Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 73 ... 88 89
Jori

'@dspiky: Leuke uiteenzetting waar ik het eigenlijk overal mee eens ben. Enkel als je zoveel races extra toevoegt, zou je dan ook de selecties iets groter moeten maken of compenseer je dat met transfers? En nadeel van veel races is dat er net zoveel onduidelijkheid over de startlijst zal zijn als bijvoorbeeld E-F. Verder ben ik bang dat je dan iets teveel de lagere regionen van het wielrennen induikt, wat het spel toch iets te moeilijk maakt voor een doorsnee wielerliefhebbers. Vergelijkbaar met alsof je opeens de Keuken Kampioen Divisie gaat betrekken bij Topcoach. Vind ik zelf niet erg, maar denk dat het wel dan voorbijgaat aan het doel van scorito.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Eens met Jori. Ik zou persoonlijk het liefste alleen de WT races zien. Dan blijft het spel toegankelijker en heb je ook geen gedoe met startlijsten/prioriteiten etc.

Voor de rest wel leuke ideeën dspiky! Stuur ze naar Scorito zou ik zeggen :)

dspiky

Daar hebben jullie denk ik gelijk in. Alleen WT is uiteraard ook een optie. Dat zou wel betekenen dat KBK verdwijnt, terwijl wel bijna alle WT-teams daar starten.

Het ging mij eigenlijk vooral om de willekeur in de huidige selectie van races. Vind het nog steeds raar dat ze de Brabantse Pijl eruit hebben gehaald, de Scheldeprijs niet en dan dit jaar ineens Eschborn-Frankfurt toevoegen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik ben het grotendeels eens met dspiky maar het niet hebben van transfers is wel iets wat Scorito uniek maakt en ik vind het niet erg. En alleen eendaagse Worldtour koersen zou ik ook doen.

Kopmankeuzes zijn nu wel te belangrijk ja, en scheldeprijs en ef heb je nu amper renners voor.

dspiky

Ik snap zeker wat je bedoelt. Voor grote rondes zou ik het ook gewoon zo laten (hoewel één transfer per rustdag misschien nog een optie is). Voor het klassiekerspel, dat twee maanden duurt, is het wat mij betreft anders.

Er moet wel goed gekeken worden hoe dit vorm gegeven wordt. Met een transfermogelijkheid zou nu iedereen bijvoorbeeld Bettiol in zijn team hebben (500.000). De prijzen zouden dus eigenlijk na afloop van elke wedstrijd bijgewerkt moeten worden.

Er wordt op dit forum veel geklaagd over het hebben van Vanmarcke i.p.v. Naesen / Lampaert / van Aert. Een keuze die honderden punten verschil maakt, terwijl het op voorhand nauwelijks verschilde op basis van de verwachte punten. Zo’n “verkeerde” beslissing kost je met de huidige opzet misschien wel duizenden plaatsen. Met de transfermogelijkheid kan zo’n “verkeerde” beslissing in een vroegtijdig stadium worden opgevangen en kan het verlies beperkt gehouden worden.

Laatst gewijzigd
rosencrantz

'@dspiky voor mij begint het dan weer te veel te lijken op de Sporza Wielermanager. Als je aan meerdere spellen deelneemt is het wel boeiend dat ze allemaal (een beetje) verschillend zijn en je meer moet puzzelen ipv eenvoudigweg een ploeg te kopiëren over meerdere spellen heen.

dspiky

'@rosencrantz Ik ben zelf niet heel erg bekend met de Sporza Wielermanager, maar ik heb het even opgezocht en het komt inderdaad aardig overeen met hetgeen ik voorgesteld heb. Velogames is nog zo’n spel dat er enigszins op lijkt.
Een ploeg één op één kopiëren gaat lastig worden omdat het budget, het aantal renners en de prijzen van renners overal anders zijn, maar ik merk ook vaak dat mijn ploegen bij de verschillende wielerspellen aardig overeen komen.

Imbatido

De Ronde van Drenthe in een voorjaarsspel stoppen zou helemaal devaluatie zijn. Het voorjaar bestaat uit de WorldTour + Kuurne, Scheldeprijs en Brabantse Pijl, daar is iedereen het wel over eens denk ik. Kan je kiezen of Luik of Frankfurt als einde ziet.

De gelijke puntentelling en kopmanfactor zorgt er vooral voor dat elke wedstrijd belangrijk wordt, en dat je ook sprinters en heuvelrenners moet meenemen. In die zin snap ik het wel van Scorito. In sommige andere spellen (zonder kopman en weinig punten voor C-koersen) kun je die eigenlijk links laten liggen omdat ze sowieso niet interessant zijn.

Maarja, het grote nadeel is dan weer dat starters in de Scheldeprijs even belangrijk zijn als in de Ronde van Vlaanderen. Voor de Ronde heb je wel 100% garantie wie er mee gaat doen, maar voor kleinere koersen helaas niet. Toch geen Viviani en Gaviria in de Scheldeprijs is dan wel een beetje zuur. Net als dat Van Avermaet besloot niet mee te doen in Dwars door Vlaanderen. Vanmarcke was al afgehaakt, waardoor ik ineens nauwelijks nog opties had.

Op zich is het vooraf wel een aardige tactische puzzel, maar voor mij komt het toch niet echt uit de verf.

dspiky

'@Imbatido Voor mij komt het ook niet uit de verf, vandaar mijn voorstellen. Ik ben het verder met je eens dat de Ronde van Drenthe en ook enkele andere races die wel als 1.HC gewaardeerd zijn totaal niet in het spel passen.

Ik denk dat Brugge-De Panne, Scheldeprijs en eventueel KBK, MSR, GW, DDV en EF genoeg reden moet zijn om ook sprinters in je selectie op te nemen, zelfs als je minder punten kunt verdienen per wedstrijd in deze koersen (m.u.v. MSR). Hetzelfde geldt voor de heuvelrijders, die kunnen scoren in Strade Bianchi, MSR, BP, AGR, WP en LBL.

KissMyAce

PSV gaat eraan vanavond!

Jori

Ik denk vooral aan 1 transferperiode, tussen bijv. Vlaanderen en Roubaix of Roubaix en Amstel, waardoor je dus niet direct kansloos bent, maar dan net je geblesseerde heuvelrenners nog op tijd kunt vervangen. Aan andere kant is het wel lastig, gezien dan iedereen al zijn kasseikleppers overboord wil kieperen en je ook nog een hybride klasse hebt als Gilbert, Valgren, Sagan, dus dan moet je daarbij ook zeker spelen qua waardewijziging.

Overigens is de huidige opzet waarschijnlijk wel in het voordeel van de kenners, gezien die toch flinke inhaalslag kunnen maken straks waneer anderen niet voldoende hebben geanticipeerd. Maar dat kunnen we pas op 2 mei zeggen en tegen die tijd zitten we al aan de giro puzzel ;)

Verder valt het reuze mee met Naesen en Gilbert, als je de renners zelf wilt geloven

Laatst gewijzigd
Jori

Bouhanni van de lijst op de site van de scheldeprijs (vervangen door cyril lemoine als je op het shirt van cofidis klikt met nummer 101). Iemand enig idee wat hier aan de hand is? De panne leek me prima, Cholet pays de la loire was wat minder maar nog steeds zevende plek...

EDIT: Blijkbaar last-minute schema wijziging, rijdt nu wat nietszeggende Franse koersjes (straf?) en dan vervolgens E-F en Californië. Was misschien ook iets te optimistisch om te rekenen op een agressieve sprinter en een labiele ploegbaas als Vasseur, maar dit is wel heel erg zuur. https://www.lequipe.fr/Cyclisme-sur-route/Actualites/Nacer-bouhanni-disputera-sa-premiere-course-francaise-de-la-saison-a-cholet/1001033#xtor=RSS-1

Laatst gewijzigd
Kpenty

Nou dit is ook meteen de laatste keer dat ik Bouhanni neem. Al 2 jaar op rij 0 punten met die man. Gelukkig heb ik als 3e kopman nog Edward Theuns achter de hand. Als die man nog kan sprinten.

Rawolf

Ik heb 1 deelnemer aan de Scheldeprijs zoals het er nu uitziet, lekker is dat.

Jori

Bouhanni praatte al met andere teams, waarschijnlijk is dat gewoon in het verkeerde keelgat van Vasseur geschoten. Volgend jaar geen Cofidis meer, dus nieuw verhaal, maar begint wel met forse achterstand.

Maar begon dat ook dit jaar, maar zeg maar eens nee tegen behoorlijk rappe sprinter die kuurne, msr, scheldeprijs en e-f rijdt en slechts 750.000 kost...

Poeksel

Ik heb tegen beter weten in een vuistregel genegeerd. Als een renner door Youri getipt wordt, kan je 'm beter niet nemen.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/wielerflits-klassiekerspel-pooltips-2019/

Frankfurt is nog ver, maar voorlopig is alleen Lutsenko van dat rijtje zijn geld waard.

Laatst gewijzigd
Jori

Philipsen had ik ook nog graag gehad, Lutsenko idd heerlijk, voor de rest vallen ze erg tegen. Vond Coquard en Van Hooydonck wel onzin namen, rest wel erg interessant.

Phoenix0000

Zou TREK nog een Stuyven of Degenkolb naar de Scheldeprijs sturen?

Jori

Nope, reken maar op Theuns, die reed hem altijd namens TREK. Andere mogelijkheid is nog Moschetti.
Degenkolb en Stuyven gaan voor Roubaix, die nemen geen risico (net als Sagan, Demare etc.)

Treenert

Heb idd ook Lutsenko en Küng. 1ste prima met nog potentieel. 2e valt mij tegen, ms zondag?

ivo001

'@Peksel

Wel jammer dat ik er dan 6 uit die lijst heb. (overigens zonder die lijst gelezen te hebben)

siets

Interview met Gaviria: "Echt, het is een zegen om zo’n lead-out in de ploeg te hebben. Hij is echt sterk en kan goed positioneren (gaat over Kristoff). Ik krijg in de Scheldeprijs weer mijn kans.”

Dan toch?

Laatst gewijzigd
Jori

Na het Bouhanni drama, wacht ik wel eerst op de officiële startlijst voor ik dat geloof :p Gaviria zou immers alles in Vlaanderen rijden en heeft inmiddels ook al E3 overgeslagen (vind ik niet erg, had 0 kans op punten, maar om punt te illustreren)

SvenVDB

Hij staat momenteel niet op de deelnemerslijst in elk geval.

https://www.scheldeprijs.be/sites/default/files/pdf/sp19-deelnemerslijst_20190405.pdf

Boason Hagen staat er wel op. dus ik kom nog net aan 3 renners voor mijn kopmannen.

Pasqualon, Philipsen, Hagen

Veel zal het niet opbrengen vrees ik ..

Poeksel

Hagen en Philipsen heb ik ook, maar ze moeten misschien in dienst van Gibbon en Consonni rijden. Al is het wel een goed teken als Philipsen inderdaad rugnummer 91 krijgt (eerst maar afwachten of Gaviria nou wel of niet meedoet).

1 2 ... 73 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.