Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 495 ... 501 502
Rawolf

Pfingsten kan je gebruiken als 3e man in een sprinttrein voor Teunissen en Jansen ofzo , laatste man is hij sowieso nooit geweest. Bennett is in sprints een einzelganger heeft weinig trein nodig en sowieso Archbolt als laatste man.

kelderfan

TJV heeft daarvoor al Timo Roosen, maar dat versterkt mijn idee, dat Pfingstern mooi met Roosen mee kan met Dylan Groenewegen naar de TDU. Roosen kan dat werk aan en Pfingstern is daar ook eerder geweest.

S. Morgenstern

Groenewegen is tenslotte al een nieuwe voor die koers, daar kun je er niet teveel van meenemen.

Rawolf

Wat Roosen z'n taak word moet nog maar blijken, is dit seizoen eigenlijk geen leadout geweest. Zou kunnen dat Teunissen 'gepromoveert' word tot 2e sprinter en Roosen en Jansen weer de sprintrein voor de Bowlingbal vormen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk niet dat de rol van Teunissen gaat veranderen... die is gewoon de eerste leadout van Dylan, waarom daar opeens iets aan gaan wijzigen.

kelderfan

'@rahimns
Timo Roosen was eerst de lead-out met Jansen; dit seizoen is dat gewijzigd naar Teunissen met Janse. Dat kwam ook een beetje doordat Roosen aan het kwakkelen was.
Maar kanjer Roglič heeft al laten weten, dat hij denkt aan de TdF met OS, die hij nu aan het verkennen is.
Paul Martens heeft ook wat laten horen. Hij denkt dat het komend seizoen wel eens zijn laatste seizoen kan worden.
Dan heeft @Michiel Jiskefet, die het heeft over wiedergutmachingsschnitzel met de komst van Christoph Pfingsten.

Rawolf

Als je Teunissen uit de trein van Groenewegen haalt los je het wegvallen van Van Poppel intern op.

S. Morgenstern

Van Poppel als sprinter gebruiken was afgelopen seizoen geen speerpunt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf de rol van van Poppel als klassieke renner dan, want dat is zoals de ploeg hem wilde uitspelen. Zodoende hoef je Teunissen geen andere rol te geven. Ik zie niet in waarom er iets gewijzigd hoeft te worden aan zijn rol. Volgens mij was er niets mis met zijn programma en rol dit jaar.

@Kelderfan volgens mij heeft Teunissen dit jaar laten zien een prima tandem te zijn met Dylan waar hij zelf niet minder van is geworden. Heeft ook genoeg ruimte gekregen voor eigen succes.

Wat dit verder met Roglic te maken heeft geen idee. En dat Paul naar het einde van zijn carrière aan het werken is lijkt mij ook niet vreemd.

S. Morgenstern

De link met Pfingsten zie je wel? ;)

kelderfan

'@rahimns
Je hoeft in deze niet de tandem Groenewegen, Jansen en Teunissen uit elkaar te halen. Maar zoals jezelf zegt Danny van Poppel werd uitgespeeld in de klassiekers als klassieke renner. Nu van Poppel weg is, wordt het nog belangrijker om Mike Teunissen in die rol te plaatsen. Die is ook een stuk completer.
Omdat Jansen en Teunissen de belangrijkste helpers zijn van Wout Van Aert, lijkt 't mij verstandiger om Roosen en Leezer/Eenkhoorn mee te nemen naar de TDU om Dylan te ondersteunen.
Dat speelt ook als bijv. Dylan de Giro gaat rijden, dan zal hij Jansen en Roosen meekrijgen, want als Roglic/Dumoulin de TdF willen winnen, dan heb je Martin, Teunissen en Van Aert nodig voor 1) de sprint; 2) waaiers en 3) ondersteuning heuvelritten/bergop zoals in de laatste versie van de TdF.
@S.Morgenstern
Sprint met Danny was geen speerpunt, maar met Mike en Wout heb je weer twee snelle mannen, die je wel in de sprint kunt uitspelen. Dus @Rawolf heeft gelijk.

Sjonge Jonge

"Als Roglic/Dumoulin de TdF willen winnen, dan heb je Martin, Teunissen en Van Aert nodig voor 1) de sprint"

Dus om Roglic of Dumoulin de TdF te laten winnen, heb je iemand nodig voor de sprint?
Ik snap het verband niet....

kelderfan

'@Sjonge jonge
Het verband is toch simpel te leggen, lijkt mij. Ja, want zonder Dylan moet je ook mee doen voor de sprint. Je kunt ook kostbare sec. verliezen bij een breuk in het peloton. Denk aan de rit, die werd gewonnen door Wout Van Aert en het domme tijdverlies van Bennett.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan als je de programma's van Van Poppel en Teunissen van dit jaar eens naast elkaar legt... valt je dan misschien iets op. Wat wil je dan aan het programma van Teunissen veranderen. Ik zou als ik Mike was het dan maar houden zoals het nu is. En je gaat gewoon in je eigen woorden geloven en er gemakshalve maar van uit dat Dylan naar Australie gaat terwijl daar geen 1 aanwijzing voor is. Mike en Wout hebben dit jaar toch alle kans gehad om uitgespeeld te worden... zij hebben al bijgedragen aan de zegereeks. Dan kan je net zo goed Eenkhoorn noemen als de vervanger voor van Poppel of Pfingsten om ook @Morgenstern weer gerust te stellen (heb een linkje gevonden hoor ;) )

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waarom moet je mee doen in de sprint?

Sjonge Jonge

'@ kelderfan: ik heb het verband toch nog steeds niet hoor.
Waarom zou je moeten mee doen in de sprint wanneer de doelstelling is het algemeen klassement te winnen met Roglic of Dumoulin?
het 'kostbare' tijdverlies van Bennett is volgens jou het verband om een sprinter mee te nemen?

kelderfan

'@Sjonge Jonge
Ik geeft Bennett als voorbeeld. Er waren toen meer slachtoffers te melden.
Dus de doelstelling om 't algemeen klassement te winnen zorgt ervoor, dat je niet mee moet doen in de sprint;)
@S.Morgenstern
Je moet met Van Aert en Teunissen dus niet mee doen met de sprint?;) Ik volg je niet helaas.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan het zal in ieder geval niet het uitgangspunt moeten zijn om die 3 mannen mee te nemen. Het zijn 3 namen die volgend jaar best mee kunnen zijn naar de Tour, Maar niet om uit te spelen in de massasprints. Dat ze in de gelegenheid komen om een etappe te winnen door wat voor de reden dan ook zie ik ook nog wel gebeuren maar als de keuze wordt gemaakt vol voor het AK te gaan en geen sprinter mee te nemen (wat mijn voorkeur heeft, maar best kans dat de ploeg ervoor kiest om wel met Dylan naar de Tour te gaan) dan rijden die 3 in eerste instantie in dienst van de kopmannen voor het AK. De rest is bijzaak.

kelderfan

'@rahimns
Jij was er toch voor om Dylan wat meer UWT-rondjes te laten rijden. Dus als je stelt dat Teunissen zijn programma niet hoeft te veranderen, dan haal je Mike toch weg bij Dylan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan volgens mij ben ik niet degene die dat is gaan roepen. Er zijn genoeg geluiden op dit forum geweest van leden die het seizoen van Dylan vonden tegenvallen omdat hij te weinig op het hoogste niveau heeft gereden. Nogmaals ik ben het daar deels mee eens, maar men vergeet daarbij dat zijn seizoen vooral gericht was op het rijden van 2 grote rondes en doordat dat plan, mede met zijn val in de Tour in het water viel werd zijn seizoen kwalitatief wat minder. Maar dat dit meteen betekent dat hij komend jaar daarom in de TDU start is nog nergens gezegd. Het is vooral jouw wens omdat jij Dylan zogenaamd liever niet in de weg ziet rijden van de klassementsmannen. Je moet de boel niet gaan omdraaien.

Dat is ook de reden waarom ik niet zo hou van al het gespeculeer wie waar gaat rijden en zeker als het gaat om het invullen van de kleinere rondjes want daar zit je waarschijnlijk 8 van de 10x helemaal naast en het vertroebeld de discussie. Programma's en resultaten uit het verleden zijn geen indicatie van wat ze in de toekomst gaan doen. Roglic heeft al eens gezegd graag zoveel mogelijk verschillende koersen te willen winnen, dus misschien zien we hem de komende jaren opeens in koersen waar we nog helemaal niet aan hadden gedacht. Maar het is wel zo dat sprinters een enorme band opbouwen met hun lead-out en gezien de resultaten en manier waarop Mike en Dylan dit jaar met elkaar reden zie ik niet dat ze dit weer gaan loslaten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Je gaat in principe met je sterkste team naar TdF om 1) AK 2) succesvol te zijn met ritwinst.
Dan neem je 2 kopmannen {Roglic/Kruijswijk} mee 3 man bergondersteuning {Bennett, Gesink, De Plus/Kuss} en 3 man mee voor de vlakke ritten/heuvelritten en de beste mannen daarvoor zijn de mannen, die het hebben laten zien in de jongste TdF en dat zijn dan Martin, Teunissen en een hopelijk herstelde Van Aert { Merijn Zeeman noemde Van Aert ook specifiek.}

Sjonge Jonge

'@ kelderfan, even wat quotes van vandaag van je onder elkaar:

"als Roglic/Dumoulin de TdF willen winnen, dan heb je Martin, Teunissen en Van Aert nodig voor 1) de sprint"

"Het verband is toch simpel te leggen, lijkt mij. Ja, want zonder Dylan moet je ook mee doen voor de sprint."

"Dus de doelstelling om ’t algemeen klassement te winnen zorgt ervoor, dat je niet mee moet doen in de sprint"

Naar mijn mening spreek je jezelf nogal tegen hierin. Ik reageerde op de eerste 2 quotes dat ik het verband niet zag tussen de doelstelling om de TdF te winnen en het moeten meenemen van een sprinter.
Uiteindelijk reageer je daarop door te zeggen dat je niet mee moet doen in de sprints om AK te winnen.

Ik ben het met Rahimns / Morgenstern eens: het kan best zijn dat een Teunissen / van Aert eens meedoet om de etappeoverwinning (zeker in heuvelachtige ritten maken ze best kans), maar hun primaire doel zal zijn het ondersteunen van de kopmannen die aangewezen zijn met doelstelling AK te winnen.

S. Morgenstern

Als je met Roglic en Dumoulin mee wil doen voor eindwinst, en je laat je topsprinter thuis, dan moet je hele ploeg daar op ingericht worden. De renners voor het vlakke zullen daardoor voor Roglic en Dumoulin moeten werken in de finale, in plaats van hetgeen ze anders zouden doen voor Groenewegen. Die renners neem je dus niet mee om in sprints voor eigen kansen te gaan.

kelderfan

'@rahimns
Jij was wel degene, die dat belangrijk vond en wij waren 't eens toch. En ik draai niks om, want ik geef de TDU als optie om meer WT-rondjes te tijden.
Het was ook geen goed idee om Dylan 2 GT's te laten rijden. De Vuelta is en was veel te zwaar voor hem; hij wil niet voor niks liever naar de TdF, want in de laatste week van de Giro zie ik Dylan niet overleven. Dat is wel een dilemma.

kelderfan

Quote:"Ik ben het met Rahimns / Morgenstern eens: het kan best zijn dat een Teunissen / van Aert eens meedoet om de etappeoverwinning (zeker in heuvelachtige ritten maken ze best kans), maar hun primaire doel zal zijn het ondersteunen van de kopmannen die aangewezen zijn met doelstelling AK te winnen."
Het zal zeker het primaire doel zijn, maar dat wil toch niet zeggen, dat die twee niet mee gaan sprinten.

Quote:"Naar mijn mening spreek je jezelf nogal tegen hierin. Ik reageerde op de eerste 2 quotes dat ik het verband niet zag tussen de doelstelling om de TdF te winnen en het moeten meenemen van een sprinter.
Uiteindelijk reageer je daarop door te zeggen dat je niet mee moet doen in de sprints om AK te winnen."
Waarom spreek ik mijzelf dan tegen?
Jij zag het verband niet; dus heb ik 't geprobeerd uit te leggen. De doelstelling blijft gewoon staan, maar je hebt ook mensen nodig voor de andere onderdelen. Want Teunissen en Van Aert niet meenemen zorgt voor problemen bij o.a. waaiers en Martin is belangrijk om de vluchters in toom te houden. Dus wat is er mis mee om dat te benoemen. Die sprintetappes en waaierritten kunnen zorgen voor kostbare tijdverlies.

1 2 ... 495 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.