dat Kruijswijk daar als kopman gaat startenn.

S. Morgenstern

Vingegaard maakt dan dus zijn debuut, waar Kuss tegen die tijd startte aan zijn derde grote ronde!? Ik vind het prima, maar het verschil in beoordeling van geschiktheid om een grote ronde te rijden is wel opmerkelijk.

ghostwriter

'@rahimns
Zou Dumoulin in de Giro al in topvorm kunnen zijn na zijn blessure?

kelderfan

'@aru123
Dus die arme Twan Castelijns en Martijn Keizer zijn ten onrechte gewipt, want ook die hebben hun kloten eraf gereden voor de kopmannen en dan vergeet ik helemaal de renner voor die 1e. 100 km. Rick Flens.
Toen was 't nog vanwege het doorselecteren en nu is het bullshit, zoals jouw reactie.

tdola

Giro parcours heeft mogelijk 5 sprints (2, 3, 8, 11 en 19). 9 en 13 misschien maar wrs lastig voor groenewegen.
Niet zo mooi profiel van alle etappes tour gezien, maar hoeveel kansen dacht groenewegen daar te hebben? 3 tot 5?

Ook nog best interessant hoeveel sprint etappes er evt in Vuelta zijn, maar dat weten we pas net voor teampresentatie geloof ik.
Poging dan maar:
Giro dumoulin of kruijswijk met kuss, tolhoek, Bouwman, van Emden, groenewegen, teunissen, Jansen.
Tour Roglic, dumoulin of kruijswijk, Bennett, de plus, Gesink, van aert, Martin en ? (Je kan hier zelfs aan groenewegen denken bij geen giro, maar ook aan hulp die Roglic wenst Martens, hofstede oid kan).

Laatst gewijzigd
aru123

'@kelderfan
.....zucht..........
Door de manier waarop jij verbanden legt is het haast onmogelijk om een fatsoenlijke discussie met je te voeren. Zie je dit zelf ook niet in? Ik ga er nu niet verder op een discussie waar ineens castelijns en keuzer weer van de stal worden gehaald. Je maakt dit forum lam. Ik kan me haast ook niet voorstellen dat mensen in je dagelijkse leven er geen last van hebben.
Doe er wat aan, het zou je goed doen.
Fijne avond

ghostwriter

Ik zou Roglic en Groenewegen naar de Giro sturen en Kruijswijk en Dumoulin naar de Tour. Het parcours in de Giro lijkt perfect voor Roglic (al lijkt eigenlijk bijna elk parcours perfect voor Roglic doordat hij allround geweldig ontwikkeld is) en zo kan hij zich ook optimaal op de Olympische Spelen voorbereiden. Dumoulin kan wat later in het wielerseizoen waarschijnlijk een hoger niveau halen na zijn blessure dan tijdens de Giro. Kruijswijk heeft volgens mij het voor hem maximaal mogelijke al behaald in de Tour door dit jaar op het podium te eindigen. Volgend jaar kan hij dat proberen te evenaren maar als Dumoulin na de tweede week bovenaan staat zal Kruijswijk zich vast niet te groot voelen om de derde week in dienst van Dumoulin te rijden. Ik denk ook dat dit duo sneller een balans kan vinden dan een duo met Roglic en Dumoulin doordat het tussen Kruijswijk en Dumoulin duidelijk is wie van de twee de betere klassementsrenner is.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@aru123
Je gebruikt zelf bullshit; dus kijk zelf eens in de spiegel. Je gaat wel erg ver met je aantijgingen. Doe normaal man.
Fijne avond.

kelderfan

'@ghostwriter
Kruijswijk en Roglic hebben laten zien, dat zij goed met elkaar de TdF kunnen rijden. Dat werkte juist heel goed in de TdF 2018. Zonder die pech met dat steentje in zijn arm had 't een podiumplek geweest. Ik denk dat zij met Bennett, De Plus en Gesink een sterk blok gaan vormen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zou Dumoulin in de Giro al in topvorm kunnen zijn na zijn blessure?

@Ghostwriter dat is voor ons lastig te beoordelen... heb geen idee hoe hij er nu voor staat. Als hij in december voluit kan trainen en mee kan gaan op het eerste trainingskamp dan denk ik dat het haalbaar is om in mei fit te zijn.

tendam

Die simpele gedachte 'tijdritten, dus Dumoulin' is meer iets voor NOS-analisten. Daar hoeven we hier toch niet in mee te gaan? Het Tourparcours is helemaal niet zo slecht voor hem.

ti-raleigh

TJV heeft de ambitie uitgesproken om de Tour te winnen. Daarom is Dumoulin gehaald. Roglic en Dumoulin zullen voor 99 procent zeker de Tour rijden. Een Giro lijkt me daar niet in te passen voor ze. Gezien de parcoursen zou ik het misschien ook anders doen, maar de Tourambitie lijkt me prioriteit.

aru123

'@kelderfan
Wel leuk dat je mij nog eens bevestigt.
Dat ik het woord bullshit gebruikt staat totaal maar dan ook totaal los van het leggen van verbanden.

TLJCAMPS

Hier komen mijn punten:
BENNETT George 7,3
BOUWMAN Koen 7,5
DE PLUS Laurens 8,5
DE TIER Floris 5,0
EENKHOORN Pascal 6,8
GESINK Robert 7,9
GROENEWEGEN Dylan 8,5
HOFSTEDE Lennard 7,5
JANSEN Amund Grondahl 8,8
KRUIJSWIJK Steven 8,7
KUSS Sepp 8,8
LEEZER Tom 7,5
LINDEMAN Bert-Jan 7,0
MARTENS Paul 7,0
MARTIN Tony 7,8
POWLESS Neilson 8,2
ROGLIC Primoz 9,4
ROOSEN Timo 8,4
TEUNISSEN Mike 8,9
TOLHOEK Antwan 7,3
VAN AERT Wout 9,2
VAN DER HOORN Taco 6,8
VAN EMDEN Jos 8,3
VAN POPPEL Danny 4,8
VINGEGAARD Jonas 8,8
WYNANTS Maarten 7,8

assen

'@ Tijmen
Je bent er niet rouwiig om dat Dany vertrekt bij TJV? ;-)

1 2 ... 491 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.