Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 52 ... 88 89
jelle013

Wanneer is volgens jullie iemand zijn geld waard? Gebruiken jullie nog steeds de 'ouwe' rekentool? De puntentelling is namelijk volledig veranderd he!
Ik vind de keuze voor Valverde sowieso een aparte keuze, vorig jaar nu niet echt een topjaar gehad, en is wederom een jaartje ouder geworden. Als je dat even vergelijkt met de prestaties van Stybar in de afgelopen jaren, begrijp ik werkelijk niet waarom iemand voor Alejandro zou gaan...

Ik ben hier ook zeer tevreden met mijn team; had voor KBK weinig soeps maar daar heb ik ook niet op geselecteerd, ik verwacht een sterk eindschot te hebben met sterke renners in de laatste klassiekers!

Voor SB: Allemaal voor Flipje gaan aub! (die moet toch lekker Stybar uit de wind houden, en krijgt later in het sz zijn kansjes!)

Phoenix0000

'@starlynk

We zitten beetje in hetzelfde schuitje volgens mij. Qua kopmannen Strade sowieso.
Ik schat Wellens alleen wel hoger in dan Greg op het moment.
Bij de bookies zijn het toch alle drie topfavorieten (allen bij eerste 4), dus zo slecht is het nog niet.
Heb zelf nog Schachman en Kreuziger als outsiders overigens.

Kpenty

'@starlynk daar ben ik het niet mee eens. Voor Luik vind ik met het nieuwe parcours juist Valverde een van de meest zekere. De man heeft een goeie sprint. Ja een Woods kan ook bij Waalse Pijl scoren, maar dat is nog de enige die op een muur eindigt. Valverde scoort ook nog in een groepssprint en kan een slopende koers goed aan. Dus voor die 3 wedstrijden als kopman heb je gewoon vrij veel en zekere punten die je naar mijn mening niet kunt missen.

Ja het is jammer dat hij Strade niet rijdt, maar daar kun je zonder Valverde nog goed scoren.

Starlynk

Tsja, we zullen het zien. Als hij idd podium rijdt in Luik was ik iets te voorbarig om te roepen dat ie zijn geld niet waard was ;) Heb je op zich helemaal gelijk in!

Kan alleen wel zeggen dat ik hem niet in mijn team had opgenomen als toen al bekend was dat hij Strade Bianche niet zou rijden. Het klinkt alsof Strade voor jou een leuk extraatje was bij Valverde, bij mij was dat een van de redenen om er 4m aan uit te geven. Nu valt voor mij minimaal 25% van zijn potentieel weg en ja, die 75% die overblijft kan misschien nog steeds 4m waard zijn, maar de kans daarop is wel een stuk kleiner geworden.

Kpenty

'@jelle in principe is de 100 punten per miljoen wel een richtlijn voor mij ja, maar bij mijn kopmannen (voor zowel kassei, sprint en heuvels) hoop ik op wat meer dan de 100 punten per miljoen. Bij het samenstellen van mijn team kijk ik meer naar de verdeling en wil ik toch graag 4 a 5 mensen minimaal in elke koers in de top10 krijgen. Hierdoor kunnen voor mij bijvoorbeeld Valverde en Alaphillipe hun geld al waard zijn als ze als enige van de heuvelrenners in de heuvelklassiekers 3 keer de top 5 als resultaat behalen.

@starlynk in principe neem ik Valverde en Alaphillipe mee voor de heuvelklassiekers en zijn de andere wedstrijden gewoon de bonus. Voor Strade heb ik ook Stybar, Van Avermaet, Wellens, Benoot en Lutsenko. Tuurlijk was het fijn dat Valverde ook de strade reedt zodat ik toch zoveel mogelijk man in de top10 krijg. Ook had ik hem wel als 2e of 3e kopman gemaakt, maar in de heuvels kan hij nog steeds dik 400 punten voor mij scoren en dit is dan nog redelijk laag ingeschat. Ook is hij gewoon een van de weinige die in alle 3 de heuvelwedstrijden kan scoren waar ik dat gevoel bij andere renners niet heb. Dus ben dan ook wel benieuwd naar hoe je je heuvelteam anders ingericht had zodat je alsnog voldoende scoort in die 3 ritten?

Mr10B

Valverde gaat daarnaast in DdV en de RvV ook nog "bonus" punten halen, ik verwacht hem eigenlijk in beide koersen in de top 20. Bij mij was Valverde samen met Alaphilippe de enige die vanaf dag 1 in mijn team heeft gestaan en er geen moment uit is geweest.

Ab Normaal

Kunnen de mensen die achteraf, zie je wel, ik zei het je toch, zoals Jelle013 zwijgen?
Erg makkelijk om achteraf te roepen dat iemand het niet waard was doordat ie ergens niet meedoet of valt en dan zeggen dat jij vooraf die keuze al niet begrijpt.
Nou Jelle complete onzin wat je roept.
Als Valverde top 3 had gereden in SB, top 2 in WP en ook nog hoog in of Luik of de Ronde was ie zijn geld dik waard geweest.
Zeg dus ofwel vooraf dat je de keuze niet begrijpt of hou je mond als iemand door ziekte of pech niet scoort en roepen dat je het vooraf wel wist.

Laatst gewijzigd
Malathion

Valverde gaat in de Ronde iedereen de moeder rijden.

Valverde lijkt me nog altijd een goede, degelijke keuze. Kijkend naar uitslagen in Ardennen dan is er haast geen renner die in alle drie goed scoort. Ik acht Bala daartoe in staat.

Maar wat Jelle zegt moet je niet geloven. Die denkt nog steeds dat ze bij QuickStep 1 kopman hebben en dat de rest in dienst moet rijden. Ik denk dat hij uberhaupt geen wielrennen kijkt, maar de hele dag met zn snufferd in zijn toetsenbord zit.

😘

Malathion

Valverde gaat in de Ronde iedereen de moeder rijden.

Valverde lijkt me nog altijd een goede, degelijke keuze. Kijkend naar uitslagen in Ardennen dan is er haast geen renner die in alle drie goed scoort. Ik acht Bala daartoe in staat.

Maar wat Jelle zegt moet je niet geloven. Die denkt nog steeds dat ze bij QuickStep 1 kopman hebben en dat de rest in dienst moet rijden. Ik denk dat hij uberhaupt geen wielrennen kijkt, maar de hele dag met zn snufferd in zijn toetsenbord zit.

😘

Malathion

Valverde gaat in de Ronde iedereen de moeder rijden.

Valverde lijkt me nog altijd een goede, degelijke keuze. Kijkend naar uitslagen in Ardennen dan is er haast geen renner die in alle drie goed scoort. Ik acht Bala daartoe in staat.

Maar wat Jelle zegt moet je niet geloven. Die denkt nog steeds dat ze bij QuickStep 1 kopman hebben en dat de rest in dienst moet rijden. Ik denk dat hij uberhaupt geen wielrennen kijkt, maar de hele dag met zn snufferd in zijn toetsenbord zit.

😘

Treenert

Wat is eigenlijk Malathion?
Is dat iets met tot-de-macht-3?

Malathion

Haha! Sorry. Mijn telefoon zei dat er tot tweemaal toe iets mis ging.

Primavoormij

'@Ab Thanks, had het zelf niet beter kunnen zeggen.

Keshi

'@kpenty
Ik had vorig jaar 5.212 punten, goed voor 71%. Met 100 puntenregel kom je dit jaar uit op 4.600 punten. En dan is er nog een koers bij gekomen ook. Lastig in te schatten, maar met 4.600 punten ga je zo ergens op de helft uitkomen, plaats 7.000. Dat zal toch niet je streven zijn? Volgens mij is de 100 punten regel dan ook niet meer houdbaar.

Primavoormij

Die 100 punten per renner regel geldt ook vooral voor de GT's en niet het klassiekerspel, omdat de kopmanfactor in GT's een stuk kleiner is en je minder renners kopman maakt. Doorgaans kun je die regel wel als maatstaf gebruiken, waarbij de goedkopere renners (1M of goedkoper) meer punten per miljoen moeten halen dan de duurdere renners (3M of duurder). Dit omdat je ook gewoon in absolute zin punten moet zien te halen. Je kunt je team immers volstoppen ket 750K renners die 100 punten halen, maar uiteindelijk haal je in totaal meer punten door ook wat renners toe te voegen van 4 miljoen die 300 punten halen.In het klassiekerspel is het ook een redelijke maatstaaf, maar dan voornamelijk bij de renners die je niet verwacht ergens kopman te maken of slechts beperkt.

Laatst gewijzigd
Marsthinaikos

Jelle013...jij bent echt heel goed. Ben nu ook zeer benieuwd met welk team je goed denkt te scoren. Of deel je straks de renners die dit daadwerkelijk deden en die waarschijnlijk niet eens in je team zitten :)

Jori

Eens met Starlynk en Ab.

Valverde was duur voor 4 miljoen, maar met zekerheid wp als kopman scheelde dat al veel (reken 90 eigen punten en dan nog 50 extra kopman punten verschil). Amstel en LBL is het ook prima keuze, al lijkt hij daar vooraf niet per se meer punten op te leveren dan Sagan, GvA, Wellens etc. Extra kopman punten reken ik daar dus niet voor. Strade was voor mij cruciaal, terwijl ik hoopte op extra punten in Vlaanderen en MSR.

Maar goed, zo denk ik ook over Benoot en Omloop/Strade. En zo zullen velen al denken over Stuyven.

Alaphilippe heeft bewust hier naartoe gepiekt en is topfavoriet, uiteraard gevolg door Stybar, GvA, Wellens en Lutsenko. Met dit weer wordt hij gewoon kopman 2, na Stybar die hier altijd presteert. Enkel plek 3 twijfel ik tussen Greg en Wellens. Neig qua vorm wel naar Greg.

100 punten is prima uitgangspunt, als je daar de correcte kopmannen bij kan zetten, waar je per race wel 200 punten extra moet kunnen scoren en dus 2800 extra punten kan bijschrijven. Een De Buyst ging zeker uit qua punten en ook makkelijk het dubbele. Maar dan moest je wel een duurdere renner erbij nemen en die komt daar enkel aan icm kopmanpunten, maar die rekende je ook al extra bovenop de 100 punten per miljoen. Ergo, het is een prettige regel om alvast een gros renners af te schrijven, maar uiteindelijk draait het meer om je kopmannen en de overige renners die meer moeten halen dan de geschetste waarde

Kpenty

'@keshi dat klopt. Maar verwacht ook dat mijn kopmannen veel meer halen eigenlijk. Het is bij mij eigenlijk een richtlijn bij de koopjes en subtop en bij mijn kopmannen niet. Daar verwacht ik ook veel meer natuurlijk en je krijgt door kopmanpunten ook automatisch al dat de renners meer dan 100 punten per miljoen waard gaan zijn.

Kpenty

Ik vind Alaphillipe nog een lastige voor de Strade. Wil eigenlijk niet 2 man van hetzelfde team kopman maken ivm dat er 1 van de 2 voorop komt en de ander achter blijft. Ook heeft Alaphilippe nog nooit Strade gereden, dus weet ik niet hoe goed hij hier kan zijn. In potentie kan hij er scoren, maar het blijft natuurlijk een zware koers waar, naar mijn mening, de kasseienmannen toch iets beter voor de dag komen. Voor nu neig ik naar 1. Stybar, 2. V.Avermaet en 3. Wellens.

Kpenty

'@jori het is nog maar de vraag of Sagan en V.Avermaet het gaan overleven als de finale echt vroeg begint. Valverde heeft van de heuvelmensen uiteindelijk nog de beste sprint in huis en daardoor is hij toch echt wel een stuk zekerder dan die twee. Tuurlijk sluit ik niet uit dat zij het uiteindelijk aankunnen, maar Valverde kan in een groepje met die 2 alsnog top 5 eindigen. In verschillende scenario’s voor het nieuwe parcour is Valverde toch echt wel een stuk zekerder vind ik, maar iedereen kan hier inderdaad een andere visie op hebben.

Jori

'@Kpenty: Qua kopmannen: Normaal gesproken deel ik volledig je mening over meerdere kopmannen uit zelfde team.
Alleen is het hier wel Strade Bianche, waar het nog meer man tegen man is en bovendien weet Quick-Step altijd goed af te stoppen en energie te sparen, terwijl dan maar andere ploegen moeten werken. Bijvoorbeeld hoe Gilbert vorig jaar merendeel van zijn punten haalde, hoe Lampaert dit jaar bezig is. Bovendien is winst natuurlijk extra veel punten.
Tussen plek 1 en 4 zit 30 punten verschil, tussen 4 en 7 slechts 14. In die trend is de winnaar dus extra veel waard en lijkt me QS sowieso een goede ploeg om op te gokken dat ze wel winnen, of anders een eventueel resterend sprintje om ook de nodige punten halen.

Zelfde reden zie ik ook voor LBL, waar Valverde de meeste kans heeft samen met Alaphilippe op een constante top 10, top 5 plaats, maar waar ik de kans van winst voor Sagan bijvoorbeeld groter vindt, ook omdat iedereen al zeker naar de regenboog trui gaat kijken voor gaten dicht te rijden. Qua geschatte punten doen ze weinig voor elkaar onder, maar de "zekere" punten van Valverde lijken me wel hoger. Maar is zeker meer een gevoelskwestie, die veranderde finish kan natuurlijk meerdere kanten op

Jasperdewaal11

Sagan die wellicht ook LBL skipt ?? Zou toch een aderlating zijn voor sommige......

TrEb

'@jasper, hoe kom je aan deze info?

hartstikkebedankt

"E3 tot Roubaix (of Luik?)
"Het is een koers waarin je niet start als je niet klaar bent. Mijn doelen ­beginnen pas vanaf Sanremo. Je kan niet alles hebben in het leven. De klassiekers zijn mentaal en fysiek zo al zwaar genoeg", zegt de Slovaak. Laat het duidelijk zijn: Sagan wil vooral vanaf de E3 tot Roubaix in topvorm zijn. Mogelijk neemt hij ook nog Luik-Bastenaken-Luik op in zijn programma, al bestaat daar nog geen zekerheid over.

"Ik reed die wedstrijd nog nooit, maar heb wel enkele mooie herinneringen aan Luik. In 2004 had ik er een meet & greet met Lance Armstrong voor de start van de Tour de France. In 2012 won ik er mijn eerste Touretappe. Ik weet wel nog niet hoe ik het daar zal aanpakken. Misschien zoals Gilbert vorig jaar deed. Al denk ik wel dat het niet gemakkelijk wordt om te herstellen van Parijs-Roubaix", besluit hij."

Bron: Wielerkrant.be

"Update II - 8 maart 2019 (09.05 uur): Sagan gaan mogelijk verder schrappen
We zien Peter Sagan in het voorjaar mogelijk nog minder dan nu al het geval is. De Slowaak sloeg het openingsweekend al over en is er ook niet bij in de Strade Bianche, vanwege een gebrek aan koersritme. Over de Ardense klassiekers beslist hij later. Vooralsnog is het plan om wel voor het eerst in Luik-Bastenaken-Luik van start te gaan.

Coach Patxi Vila stelt in Het Nieuwsblad dat dit echter wel onder voorbehoud is. 'Onze focus ligt dit jaar op de kasseiklassiekers: vanaf Harelbeke tot en met Roubaix. Nadien zullen we zien hoeveel energie er nog in de tank van Peter zit. Door het nieuwe parcours ben ik zeer benieuwd wat Peter kan in Luik. Het zou een interessante ervaring zijn. Maar nog eens: voor de ploeg en mij primeren de kasseien. Pas na Roubaix beslissen we of Peter ook effectief in Luik zal starten.'

Sagan zelf is helder over zijn harde keuzes: 'Ik heb al gekoerst in de Tour Down Under en de Ronde van San Juan. Het was dan ook nodig om nadien een beetje op mijn effen te komen. Het seizoen is nog lang: eerst de klassiekers, dan de Tour de France, dan het wereldkampioenschap... En dus moet ik keuzes maken.'"

Bron: Indeleiderstrui.nl

Laatst gewijzigd
Mr10B

Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Hij skipt eerder PR om AGR en met name LBL te kunnen doen.

Edit: Blijkbaar dus niet

Laatst gewijzigd
1 2 ... 52 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.