Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 54 ... 501 502
kelderfan

Wat mij opviel is, dat TJV 't opvallend goed heeft gedaan in de TDU. Leuk om te zien, dat zij ook mee kunnen doen met het waaierrijden. Jammer dat 't niet lukte om een slag te slaan. Alleen Sky was bereid om mee te doen. Met "Wolfenpack" erbij was 't wel gelukt.

kelderfan

.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

'@kelderfan
Ik zou het mooi vinden, maar ik denk niet dat het zal gebeuren. Bennett kan helaas niet echt rap aankomen. Aan de andere kant, met de benen van Bennett zit het wel goed want anders ging TJV geen waaier opzetten vandaag(tenzij het was voor Van Poppel). De beste uitslag van Bennett op Willunga Hill was 13e. Hopen dat hij zich kan verbeteren!!

TLJCAMPS

Trouwens dat overzicht van die programma's van de renners is echt superhandig! Bedankt @rahimns!!

kelderfan

'@TijmenCamps
Bennett doet 't verrassend goed tot nu toe. Dus ik denk, dat hij beter gaat doen, dan vorig jaar.

Yeez

Tobias Foss is weer mee op trainingskamp met de ploeg trouwens. Dus speciaal voor @kelderfan

Yeez

https://mobile.twitter.com/justingoetzee/status/1086678203157106689

Of kan iemand op de 4e foto van de tweet van Justin Goetzee de Uno X renner herkennen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Is dat niet Foss dan ??

tdola

Willunga lag Bennett dus toch niet goed helaas...leek op een top 5 af te gaan, maar zakte in laatste 1,5 km uit de top 10 weg. Toch teleurstellend imo.
Begon de laatste klim ook ver van achter, kwam toch van voren maar helaas dus

tdola

16e in de rit en 12e in gc. Slechtste rit voor tjv dus. Zonde hoor.
Gesink en hofstede in gc 31e en 35e en pakken ook nog paar wt puntjes.
Van Poppel finisht 2e in puntenklassement.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is dus echt niet zijn klim, het is pas het begin van het seizoen en die zijn ze wel eens slechter gestart. Ik hou toch een redelijk positief gevoel over aan de TDU. Nog een paar weken en dan gaan we ook in Europa weer koersen. Van Poppel vond ik best lekker koersen afgelopen week, een lekker begin voor hem.

tdola

Zeker algehele beeld ok, alleen ontbreekt het resultaat in vorm van overwinning of top 5 klassement.

Wat ik wel iets zorgwekkend vind (....) dat als Bennett bij top 4-5 als vandaag afhaakt, hij dan gelijk behoorlijk instort (nu 16e). Dat is imo wel soort van terugkerende trend.

tendam

Helemaal tevreden kun je toch niet zijn, rahimns, als je eerst Bennett nog bij de beste 4 verwachtte op Willunga. Dan is 16e toch vrij teleurstellend.

Jumbo heeft qua uitslagen ongeveer het minimale behaald wat je kon verwachten. That's it.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Bennett misschien, maar de andere kopman had hier makkelijk een stuk mindere uitslagen kunnen rijden.

tendam

Een paar 4e plekken? Als hij niet bij Jumbo reed was het niemand opgevallen.

Wel lijkt hij in vorm, en kan hij in de Cadel Road Race ook weer 4e worden ;)

S. Morgenstern

Van Poppel heeft daarmee volgens mij gewoon een prima ronde gereden. Het was zeker meer dan je minimaal van hem zou kunnen verwachten in zo'n rondje.

Als hij niet bij Jumbo had gereden was hij in verhouding tot de verwachtingen voor de Nederlandse wielervolgers misschien wel de positieve uitschieter geweest..

Chrys

Een prima week afgesloten met een domper(tje). Ook jammer dat Van Poppel net niet de puntentrui nog kon winnen.

tendam

'@vlek
Ik denk het niet, Van Poppel staat bekend als sprinter, en een 4e plek is voor een sprinter niet heel bijzonder.

S. Morgenstern

Ik denk het ook niet, maar gezien de algemene tendens onder de volgers (waarin de status van Van Poppel als sprinter nogal ter discussie staat), verwacht ik dat het er dichter bij had gezeten, dan bij jouw inschatting dat het niet was opgevallen.

kelderfan

'@W.E. Walrave
Ik had 't mis met mijn verwachting. Volgens Frans Maassen zat hij wel zonder teammaten bij de 2e. bestijging en moest hij alleen in de achtervolging. Hij heeft zich daarbij kennelijk opgeblazen. Dus toch een klimmer meer mee nemen.
@tendam
Volgens mij is Danny van Poppel geen kopman meer en als sprinter komt hij te kort. Gelukkig mag hij zich richten op de Vlaamse klassiekers. Daar kan hij zijn ding doen, want hij blijft een snelle finisher.
@jessevdaalen
Je maakt mijn dag weer goed. Dank voor het plaatsen. Ik was van plan te gaan kijken naar de TDU, maar 't is niet gelukt.

S. Morgenstern

Bennett raakte bij het positioneren voor de klim zijn ploeggenoten kwijt. Misschien had een extreem goede loods verschil kunnen maken, maar eerlijk gezegd denk ik dat ook dan dit soort situaties voor kunnen komen. Welke meerwaarde een extra klimmer in deze situatie had gehad is totaal onduidelijk; lijkt me dat Bennett beter in het wiel van Hofstede of Gesink zit, dan bij een klimmer.

kelderfan

'@vlek
Frans Maassen zegt 't toch een tikkie anders. Bennett moest alleen in de achtervolging bij de 2e. bestijging van de Willunga Hill.
Ik heb 't niet gezien, dus ik kan het mis hebben. Maar een klimmer erbij zou een toch ander beeld geven m.i. toch.
Waar zat Gesink in deze.

xistnc

Ik was van plan te gaan kijken naar de TDU, maar ’t is niet gelukt.

Je discussieert dus zonder het gezien te hebben, met mensen die het wel gezien hebben. Misschien eerst toch maar even kijken dan.

S. Morgenstern

Hij moest in de achtervolging op de concurrenten die vooraan zaten. Doordat hij dus zijn leadout (Gesink en Hofstede) was kwijt geraakt en daardoor te ver van achter aan de klim moest beginnen. Een klimmer erbij had niets aan die situatie veranderd.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan op het moment dat Gesink hem naar voren wilde brengen kon Bennett zijn wiel niet volgen, het lag volgens mij gewoon eerder aan George dan aan Gesink en daar had een extra klimmer ook niet aan geholpen. Deze uitslag past in het beeld met de uitslagen die hij hiervoor op Willunga Hill heeft gereden en heeft @TenDam dus gewoon gelijk gehad dit is gewoon niet zijn ding

En @TenDam ik zei ook redelijk positief gevoel dat is wel te vertalen naar niet ontevreden maar ook zeker niet super tevreden. Had gehoopt op een uitschieter van Bennett hier maar die was er niet. De rest van de ploeg heeft zich goed getoond de afgelopen week dus dat gevoel klopt wel.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 54 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.