Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 496 ... 501 502
kelderfan

De Belgische bondscoach heeft ook 't oog laten vallen op Laurens De Plus voor de OS in de combinatie Tijdrit en wegploeg.

Sjonge Jonge

'@ Kelderfan: ik zag het verband niet tussen het meenemen van Teunissen en van Aert voor meedoen in sprintritten om zodoende het AK te kunnen winnen met Roglic en Dumoulin. De reden dat ik dat verband niet zag, is omdat dat verband er ook niet is.
Dat je ze meeneemt om ervoor te zorgen dat ze de klassementsmannen kunnen beschermen tegen tijdsverlies in waaierritten is heel wat anders, dan neem je ze dus inderdaad mee ter ondersteuning van de doelstelling om het AK te winnen.

een advies: probeer woorden als "want" en "maar" in de juiste context te gebruiken, dat maakt het begrijpen van je stukken tekst wat eenvoudiger.

S. Morgenstern

Wie heeft het dan over het niet meenemen van vlakke knechten!? We geven enkel aan dat die renners dus in dienst zullen rijden van de kopmannen waarmee ze de Tour willen winnen. Dat hun kwaliteiten in de sprint nauwelijks relevant zijn, aangezien ze daar enkel in uitzonderlijke gevallen aan toe kunnen komen. Waardoor die kwaliteit geen selectie criterium zal zijn. Het is dan ook goed denkbaar dat ze (ploegleiding, Roglic en Dumoulin) voor de rol die er binnen zo'n selectie nodig is, Van Emden net zo hoog inschatten als Teunissen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wij waren het eens over het feit dat het rondewerk het beste bij Dylan past, ik heb daar geen namen van koersen aan vast gehangen... verder kan ook de Vuelta kansen opleveren voor hem. En dus gaat het gewoon voorkomen dat kopmannen voor het klassement soms met Dylan in 1 team zullen zitten. Ook zijn de grote rondes zijn niet elk jaar hetzelfde qua parcours.... en Jakobsen pakt ook gewoon 2 zeges in Spanje dit jaar.

Laatst gewijzigd
Jorco

2 weken giro en naar huis.. kan Roosen mooi de AK-kopman helpen in de eerste heuvels/klimmen

kelderfan

'@Sjonge Jonge
Quote: "ik zag het verband niet tussen het meenemen van Teunissen en van Aert voor meedoen in sprintritten om zodoende het AK te kunnen winnen met Roglic en Dumoulin. De reden dat ik dat verband niet zag, is omdat dat verband er ook niet is."
Volgens mij gaf ik alleen maar aan, dat Teunissen en Van Aert de kopmannen kunnen ondersteunen bij waaierritten en ook bij sprintetappes, want ook daar kun je tijdverlies bij oplopen.
Je hebt steeds doelstelling. De doelstelling volgens mij, is dat het team er voor zorgt om de gele trui mee naar huis te nemen. Dat heb ik nergens ter discussie gesteld.
@rahimns
Je draait er weer om heen. Je hebt mij gevraagd in welke WT-rondjes Dylan zou kunnen worden opgesteld, omdat een aantal van die rondjes niet geschikt zijn voor een sprinter van zijn kaliber. Dus heb ik voorgesteld om in de TDU te beginnen, omdat daar toch 2 sprintetappes zijn te verdelen en de TDU is een WT-rondje.
Je noemt weer de Vuelta, maar daar heeft hij niks te zoeken. Daar wordt hij als sprinter niet beter van.
In de Giro kan hij mooi 2 weken meedoen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Waar draai ik om heen dan ?? Elke renner wordt beter als hij een grote ronde rijdt, het is echt onzin dat je daar niet beter van wordt. Je gaat me nu toch niet zeggen dat Jakobsen er slechter op is geworden nu hij de Vuelta heeft uitgereden. Ik sluit gewoon niets uit voor hem.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Het is natuurlijk een vreemd verhaal dat Groenewegen dit jaar naast de TDF ook de Vuelta zou rijden, maar na de TDF verrast bleek te zijn door de zwaarte vh parcours. En er maar vanaf zag

xistnc

Misschien dat de naweeën van zijn valpartij daarin een rol hebben gespeeld - dus niet alleen het parkoers van de Vuelta. Zoiets kun je natuurlijk eenvoudig over het hoofd zien, zoals wel vaker bij een valpartij.

Het was hoe dan ook een optelsom van factoren.

Stoempie

Nou ja. De ploegleiding en ook van der Hoorn deden anders voorkomen. Als t de naweeën vd valpartij was, zeg dat dan gewoon. Is ook heel legitiem gezien recente uitspraken van Groenewegen. Of is dit een effect vd doorgeslagen regelgeving omtrent privacy bij blessures (hoe bedenk je het)...

Laatst gewijzigd
Robert

Giro: dumoulin, bennet, de plus, bouwman, vingegaard, Janssen, Teunissen en groenewegen. Dylan na etappe 13 naar huis

Tour: Roglic, kruijswijk, kuss, gesink, tolhoek, Martin, van aert, groenewegen

Vuelta: roglic, kruijswijk, dumoulin, de plus, bennet, Martin, hofstede, van Emden

kelderfan

'@rahimns
Jakobsen was gewoon blij, dat ´t erop zat; hij zat er gewoon doorheen. Gelukkig voor hem hoefde hij Roglic niet te ondersteunen.
Ja @Michiel De Rooij
Het is zeker een heel vreemd verhaal, dat Dylan ook nog eens de Vuelta 2019 zou hebben gereden. Dat wist 't team niet van te voren natuurlijk. De Giro heeft altijd al een aantal sprintetappes en daar zou hij zeker in de 1e. en 2e. week zijn slag kunnen slaan. Gelukkig heeft Merijn Zeeman dat ook gezien.

Stoempie

Wat wist het team niet van tevoren, Kelderfan?

S. Morgenstern

TDU is een optie vanwege twee sprintkansen, maar in de Vuelta heeft hij niets te zoeken, want Jakobsen was blij dat het erop zat.

Rawolf

TDU zou ik lekker wegblijven met Roglic en Groenewegen in elk geval, valt soms niet lekker dat lange eind en temperatuurverschil, van die 2 moet je het wel hebben eerste seizoenshelft. Zou daar lekker heengaan met Teunissen, Tolhoek, Vingegaard, Harper dat soort knapen van de 2e lijn

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het besluit om niet naar de Vuelta te gaan met Dylan werd al voor de start van de Tour genomen hoor... niet erna. Mede doordat Roglic niet in staat was om in de Tour te starten en ze wilden proberen dan vol voor het klassement te gaan is er besloten mede vanwege het parcours om het programma van Dylan en Roglic aan te passen.

@Kelderfan Het was dan ook wel de eerste grote ronde van Jakobsen en hij heeft ook aangegeven hier alleen maar sterker van te zijn geworden. Natuurlijk was hij moe aan het einde van de Vuelta dat is voor zo'n jongen die zijn eerste zware grote ronde niet meer dan logisch.

Laatst gewijzigd
tdola

'@rahimns
Je bedoelt niet in staat was in de tour te starten (en niet de giro).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola bedankt... heb het aangepast

ti-raleigh

Wat Rawolf zegt. Tweede lijn naar TDU. Kuss of De Plus als kopman. Zelfs Bennett maar laten overslaan, ligt hem toch niet echt. En kan hij rustig herstellen.

Stoempie

Je hebt gelijk Rahimns, 3 juli.

Borsje

'@ ti: is Bennett inmiddels geopereerd?

skylimit

Is er een goed alternatief / interessant programma voor Groenewegen te bedenken zonder Giro/Tour/Vuelta?
Waarom zou hij zich drie weken lang richten op die spaarzame sprintetappes in deze rondes ?
Je kan hem meenemen als dit niet ten koste gaat van het hogere doel dat TJV nastreeft.
Lastige knopen die de ploegleiding door moet hakken zeker als iedereen topfit is en blijft....

Rawolf

Dat kan wel maar ritoverwinningen in grote rondes zijn veel prestigeuzer dan een ritje in een ronde van een week. Zeker met WK en OS die niet geschikt zijn voor Groenewegen lijkt het me geen optie.

kelderfan

'@skylimit
Ik denk 't niet. De meeste UWT-rondjes zijn te zwaar voor Dylan en je loopt de klassementsmannen in de weg.
Maar er is hoop. De ASO heeft een nieuw rondje bedacht in Saudi-Arabië 4 - 8 februari a.s. Dat is goed te combineren met de Algarve. De Algarve is trouwens een mooi rondje voor Wout Van Aert.
@Rawolf
Maar dan kan hij alleen maar mee naar de Giro. De TdF wordt nu de speelbal voor Roglic en Kruijswijk.met ondersteuning.

Stoempie

Saudi Arabië, een vd kloterigste kutlanden op deze aardkloot.

1 2 ... 496 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.