Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 92 ... 501 502
ghostwriter

Hopelijk lukt het Jumbo-Visma om Roglic tot en met 2023 vast te leggen. Waarschijnlijk zal hij waarschijnlijk ergens anders meer kunnen verdienen maar Jumbo-Visma kan hem de zekerheid geven van een vierjarig (gerekend vanaf 2020) contract. Zoals ik een paar dagen geleden al schreef lijkt Roglic de natuurlijke opvolger van Valverde en ik verwacht dan ook dat hij een enorme erelijst bij elkaar zal fietsen (iets waar hij nu al duidelijk mee bezig is).

kelderfan

'@vlek
Goed van jou dat positieve verhaal over Laurens De Plus, die na zoveel malheur er weer staat, maar ook 't aangrijpende verhaal van Timo Roosen, die ook een tipje van de sluier oplicht over P-N 2018.
Timo Roosen Go,go en vlieg voor je broer in de Omloop. Dank voor de links.

kelderfan

Primož Roglič wint de UAE-Tour proficiat met een geweldige ploeg. Tony Martin zorgde voor de aansluiting.

tdola

Conclusie omloop: van aert is ok maar (nog niet) super. Tot 40 km voor finish zag het er goed uit, daarna helaas kwam van poppel te kort. Teunissen en .... (vd hoorn?) Kwamen niet mee terug uit achtergrond.
Roosen heb ik kort gezien. Wijnants en eenkhoorn weet ik niet.

JoaJoch

Dat Wolfpack-light idee kan voorlopig ook weer even de ijskast in, erg matig gereden in de breedte vandaag.
Van Aert redelijk maar niet goed, van Poppel komt inhoud tekort en de rest was gewoon slecht.

Gelukkig ging het in de UAE wel goed, de Plus gaat de beste aankoop van het seizoen zijn.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Aert vond ik vandaag een prima niveau halen. Van Poppel was hoopgevend onderweg, met een indrukwekkende inspanning op de Molenberg, maar zakt daarna helemaal weg. Van der Hoorn was uitstekend in zijn rol, door attent mee te zitten in de voorfinale en daarna zijn kopmannen helemaal vooraan af te zetten.

Roosen echter duidelijk nog niet in de vorm van vorig jaar helaas, maar dat had hij al aangegeven. Eenkhoorn en Wynants hebben geknecht, de eerste bij het begin van de uitzending vrij zichtbaar met Teunissen en Van Poppel in zijn wiel op de voorste rijen. Teunissen leek goed onderweg, maar helaas onderuit en daarna niet meer vooraan gezien. Moeilijk te zeggen wat hij waard zou zijn geweest.

Ik vond het al bij al aan mijn verwachtingen voldoen; goed tot heel goed op de eerste beslissende momenten, maar niet goed genoeg om mee te zijn met de allersterkste mannen in koers.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

UAE ging wel redelijk inderdaad...

jvh93

Ik denk ook dat ze naar verwachting hebben gereden. In ieder geval een stuk verder van voren als verleden jaar.

S. Morgenstern

Roosen en Jansen waren hier vorig jaar niet minder dan Van Aert en Van Poppel vandaag. Het voorjaar van vorig jaar was nu ook weer niet zo dramatisch als regelmatig gedacht wordt.

Laatst gewijzigd
JoaJoch

Roosen en Jansen waren hier vorig jaar niet minder dan Van Aert en Van Poppel vandaag. Het voorjaar van vorig jaar was nu ook weer niet zo dramatisch als regelmatig gedacht wordt.

Beetje rare post dit in mijn oog. Ze hebben vorig jaar, op de mooie overwinning van Groenewegen in KBK na, niet 1x toptien gereden in het hele voorjaar. Roosen heeft nog een paar keer in de achtergrond een 15e plek ofzo bij elkaar gesprint, maar dat was het dan ook wel. Daar past de omschrijving dramatisch toch prima bij?

En dat ze het vandaag met een heel veel betere ploeg qua uitslagen amper beter doen dan vorig jaar is juist het bewijs dat ze vandaag niet goed hebben gedaan.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ze hebben vorig jaar met de selectie die ze hadden een redelijk voorjaar gehad. Wanneer je het los ziet van de renners, dan zou je het misschien dramatisch kunnen noemen, maar wanneer je er één wint dan lijkt die kwalitatief me al niet meer op te kunnen gaan. De kans dat dat dit jaar niet lukt lijkt me aanzienlijk.

Dat jij dat een rare redenatie vindt, voldoet overigens ook wel aan de verwachting.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat ze dit jaar zes in plaats van twee renners hebben die op een goede dag voor de toptien op zouden kunnen gaan, maakt het nog niet een vanzelfsprekendheid dat ze het beter doen in een koers waarin die twee vorig jaar beide hun beste niveau haalde. Zo'n gedachte zou voorbij gaan aan de logica van deze koersen.

Dat ze door die bredere top dit jaar over het algemeen wel beter zullen moeten doen, dan vorig jaar lijkt me duidelijk, maar vandaag was een evenaring van vorig jaar een redelijk resultaat (niet goed natuurlijk, want tussen die kwalitatief en dramatisch bestaat nog een heel spectrum).

Laatst gewijzigd
kelderfan

De Omloop heeft niet gebracht wat je redelijkerwijs zou mogen verwachten. Wout Van Aert had helaas niet de benen om echt mee te doen en Danny van Poppel heeft zich zelf de das omgedaan op de Molenberg. Mike Teunissen kwam vandaag helaas te kort om mee te kunnen doen in de finale.
Na het feest van de UAE-Tour kwam de Omloop een beetje magertjes over.
Hopelijk kan de ploeg zich morgen revancheren in de KBK.

Turtlehead

Zoals altijd na de Omloop: als het hierbij blijft is het teleurstellend (maar niet verrassend slecht). Toch ben ik wel enthousiast en hoopvol. We hebben ze toch mooi mee zien doen in het middenstuk en VanAert is niet helemaal door het ijs gezakt. Teunissen gewoon pech (maar zat toen wel al wat van achter in die kopgroep).

xistnc

Met de power van WvA en DvP zit het wel goed. Misschien hun foodcoach app een beetje bijstellen, dan kunnen er nog best wat procenten gewonnen worden.

Verder ben ik vooral benieuwd naar het verhaal van Teunissen. Die leek in de boter te trappen, tot hij werd meegenomen in een valpartij.

user27060

Van der Hoorn heeft mooi zijn werk gedaan vind ik en Teunissen kan je door zijn val niet beoordelen. Van Aert was ok in mijn ogen, maar niet goed genoeg om met de besten mee te gaan. Vorig jaar was hij bij de beste 10 in koers, dit jaar net niet. Van Poppel achteraf gezien toch wat overmoedig op de Molenberg. Lijkt me een renner die maar 1 cartouche op zak heeft. Als het er echt om gaat, is Van Aert toch gewoon de sterkste in dit team.

Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan misschien toch de lat voor jezelf te hoog gelegd. Het was volgens mij zeker niet slecht. Van Aert viel terug door de val van Benoot en kon uiteindelijk wel mee in die groep daarachter. Rijdt nu top 15 ?? zo'n beetje, in een groep van de mannen vlak achter de echte kleppers. Het is zonder voorbereidingskoers zeker niet slecht. Taco en Mike hebben zich goed getoond en ik vind het een redelijk goed begin van het klassieke voorjaar.

JoaJoch

In principe vind ik dat je met deze selectie in elke voorjaarskoers een toptien plek mag verwachten. Sommigen zullen dan wel weer gaan roepen dat ik veel te hoge verwachtingen heb, maar ach. Op Sporza waren ze in de nabeschouwing trouwens ook best teleurgesteld over van Aert en vonden ze dat hij er flink doorzakte, dus ik ben echt niet de enige die de lat hoog legt.

En om op een positieve noot te eindigen voor vandaag: ze hebben in ieder geval alle 7 de koers uitgereden.

Rahim Vlasblom
admin

'@alfredoBinda wat een onzin... van Aert rijdt hier zijn eerste koers en dan is een top 15 best ok, zeker ook omdat hij uit die kopgroep wegviel door de val van Benoot. Vindt je nog steeds trouwens dat het seizoen slecht is tot nu toe?? Als je ook ziet wie hier allemaal aan de start stond is het helemaal niet slecht.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

In iedere koers een toptien verwachten van deze selectie is inderdaad zwaar overdreven, wanneer je kijkt naar de namen in en buiten de toptien en naar de afwezige en dat vergelijkt met hetgeen deze renners kunnen.

Laatst gewijzigd
SS3000NL

Van Aert eindigt 20 seconden voor Terpstra, de grote kopman van De. Hij zat in het wiel van Matthews, de grote kopman van Sunweb. Teleurstelling, omdat je meer verwacht is 1 ding, nu net gaan doen of het allemaal baar slecht was gaat te ver. Het was redelijk en ze hebben zich laten zien, helaas net iets te kort gekomen.

Borsje

Met xistnc ben ik vooral benieuwd naar het verhaal van Teunissen.

KJP

Ach, je kunt met dit team absoluut hopen op meer. Maar het is heel eenvoudig, in dit soort zware koersen blijkt toch bijna altijd weer dat je wat ouder, sterker en meer ervaring moet hebben om echt een rol te kunnen spelen.

Ja, van Poppel smeet hier veel te veel met zijn krachten en moest daarvoor de prijs betalen. Maar dat is een betere leerschool dan dat hij inhoud en uiteindelijk op de Berendries ook moet laten gaan en dan 8ste wordt ofzo. Van Aert geldt dat in iets mindere mate voor, want hield zich al een stuk beter in, maar dit is zijn eerste koers en dus ook niet echt slecht.

Kan het beter? Absoluut! Het gaat ook vast een paar keer goed vallen dit jaar. Maar constant meedraaien zal gewoon nog moeilijk gaan zijn. Voor 2020 moet dat wel al een ander verhaal zijn.

S. Morgenstern

Teunissen heeft op zijn eigen site bijna altijd wel een korte reactie over de koers.

AWestie

Jumbo-Visma is het enige team waar iedereen is gefinisht deze Omloop. Wat zegt dat over dit team volgens de commentatoren hiero? Een teken van sterkte in de breedte of eerder onbenutte kracht?

1 2 ... 92 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.