Wanneer je het tweede trucje openbaar maakt kan je naar mijn mening het spel net zo goed opdoeken. Want iets soortgelijk wordt ook al gebruikt om meer dan 10 investeringen te kunnen doen (Waarschuwing : als ik dat bij een controle tegenkom ben je dat geld gewoon kwijt !) en wie weet wat nog meer.
Ik hoop maar dat degene die op de hoogte zijn van het trucje, het niet meer toepassen, want als ik terug meer tijd heb zou hun dat wel is zuur kunnen opbreken.
Dat van die managers met dure contracten was vooral een argument om Mood niet volledig uit te schakelen. De maker van het spel had een strategie voor ogen waarbij het behouden van (al je) toppers moeilijker werd gemaakt door hoge lonen/bonussen. Jammer genoeg had hij ergens een gaatje in een formule gelaten waardoor sommigen eenvoudig konden ontsnappen aan die strategie (de 75 weken tactiek). Hierdoor zijn anderen (die de tactiek niet kenden) weer aan het experimenteren geslagen en hebben ze een complexere manier van vals spelen gevonden (Het gaatje zelf is ondertussen gedicht maar degene die het toepasten hebben misschien nog andere pijlen op hun boog).
Voor mij zijn er maar 2 oplossingen : moodverlies bij onvoldoende loonvoorwaarden tijdens de weekupdate, of een variabel loon/contract.
Schizm, even voor de duidelijkheid:
- Er waren 2 trucjes bekend, 1 is opgelost door jullie en bij de 2e kan dat niet.
- Als je het 2e trucje toch gebruikt, dan volgen daar consequenties op door jou als jij tijd hebt? Je noemt het immers zelf valsspelen.
Ik vind het prima als het trucje niet openbaar wordt, maar dan moet het inderdaad wel bestraft worden. En de betrokken managers moeten dat ook weten.
de vraag is, is dat makkelijk na te gaan of iemand vals aan het spelen is
en beseft diegene dat dat vals spelen is
iedereen heeft zijn manier van contract onderhandelingen voeren
zijn al die manieren goed te noemen?
ik bijvoorbeeld krijg de loonsverhoging vrij laag, wel ten koste van de mood overigens
anderen sluiten dan wel heel hoge contracten af met ook lage mood tot gevolg
is dat dan ook vals spelen?
vraag:
is het mogelijk om bijvoorbeeld bij een contract onderhandeling een minimum in te stellen, bijvoorbeeld 50% van de transfervalue, of 75% of iets dergelijks?
Je kan toch "de daders" op terugwerkende kracht een sanctie geven?
* Verander de lonen van de betrokken wielrenners per direct.
* Daarnaast een financiele sanctie op leggen.
Peloton is net de fiscus (belastingdienst)
Dan hoeft er niks openbaar gemaakt te worden en hebben de andere managers een stukje voldoening.
je kunt ze geen sanctie opleggen als ze niet weten of wisten dat het valsspelen was. Ze hebben niet gehackt oid, maar gewoon gebruik gemaakt van een opening in de code. Ik zou hetzelfde hebben gedaan als ik wist hoe. Alleen nu moet je wel zorgen dat het niet opnieuw gebeurd door eventueel te dreigen met toekomstige sancties.
nee al die ieren staan erop dus dan heeft hij ze allemaal laten verlopen zeker. Is zijn team niet gewoon gesloten? Het is dat al mijn geld in investeringen zit, maar anders had ik hier rustig 10 miljoen en meer voor geboden. Ik denk dat Droeftoeters er wel 20 miljoen voor gaat geven. Zijn nieuwe Guth.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.