Peloton Seizoen 22

1 2 ... 5 6 7 8
Naspa

Vazilli is gewoon lid van dit forum hoor.
Inderdaad opmerkelijk - bijna zonder uitzondering goede renners of renners met potentieel.
Geduld niet meer om verder op te bouwen?

Vazilii

Ja het pakt me toch niet genoeg om door te gaan. Vorige Premium verlenging ook al getwijfeld.
Duurt ook te lang voor je een 18 jarige top hebt. Zou het liefst hebben dat ze met 29-30 jaar hun skills top getraind hebben en daarna langzaam aan weer minder worden. Gaat nu te lang door. Snap dat veranderen lastig is omdat de huidige er al de nodige investeringen voor hebben gedaan, maar denk dat je zo ook minder nieuwe managers vasthoud.
Maar goed het is ook niet het enige. Misschien kijk ik over een paar jaar nog eens hoe het veranderd is

Slayer772004

Jammer, maar heel goed te begrijpen.
Het zijn toch vooral de diehards en fanatiekelingen die het blijven spelen.
Benieuwd wie met Cagan gaat lopen :)

Iemand die iets weet van dat ander spel ? OCM ? Lijkt daar (ook) heel stil te zijn ...

Ab Normaal

OCM ga ik binnenkort mee stoppen. Ik heb van alles geprobeerd, maar ga het maar niet leuk vinden.

Wat de nieuwe engine betreft: daar ben ik voorlopig ook nog geen voorstander van.
Mooi voorbeeld is het Belgisch kampioenschap vlak, de Scheldeprijs.

Ponsteen, toch niet bepaald een koekbakker, ligt na het voorlaatste stuk van 65 km vlak nog nog bijna 2 km voor op het peloton.
Na de laatste strook echter is hij gefinished in het peloton, meer dan 3 minuten achter Genon (ook zeker geen koekebakker). Hij verliest dus op die strook bijna 5 minuten.
Mijn conclusie zo ver na de NK's en BK's: het loont om enkel de laatste of misschien voorlaatste stuk aan te vallen.
daarmee wordt het wat mij betreft erg eentonig de andere kant uit. Ook zijn alle opgebouwde leiderschapspunten in één keer waardeloos omdat je veel minder aanvalspunten hebt.

Natuurlijk is dit alleen getest op een eendagskoers, waar alle renners op 100% rijden. Voordat deze engine ingevoerd wordt zou er eerst eens ook in tours getest moeten worden.

De_Rode_Lantaarn

'@Vazilii Jammer dat je stopt. De meeste van je renners hebben meer punten dan wat ik heb dus ik heb flink lopen bieden.
Dus wat dat betreft vond ik het er niet zo verkeerd uitzien eigenlijk. Hopelijk kom je nog eens kijken en wie weet.

Wat de nieuwe engine betreft zo heb ik het ook ervaren en mijn renners zijn dan ook nog minder.
FA en sprint wordt belangrijk zoals ik het nu zie.

Is het mogelijk om een tour als funrace in te kunnen plannen?
Nu niet, maar weet niet of het zou kunnen.

Wat OCM betreft ga ik nog eens naar je renners kijken AB :)

Laatst gewijzigd
Tossboom

Slayer kom lekker OCM'en is hardstikke leuk. Maar je moet er wel een lange adem voor hebben en uiteraard is het knetter frustrerend soms.
Als je een team maakt help ik je wel op weg.

dustin

speel het beide :)
ongeveer op hetzelfde moment begonnen

is een goede aanvulling op elkaar, wel totaal anders, het ene moment ben ik meer gefocust op het ene, het andere moment op het andere

peloton: momenteel divisie 2, probeer me te handhaven, divisie 1 is niet haalbaar
ocm: momenteel net divisie 1, maar top divisie 1 is veel te sterk

dustin

'@Vazilii, jammer :(
je had een heel goede ploeg (in opbouw), dat mag wel gezegd worden

je hebt een heel mooi kapitaal wat je later dan kan gebruiken
wel dan eens in de 4 weken inloggen en beter je trainer ontslaan als je toch even weg blijft

Tossboom

Mijn laatste 2 bejaarden staan te koop. Toso en Briones. Vanaf nu alleen nog maar jeugd opstellen. Volgend seizoen weer divisie 2, dat is lang geleden.

Tossboom

Kan iemand nu alsjeblieft even uitleggen hoe dat werkt met die lage salarissen van de jeugd. Word er gek van. Ab ik zie dat jij ook zo'n gast op erg gelukkig hebt staan met salaris 2,5k. Hoe? Ik heb mijn jeugdrenner Thune die vandaag won ook naar erg gelukkig gekregen met steeds 1 week verlengen, maar nu vraagt hij 65k voor 75 weken. En met 200 punten dit seizoen dacht ik wel te kunnen onderhandelen als ik 6,5k bood, maar nee hoor. Wie o wie??

Laatst gewijzigd
Slayer772004

Ja Toss, dé grote frustratie van Peloton ...

Je voelt dat de vragen rijzen, meer en meer. Niet alleen hier, ook op Proboards. Iedereen ziet wat er gebeurt, en ik vraag me af hoelang het nog duurt voor het echt ontploft.
[URL=http://peloton.proboards.com/thread/9560/changes-future-generation-funrace-competition?page=1]Hier[/URL] was ik blij m'n hart te kunnen luchten, er zijn veel rake dingen gezegd, van beide kanten, maar uiteindelijk is er niets veranderd. Die 'bekentenis' van BAM is een schijnvertoning gebleken.
Pollyjean had de moed er over te beginnen. Ik heb het gevoel dat het veel mensen bezighoudt, maar niemand er durft over te beginnen. Je neemt het op tegen de top van Peloton natuurlijk.
Het is dubbel: ofwel kijk je stilzwijgend toe, laat je het maar gebeuren en blijf je gefrustreerd achter, ofwel eis je duidelijkheid en leg je mogelijks een bom onder Peloton. Vooral dat laatste schrikt veel mensen af, denk ik. Niemand wil toch dat Peloton ermee ophoudt ? Je 'levenswerk' naar de vaantjes. Of wil je een Peloton zonder de grote tenoren van de laatste jaren ? Wat is de Tour zonder Froome en Dumoulin. Naar Bardet kijken is hetzelfde niet.
Feit is dat iedereen de kantjes opzoekt om toch maar zoveel mogelijk voordeel te halen uit contracten. Ik ook trouwens, iedereen, maar het lukt bijlange niet zoals jullie-weten-wel-wie. Iedereen wil met gelijke wapens strijden en zo is het momenteel niet. Net dat is het frustrerende.

Slayer772004

27 november 2018 om 23:02
Slayer772004
Miranda verrukt met 2 overwinningen, en een al bij al redelijk salaris (dat startte al hoog door aankoop op oudere leeftijd). Idem Koster. Hanicq en Arsenault zijn er bijna … yup, Droeftoeters is ook op de hoogte.

Misschien daar eens luisteren ?

Tossboom

Ik voel me te trots om in een persoonlijk bericht aan de hoge heren om hun geheim te vragen. Als ze het niet willen delen, moeten ze dat vooral niet doen. Ik vind wel dat de organisatie achter Peloton een verantwoordelijkheid heeft om onrust te voorkomen en voor iedereen gelijke kansen te genereren. Daarom vroeg ik het ook specifiek aan Ab met zijn jongere.

Ab Normaal

Ik reageer hier snel op, heb het momenteel heel druk.
Slayer, vind je post erg jammer.

schizm

Er zijn me momenteel 2 methodes bekend om te lage lonen voor een te hoge mood te verkrijgen (maar we hebben aanwijzingen dat er nog meer zijn). één daarvan is gedeeltelijk geblokkeerd de andere is bijna onmogelijk te blokkeren.

We hebben nadat er aan de alarmbel werd getrokken ergens eind vorig jaar vele uren gespendeerd aan een andere oplossing, helaas waren de formules die ik uitwerkte nooit sluitend (ofwel false positives , ofwel renners die door de mazen van het net glipten). Helaas ontbreekt me sindsdien (vanwege verandering in werksituatie, plus een noodsituatie in de familie) de tijd om echt aan het probleem (of wat dan ook inzake peloton) te werken.
Mijn excuses; geloof me ik wil niets liever als de (loon)voordelen verkregen door trucjes wegwerken, maar niet peloton zaken nemen momenteel voorrang.

Laatst gewijzigd
Tossboom

Hi Schizm,

Dat is begrijpelijk. Iedereen weet dat jij, Helder en Ab dit vrijwillig doen en een gezin en baan hebben. Daarvoor dus alle respect. Je zou kunnen overwegen de bekende trucs openbaar te maken zodat iedereen dat voordeel heeft. Ik vind het persoonlijk niet zo erg dat ik meer salaris geef dan anderen, maar doordat ik dacht te weten hoe het werkte (met verhogingen opv behaalde punten etc, zie eerdere post een maand oid geleden), verpest ik nu de mood van mijn renners omdat het niet meer zo werkt. En iedereen weet hoe belangrijk mood voorlopig nog is.

Slayer772004

Top post, Schizm. Dit is wat we willen horen.
Misschien zou er daarover meer transparantie moeten zijn, dat we weten dat jullie ermee bezig zijn. Het gewoon kort eens melden. Nu zien we vanalles gebeuren met die lonen en schoppen we (ik toch) wild om ons heen. Onnodig blijkt nu. Gelukkig.

Poeksel

Ik zou het niet erg vinden als mood helemaal uit het spel verdwijnt.

Joop Zoetemelk

Los van alles commotie hebben we allemaal 1 duidelijke visie..
Het spel verbeteren, waaronder de lonen.

Zijn er nog andere manier waarbij wij jullie kunnen ondersteunen of te ontlasten?
Misschien een professioneel persoon met schizm mee te laten kijken naar de code!?$%
Ik denk namelijk dat we met z'n allen ervoor moeten zorgen dat dit spel een succes blijft en kan groeien.
Desnoods als het een financieel plaatje word, dat we het ook met z'n allen bekostigen.

Poeksel

Maar het spel is al niet kostendekkend, dus budget vinden om een professionele coder in te huren lijkt me lastig (en een vrijwilliger zoeken lijkt me ook).

Joop Zoetemelk

Ik denk in mogelijkheden, je kan altijd een bedrag werven..
Eerst kijken waar behoefte aan is..

Ab Normaal

Vind eerst maar eens iemand die die code begrijpt en het leuk vind om daar iets mee te doen.
Dat is al lastig zat.

Ab Normaal

Over het "mood" trucje:
Schizm heeft er vrijwel alles al over verteld, het is bijna niet uit te bannen daardoor proberen we een systeem te vinden wat regelmatig de verhouding toetst van mood ten opzichte van salaris, bonussen en behaalde punten. En als dit niet in verhouding is, de mood dan te laten zakken.
Mood zit in de code verweven, uitschakelen kunnen wij 'm niet. Een expert in de code zou 'm er misschien uit kunnen halen, maar dat heeft weer consequenties waardoor je heel goed moet weten wat je doet. Zover zijn wij nog niet.
Maar zoals Schizm al aangaf, het vinden van dat systeem loopt op dit moment dit vertraging op.
We hebben destijds overlegd of we een trucje openbaar zouden maken. Dat hebben we niet gedaan om mensen die veel geld geïnvesteerd hebben in dure contracten om de mood omhoog te krijgen niet te willen benadelen.

Maar ik zal met mijn mede moderators nogmaals overleggen of we van standpunt moeten veranderen.

Wij vinden het lastig, wij willen graag dingen veranderen aan het spel. Mood is erg belangrijk, dat willen we inperken, ook het trainingssysteem willen we veranderen zodat renners sneller beter zijn en we zijn bezig met een nieuwe engine.

Maar wat we ook doen, het heeft altijd consequenties voor bepaalde managers.
Sommigen zullen nooit blij zijn.
Ook beseffen wij dat het lijntje in dit spel heel dun is.
Er zijn 142 managers, maar managers die het spel echt actief spelen zijn er misschien 100. We kunnen het ons niet veroorloven om veel managers weg te jagen die het niet eens zijn met de beslissingen.
Anderzijds kost dit spel ons geld. De kosten van het domein overschrijden ruimschoots het geld wat binnenkomt met premium betalingen. Simpelweg omdat er te weinig managers zijn.
We zitten dus een beetje in een spagaat.

Zo voldoende transparantie over de huidige situatie?
Als er vragen zijn, stel ze gerust. Wij zullen zo open als mogelijk antwoorden geven.
Ook als er (onderbouwde) suggesties zijn horen wij ze graag.

Tossboom

Die dure contracten zijn toch al gemaakt. Als je het trucje niet openbaar maakt worden er alleen maar meer dure contracten afgesloten en bij de managers die het trucje kennen blijven de contracten goedkoop. Kortom het verschil wordt steeds groter. Volgens mij kan je dus niet anders dan het openbaar maken.

Slayer772004

Dank u wel, Ab.

Zoals jullie zeggen: je kan nooit voor iedereen goed doen. Als het in het belang van Peloton is, mag van mij dat trukje gedeeld worden. Mijn duurdere contracten maakten enkel dat mijn trainer nu op 19 staat, waar hij eerder op 20 stond. Dat maakt nu ook het verschil weer niet.
En uiteindelijk zou ik er ook mee van kunnen profiteren met oa Cardoso die nog gepimpt kan worden.

Geen makkelijke beslissingen voor jullie. Good luck daarbij !

Laatst gewijzigd
1 2 ... 5 6 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.